СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 855
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 140
  • София
  • Мнения: 1 223
Да, това уравнение накрая се получава, но за да се стигне до него, доста въображение се иска.
Отговори:
в-58 литра и г-550 км.

# 1 141
  • Мнения: 8 559
........, да отсрами нашите калпави деца.......

                        Евала на anitka13 .... за констатацията! Smiling Imp Чудя се дали някой хора мислят, като пишат или го правят от глупост!

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 14:33 от Didia

# 1 142
  • Мнения: 5 483
Сигурно и в министерството не могат да решат 22-ра и затова бавят задачите с отговорите Stuck Out Tongue Winking Eye .

Да извикат Цвичкиния НеТко

# 1 143
  • софия
  • Мнения: 30 464
Аз съм до тук Laughing

Пиша всичко, което знам, но то е твърде малко.

# 1 144
  • Мнения: 3 491
Сигурно и в министерството не могат да решат 22-ра и затова бавят задачите с отговорите Stuck Out Tongue Winking Eye .

Да извикат Цвичкиния НеТко
И аз това ги посъветвах, но модераторите ме заметоха:laughing:

# 1 145
  • София
  • Мнения: 19 976

не съм свързала само  В и М на чертежа за триъгълник ВСМ.

# 1 146
  • Мнения: 8 917
Ох, не издържах и все пак погледнах снимката. Алгебричната е убийствено елементарна. Текстовата просто е страшно дълга като текст. Мисля, че това е спънало много от децата. Само с поглед отгоре не мога да кажа колко е трудна, трябва да седна с листа пред мен и да разписвам.

# 1 147
  • Мнения: 50 785
За мен темата днес е доста странна, полезна е, но не винаги е приятна.
Проявявам разбиране, че всички сме изнервени.
Аз ще чакам резултатите и статистиките.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 14:38 от ♥ HAPPY ♥

# 1 148
  • София
  • Мнения: 1 223
Аз 22 задача я решавам като система с две неизвестни - едното е х, а другото е километрите, които са изминали. Това обаче не сме го решавали с детето и не мога да измисля в момента как да се реши с техните познания. Някакви идеи?

(х+15)*100/8=(2х-10)*100/12+150

Всъщност уравнението е :
(х+15)*100/8 + 150 =(2х-10)*100/12

а - 300+100х/8
б - 200х-1000/12

# 1 149
  • Мнения: 24 467
Жалко, че са затрили колежката.
Аз мислех тука олимпиадите да си обсъждаме, щеше да ми е полезна.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 14:40 от Judy

# 1 150
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Аз съм до тук Laughing

Пиша всичко, което знам, но то е твърде малко.
я виж каква ти е хубава таблицата... Веднага ти давам 5 точки.

# 1 151
  • Мнения: 11
Аз съм до тук Laughing

Пиша всичко, което знам, но то е твърде малко.
Не е малко, а всичко необходимо :
Според мен :
(х+15)/0,08 +150 = (2х-10)/0,12

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 15:04 от Iva Treneva 670260

# 1 152
  • Мнения: 24 467
Ох, не издържах и все пак погледнах снимката. Алгебричната е убийствено елементарна. Текстовата просто е страшно дълга като текст. Мисля, че това е спънало много от децата. Само с поглед отгоре не мога да кажа колко е трудна, трябва да седна с листа пред мен и да разписвам.

И моят за алгебричната така каза.
Не отнемала много време.
Като се запънал на втората от втора част, решил да мине първо на третата. Там писал цял лист, понеже му било нужно разписване и тогава се върнал на бензините. Решил до средата нея, нататък просто не продължил. Не му стигнало времето.
За което, пак казвам, не времето е малко, просто той не е математик и нямаме изобщо такива претенции.
И аз трябва да седна да ги гледам, че си дам мнение /за себе си/. Но няма да имам време тия дни. А и смисъл не виждам.

# 1 153
  • Мнения: 6 292
Задачата е абсолютно елементарна, има едно просто отношение на кръст, както му казвахме едно време, сега носи гръмкото пропорции. Ако за 100 км. харчи 8 литра, за Y километра харчи ( х+15 )литра. При другия - ако за 100 км. харчи 12 литра, за N километра харчи (2х-10) литра  - смятаме на кръст и това е. Полученото за единия и другия приравняваме, като за единия добавяме150, задачата е готова.  Немислимо е да има затруднение тук, та това е задача от ежедневния жияот. Ще кажете - ама не техния. И вероятно ще сте прави - никой не учи децата да правят сметки с които да си обяснят прости житейски ситуации. Но пък ги учат да прилагат формули и отношения касаещи правоъгълен триъгълник, практически неприложими в реалния живот. На мен поне ъгъл 30градуса в правоъгълен триъгълник никога не ми е помогнал, но да сметна колко гориво съм изразходвала за даден пробег мога.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 14:49 от G..D..

# 1 154
  • София
  • Мнения: 7 680
При съставянето на уравнението, имайте предвид, че Стоян е изминал 150 км повече, а вие равнянвате двата пътя... Не трябва ли да добавите 150 км към иванчовите?

Общи условия

Активация на акаунт