Отговори
# 675
  • Мнения: 7 683
Според мен АК съвсем не е евтинджос. И с темпото, с което ежегодно поскъпва, скоро ще е недостъпно и за средната класа.

# 676
  • София
  • Мнения: 5 468
Не разбрах кое се спряга за евтинджос - АК, другите частни гимназии или държавните гимназии? Сравнено с ААУ май  всички са изоставачи - кои повече, кои по-малко.

# 677
  • Мнения: 6 416
Това е новото, т.е, предкризисното “евтинджос”. Сравнено с Британика.

# 678
  • Мнения: 7 683
Не разбрах кое се спряга за евтинджос - АК, другите частни гимназии или държавните гимназии? Сравнено с ААУ май  всички са изоставачи - кои повече, кои по-малко.

Ежко каза, че АК било евтинджос:

Че да не е само АК. Има и други ЧГ. Ако имаше търсене, щеше да има и по-голямо предлагане.
Много малко училища са способни да предложат нещо сравнимо на АК на такъв евтинджос. Да не забравяме, че АК си има собствени сгради и не се налага да плаща нито наем, нито ипотека за тях. А и доста дарения идват, къде от спонсори, къде от алумнита.

# 679
  • София
  • Мнения: 5 468
Преди, по време на, след настоящата ситуация или независимо от всичко? С оглед на доходите в България или сравнено с Европа и САЩ?
Днес съм доста изморена, вероятно неадекватно питам, ако може някой да поясни.

# 680
  • Мнения: 5 425
Преди, по време на, след настоящата ситуация или независимо от всичко? С оглед на доходите в България или сравнено с Европа и САЩ?
Днес съм доста изморена, вероятно неадекватно питам, ако може някой да поясни.

С оглед присъщите разходи да предложи това, което предлага и сравнено с подобни училища в САЩ, Европа и България, вкл. приравнено към стандартите на живот, средни заплати и сие.

# 681
  • София
  • Мнения: 7 378
Така написано - ще излезе, че училища като ПЧМГ, които са по-евтини от АК, са перманентно на загуба (предвид изказаното за евтиния начин, по който се предлага АК, който знаем не е за малко пари, но е на ръба с присъщите му разходи и т.н. Пък АК е и в собствена сграда без ипотека - т.е. този разход му е спестен).

Последна редакция: ср, 15 апр 2020, 17:28 от Аш

# 682
  • Мнения: 17 301
Едно нещо ми прави впечатление. Влезе ли някой нов, и изкаже мнение различно от мнозинството, му се скача веднага. Е как така сте специалисти по всички училища, та децата ви учат в едно или две училища? На други пък децата отдавна са в извънучилищна възраст или никога не са били в ЧУ, ама те пък са най-големите специалисти по ЧУ.

# 683
  • Мнения: 2 149
И между другото отдавна искам да попитам нещо Антеа,   просто много ми харесва какво споделя в студентската тема и ми е хрумвало като гледна точка -Антеа,  ако сега, след като имаш опит с АУБГ, се върнем на въпроса дали при достатъчно средства ( не ти се налага да пестиш) би избрала ЧУ, което ти предлага това, което наблюдаваш в студентския опит на сина си или би останала в ДУ?

сложен въпрос ми зададе, и отговорът не е еднозначен Simple Smile и преди съм споменавала, че не съм сигурна дали позитивите, които виждам сега се дължат на частното финансиране на университета или на спецификите на конкретната образователна система и всичко съпътстващо покрай нея, което не е типично примерно за други, доста по-богати университети (макар и с държавно финансиране), които са огромни и студентите там са по-скоро анонимни частици в гигантски потоци; също така тези позитиви са релевантни за хора, които все пак са вече пълнолетни и съвсем осъзнати, и трудно биха се приложили за малки ученици

но както и да е, краткият отговор в личен мой план е - не, ако имах право на втори опит, отново не бих избрала ЧУ за задължителния образователен етап, най-малкото защото съм доволна от това как е протекъл първия опит; продължавам да смятам, че с най-голяма тежест би трябвало да се гледа на висшето образование, а има много емпирични доказателства, че доброто такова е постижимо по еднакъв начин както за ученици от ДУ, така и за тези от ЧУ и в този смисъл плащането на допълнителни средства (дори и да ги имаш в излишък) срещу еднаква полза не ми се струва оправдано - подчертавам, че това не е общовалидно, а е изцяло и само мое разбиране за нещата в живота; не знам дали тогава си била в темата за АК, но може и да помниш, че преди години съм се сблъсквала с такава "дилема" - дали там и то с редуцирана такса, или в НЕГ, и решението не беше от особено трудните, на практика парите, които не дадохме за тези 5 години, отидоха за по-смислени, приятни и полезни за фамилията дейности, като същевременно продължихме да си пазим силите за същинската цел  - следващия етап на образование; но ето пък че при равни други условия, да речем НЕГ да струваше колкото АК, или АК да беше безплатен, решението вероятно щеше да бъде друго, най-вече поради факта, че харесваме американската култура и език доста повече от немските

по-дългият отговор е и по-обективен - ако приемем все пак за достоверно, че адекватният мениджмънт, добрата комуникация, усилията за благополучието на институцията, близкият и личен контакт на ученик/студент с преподавател, са по-типични за частните институции, то тогава - да, намирам за съвсем смислено, че хората  плащат и за началните етапи допълнително за това и то с удоволствие, но го намирам за такова главно в случай, че разходът не би ги натоварил повече отколкото и обичайната им сметка за ток, да кажем - не в абсолютни стойности, разбира се, а просто да го възприемат като неизбежен и присъщ разход, който ще си съществува винаги, което вече изисква съвсем друго ниво на доходи с достатъчно излишъци, а не като някакъв зор и мъка и пестене

то краткият отговор май излезе по-дълъг, ама нейсе... ти ми дай безлимитен ресурс, пък аз пак ще правя сметки как по-ефективно да го изхарча Simple Smile)

# 684
  • софия
  • Мнения: 5 148
Благодаря, Antea, чудесен събеседник си!

# 685
  • Мнения: 5 425
Което предизвиква веднага въпроса:
Амели, имайки предвид опита си с АК, би ли преразгледана предишни ваши решения, свързани с частни/държавни основни и средни училища? И защо?

# 686
  • Мнения: 7 683
Всеки си има право на мнение, аз не споделям нито една дума от мнението на Антеа, особено пък в частта да избера нещо, което не харесвам, или недотам харесвам, само защото било безплатно, и да отхвърля нещо, което много харесвам, защото било платено.

# 687
  • Мнения: 2 149
Всеки си има право на мнение, аз не споделям нито една дума от мнението на Антеа, особено пък в частта да избера нещо, което не харесвам, или недотам харесвам, само защото било безплатно, и да отхвърля нещо, което много харесвам, защото било платено.

за био-разнообразието е чудесно, че хората са с различни ценности и цели Simple Smile

# 688
  • София
  • Мнения: 62 595
Титина, ти намираш проблем за други, но ти също не си много в системата на нашенските ЧУ - на другия край на света си. Затова няма да е зле да не се опитваш постоянно да хвърляш камъни в чуждите градини, можем съвсем мирно и тихо да я караме. Кой в системата, кой не е в системата, няма как абсолютно да знаеш, тъй като си поне 4 хиляди километра встрани, детето ти нито учи тук, нито ти имаш някакъв сериозен опит с нашенската система от поне петнайсет години.

Малко е трудно от дистанцията на времето и различните условия на вземане на решения да се преразглеждат стари решения - нито времената са същите, нито хората са същите, нито училищата са същите.
За мен стратегически съвсем спокойно едно дете може да изкара до седми клас в ЧУ, после според зависи дали иска да се бори за най-желаните държавни, за АК или да остане в друга частна гимназия. Най-рисково е положението с гимназиите, не толкова с начален и основен етап, защото така или иначе седми клас е критичен за всички деца и родители, а с новите двуетапни гимназиални образования нещата съвсем ще се променят, особено по отношение на профилиращите предмети, какви хорариуми ще имат в дипломите в дванайсти клас и как ще стане упражнението с кандидатстване в чужди университети. Тук повече се говори за начален и основен етап, един АК и ПЧМГ се спрягат за момента като гимназии, но промените от МОН засягат всички, просто в тази тема повечето хора все още не са на етап да мислят за гимназия, хоризонтът им се ограничава до седми клас, а ще се налага да мислят и за десети клас.

# 689
  • Мнения: 17 301
Титина, ти намираш проблем за други, но ти също не си много в системата на нашенските ЧУ - на другия край на света си.
Детето ми е записано в  ААС, платила съм таксата и се води техен ученик.

Камъни в чии градини хвърлям? Ако може по-колкретно.
Директно питане лкъм теб- колко годишни са децата ти и в кое  ЧУ посещават, са записани или искат да бъдат записани?
И от къде имаш поглед ти специално върху частните училища, след като никога децата ти не са били ученици в такова?
Няма да се затрудниш да ми отговориш предполагам, все пак не си на 4 хил км ( межди другото са 10 хил, но ти си специалист и по това, та няма да го отваряме като въпрос)

Общи условия

Активация на акаунт