Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 223
  • 852
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 1 780
Предполагам, че има седмокласници от ОТ с високи резултати и такива с посредствени или поне стигащи им за паралелка с език (вижте най-ниските балове, с които приемат, то положението е: не си искАл, не си влезнАл) и затова средните числа не са високи.

Е Миленита ме разби, понеже нямало подбор ОТ, значи е пълно с деца без ценности и мотивация...Я пак? За задачите за 5 годишни ли говорим и пряката връзка със седми клас?

Това е направо като за учебник по манипулативно интерпретиране или четене с неразбиране. Почувствах се като насред изказване на говорителката на гешефтурата Laughing

Мецуний, аз никого не убеждавам, само споделих, че НА МЕН ми звучи разумно написаното от дамата. И както всяко мнение, го написах за онези, които ще им "кликне" нещо както на мен. В този форум еднакво полезни са ми били мненията, както на хора със сходно мислене, така и на такива с напълно противоположно. Доста точен репер са ми. Както и в случая.

# 331
  • София
  • Мнения: 20 108
Sanaka, в класа на голямата ми дъщеря имаше момче с отлична оценка по БЕЛ на НВО ( в точково изражение - две-три точки под 100), ама с 5 за годината...

# 332
  • София
  • Мнения: 16 393
Някакво особено заяждане на учителя ще да е било това. Иначе тези, с 2х100, обичайно са с бал 500. Не че често има такива де. Laughing

# 333
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Moeто объркване дойде от това че продължих изискването за обема на материала и над оценките. Иначе трябва някой открито да се заяжда за да пише 5-ица за годишна оценка при отлично НВО. Не мисля, че изобщо ще има проблеми в тази част.
Иначе според сина ми това, че са щели да са върху по-голям като обем материал, значело трудно НВО и да не съм се притеснявала Simple Smile Разбира му главата на него Simple Smile

# 334
  • Мнения: 7 683
Разбира му ами. Право е детето. При лесни задачи много деца могат да изкарат близо до 100 точки, като същевременно да са с много по-малко знания и умения от други деца, които също да имат близо до 100 точки. Дори може някой, който примерно е състезател и знае много повече от друго дете, да подцени задачите, да бърза или да не внимава и затова да изкара по-малко точки от някой зубрач, който се е скъсал от уроци и тренировки на формата;)

# 335
  • София
  • Мнения: 2 924
За съжаление, тук-там се срещат петици от заяждане. Дори за някои ЧУ с гимназии се чуваше, че намаляли оценки, за да стимулират оставането в гимназията им. Доста тъпо според мен, ако е вярно.

# 336
  • Мнения: 347
Привет! След толкова дни затишие, гледам, че се е пораздвижила темата. 🙂

Май трябва да внеса малко яснота... Гадамер, Пипи, вярно е, че като че ли от мен и мои мнения тръгна сравнението между СС и БШ. Само дето моето сравнение между двете училища беше в полза на БШ, крайно непопулярно тук. С което никога не съм отричала топ резултатите на СС.  🙂 Аз, като един умерено, но достатъчно и разумно амбициозен родител, избирах между двете опции. И да, права си, Пипи, наистина все по-малко има база за сравнение между двете ЧУ в класическия смисъл на думата. Но тук става дума за баланс, който съм търсила, между достатъчно добри, високи резултати и тяхната цена, цялостната опитност и хармонично развитие на личността и психиката на детето в училищната среда.

Ха, много интересни трендове. Подредени са по резултати по мат и бързо може да се види кое училище къде е. Приятно ме изненада “Азбуки”, ако английският им е толкова перфектен и успяват и НВО да гонят- евала. В първата 20 са доста ЧУ- освен редовните СС, пчмг, ко, още БШ, Веда, ЕК, Еспа, Азбуки...
Учудена съм на резултатите на ОТ- Фенси май беше все ппвтаряше, че вървят нагоре, а БШ надолу,  но тук съвсем не е така- ОТ са след 40то място.. аи двете училища са достаразлични и не помня защо това сравнение ми се е набило в главата.
Рейни, и на мен ми изчезнаха всякакви нови коментари от седмици, заговор ще да е Wink

Много правилно си спомняш, Пипи. От немай къде беше направено това сравнение от Фенси.  И то с уклон “ОТ е много по-добро и готино училище от БШ, само чакай да им видиш НВО-то, което ще потвърди тази тенденция, а пък БШ пада стремглаво надолу и е един дол дренки с ПБ, че и къде-къде по-зле и от ПБ (?!?)” и все в тоя дух. 😁 Е да де, ама се оказа, че не е баш така. Аз поне не съм изненадана.
Ама тя и сега в другата тема не се поколеба да натърти, та и болд-на с много удивителни, че БШ имало “посредствен” резултат и тази година! 😅
Иначе много снизходително хвали с лека ръка други училища, които са с много по-скромни резултати. Направо вече ставам подозрителна.

Чест й прави на Аш, че отбеляза, че резултатите на БШ (закръгляйки на 80 за БЕЛ и близо 70 за мат) са много добри. Друг е въпросът, че БШ на фона на собствените си резултати и на фона на софийските училища, съвсем обективно се представя много добре.

Освен стандартните  СС, ПЧМГ, кои са другите по-добри? КО са с висок резултат, но обърнете внимание, че това са едва 8 деца! ЕСПА - 17. Веда са малко по-добре и следват (т.е. идва ред на) резултатите на БШ. При това, понеже стана дума, сегашният 7 клас в БШ е випуск без специална подборка.

И не на последно място, това са много добри резултати на фона на философията, (по думите на директорката) че усилията на училището не са фокусирани толкова върху постигане на високо НВО, а върху знанията, защото според нея това е остарял подход и не е най-обективният начин за измерване познанията и нужните умения на едно дете... Дано съм го обяснила достатъчно разбираемо.

Между другото, не мислите ли, че след като до момента се измерваха резултатите по БЕЛ и по МАТ, би било срамота начело да не са математическите училища?

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 10:26 от summmertime

# 337
  • Мнения: 6 393
Хахахахах....
Който е любопитен какво точно съм казвала за ОТ, БШ и ПБ да потърси. Винаги е било в контекста на обща тенденция, а не на единичен резултат за конкретна година. И продължавам да стоя на мнението си. А написаното от Хоуп пък само ми затвърждава увереността, че съм права по отношение и на трите училища.

Резултат от 78 за Бел и 68 за Мат си е повече от посредствен. Да, може да е в 20-тица или където е там е в София(май 17-то), но обективно за частно платено училище с претенции за многолетна история и опит е меко казано посредствен. Разликата по мат с челото на класацията е от над 20 точки, а по бел над 10. А разликата с ПБ, което е на 28-мо място е само между 5-8 точки.
Та не е важно единствено кое номерче си точно в класацията. Важно е и какво пише след това номерче. Някой да ми каже 68 точки по мат горе долу каква оценка са? 4,5-е има ли? По таблицата на Санака и по Бел, и по Мат са под 4,5.
Хахаха, ами за такива резултати са аут от СС. Simple Smile Кой иска да плаща 8 години за четворки. Аз не! Каквато и ще да им е концепцията, визията и прочие ПР брътвежи. Пускам си детето в добро ДУ и му плащам частните уроци при такива резултати. Защото колкото и да е тъпо НВО, то все пак е вратата за добро средно образование. Разбира се, ако не се хванеш на въдицата за безсмислието да целиш НВО. Защото това е въдица, точно на ЧУ с гимназия. Wink С изключение на едно такова. Трудно е да си почтен към учениците си и да ги подготвяш пълноценно с ясната мисъл, че може и да ти е трудно да събираш гимназиален клас от тях(защото ще предпочетат друга гимназия).

Познание и знание се измерва по някакъв начин. Дали с НВО, дали с друг тип изпити и състезания. Думи за различен тип фокусиране без доказателства в практически аспект за реализация си остават само празни думи.

П.С. Интересно е как се избира училище в което дефакто не си приет?

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 01:25 от Fancy

# 338
  • Мнения: 347
Уау, Фенси отвръща на “удара”. Тя е в състояние да прочете всяка класация за БШ както дяволът чете Евангелието!

1. НВО ту има, ту няма значение. 10-на точки разлика ту са малко, ту са много. (много са, когато те делят от СС, например. Малко са, ако водиш пред друго “посредствено” училище.)

Не знам защо говориш за 20-те първи и за някакво въображаемо 17-то място, след като БШ е по-скоро в първите 12 в София.  Дори е с по-добър резултат, вкл. по МАТ, от 125-то, което сега разбирам от написаното тук, че било с математика.

А в топ ЧУ е на 6-7 място. Сега, чудя се в тая класация на частните да не извадя ли/ тоест, да броя ли КО, които са се явили с едва 8 деца, ЕСПА и Ерих Кестнер(с последното БШ имат по точка и половина разлика, доста пренебрежима, бих казала), които участват с по 17 и 14 деца съответно, понеже някой спомена, че МОН правели класациите си с 20+ деца и тогава вече БШ съвсем нагоре трябва да го поставим?... Уужас. Но и така не е зле. С цялата си посредственост и ПР (?!).

По логиката на Фенси за НВО-резултатите май трябва всички ЧУ с изключение на СС, Питагор/ПЧМГ, ЕСПА и ултрабутиковото КО с 8 отличника, да бъдат закрити по обвинение в посредственост и да вървим в държавните, за да не даваме по една торба пари срещу нищо, срещу едната гола посредственост.

Не я разбирам тая твоя нервност, Fancy, всеки път като се включа. Ти нали се добра до заветната си цел СС след ПБ?!  И си убедена в избора си.

Ами остави ни нас с нашите посредствени училища, дето ръсим по една торба пари (те в БШ ни върнаха доста, отказаха се и от увеличаване на таксите догодина, че и големи стипендии измислиха, ама нейсе, то е щото са посредствени и алчни, ама се преструват на добри!) , та остави ни, викам, да си се радваме на трохите, на учителите и на “успехите” на още по-посредствените ни деца, които заслужават само 4-ки на НВО и изключване (аут!) от/в мечтаната от теб СС. (Ох, къде ми е човечето, дето се търкаля и онова дето се пляска по челото?!)

# 339
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Определено има една "тенденциозност" срещу БШ, която много си личи. За други ЧУ резултатите са супер, аналогични в БШ са "посредствени". В ОТ резултатите се преглъщат, защото децата се чувстват страхотно там и получават добро отношение, в БШ обаче се изсипват пари за нищо, логично там децата не получават същата грижа и отношение. Това да не се изключват деца за нисък успех в ОТ може да се тълкува като грижа за детето, а в БШ - алчност. И много ми е интересно защо се броят все чуждите пари и кой за какво ги дава, имало ли смисъл? Има деца и в ЧУ Симеон Велики, които са си много добре там, ама може би трябва да бъде затворено, защото по една логика е меко казано "посредствено". Ами ЕСПА - след всичките обяснения за невероятната им авторска програма, за гоненето на най-високи цели, за школата им по състезателна математика...и накрая този резултат, тц,тц,тц. Посредственост до посредствеността.

# 340
  • София
  • Мнения: 7 379
Summer, то май всичкото спор около БШ тръгна от смяната на директора и завоя към прогресивните методики. Сегашният 7 клас е от класическите времена на училището. И твоето дете вероятно ще кара по класическата програма, която няма да има общо с Прогресивното. Но ако погледнеш резултатите на Прогресивното училище тази година - 42.25 точки по математика? Ако не беше тази смяна на посоката, вероятно нямаше да има толкова много въпросителни около успехите на училището. Правилно отбеляза - никой не закача училища като ОТ, Дорис Тенеди, Петър Берон и т.н. Просто БШ направи впечатление заради смяната на управлението и асоциирането му с методика, която не е много в реалността на БГ образователната среда.

# 341
  • Мнения: 347
Ами, Аш, не е така, да ти кажа. Преди да дойде новата директорка то беше едно плюене към старата, лека й пръст, към прекалено традиционния й “авторитарен” подход, какво ли не. Пък новата, докато още беше на “Артис”, беше страхотна и много готина. Ясно, че няма обективност.
Не ми се спори, то аз и затова от дъжд на вятър влизам да кажа по някоя дума.

И стига с тия сравнения с резултатите на Прогресивното. Просто не е сериозно, различно училище е.
Аз може и да съм от “класическите времена на училището”, но ето Пипи харесва точно завоя. От друга страна, и пред нас предстоят много интересни промени, които са в посока “усилване”, математика, модернизиране на езиците, науки, а не западане и дундуркане на едни спокойни деца докато изкласят.

Определено има една "тенденциозност" срещу БШ, която много си личи. За други ЧУ резултатите са супер, аналогични в БШ са "посредствени". В ОТ резултатите се преглъщат, защото децата се чувстват страхотно там и получават добро отношение, в БШ обаче се изсипват пари за нищо, логично там децата не получават същата грижа и отношение. Това да не се изключват деца за нисък успех в ОТ може да се тълкува като грижа за детето, а в БШ - алчност. И много ми е интересно защо се броят все чуждите пари и кой за какво ги дава, имало ли смисъл? Има деца и в ЧУ Симеон Велики, които са си много добре там, ама може би трябва да бъде затворено, защото по една логика е меко казано "посредствено". Ами ЕСПА - след всичките обяснения за невероятната им авторска програма, за гоненето на най-високи цели, за школата им по състезателна математика...и накрая този резултат, тц,тц,тц. Посредственост до посредствеността.

👏🏻 Точно!

# 342
  • Мнения: 9 050
Всеки прави разбор на ситуацията от собствената си камбанария.
Хубаво би било ако нови потребители на ЧУ си направят изводи от постовете, без да разчитат на тълкуването на други такива. Както Татко Мецан тълкува моя пост без да има нищо общо.

Не виждам нищо тенденциозно към БШ. Или поне не в този форум.
По време на кампанията при кандидатстване в МГ -тата се запознах с няколко родителя от БШ. Направиха ми изключително добро впечатление. Не останах с усещане ,че училището не покрива изискваните от тях резултати, но и децата не постигнаха добри такива.

За съжаление НВО е единственото сравнение между училищата. За мен то не релевантно на създадената обстановка. И не показва голяма част от плюсовете и минусите на дадено училище.
По същата причина в ОТ издирих поне 10 родителя с които говорих а за СМГ поне 20.
Добре, че вече имам опит в училище и успявам да задам по 100 въпроса от които да си направя изводите Simple Smile

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 10:30 от Hope for Two

# 343
  • Мнения: 347
Хоуп, като цяло, не мога да не се съглася с теб.
Аз и заради новите потребители си споделям личните впечатления, когато имам какво да кажа.
Мисля, че тазгодишните четвъртокласници (бъдещи петокласници) бяха много ощетени от ситуацията с ДО, колкото и успешно да е било. Защото наистина мисля, че ЧУ се справиха повече от добре. Но тук при подготовката за изпитите по обективни причини много повече изпъкнаха и натежаха личните амбиции и усилия на кандидатстващите / деца, че и родители Wink/... пред заслугите на училищата. Не на последно място - мотивацията. (Понеже като си харесваш училището, не гледаш да се махнеш на всяка цена; пробваш се в МГ-тата, ако си с изявен математически профил.)

Това, което казваш за НВО, че не е релевантно, е мнението и на директорката. В този ред на мисли, ще е много любопитно да се види как ще се отрази (догодина) промяната в НВО и включването на въпроси от широк кръг предмети. Лично аз засега не съм преценила дали е за добро или за лошо.

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 12:16 от summmertime

# 344
  • София
  • Мнения: 16 393
То няма да е догодина. Първият набор, за който ще е приложим новия формат на изпита, е 2009.

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 11:25 от sanaka

Общи условия

Активация на акаунт