Отговори
# 465
  • Мнения: 5 913
Попадам на задача от старо "Кенгуру", за 4 клас. Говори се за произведение на цифрите на числата от 1 до 100 и т. н. По принцип ясно. Но
какво правим с числата от 1 до 9. Ако не ги вземем предвид, значи сме ги умножили по 0,а числа 10,20..имаме в редицата, ако ги вземем като  1,2,3...,значи сме ги умножили по 1,а числа 11,21,31...имаме в редицата. Та моля за насока. Кенгуру, 2018 г. ,последна задача  N26.

Последна редакция: пт, 19 юни 2020, 09:21 от W

# 466
  • Мнения: 204
Попадам на задача от старо "Кенгуру", за 4 клас. Говори се за произведение на цифрите на числата от 1 до 100 и т. н. По принцип ясно. Но
какво правим с числата от 1 до 9. Ако не ги вземем предвид, значи сме ги умножили по 0,а числа 10,20..имаме в редицата, ако ги вземем като  1,2,3...,значи сме ги умножили по 1,а числа 11,21,31...имаме в редицата. Та моля за насока. Кенгуру, 2018 г. ,последна задача  N26.

За числата от 1 до 9 имаме сумата 1+...+9
За числата от 10 до 19 произведенията са 0, 1, 2, ..., 9, т.е ще имаме още една сума 1+...+9
За числата от 20 до 29 произведенията са 0, 2.1, 2.2, 2.3, ..., 2.9, т.е. ще имаме 2(1+...+9)
За числата от 30 до 39 произведенията са 0, 3.1, 3.2, 3.3, ..., 3.9, т.е. ще имаме 3(1+...+9)
и т.н.
За числата от 90 до 99 произведенията са 0, 9.1, 9.2, 9.3, ..., 9.9, т.е. ще имаме 9(1+...+9)
Сумираме всичко и получаваме (1+1+2+3+...+9)(1+2+...+9)=46*45=2070
Изваждаме произведенията на цифрите на двете изключени числа 47 и 83, които са съответно 28 и 24 и получаваме 2018. Сумата от цифрите на 2018 е 11.

# 467
  • Мнения: 5 913
Благодаря ти. Всичко след 10 ми е ясно и така го смятам. Може би не съм се изразил добре. Чуденето ми беше за числата от 1 до 9-след като няма с какво да  ги умножим, какво правим с тях. Така, както си постъпила, сякаш приемаш, че след всяка цифра има единица,т.е. че са 11,21,31...
Но явно това е решението, след като се получава дадения отговор.

Последна редакция: пт, 19 юни 2020, 13:06 от W

# 468
  • Мнения: 204
Благодаря ти. Всичко след 10 ми е ясно и така го смятам. Може би не съм се изразил добре. Чуденето ми беше за числата от 1 до 9-след като няма с какво да ги умножим, какво правим с тях. Така, както си постъпила, сякаш приемаш, че след всяка цифра има единица,т.е. че са 11,21,31...
Но явно това е решението, след като се получава дадения отговор.

Сега разбрах и аз какво питаш точно Simple Smile. Ами да, не е много ясно какво значи да умножим цифрите на едноцифрено число. Малко е като да плеснеш с една ръка. Smiley

# 469
  • Мнения: 5 913
Да. Grinning А дете вади логика, че след тях няма нищо, а нищото се изразява с 0, а всяко число умножено с 0....Т.е. числата от 1 до 9 не се вземат предвид. Ни едното вярно, ни другото. Ама неведоми са мислите на съставителите.

# 470
  • София
  • Мнения: 83
Здравейте, моля за решение на задача за 4 клас.

Иван си избира естествено число x, увеличава го 5 пъти, към полученото прибавя 10, резултата разделя на 5 и така получава число y. Ако числото x, избрано от Иван, е четно и не надвишава 100, на колко е равен сборът на всички възможни резултати y, които може да получи Иван, ако извърши пресмятанията правилно?

# 471
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Най-малкото възможно число х е 2, при което получаваме у=4. При х=4 се получава у=6 и т.н. при х=100 се получава у=102. Т.е. трябва да сумираме всички четни числа от 4 до 102.

# 472
  • София
  • Мнения: 501

Здравейте


Може ли някой да реши  тези задача от изходното ниво на Регалия  е за 6 клас?

На кръговата диаграма е представено разпределението на преподавателите в едни университет.Отсечката AB  е диаметър на кръга и ъгъл AOC е 36 градуса.Ако асистентите са с 12 човека повече от доцентите ,то броят на професорите ,доцентите и асистентите в този ред е :


Верният отговор е 12,48,60


Предварително благодаря !

# 473
  • Мнения: 8 073
Професорите са 1/10 от всички (36°/360°)=х/10
Асистентите са 1/2 от всички =х/2
Доценти = х/2-х/10=2х/5
2х/5+12=х/2
4х+120=5х
Общо са 120

Професоти 1/10*120=12
Доценти 2/5*120=48
Асистенти 1/2*120=60

# 474
  • Мнения: 204

Здравейте


Може ли някой да реши  тези задача от изходното ниво на Регалия  е за 6 клас?

На кръговата диаграма е представено разпределението на преподавателите в едни университет.Отсечката AB  е диаметър на кръга и ъгъл AOC е 36 градуса.Ако асистентите са с 12 човека повече от доцентите ,то броят на професорите ,доцентите и асистентите в този ред е :


Верният отговор е 12,48,60


Предварително благодаря !

Асистентите са половината от всички и са с 12 повече от доцентите, т.е. излиза, че професорите са 12. Но те са 1/10 от всички, следователно всички са 120. Асистентите са половината от всички, значи 60 Доцентите са 60 - 12=48.

# 475
  • София
  • Мнения: 501
Много благодаря на peneva_a   и на Staniolka

# 476
  • Мнения: 5
Моля за помощ! Задачата е за 4 клас.
За колко секунди се разминават боа и питон, ако боата изминава 1 м. в минута и е дълга 3м., а питонът минава покрай дърво за 90 секунди и има дължина 6м?

# 477
  • Мнения: 127
Моля за помощ! Задачата е за 4 клас.
За колко секунди се разминават боа и питон, ако боата изминава 1 м. в минута и е дълга 3м., а питонът минава покрай дърво за 90 секунди и има дължина 6м?
Питонът минава 6м за 90 сек или 2м за 30 сек или 4м за 1мин. Общо двете змии минават 4+1=5м за 1 мин. Търсим за колко време ще минат общо 6+3 = 9м. От 5м за 60 сек имаме 1м за 12 сек, а от последното 9м за 108 сек. Ще се разминат за 108 сек.

# 478
  • София
  • Мнения: 501
Може ли да помогнете за една задача от 6 клас?

В гумено кълбо е поставен стъклен конус .Двете тела имат радиус 14см.Височината на конуса е равна на радиуса му ,а образуващата му има дължина с 58мм по-голяма от тази на радиуса .Намерете теглото на тялото ,ако един кубически сантиметър стъкло тежи 10g ,а гума - 3g.

Предварително благодаря !

# 479
  • Мнения: 127
Може ли да помогнете за една задача от 6 клас?

В гумено кълбо е поставен стъклен конус .Двете тела имат радиус 14см.Височината на конуса е равна на радиуса му ,а образуващата му има дължина с 58мм по-голяма от тази на радиуса .Намерете теглото на тялото ,ако един кубически сантиметър стъкло тежи 10g ,а гума - 3g.

Предварително благодаря !

Не разбрах защо е дадена образуващата на конуса.
1)Намирате обема на кълбото - имате си радиуса, имате си формула, не трябва да има проблеми - нека е V.
2) Намирате обема на конуса - имате радиус, височина и формула  - нека е v
3) Обемът на гумената част е V-v
4) Обемът на стъклената част е v
5) (V-v).3 + v.10 е теглото на цялото тяло

Общи условия

Активация на акаунт