СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 840
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 170
  • София
  • Мнения: 3 771
Аз 22-ра без помощ от приятел не мога да я реша и никога не съм била  добра в сметки за литри. Кофтиу, че такава непитична задача се падна, но може би такава е била идеята.

# 1 171
  • София
  • Мнения: 19 967
ГД,  таксиджиите не знам какво могат и не могат, знам само, че на доста деца  им висят като недоразбрани пропорциите в 6 клас. И не става дума  за това да решиш по просто кръстно правило дадена пропорция, а да я създадеш, понеже  съм убедена, че масово там е оплитането днес.

# 1 172
  • Мнения: 11
Задачата е абсолютно елементарна...........................Немислимо е да има затруднение тук, та това е задача от ежедневния жияот. Ще кажете - ама не техния. И вероятно ще сте прави - никой не учи децата да правят сметки с които да си обяснят прости житейски ситуации. Но пък ги учат да прилагат формули и отношения касаещи правоъгълен триъгълник, практически неприложими в реалния живот. На мен поне ъгъл 30градуса в правоъгълен триъгълник никога не ми е помогнал, но да сметна колко гориво съм изразходвала за даден пробег мога.
Цял ден стискам зъби, ама вече взе да ми идва свръх. Квалификации като абсолютно елементарна, немислимо е да има затруднения и никой не учи децата си на сметки от житейски ситуации, явно са ми капката в морето. Айде да хванем да проявим малко толерантност към тези, които очевидно са аболютно елементарни, чиито деца са си съдрали задника от учене и решаване на задачи, но за тези 2г не са попаднали на тест 12 от сборника на Регалия и не са били в тази школа.
Явно камъните са в моята градина...детето ми не е ходило в Регалия...просто купих този сборник и вчера решавахме последния останал тест от него..тест 12ти. И да Ви кажа...май не я е решила тази задача, за което много ме е яд...но ще проверя като се прибера в къщи.
Пак искам да кажа...задачата не е елементарна, но не е и трудна. Исканията в подусловията водят към решението й.

# 1 173
  • Мнения: 24 467
ГД,  таксиджиите не знам какво могат и не могат, знам само, че на доста деца  им висят като недоразбрани пропорциите в 6 клас. И не става дума  за това да решиш по просто кръстно правило дадена пропорция, а да я създадеш, понеже  съм убедена, че масово там е оплитането днес.

Проблемът на децата е бил по-скоро в това да изразят самото уравнение, а не да решат една пропорция, което е наистина лесно. Решаване на пропоции би могло да се даде в първата част и то в първите задачи.
В случая задачата не е при установено колко гори кола на 100 км да се пита колко ще изгори за 500 /примерно/, само. Да, това ще го сметнат повече хора, особено тези, които това  работят, но това не е тази задача.
А ако един работи с бензини, друг пък работи с триъгълници, с градуси, с обиколки, с лихви, с тръби, със сплави и т.н. На различните хора различни знания са им нужни. Това не е някакво мерило за нещо.
Лично аз определения за трудно и лесно изобщо не давам, още повече от името на деца на по 13 - 14 години. Мога да кажа тяхно впечатление само, но това нищо и не означава, освен, че даденото дете има такова впечатление по определен въпрос.
За НВО ми е важно да няма сгрешени тестове, да са разнообразни задачите, да може да дадат възможност за разпределение на децата по скалата. Допаднаха ми целият тест по БЕЛ и втората част от математиката, лично на мен. За първата - като я видя бих могла да кажа нещо.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 15:39 от Judy

# 1 174
  • Мнения: 8 916
Трудна не е, изисква се внимателно четене и последователно записване на информацията.

То това е валидно за всички текстови. Само аз си знам колко време и нерви ми отне да науча младежа да си прави хубави таблици и да си систематизира добре инфорнацията.Както и при геометричните, хубаво направения чертеж, ти е половин решена задача.

# 1 175
  • София
  • Мнения: 3 771
ГД,  таксиджиите не знам какво могат и не могат, знам само, че на доста деца  им висят като недоразбрани пропорциите в 6 клас. И не става дума  за това да решиш по просто кръстно правило дадена пропорция, а да я създадеш, понеже  съм убедена, че масово там е оплитането днес.
Точно това е, да я създадеш. Според мъжа ми това е по-скоро задача за работа.

# 1 176
  • София
  • Мнения: 19 967
Не е така, Джуди, имат ли изразени двата пътя, уравнението ще моделират лесно. Тоест са се затруднили баш на предходната стъпка, създаването на  пропорцията.

# 1 177
  • София
  • Мнения: 3 809
Викам вече дружно да чакаме резултати и статистики, защото може и да няма за какво да се кахърим като излязат.
Ако му стигат за където иска, ще ги преглътна пропорциите, бензините, чертежите и т.н.

# 1 178
  • София
  • Мнения: 9 269
22 я реших с 3 уравнения, но не смятам, че е чак елементарна. Дори след като и я показах на щерката, пак твърди, че никога не би се сетила за пропорциите.

# 1 179
  • Sofia
  • Мнения: 2 110
Преди 30 години нито тестовете, нито отговорите виждахме. Родителите пък съвсем 😘

# 1 180
  • Мнения: 18 841
Преди 30 години нито тестовете, нито отговорите виждахме. Родителите пък съвсем 😘

Те дали помнят твоето кандидатстване? Моите със сигурност не участваха изобщо. Но ти щом си тук значи не е така

# 1 181
  • Мнения: 8 916
И я кажете отговорите на 22-а, който я е решил вече? Да сверявам онлайн с хлапето. Скоро май няма да успея да се прибера. 😞

# 1 182
  • София
  • Мнения: 4 041
Задачата е абсолютно елементарна...........................Немислимо е да има затруднение тук, та това е задача от ежедневния жияот. Ще кажете - ама не техния. И вероятно ще сте прави - никой не учи децата да правят сметки с които да си обяснят прости житейски ситуации. Но пък ги учат да прилагат формули и отношения касаещи правоъгълен триъгълник, практически неприложими в реалния живот. На мен поне ъгъл 30градуса в правоъгълен триъгълник никога не ми е помогнал, но да сметна колко гориво съм изразходвала за даден пробег мога.
Цял ден стискам зъби, ама вече взе да ми идва свръх. Квалификации като абсолютно елементарна, немислимо е да има затруднения и никой не учи децата си на сметки от житейски ситуации, явно са ми капката в морето. Айде да хванем да проявим малко толерантност към тези, които очевидно са аболютно елементарни, чиито деца са си съдрали задника от учене и решаване на задачи, но за тези 2г не са попаднали на тест 12 от сборника на Регалия и не са били в тази школа.
Явно камъните са в моята градина...детето ми не е ходило в Регалия...просто купих този сборник и вчера решавахме последния останал тест от него..тест 12ти. И да Ви кажа...май не я е решила тази задача, за което много ме е яд...но ще проверя като се прибера в къщи.
Пак искам да кажа...задачата не е елементарна, но не е и трудна. Исканията в подусловията водят към решението й.
Цитирила съм постът, който ми подейства крайно депресиращо. Мернах някъде, че някой каза за тест 12 и го запомних, защото беше единствения пост, в който някой спомена, че е виждал подобна задача из седмокласните материали. Абсолютно осъзнавам, че задачата не е непосилна и е просто интересна, но категоризациите ми дойдоха свръх.

# 1 183
  • Мнения: 24 467
Не е така, Джуди, имат ли изразени двата пътя, уравнението ще моделират лесно. Тоест са се затруднили баш на предходната стъпка, създаването на  пропорцията.

Нали трябва да изразят двата пътя. Щом са се затруднили на съставяне на уравнението - значи това им е трудно. Ако им дадат пропорция готова - повечето е по-вероятно да си я решат. Дали ще е с бензини, дали ще е с географска карта и мащаб - все едно.
Защото примерът със сравнението тук, който беше даден, бе нещо различно - как колата харчи х/100 и колко ще похарчи за други км.
"Всеки таксиджия ще ви каже, че ако имате 12/100 разход, за  500 км. ще издумкате резервоар от 60 литра." - вероятно ще каже таксиджията. То и детето ми това ще го каже. И миналата година можеше да го каже. И по-миналата, когато в 5-ти клас по география учеха мащаб на карта и реални разстояния.
Но, повтарям, не това е задачата.
Просто това не е задача с едно съставяне на пропорция и решението й. Не бих я приравнила на такова нещо.

...
Никой не твърди, че задачата е нещо непосилно за седмокласници, най-общо. Но аз определено бих се въздържала да я определя като "елементарна". Както и останалите две задачи. Мога да кажа само какво ми е споделило моето дете за тях.
За тестовите - не знаем още нищо.

Спирам по този въпрос, тъй като го намирам за напълно излишно.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 15:24 от Judy

# 1 184
  • София
  • Мнения: 7 678
Всъщност, много ми се иска да се намеся насред този спор и да кажа нещо друго...
Затруднението на 22 задача идва точно от учителите, в основните класове, които не са научили децата си основни неща, като как да записват даденото по условие....
Масово, в повечето училища, има учители, които карат децата да решават задачите, като пишат в полетата около задачите в самите сборници, приемат домашни с непълно разписани задачи и т.н....
В 5 клас, когато детето ми попадна на добър учител, въпреки знанията които имаше, половин учебна година получаваше 3ки по мат за незаписано условие и непълно разписана задача.
Да, ston, важи за всички задачи, но пък това е масово пренебрегвано ..., за съжаление!

Общи условия

Активация на акаунт