СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 849
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 155
  • Варна
  • Мнения: 78
........, да отсрами нашите калпави деца.......

                        Евала на anitka13 .... за констатацията! Smiling Imp Чудя се дали някой хора мислят, като пишат или го правят от глупост!
Извинете, това беше абсолютно иронично.

# 1 156
  • София
  • Мнения: 19 972
Задачата е абсолютно елементарна, има едно просто отношение на кръст, както му казвахме едно време, сега носи гръмкото пропорции. Ако за 100 км. харчи 8 литра, за Y километра харчи ( х+15 )литра. При другия - ако за 100 км. харчи 12 литра, за N километра харчи (2х-20) литра  - смятаме на кръст и това е. Полученото за единия и другия приравняваме, като за единия добавяме150, задачата е готова.  Немислимо е да има затруднение тук, та това е задача от ежедневния жияот. Ще кажете - ама не техния. И вероятно ще сте прави - никой не учи децата да правят сметки с които да си обяснят прости житейски ситуации. Но пък ги учат да прилагат формули и отношения касаещи правоъгълен триъгълник, практически неприложими в реалния живот. На мен поне ъгъл 30градуса в правоъгълен триъгълник никога не ми е помогнал, но да сметна колко гориво съм изразходвала за даден пробег мога.
ГД , чак пък елеменатарна не е, но е и далеч от определението "задача за селекция в СМГ". Клопката е в това, че са две неизвестни в тези пропорции. Но самото условие им е подсказало  какво да направят, а именно да изразят разстоянията чрез х с помощта на основно свойство на пропорциите. После става лесно, останалите подточки са за заместване.

# 1 157
  • Мнения: 1 998
Съсем не във връзка с днешната тема искам да попитам нещо. Ако някой ми обърне внимание, ако не ще питам пак в по-подходящ момент Joy

При подаване за заявление за участие във второ класиране, както и при записване, може ли с копие на служебната бележка? А на удостоверението?
Питам, защото аз и набора ще бъдем на едно място, баща му на друго. И искам и при двама ни да има документи, но не знам при кой оригиналите, при кой копията. Още не сме изградили строен план кой ще ходи да го записва. Flushed

# 1 158
  • София
  • Мнения: 16 234
При записване искат оригинала.

# 1 159
  • София
  • Мнения: 9 271
Реших я 22 задача, но моята не е успяла. Защото никога не е решавала такъв тип и не може да изрази пътя чрез наличното количество и разхода. Иначе и по 21 има 1 грешка на третото уравнение, вместо минус 3 е писала 3 като отговор, не знам колко точки ще получи. За триъгълника е получила, че е тъпоъгълен, но не го е начертала такъв, не знам за това взимат ли точки.

# 1 160
  • Мнения: 11 073
150 също се умножава с 8/100

И в моята тетрадка излиза х=90
12/100*(2х-10)  = 8/10(х+15)+8/100*150

# 1 161
  • София
  • Мнения: 19 972
150 също се умножава с 8/100

И в моята тетрадка излиза х=90

Не се. Двата израза с х представляват вече път в км. И събираме  де факто в уравнението  два пътя, по-късия и тези 150 км, за да стигнем до по-дългия на втория брат.

# 1 162
  • Мнения: X
Има ли някъде качени задачите от първия модул?

# 1 163
  • София
  • Мнения: 7 680
Табличката на звънче ясно изразява уравнението.
(2х-10)*12/100+150 = (х+15)*8/100

# 1 164
  • Мнения: 6 290
[ГД , чак пък елеменатарна не е, но е и далеч от определението "задача за селекция в СМГ". Клопката е в това, че са две неизвестни в тези пропорции. Но самото условие им е подсказало  какво да направят, а именно да изразят разстоянията чрез х с помощта на основно свойство на пропорциите. После става лесно, останалите подточки са за заместване.

Пак казвам - смятането "на кръст" и до ден деншен е начина  да изведеш липсваща величина при дадено  по условие отношение.  Всеки таксиджия ще ви каже, че ако имате 12/100 разход, за  500 км. ще издумкате резервоар от 60 литра.

# 1 165
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Аз още не съм видяла 22 задача какво представлява, но като ви гледам вие как нямате единодушие в решението, значи си е трудна задача за 7-класници.

Същият този таксиджия в 7 клас съм сигурна, че елементарна задача от движение не е можел да разпише.

# 1 166
  • София
  • Мнения: 7 680
Трудна не е, изисква се внимателно четене и последователно записване на информацията.

# 1 167
  • гр.София
  • Мнения: 4 598
Щерката само като видяла дългия текст на 22  стратегически минала на 23 задача- разписала и получила всичко.
Чакам с нетърпение да публикуват теста.

# 1 168
  • Мнения: 18 844
Преди бяха качени до това време и задачите, и отговорите. Егати нервната година

# 1 169
  • София
  • Мнения: 4 041
Задачата е абсолютно елементарна...........................Немислимо е да има затруднение тук, та това е задача от ежедневния жияот. Ще кажете - ама не техния. И вероятно ще сте прави - никой не учи децата да правят сметки с които да си обяснят прости житейски ситуации. Но пък ги учат да прилагат формули и отношения касаещи правоъгълен триъгълник, практически неприложими в реалния живот. На мен поне ъгъл 30градуса в правоъгълен триъгълник никога не ми е помогнал, но да сметна колко гориво съм изразходвала за даден пробег мога.
Цял ден стискам зъби, ама вече взе да ми идва свръх. Квалификации като абсолютно елементарна, немислимо е да има затруднения и никой не учи децата си на сметки от житейски ситуации, явно са ми капката в морето. Айде да хванем да проявим малко толерантност към тези, които очевидно са аболютно елементарни, чиито деца са си съдрали задника от учене и решаване на задачи, но за тези 2г не са попаднали на тест 12 от сборника на Регалия и не са били в тази школа.

Общи условия

Активация на акаунт