Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 208
  • 852
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 347
То няма да е догодина. Първият набор, за който ще е приложим новия формат на изпита, е 2009.
Оф, правилно, сега се сетих. Благодаря за уточнението. Не знам защо се заблудих...

# 346
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
В този ред на мисли, ще е много любопитно да се види как ще се отрази догодина промяната в НВО и включването на въпроси от широк кръг предмети.
Ще се отрази трагично. Както се отразява и смъкването на нивото на НВО. Всъщност и двете неща са хубави, но ако с НВО не се кандидатстваше и ако не се бореха хиляди деца за места в много малко училища. Да, за да измериш знанията със статистически цели - пусни лесно НВО, сложи въпроси от обща култура. Хубаво е това.
Но да има 250 пълни шестици на НВО математика само в София, или минималния бал в едно училище да е 487 ????
Да, децата са се трудили. Какви други качества измерва изпита освен труд, упоритост и издържливост да повтаряш едно нещо до безкрай.

# 347
  • София
  • Мнения: 7 379
И стига с тия сравнения с резултатите на Прогресивното. Просто не е сериозно, различно училище е.
Просто казвам кое според мен диктува интереса да се анализира БШ. Именно, може би фактът, че едно различно училище асимилира друго, което до скоро не е било от различните.

Иначе нямам против Прогресивното, но продължавам да смятам, че сегашната БГ образователна система, ако я погледнеш в цялост или дори само по отношение на зависимостта от НВО в 7 клас, не пасва на Прогресивното, или то на нея. Не си пасва и с изпита за Колежа, който е доста състезателен с голяма тежест в математиката. Както и да е - да не излиза, че сме се събрали тук да правим антиреклама на Прогресивното. Всеки сам може да избере.

# 348
  • Мнения: 347
Аз мисля, че БШ не се опитва да копира прогресивната методика едно към едно, просто ползва някои от добрите й страни като някаква форма на инструмент. (Казвам го като свои най-общи впечатления и разсъждения, не съм се задълбочавала в проучвания, нито пък съм някакъв фен на Прогресивната методика.) Защото виждам и други “инструменти”, които допълват т.нар. традиционен подход - дори като вземеш този интерес към математика, ИТ и науки, а трябва да кажа, че задачите в профилираната/допълнителната математика са доста сложни и нямат нищо, ама нищо общо с джъмпмат. (Това последното го казвам, понеже инерцията явно предполага като кажеш “прогресивно”, да стигнеш и до ДМ, доколкото видях в по-старите дискусии). Но за нас то не е достоверно. Та всичко това го споделям най-общо, като мои, донякъде странични, впечатления, защото не съм компетентна да давам детайли относно малките класове и новия подход там.
От друга страна, училището вече предлага и подготовка за Колежа, понеже част от децата определено имат интерес и кандидатстват/отиват там. И това е много добре.
Допълвам... на мен като родител ми харесва, че училището полага усилия да се развива..., да привлича добри учители, да задържи децата си с математически наклонности. Ето, за да ме разберете, веднага ще направя една аналогия. Това, че в СМГ, например, има езикови класове се харесва, на никой не му хрумва да каже - ама как езици, това нали е математическо училище, а не ЕГ! ...

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 14:19 от summmertime

# 349
  • Мнения: 6 393
БШ по Бел тази година са на 17-то място в София, а по Мат на 11-то. Резултат от 68 точки средно по Мат за мен е трагикомичен. Особено що се касае до ниското ниво на трудност на изпита. И това касае всички училища под 80-75 точки. Но докато за 125-то и 107 -мо има някакво нормално обяснение, то за ниското ниво на всички частни училища няма никакво оправдание. Имат всички условия да подготвят децата на стабилно средно ниво. Особено, когато говорим за малки випуски. Но уви!

Коментарът ми за ОТ винаги е бил в контекста на факта, че е съвсем младо училище, което абсолютно успешно вече се конкурира с училища с традиции и претенции, каквото е БШ. Което пък от друга страна трайно отстъпва от високото ниво, което поддържаше преди години, при това в 10-ката на училищата в София. И освен това казах, че в момента по нищо не се различава от посредствеността на ПБ. За мен ОТ е с реални амбиции, ясна концепция, която следва без лъкатушене и стремеж за покриване на пазар. И смятам, че заедно с Азбуки, КО и ЕСПА са добрият вариант за оглеждане на алтернативи на топ частните училища. На другият полюс смятам ПБ и БШ. И Прогресивното.

Новите разностранни търсения за концепция и покриване на всевъзможни пазарни ниши, от прогресивна методика, до разширена математика и IB( всяка от програмите за различен образователен етап, независимо, че са коренно различни и нямат приемственост помежду си), на бившата директорка на Артис все още не са дали никакъв плод. Предполагам, че сега ще започнат тирирамите за предпочитане на личностно развитие пред "тормоз" на децата... Който иска да се хваща.
Бившата директорка на Артис наистина си беше на мястото точно в Артис. Вероятно, затова се чуват все повече недоволни мнения за промените в училището от родители на по-големи деца, които са търсели и предпочели училището преди години не заради новите концепции. В ПУК вероятно и аз бих била доволна от прогресивната методика, както е Пипи. Wink Особено, когато търсиш продължение на детската градина. Реалностите са други обаче в горните класове. В топ гимназия се влиза с тъпото НВО. А за мое разочарование тази година в АК се влиза с 55%. Разбира се един изпит не следва да абсолютизира изводите за нивото на едно дете, но все пак тенденцията е най-конкурентните и подготвени да отиват другаде. Което неминуемо ще повлиява на качеството на средата. Нещо, което е много важно за мен лично. И ще следя тенденцията в АК активно.

Последна редакция: чт, 16 юли 2020, 00:53 от Не се сърди, човече

# 350
  • Мнения: 999
Резултатите на БШ по НВО са благодарение на хиляди частни уроци. Някои ученици ходят от първи клас. Правете си изводите.

# 351
  • София
  • Мнения: 16 567
Синът ми беше в БШ 5-7 клас и не е видял нито един частен урок (той всъщност и досега никога не е бил на частен урок, ходи на школа за подготовка за АК), и изобщо не е някое генийче. На НВО в 7 кл. имаше достатъчно високи резултати, че да влезе във всички "елитни" държавни гимназии без СМГ и НЕГ.

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 22:17 от Sharky*

# 352
  • Мнения: 2 182
Синът ми беше в БШ 5-7 клас и не е видял нито един частен урок (той всъщност и досега никога не е бил на частен урок, ходи на школа за подготовка за АК), и изобщо не е някое генийче. На НВО в 7 кл. имаше достатъчно високи резултати, че да влезе във всички "елитни" държавни гимназии без СМГ и НЕК.
НЕГ, НЕК е друго 🙂

# 353
  • София
  • Мнения: 16 567
Тъка на 5 стана в момента Simple Smile)). Сетих се за "Енергото ли е? Ааа, ВиК? И на вас *********!"

# 354
  • София
  • Мнения: 5 434
Фенси, 55% не е ли височко, при все, че не е от 100%, а от 87%, като гледам? Или това те притеснява? Не следя много, все още!, за АК, ама да съм подготвена Simple Smile

Моето дете рева, че иска в училище, грейна като споделих, че може. За мен това е едно от най-важните неща.

# 355
  • София
  • Мнения: 16 372
На тази възраст всички реват за училище. С напредването на възрастта постепенно престават. Joy

Последна редакция: чт, 16 юли 2020, 10:15 от sanaka

# 356
  • Мнения: 7 683
Никога не съм ревал за училище. Винаги много съм се радвал на ваканците и съм мразел да ходя на училище, както между другото и всички деца от моя набор, когато бяхме деца. Не се сещам за нито един мой съученик/съученичка, който да не е мразел училището още от първи клас. Явно сега не само времената, ами и децата са се променили:)
Когато ние бяхме деца, ако трябваше да ходим по цял ден на училище, сигурно щяхме всички ритуално да се самоубием. В началното училище имахме 4 часа на ден, четири! От които единият или физическо, или рисуване, или пеене, или нещо такова. Сега гледам и ДУ имат по 6 часа още от първи клас. В ЧУ имаме по 10. Нямахме езици, нито часове по състезателна математика, но като гледам сегашните деца, не виждам някаква особена разлика в нивото.

# 357
  • София
  • Мнения: 62 595
Направо си бяхме диваци и изпуснати деца по сегашните критерии. А родителите направо неглижиращи.
И аз хич не съм ревала за училище, не ми е липсвало лятото. Много добре ми беше през ваканциите. Май и на децата ми също не им е било мъчно за училището. Може би само в ПУК и в първи клас, също и в осми, но то е заради новата среда и новите преживявания. После като дойде рутината става рутина. Не непременно да е лошо, просто е нормално.

# 358
  • София
  • Мнения: 10 825
Абе не знам за едно време... Аз си бях читанка и си харесвах училището. Дори и в по-"зряла" възраст (4-8 клас) ми липсваше през лятото. Обаче моите деца истински страдаха по време на извънредното положение, освен тийнът - за него беше сбъднат рай. Дано, дано, дано на есен не затворят пак училищата!!!

# 359
  • София
  • Мнения: 16 372
Еее, по време на ИП всички страдаха поради изолацията. През лятната ваканция обаче страдащите за училище след първи клас нагоре са малко. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт