Отговори
# 75
  • Мнения: 6 393
Андариел, нито всичко знам, нито всичко мога. Само казвам какво съм видяла напрактика. Както с моето дете, така и с нейни съученици. И съм говорила с няколко чудесни начални учителки в две частни училища. Извели достатъчно на брой успешни випуски точно по този начин. Няма как на бивш икономист и настоящ логопед да вярвам повече.

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок, аз с родители не споря. Който ще да ми вярва и да ми се доверява - негова си работа!

# 77
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Преди да я приключиш Фенси - равняването по изоставащия е любимата мантра на работещите със СОП. И основно се случва в по-добрата част от образованието, в ДУ. Може би това има значение за разликите в подхода Simple Smile а и в резултатите.
Да кажа, че в пълна сила това важи в държавните детски градини, в които се цели откриване и по-лошо - нарочване на деца за такива със СОП заради финансирането. Това го твърдя от семеен опит, с много близко дете и елитна градина. Няма да пиша къде, защото не ми се чете после за тухли и квартали Simple Smile но е от листата на п. и н.

# 78
  • Мнения: 6 393
В момента оспорваш не мен, а позиция на практикуващи учители. Работещи точно по този начин.

Пипи, не съм те захапала, а съм откровена. Ти си давала подробности за сина ти и колко не е готов. Ако продължаваш да мислиш по горния начин, добрите ЧУ просто не трябва да са ти цел. Там се работи така.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 17:27 от Fancy

# 79
  • Мнения: 7 683
Никой не е гледал да впечатлява родителите. Ние не сме знаели, че ще пишат ръкописно в ПУК. И са правили и други много смислени неща.
Мен лично ме впечатлиха с това, че научиха детето ми да чете гладко в края на първия срок на ПУК, което за мен изглеждаше непосилно. Немската градина и ДШ в малкия ПУК бяха нанесли огромни вреди, дотам, че детето не искаше да чуе за четене. Не можеше въобще да срича! Примерно сричката МА той казваше "мъ, а" като две отделни букви. Не можеше да прочете сричка слято. Никога няма да забравя колко бях притеснен тогава, колко пъти се мъчих, но без резултат. Бях се отчаял.
И в ПУК, още ноември детето взе да чете, а декември вече четеше гладко. Как го направиха това чудо неземно, нямам представа, но го направиха. В края на ПУК пишеше диктовки ръкописно. За четенето още от началото на втория срок на ПУК четеше бързо и гладко.

Е, ами аз съм убеден, че никое ДУ нямаше да постигне и десета от това.

# 80
  • Мнения: 17 301
Интересно ми е защо сравнявате АК с ЧУ , които се обсъждат тук. Единствената прилика е, че са частни, но те са в различна образователна степен и няма база за сравнение.

# 81
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 845
Мецане, ама защо, защо си се притеснявал и било чудо и тн? Четене се учи в първи клас, срички в четвърта група (дали и те не бяха в първи клас, Анди или който следи материала да каже?). Напълно нормално е дете ПуК (4 група) да започне годината без да чете на срички. Наистина не разбирам защо е нужно всичко да се прави с половин-една година преди МОН (да го вземем за стандарт). Каква е целта, сериозно питам? Защо да е притеснително да не чете дете на 6г?
Иначе си прав според мен, че немските/чуждоезиково градини забавят процеса на обща подготовка, ама тия деца да не са машинки, и език да говорят, и да четат, и да смятат на 5г..? И аз се замислям дали немската градина не е грешка и сериозно ще обмисля за номер 2.
А Мецане, сетих се и друго, някои деца се учат да четат без етапа на сричките. Съвсем не си имал за какво да се притесняваш- ето и Фенси казва, че срички се учат в големия ПУК

# 82
  • Мнения: 6 393
Срички се учат цяла година в ПУК. Стартират още в 3-та група подготвителни задачи. Това по стандартна програма.

# 83
  • София
  • Мнения: 5 468
Prizma, по моя преценка SAT не е невъзможен за вземане с нормално високи стойности и без особена подготовка, синът ми се яви в началото на октомври /точно започнал 12 клас/, като единственото, което направи, беше да прегледа една книжка, поръчана от Amazon, през август, и то не изцяло, защото беше по морета; 1390 точки (97th percentile) му беше резултатът с нещо, което наричам нулева подготовка, от които 730 на Evidence-Based Reading and Writing /с максимуми в някои подсекции/  и 660 на математиката, която традиционно не му е много силна страна и я кара на интуиция

Antea, синът ти към AUBG или към College board е държал теста? Понеже се впечатлих от резултата му и това, че попада в 97th percentile, потърсих информация и попаднах на това:  
https://blog.prepscholar.com/sat-percentiles-and-score-rankings
И виждам, че там дават друг персентил за 1390 точки.

# 84
  • София
  • Мнения: 62 595
Не разбирам защо ми е изтрит постът, отговорих на Лейка за статистиката и защо съм в темата. И за ръкописа и сричкуването също са неща, които са по темата. Това е нещо, което засяга повечето родители на деца с подбор.

Ами, вижте, през 70 процента от времето работя с деца във високите нива на нормата, но си има неща, които и отличниците отработват.

# 85
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Анди, не си ме разбрала. За мен е интересен срез от практиката на специалист като теб. Не виждам нищо неетично в описателна статистика, дори без конкретни училища, а само данни към групите, вече ясно оформени преди тук.
Това е стъпка напред към подход, основан на доказателствата. Останалото е ежк. Пък даже ж да е специалист. Както знаеш, мнението на специалиста е най-ниският възможен клас доказателство.

# 86
  • София
  • Мнения: 7 378
Анди, работиш сърцато и отговорно - ОК, най-вероятно е така, както го описваш и вярвам, че наистина се опитваш да бъдеш полезна.

Но недей да пишеш, че дете на 6 г. няма готовност да пише ръкописно, че и други ти пригласят. Просто не е вярно и не е редно да вадиш професионални аргументи за това, защото звучиш малко като валдорфците, които постоянно и "компетентно" се водят по някакви набедени за естествени фази в развитието на децата, а в същност практиката показва, че така се подценяват действителните умения и способности на хлапетата.

Аз ти виждам поста за статистиката.

# 87
  • София
  • Мнения: 62 595
От практиката ми е точно срезът, писах в горния пост и в поста, който ми изтриха. При положение, че примерно познавам децата от всички групи от една ДГ като повечето съм ги проследила от първа, та до четвърта група, а и с доста от родителите на тези деца поддържаме връзка и вече в начален курс, при това деца, които не са попаднали случайно там, то от първо лице зная какво се случва, какво могат, какво е подходящо и какво могат да поемат децата към определен момент. Ръкописът в ПУК е най-излишното нещо. За тези 15 минути, в които охкат и пъшкат над ченгелите, мога да им дам упражнения за ориентиране в двумерното пространоство на листа по инструкция, която иска хем да слушат внимателно, хем да си го представят, хем да го пренесат на листа. Така съчетаваме езиково разбиране, пространствена ориентация, оперативна памет (слухово-вербална, пространствена и т.н.) плюс моторика. Или езиково упражнение, в което трябва на ум да подредят в изречение няколко думи, които им кажа, а ако искам да ги поозоря повечко, в това упражнение ще има уловка и по многозначност на думите или някоя метафора. Не ги уча специално на ръкопис - мога да покажа, когато някой пита, а който иска може да напише буквата или думата, но за тази цел трябва да е лично пред мен, защото често въртят О-то наобратно, изписват ченгели по грешен начин. Затова казвам, че ръкописът не е баш нужен на децата в ПУк. Повярвай, всеки ден се сблъсквам с деца, които грешно изписват буквите, нищо че са отличници, а грешно ги изписват, защото никой не им е висял на главите да ги гледа и да изисква да спазват точните движения. После ми отнема месеци да вкарам нещата в ред, защото като ги изписват по грешния начин, започват и проблемите - дали е О или е ОС, дали е ръкописно А.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 18:08 от Andariel

# 88
  • Мнения: 37 263
Темата /както всяка тема в бг-мамма/ е отворена за всички желаещи да пишат в нея регистрирани потребители, които спазват правилата на форума. Опити за изгонване на потребители от дадена тема не са допустими /изтрих и такива/, а обяснения защо някой пише в нея са излишни.

# 89
  • София
  • Мнения: 7 378
От практиката ми е точно срезът, писах в горния пост и в поста, който ми изтриха. При положение, че примерно познавам децата от всички групи от една ДГ като повечето съм ги проследила от първа, та до четвърта група, а и с доста от родителите на тези деца поддържаме връзка и вече в начален курс, при това деца, които не са попаднали случайно там, то от първо лице зная какво се случва, какво могат, какво е подходящо и какво могат да поемат децата към определен момент. Ръкописът в ПУК е най-излишното нещо. За тези 15 минути, в които охкат и пъшкат над ченгелите, мога да им дам упражнения за ориентиране в двумерното пространоство на листа по инструкция, която иска хем да слушат внимателно, хем да си го представят, хем да го пренесат на листа. Така съчетаваме езиково разбиране, пространствена ориентация, оперативна памет (слухово-вербална, пространствена и т.н.) плюс моторика. Или езиково упражнение, в което трябва да подредят в изречение няколко думи, които им кажа, а ако искам да ги поозя повечко, в това упражнение ще има уловка и по многозначност на думите или някоя метафора.
Тия неща, които описваш, ги правят още в трета група, а също и в достатъчно количество в четвърта. Пак не виждам защо трябва всички да се равняваме по някакво по-бавно темпо.

Общи условия

Активация на акаунт