Образователен Говорилник - Виртуално бистро, Том VI

  • 17 965
  • 740
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 2 925
Pulitash, и аз в началото имах страх от самолети, но му хванах цаката. Нося си храна за из път през целият полет Joy Понеже когато ядеш, мозъкът го възприема като сигнал, че е безопасно, защото на кой луд ще му е до  дъвчене по време на опасност Joy И така след няколко полета даже свикнах и вече не ми е страшно.

На мен ми е най-непонятна първата част от НВО по МАТ, която е и за време донякъде. Според мен трябва да е поне с 20-30 мин. повече и така ще успеят да си вдигнат МОН и резултатите в средния и ниския сегмент. За деца, които не са тренирани за скорост, не са ходили на ПИ, времето може да се окаже фактор. Да не говорим за притеснението. Има хора, които имат нужда от 10-15 Мин., за да се "съберат" преди да започнат. Това на най-високите резултати няма да окаже толкова влияние, те така или иначе са тренирани в повечето случаи.

# 316
  • Мнения: 6 403
Днес по едно време секретарката ми вика: "Отивам на родителска на новата детска градина", викам "Айде, чао", и без това си клатим краката в офиса.
Седя си аз, блея си в коппютъра, чат пат говоря по телефона, по една време ми се появява секретарката от заседателната зала и ми се хили.
 "Кога отиде, викам, кога се върна", а тя ми маха с телефона: "Готово, бе, шефе, мина родителската" Blush

Сетих се, и на нас не ни трябваше НВО-то, ама по школи се ходеше и някъде без да се трогне къмто по 80 точки имаше.

# 317
  • Мнения: X
Нво е еднакво за цялата страна. И резултатите на британика са лежерни като на прогимназията в сусурлево.
На Свети Георги също. Сигурно възпитаниците му после стават клошари или в най-добрия случай общи работници 😀😀😀😀😂.

# 318
  • Мнения: 7 683
Нво е еднакво за цялата страна. И резултатите на британика са лежерни като на прогимназията в сусурлево.

Точно така. И някак си не мога да се съглася с Аш, че изпитът бил труден, или не бил на изучавания материал в училище. Как да не е? Задачите са си само от училищния материал. Нищо общо със състезателните задачи, нищо общо със задачи за логика или нестандартни задачи, които дават примерно в АК или на изпитите за ПЧМГ. Изпитът по БЕЛ - да не би да трябват нестандартни знания, въображение, литературен талант, каквито трябват примерно в АК, за да напишеш впечатляващо есе по картинка или по някаква фраза? Трябва да си си назубрил материала за 7-ми клас, никому ненужната граматика и анализите на сегашния Пантелей Зарев, не го знам кой е и не ме интересува, за "Немили-недраги". Ми то трябва да не си ходил на училище или да си роден за стругар, за да изкараш 50-60 точки на такъв изпит!
Имаше 240 ли, някъде там, пълни шестици по математика!  На този фон да имаш петдесет и нещо точки, ами то кварталното училище е по-добре. Колкото и да не ти е важно НВО, няма как училище с претенции да е ОК с такъв резултат. Макар и в по-малка степен, същото важи и за Азбуки, БШ и други училища с претенции. Може ли да твърдиш, че си велик футболист, а на състезание от 100м гладко бягане да си на опашката и да кажеш - ама на мен бягането не ми е важно, ние не наблягаме на това, а гледаме да формираме футболисти като Роналдо и Меси. Е можеш ли да играеш като Роналдо и Меси, ако не можеш да тичаш.

Много са профански тезите, които правят пряка корелация между многото пари и доброто образование. Такава връзка има дотолкова, че човек с добро образование едва ли ще живее в коптор, ще има приличен стандарт и социално положение. Да живееш в какъвто апартамент искаш и да не работиш и да си по 150 дена годишно на морето няма пряка връзка с образованието. Много от хората, които могат да живеят така, са изключително слабо образовани, а много високообразовани хора не могат да си позволят това.
С ценностите от друго естество пък изобщо няма нищо общо. Ето онзи, дето внася стените, може и да прави по 20 милиона или не знам си колко, и не знам печалба или оборот е, и не ме и интересува, защото е кофти човек и ако ще 100 милиона да прави, пак ще си е кофти човек. Егати и връзката между едното и другото!
Е, на хора с такова мислене как няма да не им допадне шефа на Британика - Валов ли е, Малов ли е, не съм и чувал, в интерес на истината, но от това, което чета - такъв тип, арогантен, иска много пари, щото продуктът му струвал според него тези пари, понеже имал лъскава опаковка! - и съответните потребители се вързват, тъй като намират в неговото поведение и философия голяма част от себе си. Говорят компетентно за образование, а в дискусията, която водехме за предимствата на ЧУ в начален етап, се прокраднало изречение за това, че държавните гимназии са най-желани - и те вадят извода, че държавните училища са по-хубави, а не са чували, че при гимназиите ситуацията е обратната на догиманзиалния етап. Питат Ежко кое частно училище е завършил, че е толкова успешен, а по времето на Ежко нямаше никакви частни училища Grinning
Ама баровец ли си, братче, то всичко ти е ясно и си напълно компетентен и по въпросите на образованието, и по всички останали въпроси. Какво да говорим.

Не бих дал и стотинка за училище с резултати като на Британика. Не бих дал и стотинка за училище, чието ръководство изповядва такава снобария. С пълна сила това важи и за ПБ. Не само, че не бих дал стотинка, ами не бих си дал там детето дори и на мен да ми плащат.
Не бих дал и стотинка на училище, което проявява невероятната арогантост да не върне никакви пари за времето на извънредното положение. Че и да твърди, че услуга ти прави. Просто такъв тип поведение, излъчване и философия са точно обратното на ценностите, които изповядвам и в които бих искал да възпитам детето си.

А пък май напоследък за доста от тези, които могат да живеят където си искат и да ходят на море по колкото си искат, настъпват тежки дни, справка - всеизвестните случаи от последните дни. Това не може да се случи на богат човек, който обаче е с друга ценностна система и си е направил богатството по друг начин. Дори не непременно с образование. Примерно Стоичков. Примерно Григор Димитров. Милионери ли са? Да, разбира се. На някого зловидят ли се милионите им? Не, на никого, защото всички знаят, че са честно изкарани. Хората, които не харесват Стоичков, може да кажат, че е прост, може да кажат, примерно, че е простак и се секне и неща от този род. Ама някой казвал ли е някога, че е крадец или мошеник? - ами никой не е казвал, защото всички знаят, че не е - гениален футболист човекът, носител на Златната топка, голмайстор на Барса - изкарал си е милионите с труд. За Гришо какво говорят - че е надувка, родоотстъпник, че не искал да играе в България, че бил ливада и се сринал от 3-то до 19-то място в ранглистата, какво ли не, ама казват ли, че е крал парите, че е участвал в нечестни схеми и прочее - ми не казват, щото човекът - играе тенис на световно ниво и си изкарва милионите чисто.
А тоя дето внася стените - мани мани, егати примера. Егати собственика на посредствено даскало с великите претенции - нищо не постигнал, а продуктът му скъп, щото видите ли, бил баровец и училището му за баровци.

Мерси за такива баровци.

Последна редакция: ср, 08 юли 2020, 15:20 от Татко Мецан

# 319
  • София
  • Мнения: 62 595
Всяко училище си преценява, явно и всеки родител решава какво му е важно. От моята родителска гледна точка, хич няма да съм хепи детето ми да е в скъпо частно училище с претенции, и накрая резултатите на НВО да са посредствени. Това за мен би означавало, че като обучение са се придържали към средната хубост на МОнските изисквания, които не са кой знае колко високи.
Тренирането на формат дава разлика, обаче не драстична. На всичко отгоре в почти всяко училище средна хубост учителките по български и математика се сещат да дадат по някой пробен изпит от миналите години, плюс това, че всички сборници по тези предмети са по формата на изпита и навсякъде се дават. Трябва съвсем родителите да не ги купят и съвсем учителките да са отчаяни от нивото, че да не ползват материали от тях.
Съмнявам се на родителите чак толкова да не им е важно какво показва училището при един такъв измерител за всички деца, би трябвало да са над средното ниво, дори да са на долната граница на високото или средно високо ниво.

# 320
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Нво е еднакво за цялата страна. И резултатите на британика са лежерни като на прогимназията в сусурлево.
На Свети Георги също. Сигурно възпитаниците му после стават клошари или в най-добрия случай общи работници 😀😀😀😀😂.
Както е видно (и тук) социалният статус НЕ помага на грамотността. А тук говорим за базова такава. Сигурно няма да се изненадваме от шефчета на бизнесчета, които не могат да си сметнат ДДС-то или отстъпката, щото процентите са учени в 5-7 клас Simple Smile

Свети Георги може да е мерило само за интелектуални клошари. Не е лично, да не се припознае някой.

# 321
  • Мнения: X
Нво е еднакво за цялата страна. И резултатите на британика са лежерни като на прогимназията в сусурлево.

Точно така. И някак си не мога да се съглася с Аш, че изпитът бил труден, или не бил на изучавания материал в училище. Как да не е? Задачите са си само от училищния материал. Нищо общо със състезателните задачи, нищо общо със задачи за логика или нестандартни задачи, които дават примерно в АК или на изпитите за ПЧМГ. Изпитът по БЕЛ - да не би да трябват нестандартни знания, въображение, литературен талант, каквито трябват примерно в АК, за да напишеш впечатляващо есе по картинка или по някаква фраза? Трябва да си си назубрил материала за 7-ми клас, никому ненужната граматика и анализите на сегашния Пантелей Зарев, не го знам кой е и не ме интересува, за "Немили-недраги". Ми то трябва да не си ходил на училище или да си роден за стругар, за да изкараш 50-60 точки на такъв изпит!
Имаше 240 ли, някъде там, пълни шестици по математика!  На този фон да имаш петдесет и нещо точки, ами то кварталното училище е по-добре. Колкото и да не ти е важно НВО, няма как училище с претенции да е ОК с такъв резултат. Макар и в по-малка степен, същото важи и за Азбуки, БШ и други училища с претенции. Може ли да твърдиш, че си велик футболист, а на състезание от 100м гладко бягане да си на опашката и да кажеш - ама на мен бягането не ми е важно, ние не наблягаме на това, а гледаме да формираме футболисти като Роналдо и Меси. Е можеш ли да играеш като Роналдо и Меси, ако не можеш да тичаш.

Много са профански тезите, които правят пряка корелация между многото пари и доброто образование. Такава връзка има дотолкова, че човек с добро образование едва ли ще живее в коптор, ще има приличен стандарт и социално положение. Да живееш в какъвто апартамент искаш и да не работиш и да си по 150 дена годишно на морето няма пряка връзка с образованието. Много от хората, които могат да живеят така, са изключително слабо образовани, а много високообразовани хора не могат да си позволят това.
С ценностите от друго естество пък изобщо няма нищо общо. Ето онзи, дето внася стените, може и да прави по 20 милиона или не знам си колко, и не знам печалба или оборот е, и не ме и интересува, защото е кофти човек и ако ще 100 милиона да прави, пак ще си е кофти човек. Егати и връзката между едното и другото!
Е, на хора с такова мислене как няма да им допадне шефа на Британика - Валов ли е, Малов ли е, не съм и чувал, в интерес на истината, но от това, което чета - такъв тип, арогантен, иска много пари, щото продуктът му струвал според него тези пари, понеже имал лъскава опаковка! - и съответните потребители се вързват, тъй като намират в неговото поведение и философия голяма част от себе си. Говорят компетентно за образование, а в дискусията, който водехме за предимствата на ЧУ в начален етап, се прокраднало изречение за това, че държавните гимназии са най-желани - и те вадят извода, че държавните училища са по-хубави, а не са чували, че при гимназиите ситуацията е обратната на догиманзиалния етап. Питат Ежко кое частно училище е завършил, че е толкова успешен, а по времето на Ежко нямаше никакви частни училища Grinning
Ама баровец ли си, братче, то всичко ти е ясно и си напълно компетентен и по въпросите на образованието, и по всички останали въпроси. Какво да говорим.

Не бих дал и стотинка за училище с резултати като на Британика. Не бих дал и стотинка за училище, чието ръководство изповядва такава снобария. С пълна сила това важи и за ПБ. Не само, че не бих дал стотинка, ами не бих си дал там детето дори и на мен да ми плащат.
Не бих дал и стотинка на училище, което проявява невероятната арогантост да не върне никакви пари за времето на извънредното положение. Че и да твърди, че услуга ти прави. Просто такъв тип поведение, излъчване и философия са точно обратното на ценностите, които изповядвам и в които бих искал да възпитам детето си.

А пък май напоследък за доста от тези, които могат да живеят където си искат и да ходят на море по колкото си искат, настъпват тежки дни, справка - всеизвестните случаи от последните дни. Това не може да се случи на богат човек, който обаче е с друга ценностна система и си е направил богатството по друг начин. Дори не непременно с образование. Примерно Стоичков. Примерно Григор Димитров. Милионери ли са? Да, разбира се. На някого зловидят ли се милионите им? Не, на никого, защото всички знаят, че са честно изкарани. Хората, които не харесват Стоичков, може да кажат, че е прост, може да кажат, примерно, че е простак и се секне и неща от този род. Ама някой казвал ли е някога, че е крадец или мошеник? - ами никой не е казвал, защото всички знаят, че не е - гениален футболист човекът, носител на Златната топка, голмайстор на Барса - изкарал си е милионите с труд. За Гришо какво говорят - че е надувка, родоотстъпник, че не искал да играе в България, че бил ливада и се сринал от 3-то до 19-то място в ранглистата, какво ли не, ама казват ли, че е крал парите, че е участвал в нечестни схеми и прочее - ми не казват, щото човекът - играе тенис на световно ниво и си изкарва милионите чисто.
А тоя дето внася стените - мани мани, егати примера. Егати собственика на посредствено даскало с великите претенции - нищо не постигнал, а продуктът му скъп, щото видите ли, бил баровец и училището му за баровци.

Мерси за такива баровци.
Мецане пак не си разбрал. Какво общо имат някакви кредитни милионери, приватизатори или слабо образовани мутри? Моите родители са обикновени висшисти. Никога не са членували в БКП и не са имали някакви особени финансови възможности. Аз по време на промяната бях ученик. Всичко, което съм постигнал е благодарение на акъла си. Средата ми е много добра, не защото се състои от милионери, нямам такива приятели, а защото всичките ми приятели са много добре образовани и умни хора.

# 322
  • София
  • Мнения: 7 378
И някак си не мога да се съглася с Аш, че изпитът бил труден, или не бил на изучавания материал в училище.
Мецане, изпитът е труден за масовото средно ниво, в което влиза и училището от Сусурлево, а не че е труден по принцип. На мен не ми е труден и на отличниците също няма да е труден. А това, че в него има материал, който не е преподаден, е масово мнение на родителите от 7-класната тема. Не виждам с какво има да не си съгласен.

# 323
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Аз съм в потрес от прогресивно - 42 т по мат. 5 деца.

# 324
  • Мнения: 7 683
Е защо да си в потрес - че нима нещо друго може да се очаква от т.нар. "прогресивни" методики? Аз пък щях да съм в потрес, ако имаха по-висок резултат. Съвсем естествено е, че нямат.
Честито и на Пипи, която избра БШ със залитанията им по прогресивното. Както се вижда, само на косъм са от това да стигнат Британика по топ-резултати, като и техните са доста топ Grinning
Не винаги опаковката съвпада със съдържанието, а както се вижда - дори много често изобщо не си съответстват.

# 325
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Мецане, не мисля, че БШ, Азбуки и други ЧУ от споменатите, твърдят, че са "велики футболисти". Никак даже не го твърдят. Така че не виждам защо ги обвиняваш в неизпълнени обещания и празни претенции. Това, че ти не би дал пари за тях, защото искаш "велик футболист", не значи, че други хора не са ок децата им да не са от първите на 100 метра.

# 326
  • София
  • Мнения: 62 595
и аз съм в потрес, защото очаква малко повече от прогресивното. Ама с прогресивните методи така. Усещам как след една-две години ще направят всичко възможно, за да избягат от сегашната си концепция и ще се прехвърлят в групата на зубраческите (не скачайте пак, харесвам си я тази дума Wink).

# 327
  • Мнения: 194
Аз съм в потрес от прогресивно - 42 т по мат. 5 деца.
Аз ще се учудя ако има хора които имат високи очаквания от училища подобни на прогресивното.
За мен лично те са тип учиище което ще гравитира около или малко над средата на точките.
Концепцията на подобен тип училища за мен е несъвместима със системно получаване и затвърждаване на знания.

# 328
  • София
  • Мнения: 62 595
така е, няма как "всяко дете със собствено темпо", "без натиск", и да се очакват някакви смислени резултати. може до четвърти клас да върши работа с джъмп, ама нататък тц, трябва си по "лошия начин".

# 329
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
А какви са резултатите на БШ, Азбуки и ОТ спрямо резултатите им от миналите 2 години?

Общи условия

Активация на акаунт