Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 049
  • 852
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 20 044
Санака, имаше и заразено дете буквално една-две седмици след старта на занималнята.
Какво значи, че щом има митинги, барове и дискотеки и в НСА се събират по 100 деца, затова няма смисъл от други мерки? Rolling Eyes
За бусовете обмисля  да не го ползваме, въпреки че ще е много трудно.
В класната стая, в стола, във форма обаче нямаме избор.
Сега ако и ЧУ кажат, че нямат ресурс за организиране на по-малки групи, онлайн предаване и др.мерки, не знам как да го коментирам, но е много разочароващо.

# 586
  • София
  • Мнения: 16 565
Учителите не ги е страх от нас, родителите, никога не ги е било страх. Има безплатни програми, с които можеш да записваш всичко от екрана на компютъра, а по този начин МОН/ръководство на училището да имат реална информация за 1) качестовото на преподаване; 2) знанията на учителите по собствения им предмет и 3) какво точно се случва в час като ангажираност на учениците. Ще се наложи да носят отговорност.

# 587
  • Мнения: 6 420
Да им увеличат заплатите просто.

# 588
  • София
  • Мнения: 16 565
Хахаха. Нали ги увеличиха предварително Simple Smile. Толкова си могат, не е до размер на заплатата.

# 589
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Шарки, ти говориш за учителите по принцип. Но е абсурдно учители от реномирани ЧУ да се притесняват за такива неща. И да изстинат 1-2 места, ще е само в плюс за училището и децата.
И бусчетата не ми се струват препъни-камък. Маршрутите са оптимизирани да се пътува макс 1/2 час - 45 мин. Ако се следи стриктно да носят маски, ако бусът се дезинфекцира след всеки курс, вероятността за заразяване в буса е доста малка.
Технически ЧУ са в много по-добра позиция за намиране на решения, надявам се да я ползват. Да се разделят класовете на 2, което ще значи по около 10-Тина деца присъствено. Да се оборудват класните стаи с камери сочещи към дъската, подвижни микрофони и големи монитори за комуникация с групата за дистанционно обучение. Може да се сложат плексигласови паравани между катедрата и децата, за да се защитят учителите. Да се дезинфекцират редовно маси и столове. Обяд на смени. Разменени междучасия. Преструктуриран материал. Признавам, че с лекота ще отпиша часовете по музика и рисуване, сори. Всичко това е във възможностите на ЧУ.
Не знам защо, но аз някак съм спокойна, че в нашето училище ще се вземат адекватни мерки. Доказали са многократно, ме са добри организатори. Предполагам че и към тоя проблем са подходили конструктивно. Но да, може би е добра идея да им се пише със запитване.
Четох някъде призиви да се пуска на училище след задължителен PCR и силно съм против.

# 590
  • Мнения: 20 044
Ето, Тинки идеално разбра какво имам предвид и даде много добри предложения. ЧУ имат възможност за повече гъвкавост, по-малки групи, отпадане на някои часове. Силно се надявам да помислят и за камерите.
Не мисля, че учителите точно там се притесняват от проверки. Те така или иначе биват проверявани редовно.

# 591
  • Мнения: 4 383
Аз пък съм много против разделянето на класовете на 50%. Това означава, че всяко дете 2 или 3 дни седмично ще учи онлайн от вкъщи. Е кой работодател ще търпи родителя всяка седмица в продължения на една учебна година да е поне 2-3 дни home office? Не казвам, че няма такива, но не са всички. И при положение, че няма никакви други мерки и всичко в цяла България работи, градините ходят по 25-30 деца, да разделят учениците е безумие според мен.

# 592
  • Мнения: 20 044
Доста ми е странна логиката, че щом всичко в държавата е зле, трябва всички да се пуснем по течението. Защо тогава сте избрали ЧУ изобщо? В крайна сметка навсякъде все нещо се учи, критериите на МОН са едни и същи, след седми клас все някъде ще се влезе и т.н.
Никой не е казал малките да учат онлайн.

# 593
  • София
  • Мнения: 2 924
Дъждец, аз бих ползвала бус, ако ще се ходи присъствено. Има смисъл да не се ползва, ако после детето няма контакт със същите деца. Ако има с такива, ползващи бус...само бих си усложнила живота да развозвам без особена полза. Затова и се чудех в този случай как би следвало да се процедира, ако се спазват инструкциите на МОН. Всички ли минават на ДО? Има ли нещо споменато някъде за училищните автобуси? Все пак има места в България, където децата се придвижват до близко населено място в такива, тоест не е само проблем на ЧУ?
Знам си, че съм много "подробна", но обичам да си изяснявам нещата максимално, дори и да не ми върши никаква работа реално Joy

# 594
  • Мнения: 9 050
Да си призная честно за първи път ми е трудно да заема категорична позиция. За или против присъственото.
Децата се движат и излизат. Играят и ходят на летни организирани занимания. Младежа заминава на лагер след няколко дни. Но не може само под наш контрол да живее.
В същото време за училището имам притеснения. Как ще успеят 25 деца да пазят дистанция и да не си плюят в устата, хич не ми е ясно.

# 595
  • Мнения: 6 420
Ами няма да успеят, не знам защо въобще се чудите.

Мисля, че трябва малко по-спокойно да се приема ситуацията. Щото иначе какво правиш, прибира се детенце от даскало и вика: “Ама мамо, днес Марти кашляше и след третия час си го пратиха да си ходи....”. И ти какво - шаш и паника. Не е нормално това.

# 596
  • Мнения: 1 114
Не виждам защо изобщо подобни щуротии трябва да се мислят. Училищата се отвориха на много места в Европа и бум на заразени няма. Това, че детето ще е в буса с 5, а не с 10 деца, изобщо не изключва вероятността 3 от тях да са с вирус. Вируси има, имало е и ще има.

Последна редакция: сб, 01 авг 2020, 21:39 от polly_g_bg

# 597
  • София
  • Мнения: 2 924
Аз това лято не съм пускала моите на групови организирани занимания с непознати деца. Прецених, че няма смисъл. После и без това никога не ги срещат тези деца или и да ги срещнат не помнят. Joy С такива, които си поддържат контакти и съученици - да. Правим им събирания на открито, разходки, гости, почивки и т.н. Но не са тийнейджъри още, та е по-лесно. Simple Smile
В училище донякъде ще ми е по-спокойно, понеже по принцип в ЧУ са си по-малко деца, по-добра хигиена, организация и т.н. Ако бяха в училище с 1000 - не знам.

Polly, ами тогава да не мислят изобщо ваксини и лекарства учените предлагам. То и без това няма смисъл. Че и лекарите покрай тях.  Болести е имало, има и ще има. Само се занимават с щуротии. Joy Не, сериозно, не може ли един път да помислим предварително кое как ще се случи? Какво ти пречим? То това, казват, било едно от основните неща, които отличавали човека от животните - планирането Simple Smile

# 598
  • Мнения: 1 114
Не виждам защо трябва да ми вменяваш подобни заключения. Нито отричам ваксините, нито измислящите ваксини. За животните, ще си спестя коментара....

# 599
  • София
  • Мнения: 20 089
sadlady,  хората имат различно отношение към вируса, факт, и никой няма да промени позицията на другия.  Някои са много притеснени и планират/обмислят в детайли всичко (особено, ако около себе си имат възрастни/болни хора, които автоматично попадат в рискова група), други се опитват да върнат все пак живота си в стандартните релси, спазвайки само основните изисквания за поддържане на хигиена и спазване на дистанция, трети го карат през просото.. Но дори и човек да е от първите, колкото и да планира, пак няма да се случат нещата така, че да му е  спокойно. Дори и в ЧУ. Няма да пуснеш детето си в рейса примерно, ама в клас то ще е с две-три-пет деца дори и при силно редуцирани класове по някакъв признак. Знаеш ли  всяко едно от тях какви контакти има извън училище?Понеже училището в оптималния случай ще положи всички усилия да минимизира риска, но отвъд територията му какво става..Децата все пак няма да са само в училище, някои ще комуникират активно навън и с доста други хора, понеже родителите им може да се окажат от  тип  2 или 3. Същото важи и за учителите. За рисковете, произтичащи от това, ще си  с вързани ръце, няма как да планираш..

Последна редакция: сб, 01 авг 2020, 22:42 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт