СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 856
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 230
  • На морето!
  • Мнения: 6 675
Аз съм майка на шестокласник и в последните страници ми стана ясно, че ще е много добре да му взема сборници на Регалия. Ако някой продава своите, моля да ми пише ЛС.
Явно тенденцията е НВО по математика да е по-сложно, за да отсее децата за МГ, моят син се е засилил към ЕГ и такъв тип задача (като 22) много би го изтормозила. Мен самата винаги са ме отблъсквали дългите условия, така че дълбоко се възхищавам на всички математици с хладен и подреден ум.

# 1 231
  • Мнения: X
Това е за ДЗИ в 12. клас.
В седми клас скала няма от години.

# 1 232
  • Мнения: 8 917
Навън се лее проливен дъжд. Щях да се прибирам, но съм с колелото днес и ще стоя във форума. Докато ме изгоните.

Джуди е права за текстовите задачи. Ако преброя уроците в учебника, сигурно едва ли ще са повече от 4-5. Бяха май около Нова година. Каквото са решили тогава в училище, това е. Оттогава досега задача с моделиране с уравнение в училище не е и помирисвал.

# 1 233
  • София
  • Мнения: 19 977
Един спешен  въпрос към Дидева, ако е  удобно. Или към всеки, който е запознат, понеже аз без ученички вече поизпускам това-онова около БЕЛ, мат винаги ще ми е любов.

Та на въпроса, сега се чух с майка на познато дете в слабо представящо се в годините ЧУ. Детето  (съучениците му също)вчера е имало сдърпване с квесторите. Почнали са  по-късно, но не са им калкулирали закъснението в 1 модул. Но това не е най-големият проблем, да кажем. ЗАДЪЛЖИЛИ са ги  да пишат на черновите първо (текста за редакция и тезата). Детето конкретно не е успяло да  пренесе и двете в беловата. А е открило 13 от 14 грешки и е написало прилична теза. Има ли шанс да погледнат черновата, иначе това са едни мин 16-17 точки загуба.. Побеснях като го чух това. Но и родителите са за бой, трябвало е веднага да подадат оплакване..

# 1 234
  • Varna
  • Мнения: 606
У дома ми показаха току що същото Simple Smile

Да ви разсея от тежките мисли за елементарна или не е е задачата Simple Smile
Ето какво прати наборката току що:
Скрит текст:






sme6en и Кичка дали не са един и същ човек?

# 1 235
  • Мнения: 7
По принцип трудно бихме могли да определим еднозначно едни задачи като трудни или лесни, защото за всеки преценката би била малко или повече различна (тази условност важи за всякакви квалификации). Ако все пак трябваше да дам лично мнение, бих казал, че задачите от НВО-част 2 тази година са по-скоро лесни, отколкото трудни. Това мога да кажа и за трите задачи, макар в мнението ми за зад. 22 да има доста условности. От една страна е добре, че задачата е практическа (нали вече говорим за умения, компетентности и пр.), но от друга едва ли бихме могли да очакваме 7-класниците да имат практически опит точно с пресмятането на разход на гориво. Освен това, при решаването на зад. 22 е необходимо да бъдат съобразени някои специфики, като например превръщането на разхода в литри на километър (0,12 л/км за Иван и 0,08 л/км за Стоян) и изразяването на изминатият път въз основа на това (като количество гориво/разход) – неща, които съвсем не са очевидни на пръв поглед. В случая няма да скрия, че докато я решавах на няколко пъти я обърках и само получаването на невъзможни отговори ме накара да преразгледам подхода и в крайна сметка да стигна до решението за количествата гориво в ден четвъртък (29 литра при Стоян и 58 литра при Иван). Опит, който ми показа, че едва ли има смисъл да деля задачите на лесни и трудни... Дано повече седмокласници са се справили със задачите... Успех на всички по пътя им!

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 16:02 от Ivan Vassilev

# 1 236
  • София
  • Мнения: 7 680
....дълбоко се възхищавам на всички математици с хладен и подреден ум.

Joy
Бях чела скоро, че най-много алкохолици има в съсловието на математиците. Не е лесно, сигурно...

# 1 237
  • София
  • Мнения: 3 771
Моя е проявил матемаотическо мислене, ама не до края за съжаление.

# 1 238
  • София
  • Мнения: 16 234
sanaka, мат може и да е равностойно на 2018, не на 2019...
Но с БЕЛ май е обратно...
Слагай средно аритметично! Joy
Е, така кажи - просто и ясно! А не като Русалка Wink- нито е в едната крайност, нито в другата, а по средата - поле от възможности. Joy

# 1 239
  • Варна
  • Мнения: 3 307
На 22-б) дали ще се приеме решение тип Пътя на Иван =  пътя на Стоян - 150? Тоест уравнението да е: ((х+15)/8)*100-150 и преобразувано до 25(х+3)/2 примерно ? Като я решавах това ми хрумна за по-лесно, защото в а) вече е намерен пътя на Стоян.

# 1 240
  • Мнения: 2 182
Не това ми беше проблема, а начинът, по който се омаловажава труда и усилията на децата, неуспели да я решат.

Как се омаловажава?
Какво предлагаш, да се дават точки за нерешена задача само защото са се трудили? 😁

# 1 241
  • Мнения: 3 491
ston, много се радвам за твоето момче, а и за теб, защото направи всичко възможно детето да покаже най-доброто от себе си. Браво и на всички други деца, които са успели да се преборят с втори модул.

# 1 242
  • Мнения: 820
....дълбоко се възхищавам на всички математици с хладен и подреден ум.

Joy
Бях чела скоро, че най-много алкохолици има в съсловието на математиците. Не е лесно, сигурно...
Хахаха, вярно си е, като почвах във ФМИ и ни предупредиха, че от там се излиза или шизофреник, или алкохолик, но тъй като шизофренията се предавала главно по наследство....

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 16:31 от ТришаР

# 1 243
  • София
  • Мнения: 7 680
sanaka, мат може и да е равностойно на 2018, не на 2019...
Но с БЕЛ май е обратно...
Слагай средно аритметично! Joy
Е, така кажи - просто и ясно! А не като Русалка Wink- нито е в едната крайност, нито в другата, а по средата - поле от възможности. Joy

Евклитовото пространство от картинката на Дидева Stuck Out Tongue Winking Eye

# 1 244
  • Мнения: 24 467
sanaka, мат може и да е равностойно на 2018, не на 2019...
Но с БЕЛ май е обратно...
Слагай средно аритметично! Joy

Опростявате много. Дайте по-пълно и хронологично. Какви са тия две години?

Навън се лее проливен дъжд. Щях да се прибирам, но съм с колелото днес и ще стоя във форума. Докато ме изгоните.

Джуди е права за текстовите задачи. Ако преброя уроците в учебника, сигурно едва ли ще са повече от 4-5. Бяха май около Нова година. Каквото са решили тогава в училище, това е. Оттогава досега задача с моделиране с уравнение в училище не е и помирисвал.
Аз го писах, защото съм ги броила. Снощи. Smile Понеже тогава се замислих над въпроса.
Нямало е време да се връщат изобщо назад, защото следваше още и още нов материал.

Именно, Иван Василев, повечко неща трябва да се огледат и осмислят, а не едно просто съотношение само. Но то това е ясно и на самите деца, впрочем. Затова лично спрях да се занимавам с този въпрос.
Напълно излишно е да се окачествяват така задачи - като лесни и не-лесни /да не го пиша другото/. Защото няма общоприет критерий, по който да се направи това.

Общи условия

Активация на акаунт