COVID-19 (COrona VIrus Disease-2019) Тема - 4

  • 1 369 461
  • 29 195
  •   1
Отговори
# 29 010
  • Мнения: 5 018
201 положителни от 4 865 теста, 7 починали, 56 в интензивно отделение, 131 излекувани и 735 хоспитализирани.

# 29 011
  • Мнения: 15 707
Цитат
Всъщност знам откъде идва основната теза за може и без училище, защото имам чувството, че за нашето училище се счита, че нищо не се научава там. Не знам дали е така и в действителност.
Според мен,заради многото излишен материял,който трябва да научат децата.Затрупани са,лошо се поднася.Налагат се допълнителни уроци.Политиката,абсолютно неграмотни ученици да завършват средно образование,заради принципа:парите следват ученика.Сигурно го знаеш?
Скрит текст:
Предполагм,че на теб ти е странно и си задваш тези въпроси,защото си много съвестна,коректна и стриктна.Такива са моите впечатления от тук.Съдиш по себе си и мислиш,че повечето ти колеги са такива.Ами за съжаление,не са.Точните сте малцинство.

# 29 012
  • Мнения: 2 140
в Благоевград 59, и то от неизвестен брой тестове, но не вярвам да са чак една четвърт от всички направени

такава бройка или нагоре досега е имало май само София-столица?

# 29 013
  • Мнения: 2 719
Защо си мислите, че само ромите не могат да си обучават децата?
Познавам доста български семейства, които са добри хора, но прости. И да искат, не могат да помагат на децата си. И ако детето е будно и има повече възможност за учене, то ще е жертва.
Всъщност знам откъде идва основната теза за може и без училище, защото имам чувството, че за нашето училище се счита, че нищо не се научава там. Не знам дали е така и в действителност.

Защото мислят за училището като за джунгла- оцелява по-силният. Ще останел неграмотен, който родителите му не го натискали....Ами много ясно, ама децата с такива родители, виновни ли са, че са се родили в такова семейство?!? Разсъжденията ви са в посока на „всеки да се оправя както знае” , а после рев по форумите, как хората били незаинтересовани, вярвали в небивалици и не разбирали сериозността на положението. И прости били!

Хайде ще ви обърна нещата. Вие като спазвате мерките, какво ви пука, че другите не спазват? Същото е.

# 29 014
  • София
  • Мнения: 5 246
Оле...това е пак скок. Че какво е станало в Благоевград?
А в София колко са?
И процентът е над 4% Кофти.
И какво правят учителите... гледам ги с маски под брадичката на тумби си общуват.
Четох за 2ра успешна руска ваксина.
Иначе се опулих на ръста на новозаразените в Индия...

Последна редакция: сб, 12 сеп 2020, 01:48 от Мигла

# 29 015
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 508
Ами, дълго е, но пък актуално.


Въпроси и отговори за COVID-19 при децата на възраст от 0 до 18 години и ролята на училищата в разпространението на COVID-19

( Линк към оригинала на английски на страницата на ECDC)

1. Колко вероятно е децата да се заразят и разпространят вируса в училищни условия?

Училищните огнища не са съществена характеристика в пандемията на COVID-19, най-вече поради факта, че повечето деца не развиват симптоми когато са заразени с вируса, или развиват много лека форма на заболяването.

Не са открити доказателства, които да предполагат, че децата са основните двигатели на предаването на вируса SARS-CoV-2.  Изследванията обаче показват, че децата могат да се заразят и да разпространят вируса сред възрастните когато са симптоматични.

2. Кога и как ще бъдат отворени отново училищата?  Кои са най-важните мерки за предотвратяване на разпространението на инфекция в училищата?

Специфични мерки, които трябва да се спазват в училищните условия, са повишено физическо дистанциране, подобрена вентилация, редовно измиване на ръцете и използване на маски когато е възможно.  Тези мерки вероятно ще намалят предаването на вируса в училищата и ще помогнат за смекчаване на въздействието на други респираторни инфекции през предстоящия есенен и зимен сезон, като по този начин ще намалят натиска върху училищата и здравните заведения. Посъветвайте се с националните си здравни и образователни органи за повече информация.

 3. Безопасно ли е детето ми да се върне на училище?

Общопризнато е, че училищата трябва да се отворят отново, за да имат децата подходяща учебна среда и да смекчат нежеланите негативни социални ефекти от затварянето на училища.

Досега наличните данни сочат, че училищата не се различават от всяка друга комунална среда по отношение на риска от разпространение на вируса.

Въпреки че има доказателства за предаване от възрастни на деца в домакински условия, има малко доказателства, че това се случва в училищна среда.

Ниските нива на антитела, открити в детската кръв, могат да бъдат индикация, че те са по-малко податливи на тежка инфекция от възрастните и следователно играят по-малко значима роля в разпространението на вируса.

Нивото на безопасност зависи от спазването на предварително посочените мерки - повишено физическо дистанциране, подобрена вентилация, редовно измиване на ръцете и използване на маски, когато е възможно.


 4. Разпространяват ли училищата вируса в по-широката общност?

Наличните данни сочат, че предаването на COVID-19 между децата в училищата е по-малко ефективно в сравнение с други респираторни вируси като грип. Тези доказателства обаче се извличат главно от огнища в училища и разчитат на откритиванети на симптоматични случаи, подценявайки вероятно броя на заразените, асимптоматични и потенциално инфекциозни деца по време на тези огнища.

В обобщение, когато е бил открит COVID-19 при деца и контактите са били проследени, нито един възрастен контакт в училищни условия не е бил  COVID-19 положителен през периода на проследяване. Заключението от тези разследвания е, че децата в училищни условия не са основните двигатели на предаването на COVID-19 на възрастни.

5. Ако ролята на децата в предаването на COVID-19 е неясна, трябва ли училищата да останат затворени?

Училищните огнища не са важна характеристика на пандемията на COVID-19, поне отчасти поради факта, че по-голямата част от децата не развиват симптоми, когато са заразени с вируса.

Когато се вземат подходящи мерки за намаляване на възможността за разпространение на вируса, е малко вероятно училищните условия да играят роля в предаването.  Освен това училищата са съществена част от живота на обществото и децата.

Широкото затваряне на училища трябва да се разглежда като крайна мярка и само след като в общността бъдат предприети други значими мерки за ограничаване на разпространението на болестта.  Училищата трябва да се координират с местните органи за обществено здраве, за да определят дали е необходимо затваряне.

 6. Какво трябва да направят родителите, ако детето им се разболее?

Ако детето се разболее от симптоми, подобни на COVID-19 (кашлица, температура, умора и др.), родителите трябва да се свържат с лекаря си и детето да остане вкъщи, докато симптомите изчезнат.  След като детето вече е безсимптомно, следвайте съвета на лекаря относно повторното въвеждане в училищната обстановка.

Децата трябва да се поставят под карантина и да не посещават училище, ако живеят в домакинство, където е потвърдено, че някой има COVID-19.

Ако заразеният случай от домакинството е изолиран или е в болница, карантината за детето трябва да бъде в продължение на 14 дни от последното излагане на детето със случая.

Ако заразеният е у дома и не е изолиран, 14-дневната карантина за детето трябва да се отчита от деня, когато са изпълнени и трите от следните критерии, касаещи заразения : осем дни от появата на симптомите И падане на температурата И  клинично подобрение на други симптоми поне за три дни.

 7. Какво трябва да правят училищата, когато някой има положителен тест?

Училищата трябва незабавно да уведомят здравните власти, ако в училището бъде установен потвърден случай.

Когато даден тест е положителен за COVID-19, е необходима бърза идентификация и управление на тези, които са имали контакт със заразения, за да се намеси и прекъсне по-нататъшното предаване.

Това се постига чрез:

- Бързо идентифициране на контактите на потвърдения случай с COVID-19.
- Осигуряване на информация на контактните за самокарантина, правилна хигиена на ръцете и мерки за дихателен етикет и даване на съвети какво да се прави ако се развият симптоми.
- Извършване на лабораторни изследвания своевременно, за да се открие вирусът при всички контакти със симптоми и тези, които са били изложени на висок риск от експозиция.

Проследяването на контактите трябва да се извършва от местните органи на общественото здравеопазване, които ще трябва да работят в тясно сътрудничество с училищните власти.

Контактите трябва да се управляват въз основа на категоризиране на експозицията, което включва карантина за лицата с висок риск от експозиция, както е посочено в ръководството на ECDC за проследяване на контактите.

На родителите трябва да се предоставя информация за какви симптоми да се внимава при децата, както и къде да се получи медицински съвет.  Ако симптомите се появят при контактни, те трябва незабавно да бъдат изолирани, да им бъде предоставена медицинска помощ и да бъдат тествани.

 8. Трябва ли децата да играят заедно?

Известно е, че децата са в състояние да предадат инфекция на други, но динамиката на предаване и основните пътища на предаване остават неясни.

Когато училищата се затварят за продължителни периоди, децата и младите хора са лишени от възможности за растеж и развитие.  Тези недостатъци са несъразмерни за учениците с недостатъчна привилегия, които обикновено имат по-малко възможности за образование извън училище.

Изследванията подчертават активния социален живот, който децата на възраст 2-10 години имат в училище. Това им помага да се учат от своите връстници и има положително въздействие върху личностните черти и чувството им за идентичност. Нарушаване на близките контакти с връстниците се свързва с депресия, вина и гняв при децата.

Освен това училищните и извънкласните дейности са сред дейностите, които осигуряват структура, смисъл и ежедневен ритъм за децата.  За тези, които страдат от тревожност и депресия, загубата на такива дейности може да влоши симптомите и допълнително да засили социалното отдръпване и безнадеждност.

Поради това на децата трябва да се позволи да контактуват, за да се намалят гореописаните рискове, по възможност при спазване на специфични мерки като повишено физическо дистанциране, подобрена вентилация, редовно измиване на ръцете и използване на маски, когато е възможно.

 9. Трябва ли децата и учителите да носят маски в училищата?

В общността използването на маски за лице се препоръчва в закрити помещения когато не е възможно да се поддържа физическо дистанциране.  В училищните условия обаче прилагането на тази мярка е предизвикателство, тъй като е известно, че децата имат по-ниска толерантност към носенето на маски за продължителни периоди от време и може да не успеят да използват маските правилно.

В началните училища използването на маски за лице се препоръчва за учители и други възрастни, когато не може да се гарантира физическо дистанциране, въпреки че не се препоръчва за учениците.  В средните училища използването на маски за лице се препоръчва както за ученици, така и за възрастни.  Използването на маски трябва да се разглежда като допълваща мярка, а не като единична мярка за предотвратяване на предаването в училище.

Физическото дистанциране, етикетът за безопасна кашлица, хигиената на ръцете и престоя вкъщи при заболяване са все още важни мерки за намаляване на инфекцията, независимо дали се използват маски в училищата.

# 29 016
  • Мнения: 5 979
Не знам дали децата заразяват малко, но по CNN казаха, че има случай с 2 деца в училище които доказано са заразила поне 10-на възрастни като и двете са били асимптоматични.
А д-р Фаучи каза, че очаква, че ще се наложи да се спазват някакви мерки до края на 2021г., независимо как вървят нещата с ваксините и лекарствата.

# 29 017
  • При семейството си
  • Мнения: 7 875
Оле...това е пак скок. Че какво е станало в Благоевград?
А в София колко са?
И процентът е над 4% Кофти.
И какво правят учителите... гледам ги с маски под брадичката на тумби си общуват.
Четох за 2ра успешна руска ваксина.
Иначе се опулих на ръста на новозаразените в Индия...

В София са 41:
https://coronavirus.bg/bg/statistika

За област Благоевград май са много разпръснати из областта, но РЗИ Благоевград последно е дала разпределението за 09.09, много вероятно да имат и някое огнище.

# 29 018
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо си мислите, че само ромите не могат да си обучават децата?
Познавам доста български семейства, които са добри хора, но прости. И да искат, не могат да помагат на децата си. И ако детето е будно и има повече възможност за учене, то ще е жертва.
Всъщност знам откъде идва основната теза за може и без училище, защото имам чувството, че за нашето училище се счита, че нищо не се научава там. Не знам дали е така и в действителност.

Защото мислят за училището като за джунгла- оцелява по-силният. Ще останел неграмотен, който родителите му не го натискали....Ами много ясно, ама децата с такива родители, виновни ли са, че са се родили в такова семейство?!? Разсъжденията ви са в посока на „всеки да се оправя както знае” , а после рев по форумите, как хората били незаинтересовани, вярвали в небивалици и не разбирали сериозността на положението. И прости били!

Хайде ще ви обърна нещата. Вие като спазвате мерките, какво ви пука, че другите не спазват? Същото е.

За едно малцинство от децата и родителите нещата са добре, защото са в добри училища, а училищата са добри, защото наемат добри учители, плюс съвестните родители и подготвените деца. После едно количество училища средна хубост, в които законите на джунглата стават все по-голям фактор, там и учителите дори да са много добри, свалят нивото заради общото ниво. Системните проблеми откъм учебници, програми и претрупване към момента ги приемам за константа. И да, всеки се оправя сам, защото системата е така бай дизайн. Да, децата не са виновни, че са се родили в такова семейство, но все пак основно е отговорност на семейството да си възпитава децата и да им дава начален тласък, да се грижи за тях, включително за това какво и как учат. Родителският капацитет определя капацитета на децата, сори, ама то за всичко е така. Не можем да ощетяваме децата с по-висок капацитет и по-съвестните родители само защото болшинството са със спорни родителски качества. А точно това се получава - сваляме нивото, че да не се сърдят неможещите, защото са болшинство, не можели, нямали били късмет със семейства. Да, всеки се спасява поединично.

Леле, какви са тези бройки в Благоевград, какво става там? Тази област стана едно огнище. Гледам, че и за София се увеличиха случаите, дали са започнали пак да тестват таргетно?

Така ще е с част от учителите - тепърва ще се учат да са с ЛПС на работното си място. Хайде, да речем, че сега са били по отпуски или малко хора, не са се засичали много-много из сградите, но като започнат редовните часове ще е шок за много от тях, че трябва да променят навиците си.

Последна редакция: сб, 12 сеп 2020, 07:44 от Andariel

# 29 019
  • Bulgaria
  • Мнения: 2 671
86    F    София-град    Столична
74    M    Ямбол    Стралджа
68    F    Сливен    Сливен
42    M    Бургас    Несебър
66    M    Пловдив    Асеновград
27    F    Благоевград    Благоевград
76    F    Пазарджик    Белово

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/201-sa-novozarazeni … slednite-24-chasa

Млада жена на 27г., силно се надявам и този път да е грешка... Мъж на 42 г. и то от морето, където „вирус няма”...

# 29 020
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Но тъпотиите с лесното, преписването и т.н. са просто измислици.
Изобщо не са измислици дори. Имам познати, на които децата две изречения не връзват без грешка, ама по време на ДО се напълниха с 6 от горе до долу. Мама пишеше, решаваше и пращаше. Сина ми беше 7 клас, в хубаво и сериозно училище е, половината му клас, 2 години и Половина имаха тройки и четворки,сега баш накрая станаха отличници, особено по балообразуващите предмети. Е за мен това прецака моето дете, защото е възпитано по друг начин, но няма значение в случая. Така че ДО е пълна порнография. Малките ми деца се налагаше по цял ден аз и мъжа ми да им преподаваме, и пак не мисля, че нещо усвоиха,а колко могат да си го позволят това в крайна сметка? Хората с 1 дете и то голямо не им пука, за мен е огромен проблем, хем децата нищо не научават, хем се налага денонощно да си учител. И учителите не го искат.
За Благоевград не съм учудена, казах, че там съвсем не им пука на хората от мерките.

# 29 021
  • София
  • Мнения: 10 221
Колко е  най-високата дневна бройка новозаразени някой ще ми припомни ли?

# 29 022
  • София
  • Мнения: 11 977
Колко е  най-високата дневна бройка новозаразени някой ще ми припомни ли?
Мисля 330.

# 29 023
  • София
  • Мнения: 32 771
330 – 09.07.2020 г. сряда и 22.07.2020 г. четвъртък

# 29 024
  • Мнения: 13 597
Учителите не го искат, защото е много по-лесно за тях при присъственото обучение.
След ДО резултатите от НВО и матурите са по-добри от миналата година. А там не се преписва. Което означава, че повечето от децата все пак са учили повече, отколкото в нормална обстановка. Дори и това да  било от скука.

Общи условия

Активация на акаунт