Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 34 203
  • 793
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 62 595
В общи линии така бях навремето с моите вкъщи като принципна схема, но добавено и търчането по извънкласни по график. Когато разказвах тук никой не ми вярваше и ме атакуваха редовно, че нищо не правя, какво толкова имам да правя вкъщи (и то при полжение, че моите са разбрани деца, а не лигльовци). Ми, ето, това е положението. Както има една поговорка - когато дойдеш на мойта мяра, ще ми хванеш вяра. Много от хората имат измамното усещане, че когато децата им са по цял ден на училище и занималня, те са кротки и послушни, в занималнята си правят всичко от раз, а само другите пречат и учителката не иска да помага. Децата са си деца, те винаги искат внимание и ги помързява или не разбират много често какво се иска от тях.

# 76
  • Мнения: 2 182
Схемата не може да е била същата, освен ако не сте били на ДО (Домашно Обучение). Всички сме били в режим училище-вкъщи-извънкласни, но той няма нищо общо със сегашното ДО (Дистанционно Обучение). Особено в случай на повече от 1 дете и недобре справящи се учители. Нещо подобно е, но е коренно различно от твоето едно време. 🙂

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, да половин ден бяха на училище, но домашните си пишеха вкъщи, само вкъщи ядяха, плюс цялата хамалогия с водене и прибиране по извънкласни занимания, плюс за мен и цялото домакинство, че и имах да върша и мои неща, за да не тъпча на едно място като образование и професия.  Обясняването на задачи, докато беля лук, слушането на написаното съчинение, докато гладя. Също и от "хайде, ставай, че закъсняхме" до "яжте по-бързо, нямаме време, написахте ли за утре". Да, сега е утежнено заради ДО, но принципът е същият - хем има човек някаква друга работа да върши, хем всичко му е на главата, хем да се занимава с училището на децата. Затова писах, че много родители имат илюзията, че децата са дисциплинирани в училище и в занималнята, там не мрънкат, не се опитват да избягат от задачата и т.н., а колко му е да се рабере един урок, учителките какво правят в занималнята, че детето не е с идеално написани домашни и научен урок. Когато човек не вижда нещо, той смята, че е лесно.

# 78
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Пак е до дете, също като в училище. Заслушайте се във въпросите на децата. Когато едно дете казва "нищо не разбирам" и си подхваща играта или фейса, то обикновено няма навика да се концентрира в/у нещо, което не го забавлява в момента, когато казва "нищо не разбирам, ела да ми обясниш", сяда и чака да го полееш е по- позитивно, но също толкова пасивно отношение, то или търси внимание или не е уверено в себе си. Смисленото е да ги докараш до въпроси "защо това става така", "това откъде идва", "къде е връзката" и подобни, което предполага някакъв анализ на информацията.

# 79
  • Мнения: 2 182
Анди, на твоето дередже сме били и ние, и нашите мами и нашите баби - работа+деца+къща. Но децата поне половин ден бяха на училище, после на извънкласни. И това е време, в което майката се занимава с нещо друго, различно от деца. В този момент това време го няма, 24/7 с децата+работа+къща. Където училищата се справят с ДО, има глътка въздух за родителя.

# 80
  • Мнения: 12 918
Аз наготово отговори не давам... Дребното (1 клас) го карам да чете по 10 пъти, ако трябва, някое условие, докато сама се сети какво се иска... На голямото рядко се налага да помагам, най-много някоя идея за есе или как да си намери информацията по-ефективно.
В училище явно на дребните по-бързо им обясняват като не разбират, аз го карам малко по-хард за момента, ама работи... 99% от случаите сама си прави изводите, то и няма много избор, че постоянно съм я на телефона, я по скайп в конферентни... И става мазало 😁 почивки няма, чак за обяд.. Щото ако се влачим цял ден точно никой нищо няма да свърши. Стегнато се работи от 8/9 до 12/13 и край. Поне извънкласните са спестени (откъм водене и прибиране), ама пак си ги има заниманията...
Ставам в 6, чистя, готвя и се мятам на тръстиката... Туй то.

# 81
  • София
  • Мнения: 62 595
То е ясно, че когато човек се окаже в някаква ситуация смята, че точно на него му е най-трудно точно в тази ситуация, но идеята ми беше, че в общи линии схемата е същата и репликите са сходни, и усещането е сходно, и излизат наяве разни изненади. Все пак не е като да не виждам как се държат деца по време на градина, училище, занималня, самоорганизация и т.н., поне през последните години натрупах доста опит и наблюдения над сериозно количество деца. Затова писах, че много често родителите не знаят и не предполагат какво се случва и колко често децата са склонни да казват "не го разбирам" и да си чоплят нещо в занималнята или в клас. Малко е трудно за преглъщане, но е факт - това ръчкане, хайде, хайде, хайде... се случва и в училище, не само сега вкъщи. Просто много родители не го виждат и затова смятат, че е различно.

# 82
  • Мнения: 20 043
Анди, сега разбираш ли защо много хора писаха в предната тема, че не е по-добре да не учат нищо два месеца и да ги занимават родителите,  както ти предлагаше?

# 83
  • Бургас
  • Мнения: 8 586
Всичко е до дете. Моето не ходи на занималня от 2ри клас. Справя се само с домашните. Преди извънредното положение вечер му преглеждах домашните и му помагах с някои неща, които са му трудни. Горе долу половин час отнемаше. Сега пак се справя сам (4клас). В началото му асистирах докато се научи да работи с платформите. Следобед проверявам домашните, снимам и пращам на госпожата.
Винаги съм му купувала отделно помагала по български и математика и когато имат по малко домашни му давам да пише по 1-2 страници там, както и да чете някоя книга. С четенето обаче е най-трудно, защото не му се чете 😀 Но иначе е много отговорен. Не знам как бих се справила ако трябваше постоянно да го подкатям да пише и да му мрънкам и да му седя на главата.
На мен навремето никой не ми е помагал в ученето.

# 84
  • Бургас
  • Мнения: 8 586
В момента има брифинг с министъра на образованието.

# 85
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Свободен преразказ:
Вълчев - "...ще заложим не толкова на наизустяване на материал, а на мислене и прилагане на знания". Журналистка (не се представи) - "знаем, че има само един предмет, който развива мисленето, математиката, какво правим с останалите, като музика, ИИ и т.н...."Trollface
Абе, според собствената й теория, дамата явно не е математичка...

# 86
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 205
Включвам се да кажа, колко съм доволна от онлайн обучението, в частност и учителите на сина ми. Въпреки, че сме в малък град с едно училище, се реагира изключително бързо в създалата се ситуация. Имаше два дена на адаптация, в които учителите пращаха тестове и задачи за преговор и самоподготовка. Препращаме снимки по имейл. Училището има собствен домейн и всеки има поща.
После направиха онлайн стаите. От 9ч до 1ч имат часове с 15мин почивка, чуват се, виждат се, взимат нови уроци, правят тестове, проекти и дори ги изпитват докато се гледат. Само музика, изобразително изкуство и физическо имат чрез имейл.
Но така не са толкова натоварени, само четири часа на ден.

# 87
  • Пловдив
  • Мнения: 44 754
Я кажете кво друго мъдро каза министъра Simple Smile

# 88
  • София-Младост
  • Мнения: 24 097
Не знам, не знам...много ми е хаотично това обучение. Гледам групата в гугъл...ми то един като е снимал домашното, ясно че и останалите вече са с домашно. Отделно, че не става ясно, гледат ли ги учителите тези снимки...
"Препишете си плана, прочетете си урока, направете презентация, домашното е на стр. " ...
нещо такова е преподаването.

# 89
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Матурите засега се предвиждат за 30.05 и 01.06, за другите НВО не слушах, но и те ще се изместят. На 14.05 сме на училище, ако няма промяна.

Общи условия

Активация на акаунт