Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 175
  • 852
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 20 102
Амели, в НЕГ и 73-то има деца, идващи от двете ЧУ с немски. Тоест не става дума за родители с нагласата "имам го безплатно, за какво ми е  друго".  Те имат и опит с конкретното частно училище, и преки наблюдения над случващото се в него в горните класове. Явно нещо ги кара да направят промяната, едва ли е фактът, че ще спестят....Или пък, че към момента училището е
модерно...Вероятно доводите  са подобни на тези на Санака или Онна, които също са иначе  отявлени привърженици на ЧУ в периода до 7 клас.

Тъкмо щях да кажа същото, Санака, всъщност интерес към испанската има доста по-отдавна и от цитираната от теб 2007-ма.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 18:18 от пенсионирана русалка

# 436
  • София
  • Мнения: 16 349
Еми, за 2007 намерих инфо в нета. Joy Иначе тя е самостоятелна гимназия от 25 години. Преди това беше част от Френската.

# 437
  • София
  • Мнения: 9 090
Амели, освен Испанската и ФЕГ е във страхотен възход последните 2 години (дали тази година не изпреварваше някои паралелки на 2АЕГ ) .
"Частните училища не са алтернатива на хора, които ползват държавно образование. Много бавно се променя нагласата на "имам го безплатно за какво ми е друго"."
Аз исках да платя (по-скоро исках да платя за по-добро образование, ЧДГ в училищна възраст не ме интересуваше) , но се оказа, че ако училището не е с подбор, срещу парите си получаваш същото като "за без пари" и спестих...

Към момента единствените ЧГ, за което бих платила са АК и ПЧМГ, и двете обаче не бяха сред интересите на едното ми дете. За второто биха отговорили, но АК отпада, тъй като заради интересите на първото дете, ще ни затрудни пълната такса на АК. В същото време ме притеснява малкия прием в ПЧМГ, но като за резерва става.

# 438
  • София
  • Мнения: 20 102
Еми, за 2007 намерих инфо в нета. Joy Иначе тя е самостоятелна гимназия от 25 години. Преди това беше част от Френската.
Зная, зная Simple Smile,
Скрит текст:
беше ми желанието тя (хем и до нас беше и щях да си ходя по пантофи), ама пусто в миналия век баща ми успя да ме навие/убеди, че немската е по-добър избор...Не че съжалявам, мисълта ми е само, че още тогава, в края на 80-те,  имаше вече интерес към испанската. Ако нямаше, нямаше да се стигне и до отделянето й няколко години по-късно.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 18:28 от пенсионирана русалка

# 439
  • Мнения: X
Малко в страни от текущата дискусия. Правя си разни проучвания. Попаднах на информация, която може да ви е интересна. За цялата страна е.

# 440
  • софия
  • Мнения: 5 148
Така. да направим разбор ако искате Simple Smile

Скрит текст:
Това, че тук сме една шепа хора дето си приказваме едно и също, далеч не ни прави извадка. Ще започна от себе си:
 - самата аз бях с негативна нагласа към ЧУ. Разказвала съм преди много време и по съвсем други теми как ми прещракна мнението. Как това се противопоставя и трябва ли да се противопоставя въобще на опита на Санака?

 - масовата нагласа - постоянно говоря за масовата налгаса. Искате да ми кажете, че винаги всички  с плеснали ръце и грейнали очи казват " ами да, Частните училища са супер, мисля да събирам пари от сега за да инвестирам в образованието на детето си" аз имам обратния пример - трябваше да се оправдавам, че не съм глупав човек и определено не смятам, че съм лош такъв, щом ползвам услугите на ЧУ.

 - естествено, че ако едно училище не е с подбор (без значение ДУ/ЧУ) е малко вероятно да си заслужава. Нали конкуренцията е нещото, което дърпа...

 - съгласна съм че немската ще става все по-желана, заради намалелите опции към UK.

-  a относно липсата на алетрнативи в гимназиален етап при ЧУ то пак казвам, че това се дължи на скорошното раждане въобше на този сектор (частно образование) в българия.

 - самият факт, че се говори за откаване от място поради финансов критерии, говори достатъчно, че не е заради друго по-желано място, а заради затруднение.

вижте сега - имам едно много провинциално мислене аз. Дайте да си залагам главата отсега като неразбраща, та да е ясно нататък, да не се стараете толкова да ме оборвате.
когато един човек се премести в един град от друг, то нещата, които научава са силно филтрирани, затвърдени и ясни. Това включва и бързата ориентация по отношение да добри градини, училища, театри, квартали, заведения навици. т.н. Та аз като една провинциална девойка бързо се ориентирах , че училищата са  - НЕГ, ФЕГ и СМГ.
АК беше под клеймото на недостижимо за генийчета. Златарски беше за ония с пари, всякакви останали частни бяха за ония с пари и "сметка" от учителите  как така ше пишат две...
Та ако за ДУ картинката не се е променила, то ЧУ са се развили достатъчно за да не са ползвани предимно от празни глави с пари.
ДУ успешни училища винаги ще си останат еталон за силни успенши училища. Няколко от тях. Хубавото е, че след мен идват много други млади смеейства (под "идват" не визирам провинция, а  такива с порастващи деца), които все повече започват да се ориентират отрано в образователната обстановка. Тоест вече се наблюдава анализ и конкретни изисквания и все повече (сравнено с предни години) избират частния сектор.

Просто досега фокуса е бил (разбираемо бизнес) върху начални училища и градини... Предполагам се сещате, че защото на родителите им се свиди да си дадат най-милото в начално ДУ и започват да плащат за да бъде обгрижвано и заобикаляно с внимание детето в ЧДГ или ЧНУ. Логично в по-голяма възраст се избира ДУ поради простата причина, че няма достатъчно добри частни алтернативи, а и детето вече е голямо, ще се адаптира, тъкмо да трупа опит в по-широка среда, да не е цвете в саксия. И ако казваме, че няма алтернативи  - в държавния сектор има 4-5, в частни пак толкова (някои мн0го скъпи, но съшествуват). Е малко не нредно да се отрича напредъка на ЧУ при положение, че като цяло са пъти по-малка бройка от държавните, но пък накрая имат еднакви бройки силни. А едва тепърва стъпват мейпъл, бейпъл, беър и подобни...
Дайте да сме обективни - развитие има и ще има -цялостно, в сектора.

Абе самият факт, че аз ползвам едно ЧУ в което бях като хипнотизирана и влюбена преди 3 години, а сега съм станала разглезена и вече имам забеежки, говори достатъчно, че за времето в това училище съм свикнала на добър стандарт работа, завишили са ми се изискванията и отправям критика към малки детайли говори достатъчно за равитието към добро на частния сектор. Защото те за да ме задържат ще ме изслушат и ще коригират ако преценят за правилно.  последното е много важно - ако преценят за правилно - сами си решават и имат право на това.
изобщо частното уилище ще става все по-използвана услуга.
П.П А! ето и на Дидева таблицата го показва...

# 441
  • София
  • Мнения: 16 349
Аз специално не се старая да те оборвам, разговор водим просто. А и много ми се иска да се развият повече ЧГ, които да предлагат високо ниво на обучение, подкрепено от съответния учителски състав, като същевременно концентрират по-големи випуски мотивирани и целенасочени деца + всички екстри, които ЧУ по дефиниция е в по-добро положение да предложи от ДУ. Просто не споделям оптимизма, че това ще се случи толкова скоро, че да ползва децата на списващите в момента тук. А не го споделям, защото: Когато голямата ми дъщеря беше в началното училище, си мислих, че докато тя стане 7-ми клас, това ми желание вече ще е факт. Не беше. После си мислех, че ще стане факт за малката. Не стана. И затова за най-малкия вече не се надявам. Joy Права си за масовата нагласа. И тя е фактор, заради който не съм голям оптимист.

# 442
  • София
  • Мнения: 2 924
То всичко тръгна от въпрос 35-то или ИА. Истина е това, което казват Мецан и Амели. Забелязва се разочарование от ДГ. Има го. Дали хората вече имат по-големи очаквания, дали нивото пада, не е толкова важно за целите на конкретната дискусия. В същото време и Санака е права, че ЧГ не са направили много за да привлекат повече кандидати. Аз и затова казах, че имат шанс ако си изиграят добре картите. Дали ще го направят - не знам, надявам се. Но и аз като Амели забелязвам, че "младите" родители имат все по-високи изисквания и очаквания. Може и оттам това разочарование от ДУ, както споменах.

# 443
  • София
  • Мнения: 20 102
Аз също не споря, Амели, изразявам позицията си като теб. И съм напълно съгласна, че развитие в частния сектор има, при това осезаемо, но то е концентрирано в  етапа до 7 клас. Нагоре не виждам лично аз никаква съществена промяна в картинката с изключение на ПЧМГ. АК не го коментираме, там нещата са ясни. И не, някои частни училища с гимназиален етап  не са чак толкова "млади", че да  са нямали времето да се наложат, особено при налични пробойни в  ДГ.. От немските конкретно, с които правих сравнение по-горе, Веда примерно съществува вече цели 22 години с гимназиален етап. Лицензът за гимназия и на Ерих Кестнер е от преди 20 години. Това в никакъв случай не са сега прохождащи  училища.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 20:11 от пенсионирана русалка

# 444
  • София
  • Мнения: 10 825
Амели много детайлно описва и моето мнение по темата, та няма нужда да се опитвам да я повторя с други думи.

За моят син преходът от частното училище в държавтоно такова беше много труден и извънредното положение и дистанционното обучение хич не помогнаха за това. Знам, че това си е наш личен проблем свързан, вероятно, с неговите характерови особености, но пренастройката от една среда, в която той успяваше да научи всичко в училище благодаранеие на по-големия хорариум, часовете за упражнения и персоналното отношение на преподавателите и реално нямаше никаква нужда да работи ежедневно у дома към среда, в която учителя влиза в час, разказва си урока, развива 2-3 прости примера на дъската и ги оставя да се "борят" сами с по-сложните задачи му беше много тегава. Тъкмо започна да "включва на скорост" и обявихаа извънредното положение. Не знам как е било за другите класове, предполагам не толкова неприятно, но за осмокласниците беше пълна скръб ДО, специално по езика.

# 445
  • София
  • Мнения: 20 102
Онна, не че нещо, ама и в АК да беше отишъл, и в Апостолов, и в Златарски, и в  Дорис Тенеди, и където и да е другаде в частно,  пак щеше да му се налага да учи вече и у дома. Това  е гимназия все пак, няма как да си научиш изцяло в училище. А за 8 клас съм сигурна, че навсякъде ДО по език конкретно  си беше бреме и за учениците, и за преподавателите - нови класове, тъкмо поопознали се учители и деца, на които се наложи заради короната в електронна среда да се опитват да направят това, което е трудно и в реална обстановка при интезивност от 20+ часа нов език/седмица. Дано новите  8 класове да нямат този "късмет" още от старта в новите училища, независимо дали са държавни или частни.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 20:22 от пенсионирана русалка

# 446
  • София
  • Мнения: 10 825
Знам, русалке, напълно права си. Аз затова и казвам, че това си е по-скоро негова характерова особеност.

# 447
  • София
  • Мнения: 16 566
На малкия ми син искрено му липсва присъственото обучение, точно защото тогава научава всичко в час. Не че не се справи по време на ДО, но много му липсва усвояването на материала "на момента и на място". 

# 448
  • София
  • Мнения: 2 924
Не знам, аз лично виждам една заформяща се дупка (или ниша за предприемчивите). Защото все повече хора не намират идеалното в ДГ, но и ЧГ засега не го предлагат (с малки изключения). Друг е моментът и с броя деца. За малките родителите наистина търсят "по-закътаното", но при големите не е така. Макар, че имам вече 2-3 познати, които за моя изненада от ДУ са решили да се насочат директно към ЧГ, за да си спестят месомелачката на НВО. Та има някакво раздвижване. До къде ще доведе ще се види на по-късен етап. Но и аз като Санака не съм убедена, че ще стане до времето, в което моите деца ще са в 7-ми клас.

# 449
  • София
  • Мнения: 1 780
Подкрепям Sharky - Дивакът според мен затва успяваше с почти никво учене вкъщи пет години, а и сам го е твърдял - че голяма част усвоява в час. Аз нали и затова досега споделям, че за мен е мит и легенда, че много трябвало да учат в Колежа. Та, поне за там знам, че не е съвсем като в примера за “изпяването” на 2-3 примера на час. Не го превъзнасям. Просто казвам, че има и малко по-различен подход. В условията на присъствено обучение.

Общи условия

Активация на акаунт