СЕДМИ клас 2019/2020 - Четвърта изпитна седмична тема - (06.07 - 12.07)

  • 103 742
  • 2 082
  •   1
Отговори
# 1 905
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 318
Повръща ми се от това ДО! Да залостим децата пред компютрите за по-лесно... Да седят на едно място, без социални контакти, защото екранът не може да замени реалното общуване...

Аз лично нямам забележки към организацията на ДО миналата година, но само доколкото това касае учебния процес. Как се отрази на децата домашния арест е съвсем друга тема. И физически, и психически. Утрепа им социалния живот!

Има и един друг аспект. Какво правят хората, които живеят в малки апартаменти? Аз имам познати с по-големи деца, по стечение на обстоятелствата живеят в 2-стаен апартамент... еми до бой се е стигало (между децата)! Да си представим: ако имам 2 деца и едното е в спалнята, другото в хола (а както е новите апартаменти холът и кухнята са едно помещение), то аз откъде трябва да работя? А мъжа ми? Единия от терасата (ако има такава), другия от ВЦ. Нашият апартамент има отделна от хола кухня и по време на ДО не се налагаше да ме гледат съучениците на малкия как готвя.  Ама не всички са така.
Ами тези родители, които не могат да работят от вкъщи? Ами ако са с първокласници и с малки деца? Напускаш работа и вардиш челядта...

Страшна недомислица!

# 1 906
  • Мнения: 3 482
Иначе пидготовка за ДО сега не значи към днешна дата, че има решение за стартиране на ДО на 15.09.
Готовност трябва да има. Нали вече и грипни ваканции няма да има, а ще се задейства ДО незабавно.
До 15.09 ситуацията може няколко пъти да завие в двете посоки. (зависи колко теста ще правят, и колко време от новините ще посвещават на ковид с патосно броене на новозаразените за наплашване на народонаселението)

# 1 907
  • Мнения: X
Стгласна съм с всяка негова дума. И не съм предубедена, нито политически пристрастна.
+ 100
Изобщо не съм му фен, но има много точни изказвания от известно време.
Нас, родителите, няма да успеят да ни зомбират, но трябва да се освестят и учителите, които бяха успани от факта, че им е по-удобно да си седят вкъщи и да "преподават". Както той каза, това е началото на техния край, ако ДО продължи. Стотици ще останат без препитание. Умни хора са, ще го осъзнаят и те.

# 1 908
# 1 909
  • Мнения: 5 449
Учителите бързо ще разлюбят ДО,  когато им се наложи да преподават реално, а не с неща от типа
"Прочетете си урока, направете задачите в УТ, съставете план, снимайте го и ми го пратете! Лек ден! "
Това се правеше от трима- четирима. Даже двама изнагляха като пускаха заданието сутринта в 8 и зачезваха до следващия час .
Единият бил на вилата си, нямал добър интернет.. ами то и аз бях на къщата и пуснах кабелен нет специално за ДО и детето не е спирало да посещава часовете.

# 1 910
  • Мнения: 3 482
Те учителите не усещат какво им сготвиха. При допускане на 20% ДО и съответната организация някои може останат без работа дори и да няма вече ИП, епидемична обстановка или както там му викат.

# 1 911
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
То учителите на малките реално това и правеха. Нищо различно. 100 задачи пускат сутринта и после ги проверяват и това е. А кой ги обяснява... Не е ясно. Абеее.
Да, точно така. Не се усещат, че ще може 1 учител да преподава повече, че тези по занималня и интереси ще станат излишни и въобще... Просто гледат само, че днес имат много отпуска, седят си вкъщи и бързо се оправят. Не всички искат иначе ДО. Доста и от тях са против.

# 1 912
  • Мнения: X
То учителите на малките реално това и правеха. Нищо различно. 100 задачи пускат сутринта и после ги проверяват и това е. А кой ги обяснява... Не е ясно. Абеее.
Мама, тате, баба. Вкъщи всички станахме преподаватели.
Няма лошо, трябва да се следи как напредва детето, но преподаването не е моя работа.

# 1 913
  • Мнения: 222
Здравейте! Искам да попитам един въпрос знам може да ви се стори глупав, но не съм много запозната. На класирането ако съм писала на първо и второ желание едно и също училище, но с различни паралелки и не ме приемат с първото желание участвам ли с второто (пак на първо класиране)?

# 1 914
  • София
  • Мнения: 2 162
Да, Вики, участваш на първо класиране с толкова паралелки, колкото си писала.

# 1 915
  • Мнения: 74
Наскоро пусках линк в темата.

Във връзка с писмо от МОН с вх. № РУО1-16431/02.07.2020 г. Ви уведомявам, че поради продължаващата епидемиологична обстановка на територията на Република България и с цел подсигуряване на учебен процес от разстояние при необходимост, всички директори на училища трябва да създадат организация, за да бъдат предоставени създадените от Министерство на образованието и науката @edu.mon.bg електронни профили на учители и ученици, в случай че все още не са го направили.
Чрез тези профили ще се осигурява всяка бъдеща интеграция както с информационните системи и платформи на МОН, така и с допълнителните ресурси, осигурявани от министерството.
Електронните профили са персонални, т.е. всеки акаунт отговаря на точно определен потребител и следва да се дават единствено на учителя/ученика, за когото са предназначени или на родителите на ученици под 14 годишна възраст или ученици със СОП. Тези служебни акаунти ще бъдат активни, докато учителят преподава в системата на училищното образование, респективно докато ученикът посещава училище от I до XII клас.


Cry с две думи новата учебна година стартира онлайн Frowning1

# 1 916
  • Мнения: 14 194
Здравейте! Искам да попитам един въпрос знам може да ви се стори глупав, но не съм много запозната. На класирането ако съм писала на първо и второ желание едно и също училище, но с различни паралелки и не ме приемат с първото желание участвам ли с второто (пак на първо класиране)?
Не училището е желание, а паралелката!!!  За какво се изреждат иначе тези паралелки? Иначе щеше да е  - пишеш поредност на училища и толкоз.

# 1 917
  • Мнения: 2 544
Извинете и мен за въпроса, но къде точно се виждат списъците къде е прието детето. Сега в "Желания" виждам нашите желания и съответния бал. В "Календар" пише, че до 13.07 ще бъдат обявени списъците с приетите ученици. Как става това?

# 1 918
  • Варна
  • Мнения: 936
Социалната изолация се отрази ужасно, как иначе да бъде. Имаме достатъчно голям апартамент, така че за всеки да има отделна стая, компютър и приличен интернет, но независимо от това на втория месец имам чувството, че направо се мразеха тия момчета. Затворени по цял ден, всеки пред електронното си устройство, тотално зомбирани. Като затворени не означава, че не са излизали, имаме къща на село и част от извънредното положение прекарахме там, с игри навън, разходки до плажа. В момента, в който можеха по-спокойно да излизат, възстановиха се обичайните им извънучилищни занимания - тренировки, репетиции, срещи с приятели с колелетата, тотално се промениха тези деца. Това извънредно положение беше много добър социален експеримент какво предстои с напредването на дигиталния свят. Все се надявам да има възможност за обсъждане и вземане под внимание на гледната точка на родителите. Защото се оказа, че учителите могат да "накажат" учениците с ниска оценка, ако не са си свършили работата, а върху учителите няма никаква възможност да се въздейства, когато те не са свършили своята - не водят онлайн часове, не проверяват изпратените им домашни.

# 1 919
  • Мнения: 74
По време на ДО, масово учителите възлагаха, не преподаваха. Учители бяхме ние - родители и роднини. Някои от нас пострадаха професионално, други - емоционално, трети - и в двете направления. Децата пострадаха най-много  - в образователен, социален и емоционален план. Но пък учителите си починаха, свършиха много лични ангажименти  и си взеха заплатите. Криворазбрана иновативна цивилизация.

Общи условия

Активация на акаунт