Отговори
# 15
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Така е Уоруик, попитах. Но днес ситуацията е друга. Модератор показа, че ще понесе дискусия за 107 и 119, но и измислици за ЧУ. Затова е по-добре ние да запазим чистотата на тази тема.
Тъй като твоите постове не са информативни за ЧУ, и ако не станат, ходи си пиши в Смг темата.
Аз ако отида да си пиша в темата за СМГ, кой ще ти отговори на въпроса за това училище, Ежко? 😉
Не ме интересува. Питането ми беше в контекста на приемната кампания Питагор/СС. Питах за Смг като пример за ранен прием, тъй като приемът Пчмг е с месец и половина по-късно и вероятно ще е по-близо до нормалността.
Така че или отговори ако имаш какво или спри да се заяждаш.

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Преди 3 години завършиха, значи е относително скоро. Да, много зависи от учителите. Друг път съм споменавала - едното дете в подгответо изтегли късата клечка на учител, който откровено за мен не се справяше добре, беше си зор. Другото беше при фантастична учителка и пак си личеше. Самите ми деца забелязаха разликите и кой как е учил, видяха какви домашни и уроци и изпитвания е имал единият и какви другият. Определено си беше по-трудно за едното дете, но се справи със собствени сили, просто не лежеше на ухото, че учителката толкова може. Обаче при нас го има и един друг елемент - откакто моите са стъпили в първи клас, все им набивам в главите, че за дванайсет години ще имат десетки учители, и че това, че учителят не обяснил, не бил такъв, не бил онакъв, не е извинение за незнание. Затова какъвто и да е учителят, накрая детето и родителите трябва да застъпят здраво, за да вървят нещата. Знанията и незнанията са първо лични и после учителски. Така че те си знаеха от малки, че трябва да учат, да питат, да си знаят, пък учителя днес го има, утре го няма.

Отговорих за немската и АК само заради това, че Ежко ги намеси по повод сертификатите.

# 17
  • софия
  • Мнения: 4 985
Така е Уоруик, попитах. Но днес ситуацията е друга. Модератор показа, че ще понесе дискусия за 107 и 119, но и измислици за ЧУ. Затова е по-добре ние да запазим чистотата на тази тема.
Тъй като твоите постове не са информативни за ЧУ, и ако не станат, ходи си пиши в Смг темата.
Аз ако отида да си пиша в темата за СМГ, кой ще ти отговори на въпроса за това училище, Ежко? 😉
Не се притеснявай, който се интересува ще дойде да те попита специално в темата за целта.

Аз се учудвам на тези с деца в НЕГ и СМГ не им ли хрумна, какво би станало ако масово се преместим в съответните теми за училищата.

Наблюденията на Тинкърбел винаги са били много точни. Много ми хареса да я прочета. Описва идеално една норма не само в българските училища ами по принцип. Характер, поведение. 51-во е само един екземпляр от цялата машина.
В тази връзка и огромния плюс на АК - цялостна визия и организация произлизащи от друга култура.  
Липсата на морал и светоглед, за които говориш Тинкърбел, би трябвало да се вижда с просто око, че са плод и наличност на ползващите, не на даващите.

АК прави отстъпки от таксата по документи. Характерно за България е че всякакви документи се вадят както поискаш. Ако поискаш. И има и стипендианти с над 60% но с луксозни джипове, Ежко. Въпрос на морал и светоглед.
Имала съм досег с три ДУ и две ЧУ. Подтиска ме липсата на равнопоставеност и на еднаквост на правилата. Преди много години голямото ми дете изкара ПУК в 51-о. Хубаво училище, хубава база, читав учител. Но нула морал - симулации на свободно избираеми часове, за да се усвоят пари, лансиране на “наши” деца, защото родителите са “спонсори”. Делене на “добри” и “никакви” на база кой родител колко дава (официално, или не), част от материалната база налична като за реклама, но реално затворена за учениците, и т.н. После кандидатствахме в 107-о. Унижението да стана рано, да се редя на огромна опашка и да ми се изсмеят, че имаме нулев шанс. Единственото, което исках, бе да им пуснат изпит на задачи, като се водят математическо училище, да си подберат децата така, а не “под масата”. Ясно как става влизането и не е за мен. После честно ЧУ. После ЧУ със стипендия по документи (пак не е моя начин, не лъжа, не фалшифицирам и не мисля че луксозен джип е еквивалентно на изплащане на друго частно образование) После честно ДУ, поне спрямо нас, където никой не ми  поиска нищо по втория начин, задната врата и под масата. Между другото това ДУ става все по-прозрачно и държащо на моралните норми, въпреки наследените лоши практики в миналото...

Русалка, онази дама не е в АК вече, а в ПЧМГ. Не мисля че беше лош преподавател, или човек, но не беше авторитет, който децата да слушат, поне децата в АК. За сметка на това сега имат бивша чалга певица, преподавател по биология. Не че това може да характизира преподаването й, или качествата й, нищо не знам, само ми е любопитно как ли се държат пуберите в нейните часове.

Все по-прозрачното СМГ нямаше избор освен да се очовечи, защото всички помнят с гръм и трясък мега скандалите, интригите, сделките и т.н. Има си хас да ви поискат нещо и да се държат изнудващо след като:
Първо - все пак се предполага, че новото ръководство ще е различно от страото породило катастрофалните недоволства и
Второ - вие се преместихте точно след бурята и всички очи бяха насочени натам.
Факт е, че изгубиха един от най-добрите си преподаватели, но пък виж, онова недоразумение по БЕЛ и онова по история още си седят.  Няма лошо, рутина, нормално.
Всъщност, описания от Тинкърбел модел на поведение "под масата" е една от причините млади хора директно да се насочват към частния сектор. То е като с пазарната икономика - едно време завода работи, но никой не знае какво защо как и накъде отива, за сметка на това има политбюро, на което приближените "изкярват под масата"и пият кока кола 3 пъти в годината. Частния завод кока-кола пият всички защото знаят за какво работят и когато предприятието е управлявано добре и  работи добре, то е печелившо и всички печелят добре и са доволни.
Та няма как общия държавен куп да е по-добре обгрижен от индивидуалния частен такъв. Индивидуалния има "лошият" късмет да живее в условията на постоянна конкуренция и пазарна икономика и да рискува утре да го няма. Както се и случва с недобрите. Уточнавам, че визирам начален и среден курс. В държавните училища до 7 клас вече толкова уроци са платени на частно или във всякакви школи, че ще е нахално да говорим за добри държавни училища до гимназия. После успехите и разнообразието на децата били на ДУ -не е вярно, успехите са на платените уроци и школи.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 11:33 от Амели

# 18
  • Мнения: 35 951
Скрит текст:
Модератор показа, че ще понесе дискусия за 107 и 119, но и измислици за ЧУ. Затова е по-добре ние да запазим чистотата на тази тема.

Всъщност това е основната цел на модератора - темата да върви без неговата намеса. И модераторът не е задължен да е компетентен по темата /"измислици за ЧУ"/, която модерира /за справка - правилата на форума/, неговата задача е съвсем друга.
Дали сравнявате частни или държавни училища според някакви критерии, зависи основно от Вас. За мен някакво сравнение между ДУ и ЧУ не е офтопик стига темата да се придържа основно около ЧУ.

Съгласна съм. Но снощи в малките часове изтри мой пост към новата потребителка, който касаеше изцяло ЧУ.
А половината постове на Уоруик и Русалка след изтрития не сравняват. А си анализират ДУ.

Извинявам се, постът е изтрит по погрешка и е възстановен.
Колко точно желаете да се обсъжда и ДУ в текущата тема зависи от всички Вас.
Ако пожелаете, темата може да бъде и абсолютно стерилна, но едва ли ще бъде особено приятна и/или информативна.

# 19
  • София
  • Мнения: 4 999
Ако говорим за прозрачност на приема в ДГ, чувала съм, че НПМГ от години е отличен пример - нямат раздути паралелки, свободните им места се обявяват на сайта с посочен срок и начин за кандидатстване за тях. Нищо от това не предполага да се отиде при директора и така да се разбере, че има "свободнo" място в паралелка, която и без това отдавна е надхвърлила държавния план за приема.

# 20
  • Мнения: 5 868
Скрит текст:
Модератор показа, че ще понесе дискусия за 107 и 119, но и измислици за ЧУ. Затова е по-добре ние да запазим чистотата на тази тема.

Всъщност това е основната цел на модератора - темата да върви без неговата намеса. И модераторът не е задължен да е компетентен по темата /"измислици за ЧУ"/, която модерира /за справка - правилата на форума/, неговата задача е съвсем друга.
Дали сравнявате частни или държавни училища според някакви критерии, зависи основно от Вас. За мен някакво сравнение между ДУ и ЧУ не е офтопик стига темата да се придържа основно около ЧУ.

Съгласна съм. Но снощи в малките часове изтри мой пост към новата потребителка, който касаеше изцяло ЧУ.
А половината постове на Уоруик и Русалка след изтрития не сравняват. А си анализират ДУ.

Извинявам се, постът е изтрит по погрешка и е възстановен.
Колко точно желаете да се обсъжда и ДУ в текущата тема зависи от всички Вас.
Ако пожелаете, темата може да бъде и абсолютно стерилна, но едва ли ще бъде особено приятна и/или информативна.

Благодаря! Така и предположих.
Аз лично нямам проблем в умерен вариант да се обсъжда ДУ. Не съм привърженик на крайностите и в двата варианта.
Но има потребители, които наистина нарушават тона на разговора. И постовете им нямат място точно в тази тема. Да не говорим, че присъствието им тук изобщо не е свързано с интерес към частното образование.

# 21
  • Мнения: X
Пропуснах да попитам Ежко, следващите в Германия ученици на АК, как са взели ДАФ-а?
А има ли такива? Питам сериозно, аз и във форума, и в реала не познавам такива, затова питам.

# 22
  • Мнения: 6 295
Аз пак да уточня, че мнението ми се отнася за началния и прогимназиален курс, а не за гимназиалния. В периода 1-4 клас нито едно ДУ не става, а в периода 5-7 клас "става" единствено СМГ, като и в него не се научава език по никакъв начин в самото училище, а по БЕЛ повечето деца имат нужда от курсове и ходят на такива.
И въпреки резултатите на НВО, СМГ със сигурност не е по-добро училище нито от СС, нито от Питагор.

Що се отнася до гимназиите, там нямам опит. Напълно съм некомпетентен по въпросите на НЕГ примерно. Но все пак, наскоро прочетох последните страници от темата за НЕГ и от писаното там останах с впечатление, че нещата са ужасяващи в условията на ИП, никаква организация, почти пълна липса на ДО и на практика провалена година за осмокласниците, които са изтървали невъобразимо огромен материал по езика.
В каква връзка с темата казвам това? В такава връзка, че държавното образование май вече дори и в гимназиалния етап, където безспорно водеше на частното, изглежда също се влошава с всеки изминал ден. Та НЕГ е най-елитната гимназия, в която се влиза с най-висок бал! Множество родители от там, самите те нейни възпитаници, казват, че отдавна нещата не са както са били при тях.

А как следващите в Германия ученици на АК били взели ДАФ? Ми че АК не е немска гимназия. Какво, ако са ходили на уроци? Ежа изтъкна, че учениците на АК не ходят на уроци за  сертификатите по английски! Като явно е искал да каже, че не е редно учениците на немската да ходят на уроци по немски, а тези на френската - на уроци по френски. А ходят масово - за ДЕЛФ ходят, и по принцип без уроци по френски не могат да го вземат. А наистина не би трябвало да е така.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 12:27 от Татко Мецан

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Всяко училище има право да си направи мисия, визия, профил на обучение и т.н. В момента почти всички ЧУ наблягат задължително на един чужд език, защото това очакват и това искат родителите. Останалото - дали се профилират като математика, дали като хуманитарни, дали като научни, а другото, но се набляга на чуждите езици, защото родителите искат сертификат на края на седми клас. Не че този сертификат е особено важен точно за седмокласниците, но хората си го искат, това е за тях начинът да се удостовери, че децата са научили езика.
За хорариумите - има три вида часове за един и същ предмети - задължителна подготовка, допълнителна и не знам каква още - това е същото като преди години - ЗП, ЗИП и СИП. Всяко училище си решава кои предмети да включи за СИП особено, защото от СИП-а се формира допълнителният хорариум. В държавните е същото, само че се води нещо като профилиране, а то е колко часа ще имат ЗП и ЗИП, и за кое ще има СИП. По-лесно ми е със старите съкращения ,сега просто смениха абревиатурата.

# 24
  • София
  • Мнения: 17 991
Има, Попея, аз лично веднага се сещам за 2. Едната девойка учи стоматология в Кьолн, другата медицина в "Шарите" Берлин.

Мецане, не си честен, но здраве да е...Аз не се опрях на нечий древен опит преди 10 години с ДУ,  а на пост от онзи ден на майка с дете в ДУ, голямото дете  на която е било в ПЧМГ до 7 клас и очевидно има база за сравнение. Между другото и  ти явно не си запознат достатъчно добре с нещата около немския, затова съвсем добронамерено те моля да не се докарваш до Ежковото ниво да го коментираш.  В училищата с немски като първи език има  деца, които или не са в ДСД паралелки, или са в лайстунг, в резултат на което нямат право на ДСД. Така че е повече от нормално да идат на курс за ДАФ подготовка, за да се запознаят с формата, не тепърва немски да учат.. Смехотворно е да се мисли, че ученик, прекарал 4 години сред немци, учещ по немската система, анализирал немска литература, държал на финала немски матури, има нужда от уроци по немски..Там причината е друга, но Ежко не я знае, ама пак коментира... Хем му я обясних преди време.

Амели, ще ти отговоря нещо във връзка с питането ти. В темите за НЕГ, ФЕГ, СМГ и сие  хората си коментират недъзите на самото училище, а не тези  на АК. Много хора от АК се вижда , че четат на балкона. И ако някой вземе, че изтресе някоя глупост за Колежа, за ПЧМГ или нещо друго, ще се намесят, бъди сигурна. Но просто нямат повод. Докато в темата за АК и тук регулярно има квалификации за нивото в  държавните училища. Отделно в темите  на държавните всеки е добре дошъл, няма призиви някой да си ходи, щото детето му не учи там... И Призма наскоро писа в темата за НЕГ с много ползотворни предложения  от собствен опит към родителите, дано последните да се вслушат в тях, макар да се съмнявам ( а тя няма да има гаранция ученик там), и Дъждец също (макар че при нея е различно, понеже детето й все пак тепърва го чака гимназия и е повече от нормално да се ориентира, включвайки се тук и там.

Дъждец, да, несъмнено има много недоволни от НЕГ, ама за това недоволство се пише открито. Друг е въпросът, че не се действа..Докато и от АК примерно има недоволни, ама  там да напишеш такова нещо е равностойно на линчуване от една определена група от хора.

Тинкърбел,  и какво като жената може да е била страхотна и мила като човек, много учители по училища, държавни или частни, са такива. Стига ли това? Редом с това трябва да поемат нещо тези деца от тях, нали Simple Smile

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 12:39 от пенсионирана русалка

# 25
  • софия
  • Мнения: 4 985
Разликата, мила Русалке, е че когато вие си обсъждате вътрешни проблеми никой не слиза от балкона да ви обясни какви сте балами. Самият ти пример за Призма и Дъждец, говорят за включване в темата по същество. Никой не идва да си приказва там с вас със задължителната презумция да ви обясни колко сте зле и как не сте прави. Дори не съм ви влизала в темите. Ако си бяхте седяли там, нито теб щях да “познавам” нито Уоруик. Да се оправдава човек с това, че виси в тема, за която няма пряко мнение, но е ужасно загрижен за евентуалните бъдещи ползватели на нещо, е като да се застане пред входа на успешен нов магазин и да се раздават брошури за добре познатата порутена сладкарница на ъгъла, от която за момента очевидно хората не се вълнуват. Като влязат, разгледат може и да си решат да се върнат там, но то е не защото ти си им дала брошура, то е защото нещо не им е харесало. Та, малко по-леко го карайте със спасяването на народа. Имате си “магазин”, на който му е интересно ще влезе.


Амели, ще ти отговоря нещо във връзка с питането ти. В темите за НЕГ, ФЕГ, СМГ и сие  хората си коментират недъзите на самото училище, а не тези  на АК. Много хора от АК се вижда , че четат на балкона. И ако някой вземе, че изтресе някоя глупост за Колежа, за ПЧМГ или нещо друго, ще се намесят, бъди сигурна. Но просто нямат повод. Докато в темата за АК и тук регулярно има квалификации за нивото в  държавните училища. Отделно в темите  на държавните всеки е добре дошъл, няма призиви някой да си ходи, щото детето му не учи там... И Призма наскоро писа в темата за НЕГ с много ползотворни предложения  от собствен опит към родителите, дано последните да се вслушат в тях, макар да се съмнявам ( а тя няма да има гаранция ученик там), и Дъждец също (макар че при нея е различно, понеже детето й все пак тепърва го чака гимназия и е повече от нормално да се ориентира, включвайки се тук и там.

Дъждец, да, несъмнено има много недоволни от НЕГ, ама за това недоволство се пише открито. Друг е въпросът, че не се действа..Докато и от АК примерно има недоволни, ама  там да напишеш такова нещо е равностойно на линчуване от една определена група от хора.

Тинкърбел,  и какво като жената може да е била страхотна и мила като човек, много учители по училища, държавни или частни, са такива. Стига ли това? Редом с това трябва да поемат нещо тези деца от тях, нали Simple Smile
При подчертаното:
В единия случай едните ще се намесят ако им е споменато конкретното училище.
А в другия потребителите (вие) ще се намесят ако е спомнато просто държавното обучение като цяло?
Само аз ли виждам проблем с обосновката ти?

В темата за АК както забелязваш вече отдавна не се пише. Познай защо?
И не е вярно, че не се коментират проблеми. Моля те, не казвай неистини. Лично аз съм пръквала проблеми там и са ме съветвали много хора, включително на лични. Да не говорим за други фрапантни случки. Разбирам, че искаш да си подковеш теорията, но не е вярна.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 12:49 от Амели

# 26
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 734
Скрит текст:
За да се запиша в темата, ще приведа съвсем спокойно някои от аргументите, които ме карат да мисля, че нито едно ДУ не може да се сравнява с изброените вчера от мен ЧУ. Мисля, че е съвсем ясно, че говоря за периода 1-7 клас, то и въпросните ЧУ нямат гимназии. Не съм обсъждал АК.

Първо, аргумент е всичко това, което Тинкърбел е писала току-що.
После, има множество други аргументи.
Все пак, аз никога не съм отричал ролята на НВО като измерител. Но както Фенси поясни в предната тема, високите резултати на някои ДУ се дължат, разбира се, на частни уроци. И НВО е чак в 7-ми клас. Аз в момента имам поглед върху началния курс.

Да вземем например езика. Нали всички ще се съгласите, че няма нито едно ДУ в периода 1-7 клас, в което да се научава нещо по език. В добрите ЧУ има страхотни часове по английски, всеки ден по два часа, и напредъкът на децата е очеизваден. В края на първи клас всички пишат и четат на английски, и то доста сложни текстове, в часовете се говори само на английски, децата разбират всичко, говорят и т.н. Никое ДУ не дава това, а и не знам дали има и курсове, които да го дават, особено на фона на това, което Фенси сподели вчера за западащото ниво на курсовете на Британика, а освен тях и Аво-Бел, аз не знам други добри. Курсът е два пъти седмично и въобще не е същото. Но в ДУ часовете по езика, доколкото изобщо ги има, са чиста формалност.

Ако вземем математиката, хорариумът в ДУ е 4 часа седмично в 1 клас, а в ЧУ са 9-10 часа. Темпото на напредване също е различно, тъй като във всяко ДУ има поне 6-7 деца от един клас от 30 деца, които са доста зле и напълно незаинтересовани.
В добрите ЧУ има часове и по състезателна математика. Примерно в нашия клас децата взеха сума ти златни и други медали от състезания, а освен едно от тях, другите не решават задачи в къщи, та не знам ако не е от заниманията в училището, от какво е тогава. Има много златни медалисти от ДУ, но някой вярва ли, че заслугата е на училищата им - говоря за 1-4 клас, не за СМГ! Дори ДУ, които се водят математически, като 119-то и 107-мо, имат много по-слаби резултати на състезанията не само от СС и Питагор, но и от КО и ТЕ. А в 107-мо примерно имат школа и в училището.

Освен това, не е важното само НВО. Много са важни средата, вниманието, сигурността на децата. Имам пряк поглед над няколко ЧУ. Хулигани не съм видял. Агресия няма, а опитите за такава се пресичат още в зародиш. В ДУ децата се млатят пред погледа на даскалите, на които изобщо не им пука.

Всеки може да има всякакво мнение. Моето е такова, като изложеното е само част от аргументите ми да мисля така.
В заключение мога да спомена това, което и много други потребители казват, че ДУ от ден на ден стават все по-зле. Така че ДУ отпреди 10 и повече години, когато са учили децата на Попея и други потребители, не са същите като сега. По всеобщо мнение нивото е паднало драстично.

Докато в ЧУ нивото даже се вдига. Примерно сега още в ПУК се научават да пишат ръкописно, а преди десетина години не е било така.

А това е плюс, защото...?
Какъв е смисълът от ранното интелектуализиране, освен родителят да се изфука “а пък вижте моето- на 6 годинки цели книги чете”. Ако имам време през комо ще постна източници дали и защо е вредно да се започва твърде рано вкл с ръкописното писане, преди децата дори да са започнали смяна на зъбките (ПУК е на 5.9-6.8 спрямо месеца на раждане).
Просто не мога са се съглася с този ти аргумент за огромния плюс на ЧУ, че на 6 се прави това, което по закон и неслучайно се прави на 7.
За другото съм съгласна- сигурност, неагресия, английски.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 12:56 от bubanka

# 27
  • София
  • Мнения: 17 991
Бъркаш, Амели, имам доста добра причина да пиша тук и ако изкарам някои неща наяве, няма да се харесат на много хора с деца извън спряганите тук 3-4 наистина добри частни училища в  етапа до 7 клас.  И да, знаеш ли как неволно нацели глагола, баш се оказва, че спасявам част от народа с деца в ЧУ в реала..И въобще не е  вярно това ти твърдение, че ме познаваш оттук. Винаги в годините съм писала в седмокласната тема, само тази година не толкова активно. И още в нея директно съм си комуникирала с теб, демек в момент, в който още си нямала дете в ЧУ. Или и оттам трябва човек да се махне, щом няма седмокласник..

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 13:10 от пенсионирана русалка

# 28
  • София
  • Мнения: 4 999
Ежко, според теб само на база часовете и домашните по АЕ и математика в АК, учениците могат ли да вземат САТ с 1500+  точки?

# 29
  • Мнения: X
Аз благодаря на Мецан, че все пак се включи с коментари, макар и не точно в отговор на въпроса ми, който кааеше не качествени, а количествени критерии. Не знам как Мецан ще измери дали учителката Х в 35-то е по-мила към детето или учителката У в Питагор (произволно взети училища), да не говорим, че няма как да сравни едновременно, защото днес може едното да е вярно, а утре -другото. Подобно е и за атмосферата, ръководствата и т.н. От там всякакви такива сравнения за мен са 1)  случайни и 2) субективни и според личния критерий на всеки. Уважавам мнението му, но то не дава обективна база за сравняване на училищата.
Относно броя часове, и в ДУ има допълнителни часове и занимални следобед, та не виждам това да е различно. Различно може да е оползотворяването на тези часове, но там пак отиваме в субективното и неизмеряемото, защото изпитът е чак на края на 7 клас и там се виждат крайните резултати, които не потвърждават Мецановия извод..  
Единственото от критериите на Мецан, което може да се измери обективно и количествено, и по което ЧУ наистина печелят, са знанията по език, но те не са задължителни в основното училище и съответно не са обект на обективна класация по училища в този етап. Те ЧУ печелят и по спортни и извънкласни занимания, ако човек не избягва зелените и белите училища, но и това не е решаващо важно на този етап, това си е глезотия, екстра срещу парите. Питането ми касаеше нивото по общообразователните предмети, което всъщност интересува родителите, защото то е трамплинът към по-горната степен на обучение, което е важното при избор на училище. Там и език ще научат, че и два даже.
За лошите практики в ДУ някога и аз много добре знам, защото в 35-то се сблъсках с тях, което и ме насочи към ЧУ. Но нещата се менят, нормативната уредба - също, и сега не биха се осмелили да правят това, което някога правеха. Затова и приветствам районирането, което дава възможност на децата да учат в най-близкото до тях училище, без да се налага да дават подкупи за целта.
Скрит текст:
За да се запиша в темата, ще приведа съвсем спокойно някои от аргументите, които ме карат да мисля, че нито едно ДУ не може да се сравнява с изброените вчера от мен ЧУ. Мисля, че е съвсем ясно, че говоря за периода 1-7 клас, то и въпросните ЧУ нямат гимназии. Не съм обсъждал АК.

Първо, аргумент е всичко това, което Тинкърбел е писала току-що.
После, има множество други аргументи.
Все пак, аз никога не съм отричал ролята на НВО като измерител. Но както Фенси поясни в предната тема, високите резултати на някои ДУ се дължат, разбира се, на частни уроци. И НВО е чак в 7-ми клас. Аз в момента имам поглед върху началния курс.

Да вземем например езика. Нали всички ще се съгласите, че няма нито едно ДУ в периода 1-7 клас, в което да се научава нещо по език. В добрите ЧУ има страхотни часове по английски, всеки ден по два часа, и напредъкът на децата е очеизваден. В края на първи клас всички пишат и четат на английски, и то доста сложни текстове, в часовете се говори само на английски, децата разбират всичко, говорят и т.н. Никое ДУ не дава това, а и не знам дали има и курсове, които да го дават, особено на фона на това, което Фенси сподели вчера за западащото ниво на курсовете на Британика, а освен тях и Аво-Бел, аз не знам други добри. Курсът е два пъти седмично и въобще не е същото. Но в ДУ часовете по езика, доколкото изобщо ги има, са чиста формалност.

Ако вземем математиката, хорариумът в ДУ е 4 часа седмично в 1 клас, а в ЧУ са 9-10 часа. Темпото на напредване също е различно, тъй като във всяко ДУ има поне 6-7 деца от един клас от 30 деца, които са доста зле и напълно незаинтересовани.
В добрите ЧУ има часове и по състезателна математика. Примерно в нашия клас децата взеха сума ти златни и други медали от състезания, а освен едно от тях, другите не решават задачи в къщи, та не знам ако не е от заниманията в училището, от какво е тогава. Има много златни медалисти от ДУ, но някой вярва ли, че заслугата е на училищата им - говоря за 1-4 клас, не за СМГ! Дори ДУ, които се водят математически, като 119-то и 107-мо, имат много по-слаби резултати на състезанията не само от СС и Питагор, но и от КО и ТЕ. А в 107-мо примерно имат школа и в училището.

Освен това, не е важното само НВО. Много са важни средата, вниманието, сигурността на децата. Имам пряк поглед над няколко ЧУ. Хулигани не съм видял. Агресия няма, а опитите за такава се пресичат още в зародиш. В ДУ децата се млатят пред погледа на даскалите, на които изобщо не им пука.

Всеки може да има всякакво мнение. Моето е такова, като изложеното е само част от аргументите ми да мисля така.
Скрит текст:
В заключение мога да спомена това, което и много други потребители казват, че ДУ от ден на ден стават все по-зле. Така че ДУ отпреди 10 и повече години, когато са учили децата на Попея и други потребители, не са същите като сега. По всеобщо мнение нивото е паднало драстично.

Докато в ЧУ нивото даже се вдига. Примерно сега още в ПУК се научават да пишат ръкописно, а преди десетина години не е било така.
Скрит текст:
А това е плюс, защото...?
Какъв е смисълът от ранното интелектуализиране, освен родителят да се изфука “а пък вижте моето- на 6 годинки цели книги чете”. Ако имам време през комо ще постна източници дали и защо е вредно да се започва твърде рано вкл с ръкописното писане, преди децата дори да са започнали смяна на зъбките (ПУК е на 5.9-6.8 спрямо месеца на раждане).
Просто не мога са се съглася с този ти аргумент за огромния плюс на ЧУ, че на 6 се прави това, което по закон и неслучайно се прави на 7.
За другото съм съгласна- сигурност, неагресия, английски.
Пипи, а ти как можеш да оцениш степента на сигурност и неагресия във ВСИЧКИ ДУ и ВСИЧКИ ЧУ, за да си направиш този извод? Може в Х ЧУ да няма агресия, но и в У ДУ пак да няма и да не се толерира, може и обратното, както и  всички възможни комбинации. За мен такъв извод  е необоснован, защото не почива на пълна и обективна информация, а е винаги ЕЖК, тост, субективно и прекарано през личната призма и дори през личния интерес на някого.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 13:19 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт