Пазарът на недвижими имоти, какво се случва реално? -Тема 44

  • 39 480
  • 758
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 11 316
Няма как райони с ниско строителство (тип еднофамилни къщи), разпръснати на голяма площ и при това на баири, да генерират значителен трафик за метро. Целта е ясна - молът и Икеа да си имат спирка, защото явно нямат достатъчно клиенти (е, Икеа си има, ама там хората ходят с коли, защото купуват по-обемни стоки. За зяпачите, които не генерират големи продажби, си имат бус). Защото, както се твърди и в единия линк, си плащат за това.
Ако целта беше градоустройствена, трябваше да планират бъдеща метростанция в райони, които още не са или са малко застроени с кооперации, за да насочат интереса на инвеститорите, съответно на потенциалните купувачи, към тези райони. Защото докато се направи проучването, одобрят проекта, започне и приключи строителството, ще минат повече от 5 години. Достатъчно време, за да почне да се строи.

# 451
  • Мнения: 52 023
Добре, де, ама ако все пак трябва да има метро до Околовръстното, то има ли по-подходящо място от ИКЕА/Ринг мол? Все пак основните потоци са натам.  И не е вярно, че метрото не се планира. Помня, че дадохме маса пари за проектанти, които да определят маршрута на третата линия. Сега, на кого му харесва и на кого не е друг въпрос, но имаше проучване и проект на негова база. И понеже хората се движат до разпръснати дестинации, но моловете са точка на сгъстяване, какво те учудва, че все около тях се случват спирки?

# 452
  • Мнения: 11 316
Не ме учудва това, че линиите и спирките на метрото следват частните интереси на определени инвеститори, а не нуждите от читав ГТ на много повече жители на града - за да отидат на работа, за да отидат децата на училище и т.н.

# 453
  • Мнения: 22 158
Шефът на Метрополитен сам е казал - има цитат в един от материалите от линковете, - че проучването е платено от собствениците на Ринг мол и Икеа - това обяснява как са изкарали Ст. град като по-малко нуждаещ се и по-малък източник на пътници.

# 454
  • Мнения: X
Отиде им сега маркетинговата стратегия на брокерите за Студентски град, Витоша и Малинова долина. Иначе по план, ливадите около Икеа трябва да бъдат застроени. Ривър парк и Морени резидънс се очертава да бъдат почнати уж в обозримо бъдеще. Но и аз се съмнявам някой, който може да извади от джоба ди 300000-500000+ евро за къща там да слезе от новата си кола и да се качи на метрото.
А това, че за пореден път оставят Витоша без транспорт...

# 455
  • Мнения: X
Добре, де, ама ако все пак трябва да има метро до Околовръстното, то има ли по-подходящо място от ИКЕА/Ринг мол? Все пак основните потоци са натам.  И не е вярно, че метрото не се планира. Помня, че дадохме маса пари за проектанти, които да определят маршрута на третата линия. Сега, на кого му харесва и на кого не е друг въпрос, но имаше проучване и проект на негова база. И понеже хората се движат до разпръснати дестинации, но моловете са точка на сгъстяване, какво те учудва, че все около тях се случват спирки?
ЧС, и аз така мисля. Не съм чела проучванията и няма как да имам мнение по тях, но в случая имаме две алтернативи, и двете със сериозен потенциал, според мен, а парите стигат само за едната и трябва да се избере. Дали е избрана по-потенциалната не знам и не мога да кажа, преди да се запозная с проучванията и за двете, и с тяхната методология. Иначе на медии отдавна не вярвам за нищо отвъд простичките факти от типа "това ще стига до там и там".
Мандаринка, така е, но ако около ИКЕА тепърва ще се застроява (като някой писа назад, аз не знам, не следя тези райони), метрото има логика да свършва на ИКЕА и след като там ще има буферен паркинг, живеещите над Околовръстното ще стигат с коли до него и след това ще могат да ползват метрото. Така се прави в големите  градове от развития свят, които също имат разпръснати квартали предимно с къщи и ниско строителство. .
И хич не виждам живущите над Околовръстното да слязат от колите и да се качат на метрото за разлика от Студентски град, където именно учащите са в таргета на метровозещите се. Не знам, как я мислят тая работа нашите мъдри общинари. Всичко е въпрос на интереси....Disappointed Relieved
Като им сложат още повече и по-скъпи ограничения за колите плюс осигуряване на буферен паркинг и достъп до метро на ИКЕА, не мисля, че ще имат друг избор, поне голямата част от тях. Гъзарията е ясна, но пък "кучето скача според тоягата". То и сега в темите за къщите се обсъждат парцели с достъп до ГТ, хората почнаха да се усещат, че да разчиташ само на коли вече става неудобно. И според това, което чета в материала на дневник, тази тенденция от страна на общината ще е приоритетна и ще се засилва.
Между другото, има логика за ограничаване на трафика на коли да се доведе метро до Околовръстното, защото от Студентски и сега студентите пътуват с ГТ, а не с коли, тоест, метро до там няма да намали съществено трафика на коли, само ще смени вида ГТ,  който ползват. Докато тези от Витошката яка пътуват почти само с коли и метро с паркинг на Околовръстното би облекчило сериозно трафика. А целта е именно ограничаване на трафика на коли, тук подкрепям с две ръце.

Последна редакция: ср, 03 юни 2020, 10:51 от Анонимен

# 456
  • Мнения: 213
Поредните алабализми за залъгване на софийския електорат, според мен, за новия ОУП. Миналия месец бяха издадени доста голяма вълна нови разрешения за строеж, във всички квартали, където се строи и сега. Докато има пазарен интерес от купувачи, големите строители винаги ще имат зелена светлина за някоя и друга сграда.
Иначе около Ринг мола ще се оформи много приятен квартал след 4-5 години, на мен ми е в списъка с предпочитани локации.

# 457
  • Мнения: 11 316
Да бе, методологии и т.н. Методология като да изкара резултат, какъвто искаме.
Няма живеещите отвъд Околовръстното да слязат от колите, няма да паркират на буферен паркинг, ако ще и за 20 хил. коли да е. Колата е неизменна част от идеята да живееш там.
Явно на Ринг Мола му липсват (достатъчно) клиенти, затова така е избрано трасето (направена е методологията).  Да се дигнеш с колата, че да пиеш кафе у мола и да накупиш едно друго покрай това, явно не е проработило като идея. И сега си поръчват метро.

# 458
  • София
  • Мнения: 4 668
Не е въпроса дали е лошо да има метро на Ринг Мола. На мен не ми пречи. Но ако отрязват 150к жители квартал, именно заради тая спирка, ей в това е същината на проблема. Това е 1/10 от София, повечето без коли. А се твърди, че нямало било да има пътникопоток за 1 спирка. Това е толкова очевадна глупава лъжа, че няма накъде повече. ГТ в Студентски е почти неизползвем. Не заради автобусите и честотата им. Смениха ги с нови, и е криво ляво добре. Неизползваем е, защото след всеки автобус в пиков час остават още 30 човека на спирката отдолу. А автобусът е претъпкан като в консерва. Как се отива на работа при такива условия? Не става.

А това, че така и така студентите ползвали ГТ е социалистически тип разсъждение. Вместо да се концентрира ефективността, там където има "пазар" за нея и потребление, ще се "планира" някакви "зелени светли бъдещета" и някакви потенциални бъдещи жители в райони, където има само полета, а и в бъдеще ще са само къщи, да можели били да слизат от колите. Ми те пак няма да слизат. Най-малкото, за да си носят покупките или сака за фитнес в багажника.

# 459
  • Мнения: X
Танграта, нищо социалистическо няма в усилията на общината да свали хората от колите. И понеже ти имаш личен интерес с имоти в Студентски, а аз нямам, защото нямам нито в един от спряганите комплекси за метрото (между другото, и в молове не ходя, и ИКЕЯ не посещавам, освен много рядко и инцидентно да се случи), мога да погледна много по-безпристрастно на ситуацията. Обясних вече логиката и смятам, че е напълно валидна, и подкрепям действията на общината. Студентски е хубаво да има метро, но свалянето на хората от колите за мен е по-приоритетно за града отколкото осигуряване на алтернативен ГТ (метро) на студентите. За ГТ на студентите има много други мерки - да пуснат повече автобуси, по-големи или още линии.

Да бе, методологии и т.н. Методология като да изкара резултат, какъвто искаме.
Няма живеещите отвъд Околовръстното да слязат от колите, няма да паркират на буферен паркинг, ако ще и за 20 хил. коли да е. Колата е неизменна част от идеята да живееш там.
Явно на Ринг Мола му липсват (достатъчно) клиенти, затова така е избрано трасето (направена е методологията).  Да се дигнеш с колата, че да пиеш кафе у мола и да накупиш едно друго покрай това, явно не е проработило като идея. И сега си поръчват метро.
Именно промяната на тази идея е целта и аз смятам, че тя може да бъде постигната с комплекс от мерки -едното са ограниченията-по-скъпи, повече, по-дълги зони, забрана за влизане на определени места, повече пешеходни зони и т.н. (тоягата), а другото са придобивките  - метрото и паркинга (морковът). Проработило е навсякъде досега, не виждам защо да не проработи и при нас. Така или иначе, за мен това е правилната стратегия, ако иска общината да намали трафика на коли. Не мисля, че ако хората от Витошката яка могат да паркират на Околовръстното и да вземат метро, ще предпочетат да ги заскобят някъде из центъра вместо това. Каквото и да им е мисленето в момента, то се променя според обстоятелствата.

# 460
  • Мнения: X
Аз преди време бях чела, че метрото към Ринг мол ще е преди това към студентски, но едното не беше за сметка на другото. Може би сега готвят нещо друго за да се извъртят така. Макар че аз все още съм скептична към това им решение, защото кипи голям инвеститорски интерес в района и нищо чудно все пак да натиснат да се продължи от Черни връх под Витоша както беше планирано първоначално

# 461
  • Мнения: 11 316
Попея, манталитетът не се променя така, както си го мислиш. Поне не и в България.

# 462
  • София
  • Мнения: 4 668
Танграта, нищо социалистическо няма в усилията на общината да свали хората от колите. И понеже ти имаш личен интерес с имоти в Студентски, а аз нямам, защото нямам нито в един от спряганите комплекси за метрото (между другото, и в молове не ходя, и ИКЕЯ не посещавам, освен много рядко и инцидентно да се случи), мога да погледна много по-безпристрастно на ситуацията. Обясних вече логиката и смятам, че е напълно валидна, и подкрепям действията на общината. Студентски е хубаво да има метро, но свалянето на хората от колите за мен е по-приоритетно за града отколкото осигуряване на алтернативен ГТ (метро) на студентите. За ГТ на студентите има много други мерки - да пуснат повече автобуси, по-големи или още линии.

Да бе, методологии и т.н. Методология като да изкара резултат, какъвто искаме.
Няма живеещите отвъд Околовръстното да слязат от колите, няма да паркират на буферен паркинг, ако ще и за 20 хил. коли да е. Колата е неизменна част от идеята да живееш там.
Явно на Ринг Мола му липсват (достатъчно) клиенти, затова така е избрано трасето (направена е методологията).  Да се дигнеш с колата, че да пиеш кафе у мола и да накупиш едно друго покрай това, явно не е проработило като идея. И сега си поръчват метро.
Именно промяната на тази идея е целта и аз смятам, че тя може да бъде постигната с комплекс от мерки -едното са ограниченията-по-скъпи, повече, по-дълги зони, забрана за влизане на определени места, повече пешеходни зони и т.н. (тоягата), а другото са придобивките  - метрото и паркинга (морковът). Проработило е навсякъде досега, не виждам защо да не проработи и при нас. Така или иначе, за мен това е правилната стратегия, ако иска общината да намали трафика на коли. Не мисля, че ако хората от Витошката яка могат да паркират на Околовръстното и да вземат метро, ще предпочетат да ги заскобят някъде из центъра вместо това. Каквото и да им е мисленето в момента, то се променя според обстоятелствата.
Poppea , именно защото имам имоти там, имам добър поглед и знам какво се случва. Виждам го пред очите си. Няма как да знаеш колко са пълни автобусите. И не, не пускат повече автобуси.
А относно обективността, аз винаги се старая да съм максимално обективен. Просто числата не излизат.

Хващаш се за техните думи "Да слязат хората от колите", но къде ти е гаранцията за това. Това е просто един лозунг, нищо повече. Аз вярвам, че никой няма да слезе от никакви коли. Още повече, че там хора няма почти никакви. Ми дай да построим метро до Перник, че да слязат хората от колите.

Освен това, тези работи се планират по 10-20-30 години напред. В Студентски, Мал Дол, Витоша и Кръстова Вада са планирани спирки на метро от доста години насам. Разчитайки на това планиране, инвеститорите са взели своите си решения и са строили каквото са строили. И сега, хоп, ново 20. Ще променяме съществуващите планове и ще правим нещо ново. Това ако не е конфликт на интереси, не знам какво е.

Аз лично нямам против да слизат хората от колите. Въпросът е, че ЧИСЛАТА не излизат! А сметките различават капитализма от социализма. Където има ниша за оптимизация, там се работи! Колкото е по-голяма нишата, толкова по-приоритетна. А не абстрактни мегаломански проекти на средата на нищото. Без да им излиза сметката грам.

# 463
  • София
  • Мнения: 10 825
Манталитетът се променя и в България така както навсякъде другаде... нито сме особено различни като реакции и разбиране, нито особено специални.
А животът оттатък Околовръстното е неизменно свързан с кола, защото "селските" автобуси са малки и нарядко. Аз съм сигурна, че буферен паркинг на Ринг мол и метростанция там ще свали много хора от автомобилите им

# 464
  • Мнения: 11 316
Е, аз пък съвсем субективно не съм съгласна с твоето мнение.
Въпрос на манталитет е да демонстрираш, че живееш в къща в полите на Витоша и имаш хубава кола, а не живееш в Люлин и не паркираш "таралясник" пред блока. Метрото - за тези с таралясниците в Люлин, примерно.

Общи условия

Активация на акаунт