Петокласници 2020/2021

  • 39 620
  • 740
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 250
Взима се по-високата отценка от 1.5*(трансформираната от олипмиадата) и 6*(трансформираната от Математика за всеки). Добавя се балът от дипломата. Реално с макс брой точки от олимпиадата нямаш шанс да влезеш, защото МВ се умножава по 6.

# 31
  • Мнения: 8 243
Malinkap а дали имаш идея кога ще излязат резултатите от МВ и кога ще е първото класиране?

# 32
  • Мнения: 4 250
До най-много 7 календарни дни след 28.06 ще излезат резултатите.
За класирането:
Скрит текст:
Акценти за държавния план-прием в V клас на профилираните гимназии с профил „Математически“ и профил „Природни науки“:

- срок за приемане на документи за участие в класирането - 8-10 юли 2020 г.;

- срок за класиране - 13-14. юли 2020 г.;

- обявяване на класирането - 14. юли 2020 г, след 17:30 часа., на общодостъпно място в училището;

- срок за записване - 15. и 17. юли 2020 г.;

- оповестяване на броя на незаетите места след изтичане на срока за записване на приетите ученици на интернет страницата на училището - 17.юли 2020 г. след 17:30 часа

- уведомяване на следващите по низходящ ред ученици в зависимост от броя на останалите места - до 21. юли 2020 г.;

- записване на следващите по низходящ ред ученици - 23. юли 2020 г. до 17:30 часа;

# 33
  • София
  • Мнения: 3 561
Вчера бъдещият осмокласник и ММ решават някаква задача по физика и се заливат от смях. Кокетна французойка иска да й приготвят някакъв шоколад с точно определена плътност. ММ вика ето ти идеална задача за новия формат НВО - математика, физика и химия в едно...

# 34
  • Мнения: 11 818
Добро утро и успех на всички явяващи се утре!
Много точни неща сте написали за НВО, оформяме се хубава, будна групичка, нека изчакаме и останем осторожни, пък ще видим дали и кога ще имаме възможност за реакция. green_dawn го е казала чудесно напред!

Аз и в предната тема написах, че по принцип съм много ЗА промяната, но реализацията ме съмнява и притеснява! Реформиране на учебния материал при всички случаи би било наложително, но не виждам как и кога..

EliG, да, неглижирането на останалите предмети за сметка на БЕЛ и математика е факт от години и често в 8. клас децата се оказват с огромни пропуски по химия, физика, биология.. Затова наистина би било добре и е нужно всички предмети да се учат (и преподават!) максимално ефективно.

Грийни, svee, формален тест за обща култура би бил идеалният вариант (+ отделни изпити само за определени училища, katri и EliG също са го отбелязали). Но знаем, че в София и други по-големи градове отсяването е трудно и както казва Jillian  - ще се засили още повече истерията!

sadlady, само можем да мечтаем, че с такъв тест частните уроци и школи биха отпаднали като принудително задължителни!!! Повишаване нивото на обучение по всички предмети и допълнителна платена подготовка само по изключение! Ехаа, колко хубаво звучи!

Jillian, казусът за втора дата се нищи от години, но няма никакъв пробив и ето, че фокусът вече е съвсем друг..

milasara, пак честито на девойката! Ще се справите с пътуването, заслужава си! Стискам палци на малкия батко! Много ми е мъчно точно за такива читави деца, имам и близко, което не се е справило много добре. В този смисъл вярвам, че с подобен тест би било по-честно!

green_dawn, в 8-класната тема вече се позабавлявахме:
Скрит текст:
Това ще е от първите лесни въпроси, че сега не ми се мисли по-сложен Simple Smile

Главният герой от произведението "Немили-недраги", пресича голяма река, чиято ширина по карта с мащаб 1: 50 000 е 1,85см. Определете:
а/ Какво е реалното разстояние, което преминава?
б/Как се нарича героят?
в/Кой е авторът на произведението?
г/Какво е агрегатното състояние на водата в реката? (Тук има малка уловка нали и може да е със свободен отговор въпросът или да не е със свободен отговор и ученици, и родители да си бият главите, какво точно се е искало като отговор);
д/ В кой исторически период се развива действието?
е) Коя е реката? Joy

Към отговор Г, може да има подразширение - на база художественото описание на климатичните условия, определете в какъв диапазон е била температурата на водата в реката.

# 35
  • София
  • Мнения: 2 141
Присъединявам се и аз с моя бъдещ петокласник. Благодаря за темата!

В анкетата гласувах с "не". Че е необходима промяна, е ясно за всички, но със сигурност не бива тя да тръгне от приемните изпити за гимназии и така да се рискува бъдещето на цял випуск /и то най-големият/. Ако НВО престане да бъде входния билет за държавните гимназии, тогава нямам против да се упражняват в промени на формата.
Не съм съгласна да се неглижират останалите предмети извън БЕЛ и МАТ, но първо трябва да се обърне внимание на сериозното им преподаване в училище вместо директно да ги включим във въртележката на приемните изпити.

# 36
  • София
  • Мнения: 3 561
Опит с все още седмокласника ни от обикновено кварталното училище - учителите по физика, химия, биология и география са много добри, имам резерви с историята, но децата, в голямата си част, неглижираха тези предмети, а всъщност те обясняват как функционира света около нас. В химията и физиката е приложното поле на математиката. Някои процеси могат да се обяснят добре и да бъдат разбрани само в своята цялост. Форматът по БЕЛ е потресаващ, повечето помагала, които са издадени също...
Ако сме активна страна в промяната, току виж се случи нещо добро, но ако само мрънкаме на всяко предложение никой няма да ни взима насериозно.

# 37
  • София
  • Мнения: 2 779
Jillian, ако те притеснява само това, че на детето не му се мести, но има реални шансове за прием, по-добре я заведи. Особено, ако и вие сте убедени, че е подходящо за нея. Няколко познати дечица бяха така. Приеха ги, но хич не им се местеше. След като ги убедиха родителите, се записаха и си свикнаха децата после без проблем Simple Smile Успех, каквото и да решите Simple Smile

# 38
  • София
  • Мнения: 9 558
Добро утро и благодаря за новата тема.

Още не съм гласувала в анкетата. Трудно ми е да преценя доколко подобна промяна ще доведе до подобряване на обучението на децата в училище, защото нали това е целта или ще е поредната ниша за школите.
Съгласна съм със Соник, промяна на приемния изпит за гимназиите, защото НВО е това, не е реформа. Накрая ще се окаже, че разслоението между отделните училища/градове ще е още по-голямо. Хвърлих поглед на седмокласната тема и въпреки еуфорията от високите резултати се забелязва сериозна разлика между училищата в София. Има едни топ 3 училища, които са с много близки средни резултати по БЕЛ и Мат. Останалите, все елитни (73-то, 119-то, 107-мо, 125-то), са с над 15 и повече точки надолу. Все си мисля, че МОН първо трябва да направят анализ и да поработят над програмата, броят часове и преподаването и едва тогава да променят НВО.

# 39
  • София
  • Мнения: 3 561
A за останалите квартални училища в София - там разликата е... В класа на сина ми има 3 деца с високи резултати (само моят не е ходил на допълнителни школи и уроци, защото желанието му не е в най-високобаловите, а ще му предстои сериозно учене следващите 5 години по това, което е избрал, та нямаше нужда и в 7 клас да го психираме) , всички други са много-много надолу... Да не говорим за различната тежест при оценяването. Едно от децата има 40т и 6ца за годината...

# 40
  • Мнения: 4 250
885 деца кандидастват. Изкараха списъците за училищата.

# 41
  • София
  • Мнения: 4 025
Че учебниците, програмата и часовете имат нужда от корекция е ясно. НО за мен основният проблем е липсата на свестни учители. И тази липса се увеличава всяка година, защото се пенсионират добри учители, а младите са малцина, които са избрали тази трудна и към момента непрестижна професия.

# 42
  • Мнения: 11 818
Наистина е изключително обезпокоително положението с учителите!!

Иначе Вълчев вчера обяви, че учебната година ще започне присъствено. Но кой знае.. Никак не им се отразява добре на децата тази социална изолация! Дано не само започнат присъствено (защото се говореше и само за 15.09!), а и да продължат! Че в 5. клас с многото учители..

# 43
  • Мнения: 5 250
И аз гласувах с НЕ. Материала е много, неразбираем за децата, труден и за родителите, за да се обясни. На учителите ( с малки изключения) не им пука особено, кой разбрал, кой не, препускат през материала. Като минала вече през НВО 7 клас, картината ми се изясни, без уроци не става, няма начин. За начина на преподаване на много от учителите съм в потрес, повечето не им е мястото в училище, чак съвестните им колеги са на това мнение. Да има нужда от промяна, но не за сметка на деца и родители, те не са опитни зайчета, а после да ги обиждат видите ли колко тъпи били..

# 44
  • Мнения: 8 243
Желая късмет и спокойствие на всички набори днес на изпита! Спокойни деца и хубави резултати!

Последна редакция: нд, 28 юни 2020, 09:30 от Hope for Two

Общи условия

Активация на акаунт