СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 15

  • 25 750
  • 750
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 24 467
При нас например по химия имаше деца, които не бяха направили дадения тест. От 30 само 10 го бяха направили в срока на активност на теста. По математика пък имаше деца, направили теста за 3 минути. И там пак имаше няколко, които изобщо не го направиха.
От друга страна пък оценки е хубаво да има някакви. Защото после, някога, когато... как ще се правят десетки контролни наведнъж. При големия, 11 клас, оценки почнаха да се появяват. Днес даже две.

И при нас точно по химия тестовете, които бяха дадени, г-жата каза, че са изпълнени за отличен от един човек /тук говорим за четири класа/, другите са доста надолу, като повечето са правили само единия. По математика- на теста, на който беше дадено и време и се проверяваше разписването на задачите - пак беше подобно. Никак не бяха високи оценките и бяха като тези, поставяни до момента в училище. Може да се направят проверките, не е трудно и няма гаранция, че в училище, на място, резултатите са по-обективни.

Днес децата са имали, например, онлайн час по история, след половин час щели да почват английски /слушане с разбиране щяло да има и т.н./ - същото е като в училище, взима се участие, отговаря се на въпроси, поставят се задачи.
Ако има училища и учители - пародии, то те са такива и по време на ДО, и извън него. Това не е оправдание да не се води нормален учебен процес. Който си включва и своевременна, обективна и адекватна обратна връзка. Без нея процесът няма смисъл.

За мен неписането сега на оценки, макар че има и възможности база за това, има следните негативи, накратко:
1.Вече писах предходни дни още, че това ще доведе до голямо натоварване с изпити и контролни края на май - началото на юни, точно преди НВО, което сами ще се убедите, че е, меко казано, доста неудобно за седмокласниците, точно. Няма как два месеца и горница да се наваксат за 3 седмици.
2.Ако сега се пишат разни оценки, плюсове и минуси по неофициални тефтери, а се нанесат след месец - файдата е никаква и няма смисъл от начинанието. Децата пак ще бъдат оценени върху това, което са вършили /или не са вършили/ сега, по време на  ИП, но няма да знаят коя оценка на какво им е сложена, къде са им пропуските /целта е точно тази - те да се установята навреме, за да се оправят/ и основният смисъл на оценяването се губи. То е точно навременна и обективна обратна връзка за овладят материал.
При това положение какъв е смисълът от неписането на оценките в момента? Точно никакъв.

В момента получаваме доста по-подробни резолюции, каквито в училище често пъти изобщо не сме имали.
Въпросът не е в някаква си цифра само.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 12:40 от Judy

# 496
  • у дома
  • Мнения: 7 974
На кого би му било проблем, ако в училище ххх има оценки? Ако родителят на детето, което има ниска оценка от училище ххх му е проблем, просто се свързва с учителя и се изяснява защо има такава оценка. На деца и родители от училище yyy вероятно им е все тази дали в ххх пишат оценки.
Точно така-на мен въобще не ми е проблем,че при вас ще пишат оценки-проблем ми е ,че при нас на нещо ,което децата си учат сами ще пишат оценки.И даже не е и проблем оценките,защото и на двамата са отлични,но някак си за мен поне не е честно да оценявяш нещо,за което не си си свършил работата.

# 497
  • Мнения: 3 484
Judy, май сте само вие, Мария и ston с ДО може да се каже по нищо не остъпващо на присъственото.
Министерството не му знам мотивите да държи сметка за писането на оценките, но то си има в главата цялата палитра от СМГ до училищата, където сега няма нищо на практика.
Сега, ако вашите училища не вземат предвид нормалния процес при вас в момента, и се юрнат после да ви дават контролни и тестове през май или не вземат под внимание работата на децата, в момента, която няма как да бъде приписвана на родителите, то няма министерството да е виновно.
Някои се съобразяват с НВО, други не, винаги е било така, с или без ДО. Учителите си познават децата, така или иначе. Не мисля, че откъм оценяване някой ще бъде ощетен или облагодетелстван от ДО.

# 498
  • София
  • Мнения: 7 672
Може да се окаже, че и нашето училище е с пълноценно ДО.
Като изключим първоначалната бъркотия със стоте платформи, и с която децата очевидно свикнаха, всяка сутрин има синхронно обучение по 90 процента от предметите (само по музика, рисуване, ТП и физическо им пращат писмено задачи, задания за презентации и описание на физически упражнения). Виж оценки нямат.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 13:32 от Red

# 499
  • София
  • Мнения: 9 514
Аз предпочитам при нас да си имат оценки и не ми е приятно да забраняват на учителите да пишат такива, след като съвсем истински си преподават и от сутрин до вечер учат децата. На края за един месец ще трябва да оформят клас от 33 деца по всичко и ще настане един ужас - тестове, контролни, евентуално класни. Нито ще има време за подобряване на оценки, нито пък ще дават някаква картина върху целия срок тези оценки.
Подобна заповед ми звучи като да си признаеш в прав текст, че не се справяш с ДО. А то на места си работи съвсем добре. Би било редно да имат възможността да пишат оценки в тези училища, в които сработва.

# 500
  • Мнения: X
О, сега виждам, че е излязла заповедта с инструктажите.
'айде да четем ще има ли телбоТиране и други занимавки:
http://ruo-sofia-grad.com/%d0%be%d1%80%d0%b3%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d … vii-%d0%ba%d0%bb/
Това е старо. Даже сме го обсъждали тук преди повече от два месеца. Просто са го пуснали повторно.

# 501
  • Мнения: 8 915
Да, сега на нашето училище му признавам званието "иновативно". Преди това ИП честно не виждах какво пък аджеба му е иновативното - училище като училище.
Факт е обаче, че доколкото имам информация от мои приятели с ученици и от приятели на децата, сме единственото училище в града, което в момента  води обучение, максимално доближаващо се до реалното. Но пък и само ние сме иновативни. Факт е и че ръководството, в лицето на директорката и заместник - директора по учебната част, винаги са се старали и са полагали усилия през годините, училището да държи високо ниво. Че си имаме разни проблеми, имаме си, това е неизбежно. Не се работи с подбрани деца, извън гимназиалните паралелки, а с най-обикновени, събрани на случаен принцип. Няма как да се случат някакви повсеместни висини на знанието, но учителите като цяло се стараят. Оттам нататък кой колкото желае да поеме.

# 502
  • Мнения: 7 680
Да, Дидева, видях, но късно. Реших, че нещо ново има и го постнах, а после четох.

# 503
  • sofia
  • Мнения: 1 604
Имам имейл от АК - предполагаема дата за изпита 31.05. 2020 г. Тази дата е с оглед твърденията, че децата ще са на училище на 14.05.2020г. За тези, които се вълнуват😄

# 504
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Да, правилно предположих, че датата за АК ще е в края на май. Още 2 месеца ...

# 505
  • Мнения: 820
А да питам при тези деца, при които все пак си има синхронни часове, по колко минути са? При нас бяха 45 минути, но имало заповед и сега са по 30. Мен това ме дразни доста повече от оценките. Ми те докато се съберат и млъкнат и започнат и минали 10 минути.

# 506
  • Мнения: 8 915
По 30 минути са при нас с по 10 минути междучасие. Първата седмица бяха по 40 минути, както са си в училище. След това ги намалиха. Получихме писмо от директорката, че е нареждане от министерството, не е решение на училищното ръководство. И на мен ми се струва малко 30 минути, но това е положението.

# 507
  • Мнения: 7 680
А да питам при тези деца, при които все пак си има синхронни часове, по колко минути са? При нас бяха 45 минути, но имало заповед и сега са по 30. Мен това ме дразни доста повече от оценките. Ми те докато се съберат и млъкнат и започнат и минали 10 минути.
И на мен вчера ми казаха за тази заповед, но така и не я открих. Имаш ли я?
Аз намерих само указанията, в които се казва дневната ангажираност да е 6 астрономически часа за 1-7 клас. И ако не броим междучасията идва, че могат да имат по 6.60:40=9 учебни часа на ден. Но да речем, че в тези 9 учебни часа е и писането на домашни.

Нашите са с часове по 40 минути.

# 508
  • Мнения: 24 467
Министерството не му знам мотивите да държи сметка за писането на оценките, но то си има в главата цялата палитра от СМГ до училищата, където сега няма нищо на практика.
Сега, ако вашите училища не вземат предвид нормалния процес при вас в момента, и се юрнат после да ви дават контролни и тестове през май или не вземат под внимание работата на децата, в момента, която няма как да бъде приписвана на родителите, то няма министерството да е виновно.
Някои се съобразяват с НВО, други не, винаги е било така, с или без ДО. Учителите си познават децата, така или иначе. Не мисля, че откъм оценяване някой ще бъде ощетен или облагодетелстван от ДО.

А би било добре да са видни мотивите и да има смисъл от такова едно решение. Явен смисъл. Дори и той да е нелицеприятният: "Абе не се справяме с ДО, нямаме вътък за такива неща.".
Не само "при нашите деца", при повечето деца ще се "юрнат да правят контролни и тестове", защото времето до края на годината ще е малко /това е обективен факт, не опит за гадание/ и децата трябва да имат съответен брой оценки по предмети /което е както факт, така и нормативно заложено задължение, което никой не е заявил, че отпада/.
Да се "вземе под внимание работата на децата в момента" е точно това - да се оцени в момента тази работа. Защото вземане под внимание без оценка не е изпълнение на законовото изискване за текуща такава. А и съставлява някакво пожелание без ясен смисъл и практическо приложение. Поставянето на оценки месец и половина по-късно от момента, в който са показани съответните знания и умения, които се оценяват, няма никакъв смисъл. Това вече го писах. И никой не обясни къде е логиката на такова едно решение. Значи днес синът има знания за 5 по география на задачите, обаче това ще да го разбере на 16.05 или на 1.06 чак. И що? И откъде ще знае това 5 на какво конкретно му е поставено? До сега не разбрах защо се прави нещо днес, което ще се оцени и впише в някакъв неофициален тефтер, а оценката да се разбере и нанесе вече "официално" на 15.05 /примерно, защото може и на 30.05 да бъде, аз не съм пророк като министъра и не съм убедена, че след 15.05 децата ще бъдат на училище/.
 
Министърът може да въвежда временни правила във връзка с обучението и въведе ДО, но чл. 20, ал. 4 на ЗМДВПИП предвижда в тази връзка да има регламентация на работното време, работното място на педагогическите специалисти и директорите, както и техническите средства за организиране и провеждане на обучението. Не да решава чак кое от цялото образователно законодателство ще се прилага и кое - не. Не виждам кое налага да не се прилагат другите действащи правни норми, които не са отменени с този закон. Със заповед пък това съвсем не следва да става. За изпълнението на задълженията от разстояние именно се запазва предвиденото изплащане на трудово възнаграждение на учителите и директорите, а в тези задължения си влиза: преподаване на материал, проверка на работата, вкл. и домашната, и оценяване. Не виждам смисъл да им се забранява на учителите да работят или да се задължават да работят частично, при положение, че целта е да се свърши реална и по възложност в цялост работа, която обективно може да се извърши. А тази може да се извърши. И трябва да се извърши. Понеже несвършеното днес се събира и трупа за утре, но утрешното също е за утре.
Е, този сценарий е безсмислен и направо вреден.

Аз предпочитам при нас да си имат оценки и не ми е приятно да забраняват на учителите да пишат такива, след като съвсем истински си преподават и от сутрин до вечер учат децата. На края за един месец ще трябва да оформят клас от 33 деца по всичко и ще настане един ужас - тестове, контролни, евентуално класни. Нито ще има време за подобряване на оценки, нито пък ще дават някаква картина върху целия срок тези оценки.
Подобна заповед ми звучи като да си признаеш в прав текст, че не се справяш с ДО.
А то на места си работи съвсем добре. Би било редно да имат възможността да пишат оценки в тези училища, в които сработва.
Именно. Никой не ни е казал, че се отменят изискванията за оформяне на успех на база текущи оценки. Които, на това отгоре, са и определен минимален брой, в зависимост от броя часове за седмица. Този срок до грипните ваканции малко деца имат оценки по всеки предмет, ка-моли достатъчно на брой за оформяне. Точно това предвиждам да се случи и аз. И ако е в "училището само на нашите деца" - берекет версин. Но далеч няма да е само там. Защото законовите изисквания важат за всимчки училища. И такава една ситуация ще е, много меко казано, неприятна. И за децата, и за учителите.

А да питам при тези деца, при които все пак си има синхронни часове, по колко минути са? При нас бяха 45 минути, но имало заповед и сега са по 30. Мен това ме дразни доста повече от оценките. Ми те докато се съберат и млъкнат и започнат и минали 10 минути.
Синът каза, че било към 30-40 мин., но не е мерил точно. Така че това е само ориентировъчно.

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 15:28 от Judy

# 509
  • Мнения: 3 484
Judy, не застъпвам теза, че не трябва да се пишат оценки. Нито пък, че трябва. Просто по-скоро разбирам притеснението на тези, където няма реално преподаване, децата се оправят сами и родители нямат време или възможност да преподават и където се получава истинска неравнопоставеност между децата и демотивиране.
При вас с нормално обучение, каквито и указания да дойдат един учител винаги ще отиграе ситуацията с бележките, които сега събира - писани или не. Вече, ако това не стане, по ми звучи като проблем на учителя, а не на указанията, домислени или не.

Общи условия

Активация на акаунт