Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • Мнения: 82
Tintin, може ли още малко подробности за нивото на обучение като цяло, средата, самото училище - база, училищен живот?
Не бих могла да кажа много, дъщеря ми е доста самостоятелна и не се бъркам много в учебния процес. Казах вече за обучението - добри и взискателни преподаватели, единия преподава лексика, другия граматика. Децата са симпатични, класа е ок.
Базата - това, което знам от детето - почти всички кабинети са ремонтирани с изключение на тяхната стая, учат само в нея. Училищен живот - за петте месеца в училище, не съм разбрала да има такъв в гимназиален етап.
Толкова мога да кажа за краткото време, което дъщеря ми е била в училището.
Мога да добавя, че имаха планирана екскурзия до Франция от 1.07., която по разбираеми причини не се състоя.

Последна редакция: нд, 28 юни 2020, 08:52 от tintin35

# 31
  • София
  • Мнения: 96
Тази тема не знам дали не е приключена, но коментарите на първа страница леко ме шокираха и признавам, засегнаха, затова няма как да не защитя гимназиалната чест и да се обадя.
(Ненужно е да казвам, че не съм чела следващите страници Grinning)

Завършила съм френската паралелка в 133 (да, има такава) преди по-малко от 10 гoдини. 133 СОУ е по-известно като Руската гимназия, така че коментари как това не е езикова гимназия са нелепи. Grinning
Френски се учи в това училище, при това доста активно. След 9 клас имахме и 2 хуманитарни предмета на френски, класните на тази паралелка обикновено са учителките по френски и те доста активно "натискат" учениците да взимат нива във Френския институт.

Само благодарение на ученето ми на езика в гимназията, без допълнителни уроци, влязох в елитна специалност в СУ с френски като първи чужд език, работих 3 години в международна компания с френски, заедно с групичка девойки и младежи от Френската гимназия, а съучениците ми, които избраха да учат в чужбина, главно влязоха във френски университети. За 18 не знам нищо, а колкото до 35-то - там пращаха "двойкарите" от 133 като последен шанс да избутат гимназията. Simple Smile

Та, 133 определено изобщо не влиза в една група с другите 2 гимназии, без да обиждам никого, най-малкото защото то си е езикова гимназия, с име и история, определено е "елитарно", ако държите на това - половината ми съученици бяха приети "наследствено" още в 1 клас и не са искали да си тръгват от училището, а другата половина бяха все синчета и дъщерички на този и онзи. Simple Smile)

Не казвам нищо лошо за никое от другите училища, но мисля, че е време родителите да проумеят, че ако детето им иска да учи нещо, то ще го учи навсякъде. Бутането по "елитни" гимназии не гарантира нищо - имам приятели от Френската, които едва са завършили и не могат да кажат "жу мапел", камо ли да сглобят изречение на френски.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 065
Рапунцел, няма защо да се засягаш. Тук училищата се разглеждат заедно, защото все пак, специално за френски най-много традиции има 9 ФЕГ.
133то е с най-висок приемен бал след 9 ФЕГ.
35то е по-скоро насочено към немския език, но и то е бивше руско, подобно на 133то.
Благодаря за споделените положителни впечатления за обучението в училището по френски и много успехи желая!
А последното за елитните семейства не е много коректно. В София има над милион жители и много семейства могат да се причислят към т. нар. "елит" и децата им са разпръснати в много училища, а пък това, че някой е имал късмета да се роди в семейство с възможности или просто семейство с богата култура не го прави автоматично по-добър от останалите, нито пък обикновения произход изключва възможността да бъдеш добър и успешен човек. Всеки трябва да си копае собствената градинка, казано по франкофонски.

# 33
  • София
  • Мнения: 2 188
Сега видях темата, но не е късно да споделя опита си. Дъщеря ми завършва 8-ми клас ФЕ+ ИЕ в 18-то. Вчера коментахме с друга майка от форума училището и след което с дъщерята, за да не съм голословна.
Тя е изключително доволна от учителката, г-жа Нардзидис (извинявам се ако бъркам букви от името на дамата), строга и много изискваща. Дъщеря ми много държи да научи езика и се постара, но с голяма част от девойките не е така, особено след ДО. Заместващите учители определено не са били ок, според нея. Имало е учител, по история носител на езика, но си е тръгнал след Короната. За другата година не е ясно как ще е.
Надявам се, че съм полезна и питайте, ще ви отговоря от името на детето за впечатления.
Миналата година никой не ми отговори и ще се радвам да съм в помощ.
Дъщеря ми също иска паралелката фр. +Исп. Какви са очакванията за втория език? Как е средата,състава на класовете(с оглед липсата на квоти).

# 34
  • Мнения: 4 457
Извинявам се, ако съм пропуснала да прочета - в 133то има ли предмети на чужд език?
Освен за френските, и за английските паралелки се интересувам, ако има някой информация. Прочетох за учител по история на френски, който вече не е там...

# 35
  • Мнения: 629
Учи се нещо на чужд език. Това ми беше отговорено от училището. Зависи по какво намерят преподавател. Иначе падал профила.

# 36
  • Мнения: 4 384
Учи се нещо на чужд език. Това ми беше отговорено от училището. Зависи по какво намерят преподавател. Иначе падал профила.
Това за падането на профила е глупост. Няма такова нещо.

# 37
  • Мнения: 629
Така ми отговори жената по телефона.  Това е още един довод към съмненията ми,   че обикновените набедени за елитни гимназии, са си просто гимназии. Несериозно е да не могат да ти кажат какво ще учи детето, колко и т.н. Разчитат на това, че като няма места в официалните езикови гимназии, искаш не искаш, отиваш при тях.

Общи условия

Активация на акаунт