Отговори
# 480
  • Мнения: 5
Благодаря за отговора!
Моля, за помощ за още една задача!
Едно естествено число ще наричаме странно, ако цифрите му магот да се разделят на две групи с равни суми. Кое е едиственото странно трицифрено число, такова че и следващото по големина число да е странно?

# 481
  • Варна
  • Мнения: 25 241
549 и 550?

# 482
  • Мнения: 1 889
Разполагате със следните 6 картички, върху всяка от които е написана по една буква: К, О, Р, О, Н, А. При колко от подрежданията на тези картички една след друга трите гласни букви ще бъдат на три последователни позиции?

Трябва да напишете единствено верния според Вас отговор.

Задачата е за 4. клас.

# 483
  • Мнения: 127
Разполагате със следните 6 картички, върху всяка от които е написана по една буква: К, О, Р, О, Н, А. При колко от подрежданията на тези картички една след друга трите гласни букви ще бъдат на три последователни позиции?

Трябва да напишете единствено верния според Вас отговор.

Задачата е за 4. клас.
Първоначално последователността от гласни може да се разглежда като една буква - примерно х. С буквите к,р,н и х може да се направят 4.3.2.1=24 различни поредици. След това във всяка поредица х може да се замени с една от трите възможни последователности за гладните ооа,оао или аоо. 24.3=72

# 484
  • Мнения: 127
Благодаря за отговора!
Моля, за помощ за още една задача!
Едно естествено число ще наричаме странно, ако цифрите му магот да се разделят на две групи с равни суми. Кое е едиственото странно трицифрено число, такова че и следващото по големина число да е странно?
Както вече се писа 549 е отговорът.
Нека числото е авс
1) Сборът от цифрите на едно странно число е четно число щом може да се раздели на две равни части
2) с=9, ако е по-малко, то следващото число ще има нечетен сбор от цифрите и няма да е странно
3) в<9, ако в=9, то при следващото число само цифрата на стотиците няма да е 0 и цифрите няма да могат да се разделят на две равни суми(отделно и тука може да се атакува общият сбор по четност)
4) а=в+1, защото второто число има за цифри а,в+1,0
5) а+в=9, защото ав9 е странно, а ако а и в са от различна страна на разделението, то само 1 може да ги балансира
6) в=4 идва от а+в=9 и а=в+1, съответно а=5
По начина на намиране на 549 се вижда и неговата единственост.

# 485
  • София
  • Мнения: 2 351
Моля за помощ. Задача 10 клас - това е задачата , а според госпожата решението е това Заграденото от нея е коефициента пред С???? Нямаме идея какъв е този коефициент???

# 486
  • Мнения: 6 694
Го6пожата е права. Вие как стигнахте до отговор Г?
Написала ви е синусовата теорема.

# 487
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Здравейте,
Имам нужда от помощ за задача за трети клас от сборник на Неда Петрова.
Нещо не мога "да разгадая" условието... и ще бъда благодарна, ако някой намери време и желание да я реши.

# 488
  • Мнения: 127
Здравейте, какъв е методът за решаване на такъв вид задачи?

Ако дадете още няколко задачи да се опитаме да намерим нещо общо.
В случая за да се реши задачата трябва да се разбере условието и е достатъчно да може да се брои до 2016. Само с броене ще отнеме поне 1-2 часа и ще има голям шанс да се сгреши с някоя бройка най-вече б) подточка. С малко наблюдение и със събиране на числата от 1 до 63 може значително да се намали времето, но за по хитри начини(суми на Гаус или сбор на членове на аритметична прогресия) ще трябва да се вкара и умножение. За в) биха помогнали знания за решаване на квадратни неравества, но и няколко итерации на правилно "нацелване" ще са достатъчни.
Елементарни комбинаторни познания със съобразяване как да се приложат могат да заместят знанията за суми на Гаус.

За там, където е давана задачата, единствено квадратните неравенства не би трябвало да се очаква да са покрити. Само с броене няма да се вместите във времето, само със събиране може да се успее, но е по-добре да може да се прилага Гаус или да се забелязват комбинаторните елементи.

# 489
  • София
  • Мнения: 2 351
Го6пожата е права. Вие как стигнахте до отговор Г?
Написала ви е синусовата теорема.
  Ето така. И когато я попитахме къде е грешката в това решение, тя каза, че е правилно решена задача и тя е объркала. След това прати горното решение, като правилното. Проблема е, че не разбираме как е преобразувала ограденото от нея или по скоро как го е получила това оградено. По коя формула или правило?

# 490
  • Мнения: 6 694
Ако C = 2R.sin120 то
R/C = 1/2*sin120
А C/R = 2*sin120
Търси се R/C, не C/R

# 491
  • София
  • Мнения: 83
Здравейте,
Моля за решение на задача за 4 клас Simple Smile
Благодаря предварително!


# 492
  • Мнения: 413


Здравейте, би ли помогнал някой със следната задача за 12 клас?

# 493
  • Мнения: 9 687
Започва се с разглеждане и търсене на някаква зависимост.
Доколкото си спомнм, детето така я реши тази зад.
Цифрите от горната част са една редица
1
1,2
1,2,3
1,2,3,4
..
А долната част - друга
1
2,2
3,3,3
4,4,4,4
...



Здравейте, какъв е методът за решаване на такъв вид задачи?

Ако дадете още няколко задачи да се опитаме да намерим нещо общо.
В случая за да се реши задачата трябва да се разбере условието и е достатъчно да може да се брои до 2016. Само с броене ще отнеме поне 1-2 часа и ще има голям шанс да се сгреши с някоя бройка най-вече б) подточка. С малко наблюдение и със събиране на числата от 1 до 63 може значително да се намали времето, но за по хитри начини(суми на Гаус или сбор на членове на аритметична прогресия) ще трябва да се вкара и умножение. За в) биха помогнали знания за решаване на квадратни неравества, но и няколко итерации на правилно "нацелване" ще са достатъчни.
Елементарни комбинаторни познания със съобразяване как да се приложат могат да заместят знанията за суми на Гаус.

За там, където е давана задачата, единствено квадратните неравенства не би трябвало да се очаква да са покрити. Само с броене няма да се вместите във времето, само със събиране може да се успее, но е по-добре да може да се прилага Гаус или да се забелязват комбинаторните елементи.

# 494
  • В Перлата на Майн-ата си, Германа (DE)
  • Мнения: 488
Здравейте, спешно ми трябва снимка на темата „линейни уравнения с две неизвестни” от учебник за 9-ти клас, дали някой ще бъде така добър да ми я снима и изпрати. Няма значение от кой учебник, само да бъде посочен. Трябва ми да видя какво се учи точно и как е представен матерала. Благодаря Ви предварително и бъдете здрави!

Общи условия

Активация на акаунт