Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 076
  • 852
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност какво точно искате - да наблегнете на високия успех по българската система или да поддържате нивото на немския нейтив и не ви е толкова нажно българското образование?

# 571
  • Мнения: X
Какво да прави детето в немската, след като немски владее  като нейтив?! Една година щеше да дреме. А и можеше и да не влезе. Българският определено не беше особено застъпен в Дойче шуле. Може и странно да ти се струва, но хората го направиха. Между другото, брат й, който е 13 години по-голям, е завършил 91-ва НЕГ. Баща й и леля й (моята майка) също - но това е било по друго време.
Продължавам да си мисля, че не са се преместили заради гимназията. Даже съм сигурен. Щом детето говори немски като роден може да учи, в което си поиска хубаво училище. В Германия нито ще завърши някое по-добро, нито ще има значение за това в кой университет ще продължи.

# 572
  • Мнения: X
В Еразъм Ротердам програмите са на английски (интернационалите) и на холандски (за местните),  и изобщо не ти трябва никакъв немски, за да учиш там, трябва ти С1 на английски (САЕ/СРЕ, ТОЕФЛ с мин резулат, не помня какъв, или ИЕЛТС, също не го помня, но съвсем постижими за децата дори не от английски езиови гимназии в БГ). Плюс това е платено около 3500 е/година такса (по спомен). Аз лично не виждам логика и смисъл да си звършил гимназия в Германия на немски, с абитур и с право да учиш в кой да е немски университет, и да идеш да учиш на английски в Еразъм Ротердам с такса. Самият университет се води добър, но приемът в него не е труден (от личен опит, синът беше приет там като резервен вариант), а има немски университети, които са също толкова добри в икономическите дисциплини, ако не и по-добри, и са безплатни. За мен цялата тази ситуация е доста странна, сигурно има някакви неизвестни важни параметри.
Замислих се, понеже в Германия разпределението за абитур става още след 4 клас, а детето е отишло там по-голямо, да не би детето да е завършило средно училище в Бон без право на немско висше образование след него?

Последна редакция: ср, 29 юли 2020, 16:17 от Анонимен

# 573
  • София
  • Мнения: 20 099
Писала съм и преди, в НЕГ учат деца от ДШ. Та макар и да знаят немския като нейтив, нещо ги е накарало да сменят училището след 7 клас. Едва ли е финансовият елемент, понеже тези, за които със сигурност знам, че идват оттам,  имат предостатъчно финанси. Не е и бягане от немската система, понеже тези същите се ориентират от 9 клас неизменно  към лайстунг паралелките, които държат немска матура, учат по немска програма като в  ДШ.... Мисълта ми е, че за страничния наблюдател винаги нещо  може да изглежда като странно/нерационално  в даден избор, но само хората си знаят какви доводи са имали за едно или друго решение. Същото е в случая и с това момиче и родителите му, само те си знаят защо са постъпили така с избора на гимназия и защо след завършено средно там  се избира холандски ик. универиситет.

Последна редакция: ср, 29 юли 2020, 16:34 от golden mermaid

# 574
  • Мнения: X
Скрит текст:
Писала съм и преди, в НЕГ учат деца от ДШ. Та макар и да знаят немския като нейтив, нещо ги е накарало да сменят училището след 7 клас. Едва ли е финансовият елемент, понеже тези, за които със сигурност знам, че идват оттам,  имат предостатъчно финанси. Не е и бягане от немската система, понеже тези същите се ориентират от 9 клас неизменно  към лайстунг паралелките, които държат немска матура, учат по немска програма като в  ДШ.... Мисълта ми е, че за страничния наблюдател винаги нещо  може да изглежда като странно/нерационално  в даден избор, но само хората си знаят какви доводи са имали за едно или друго решение. Същото е в случая и с това момиче и родителите му,
само те си знаят защо са постъпили така с избора на гимназия и защо след завършено средно там  се избира холандски ик. универиситет.
Именно и аз това казах, има неизвестни (на нас тук, във форума, на тях са си известни, разбира се Simple Smile) параметри, които са определящи за такова решение. Само от така поднесената информация не може да се разбере причината.

# 575
  • Мнения: 5 746
С по-голям син, минал точно през лайстунга на немската, и още по-голяма дъщеря, минала през английската, родителите явно са решили, че продължението на Дойче шуле е в Германия. Предполагам, че решението им е било в известна степен продиктувано и от това, че ние, които сме им най-близките роднини, живеем на 230 км от Бон, а пък щерката от английската е в Мюнхен. Между другото, и двете по-големи деца учеха до 7-и клас в частни училища, но беше отдавна, отдавна. Тези училища вече не съществуват.

Продължавам да чета темата и ако не намеря отговор на моя си въпрос, който няма нищо общо с роднините и Дойче шуле, ще питам за съвет.

# 576
  • Мнения: 20 049
Имате ли някаква информация от училищата си как мислят да организират безопасността на децата?
Явно ще се тръгва присъствено, но поне частните училища би трябвало да предложат повече мерки за безопасно провеждане на часовете и развозване на децата, а не да чакат МОН да им спусне нещо, което всъщност е нищо.
Чудя се направо дали да не пиша на нашето училище и да питам, въпреки че август месец вече са във ваканция.
В бусчетата, с които пътуват децата, няма начин да се спазва дистанция. Класните стаи  не са чак толкова големи, за да има дистанция от 1.5м, ако целият клас е присъствено. Как ще се уредят междучасията, за да не се събират 4 класа заедно в коридорите? Храненето също е на випуски и в СС не е прието да се носи храна от вкъщи. Изобщо много неизвестни. Сапунът, тоалетната хартия и топлата вода не мисля, че са кой знае какъв фактор за ограничаване на разпространението на вируса. Та, не виждам никакво успокоение в наличността им.

# 577
  • Мнения: 9 050
Дъждец мислиш ли, че към днешна дата някой може да ти отговори точно как ще стартират?
В Питагор пуснаха лятно училище още през юни и организираха три присъствени изпита. Така, че вече имат частична проиграност на организацията.
Инаха дезинфекциращи изтривалки на входа. Дезинфектант преди да влязат в училище, маските сваляха само в стаята. Движеха се с тях. Но все пак повече от 10 деца в стая май не са се събирали.

Колкото до буса. Детето ми пътува с бусове на организирани летни забавления. Децата са с маски но седят едно до друго.

# 578
  • София
  • Мнения: 2 924
Мда, сега като писа Дъждец, се замислих, че бусовете са си доста сериозен фактор. Защото дори и да има възможност да бъдат изолирани отделните класове един от друг, то в бусовете няма как да стане. Според последните изяви на МОН се разбра, че идеята е да минава само отделен клас на ДО, ако в него има заразен. Или цялото училище, ако има заразени в повече класове. Но в бусчетата на ЧУ често пътуват деца от ПУК до 7-ми клас. Това няма ли да обезмисли изолирането на отделните класове, ако е възможно да се организира?

# 579
  • Мнения: 20 049
Хоуп, те може да не ми отговорят с детайли, но е редно отсега да мислят за по-строги мерки за безопасност.
В СС също имаше лятно училище, но тогава май нямаше толкова случаи, а и беше организирано само навън, ако не се лъжа. Зимата това няма как да се случи.
Освен това, ако ще се насърчава дете да си остане вкъщи и при най-малки симптоми, е редно да помислят за паралелно излъчване на уроците. Тези неща сега трябва да се обмислят, а не наесен.

# 580
  • София
  • Мнения: 16 339
Не беше само навън, имаше занимания и по стаите.
Принципно за мен вече всякакви мерки, извън по-високата хигиена, са силно обезсмислени вече. Цяло лято децата играят на групи, ходят на всякакви лагери и т.н. В момента в НСА се провеждат целодневни спортни занимания с по 100 деца, на други места - също. Заведенията са отворени, митингите не спират... И ако на фона на това, от есента  сложат децата на ДО, ще е пълно безумие.
В бусовете може да се осигури толкова дистанция, колкото и в градския транспорт. Но те не са задължителна услуга и който прекалено се притеснява, може да не ги ползва. Максималното, което могат да направят ЧУ, според мен, е да осигурят и едновременно онлайн излъчване на часовете, с възможност за избор между присъствено и онлайн обучение. Въпреки че това ще фиксира учителя на едно място, което не е най-добрият вариант, както за присъстващите ученици, така и за учителя.

# 581
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 639
Защо, учителят може да е с безжичен микрофон и да си се разхожда. Не е нужно да се вижда през цялото време. То и в класната стая ако е зад гърба ти нф го виждаш...

# 582
  • София
  • Мнения: 2 924
Санака, не става въпрос за това, че ако някой се притеснява може да не ползва бус, а че се питам дали ако някое дете е заразено и е пътувало с бус, ще "карантинират" само неговия клас или следва да минат на ДО всички класове от които има деца в същия бус? По принцип не виждам смисъл някой да не ползва бус от страх при положение, че в класа все ще има деца, които ползват и то на практика е почти същото. Не знам, де, може и да не съм права.

# 583
  • София
  • Мнения: 16 566
Не е като да не си предизвикваме "пълното безумие" сами...

Разбира се, че могат 50/50 присъствено и онлайн, дори в рамките да един клас, учителите не искат. Не искат контрол.

# 584
  • Мнения: 207
Шарки, не вярвам учителите да  не  искат ДО, защото ги контролираме- и на тях им е много по -трудно и като подготовка и като реализация. Искам си  безконтролно  присъствено обучение.
Бусовете може и да се окажат препъни камък и да решат  да си ги водим и взимаме. Затруднение е , но не е като да сме начални учителки на пълен работен ден.

Общи условия

Активация на акаунт