Защо децата ни малко успяват? - Седем причини.

  • 12 829
  • 270
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 3 663
....Доброто образование ти помага да опознаваш света, като те кара да се чувстваш участник в тази картинка. Доброто образование залага на личната ти мотивацията, но не чрез състезание от две до шест. И пак, доброто образование ти помага да откриеш това, в което те бива най-много, а не изисква от теб да си добър във всичко...
добре де, но как си го представяте това? децата са толкова различни, образователната система не може да "угоди" всекиму
това, което прави образованието е да предостави купища информация
детето само трябва да открие (евентуално с хелп от родителите) за какво го бива и какво му е на сърцето
вече споменах за брат ми - детето си учило по биология и химия, 'щото това го влече, там му е душата, и зарязало математика и литература
по никой начин не усещам образователната система да го ощетила, за себе си няма да споменавам - обожавах да ходя на училище, учех със страхотна лекота (и все още е така), има неща, които помня сякаш съм чела вчера и такива, които съм забравила още в лятната ваканция след учебната година
просто си помня избирателно, избрала съм това, в което ме бива
обаче определено над половината ми обща култура е от училище
и за това е "виновна" образователната система (завършила съм училище '99г)
и за какво систезание от 2 до 6 иде реч, абсолютно никой не очаква от едно дете да е добро във всичко, най-малко пък образователната система
в края на краищата, оценките са средство за ориентиране и донякъде контрол и до там
ако някой е внушил на детето, че училището е състезание, което трябва да се печели с 6-ци, то това са си чисти болни амбиции
няма училище, където учителите да не оценяват знанията по един или друг начин
дали ще е с точки от 1 до 100 или с букви от А до Д какво значение има
и в края на краищата защо е нужно децата да се ориентират в една или друга област и да стават експерти още от училище? училището дава основата
университетите произвеждат експерти

# 151
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
това, което прави образованието е да предостави купища информация
детето само трябва да открие (евентуално с хелп от родителите) за какво го бива и какво му е на сърцето

Напротив образованието трябва да ти даде необходимите умения да можеш да откриеш кое в тези купища информация (която е много грешно да наизустяваш, просто защото е безполезна, то е затова е информация, тоест да те информира  Hug) ти трябва.

и в края на краищата защо е нужно децата да се ориентират в една или друга област и да стават експерти още от училище? училището дава основата
университетите произвеждат експерти

За съжаление T o n i университетите ни не произвеждат експерти, а в пове1ето слу1ай "специалисти" по вси1ко  Whistling.
Добре е да се ориентира детето още в у1илище какво иска да прави (след 16год.) естествено с много помощ от у1ители, специалисти и родители какво му е интересно и му се отдава. Това най-лесно става на принципа "следвай и се вслушвай в детето". На едни 1овек на който му се отдава занаят не му е нужно да ходи в университет, и съответно на някой с математика ще е хубаво да се профилира там след 16-17год възраст. И естествено в една добра и работеща образователна система трябва да има и много добри възможности за преквалификация.  bouquet

Последна редакция: пт, 01 сеп 2006, 23:16 от GI

# 152
  • Мнения: 5 877
Цитат
Към майки работещи извън къщи: Ако работите защото Ви доствя удоволствие (а не само по финансови при1ини) сигурни ли сте (винаги) 1е това е най-добро за децата Ви?

Кои са тези "работещи за удоволствие" в БГ? Аз не познавам ни един такъв. В краен случай познавам работещи "И за удоволствие".
Освен това покрай удоволствието и финансите има и други причини, поради което човек може да иска да работи - например да е полезен с това, което умее. Само казвам.

Аз наистина съм от привилегированите работещи вкъщи майки. Но пък съм влизала с работата си в родилния дом.

# 153
  • по Пътеката
  • Мнения: 180

     А удоволствие не е ли именно това...чувството за удовлетворение ..от полезността...за себе си и другите.... Winkя

# 154
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Сигурна съм 1е в БГ има майки, които си харесват работата и им доставя удоволствие (удоволетворение и т.н.).
Наро1но не визирам майките, които изцяло поради финансови при1ини работят. Там е ясна  Grinning ситуацията и никакви 1уденки обикновено не изникват  Heart Eyes трябва работиш за детето си , семейството и това е (аз съм била и в такава ситуация и не си спомням да съм се 1удила и питала  Mr. Green).

# 155
  • София
  • Мнения: 6 999
7-мата причина е супер тъпа, да ме извинява автора на статията.

Може би според него успеваемостта има връзка с това дали имат родителите брачно свидетелство или си живеят така. Приказки от "шипковия храст" каква е разликата м/у двата вида съжителство за детето и/или за околните? Чак до още по-абсурдния извод - само брака с "подпис" прави щастливото семейство. Другото е 'унищожител на деца' ??????? Сигурно с мирната си раздяла и с относително спокойните си следразделни отношения с бившия сме унищожили къде-къде повече Дариа, отколкото зрелищните разводи, на които присъствам. Или още по-зрелищните 'истински' бракове?  newsm78

Това за децата - възрастни е абсолютно вярно! Имам примера в моето семейство - племениците ми са на 15 и 12 /живеят от 12 години извън БГ/ сестра ми е на 13 живее в БГ. Е казвам ви разликата е от небето до земята. Абсолютно нищо общо.

# 156
  • Мнения: 3 663
GI, аз съм съгласна, че децата трябва да се ориентират още в училище за бъдещето си
и с възрастовата граница, която даваш съм съгласна  Hug
но не могат да станат експерти в училище, най-малкото, защото знанията давани там не са експертни, а според мен не е и нужно да са такива
за бг ВУЗ-овете ще си спестя коментара
който иска да излезе специалист от университета, излиза такъв
това е моята истина

чудя се обаче защо повечето от вас свързват училището с наизустяване на купища безполезна информация
това ли са ви карали да правите в училище?
защото ако аз съм отсяла някаква част от преподаваните неща като излишни, то това е много малка част
и съм я отсяла самичка, не знам училището ли ми е дало това умение или не, но факт...

# 157
  • Мнения: 3 663
...Това за децата - възрастни е абсолютно вярно! Имам примера в моето семейство - племениците ми са на 15 и 12 /живеят от 12 години извън БГ/ сестра ми е на 13 живее в БГ. Е казвам ви разликата е от небето до земята. Абсолютно нищо общо. ...
ох, моля те разкажи го по-подробно това
ужасно ме гризе любопиството какви са тези деца-деца в чужбина и деца-възрастни у нас  Confused

# 158
  • Мнения: 2 792
  Хахаха седмата причина ме разсмя, това изречение е култуво- Резултатите от анализ на НСИ показват, че влиянието на брачната институция върху плодовитостта продължава да е много силно, и че разводът има негативно влияние върху нея.-виж ако беше казал, че плодовитостта има силно влияние върху брачната институция, по бих се съгласила (въпреки, че пак звучи тъпо).
 Щях да забравя, Деметрич честит пешеходец, голямо тичанеще пада сега у вас Simple Smile


 

Последна редакция: пт, 01 сеп 2006, 23:29 от Кифлата

# 159
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Toni мила пак да се самоцитирам:
това, което прави образованието е да предостави купища информация
детето само трябва да открие (евентуално с хелп от родителите) за какво го бива и какво му е на сърцето

Напротив образованието трябва да ти даде необходимите умения да можеш да откриеш кое в тези купища информация (която е много грешно да наизустяваш, просто защото е безполезна, то е затова е информация, тоест да те информира  Hug) ти трябва.

и в края на краищата защо е нужно децата да се ориентират в една или друга област и да стават експерти още от училище? училището дава основата
университетите произвеждат експерти

За съжаление T o n i университетите ни не произвеждат експерти, а в пове1ето слу1ай "специалисти" по вси1ко  Whistling.
Добре е да се ориентира детето още в у1илище какво иска да прави (след 16год.) естествено с много помощ от у1ители, специалисти и родители какво му е интересно и му се отдава. Това най-лесно става на принципа "следвай и се вслушвай в детето". На едни 1овек на който му се отдава занаят не му е нужно да ходи в университет, и съответно на някой с математика ще е хубаво да се профилира там след 16-17год възраст. И естествено в една добра и работеща образователна система трябва да има и много добри възможности за преквалификация.  bouquet

Зна1и да поясня: за експерт още от у1илище никъде не става дума Laughing.
За купищата информация ти го даде като идея и аз поразвивам 1е това нетрябва да става се практикува в у-ще. Тоест и двете неща за които ми опонираш всъщност аз (както се вижда по-горе) не ги защитавам  Heart Eyes

# 160
  • София
  • Мнения: 6 999
...Това за децата - възрастни е абсолютно вярно! Имам примера в моето семейство - племениците ми са на 15 и 12 /живеят от 12 години извън БГ/ сестра ми е на 13 живее в БГ. Е казвам ви разликата е от небето до земята. Абсолютно нищо общо. ...
ох, моля те разкажи го по-подробно това
ужасно ме гризе любопиството какви са тези деца-деца в чужбина и деца-възрастни у нас  Confused

Ами касае всичко: Сестра ми гледа сапунки, племеиците ми - анимация; тя ходи по дискотеки/по-точно й се иска/, племениците ми дори не им минава през главата. Те почти нямат джобни пари, сестра ми се гримира, облича се като жена...

Трудно е да се обясни - просто са си деца държат се детински.

# 161
  • Мнения: 6 315
secretgarden, завършили сме по едно и също време... На мен също учителите ми говореха на "ти", но на част от тях аз също говорех на "ти" и то не поради неуважение, а заради особено чувство на близост. Обичах тези хора и ги уважавах. Учителката ми по английски, например, беше златен човек - такъв, който приемаше за лична обида не наученият урок, човек с когото можеш да говориш за всичко и помагаше във всяка една ситуация. Нека не звучи самохвално, но бяхме доста по-напред с материала от връстниците ни в Първа английска по онова време, а нашата езикова гимназия бе току-що открита.

Имаше и такива, към които си се обръщах на "Вие", не заради страх, просто бяха по друг тип хора. Да не казвам как се почувствах, когато учителката по математика ми каза, че спокойно мога да кандидатствам и с математика, въпреки че ми беше писала тройка малко преди това  Laughing заради нерешените задачи Simple Smile.

За мен обръщението не е от особено значение - в смисъл такъв, че към роднини, които чувствам достатъчно близки се обръщам по име без лельо, чичо и т.н. Аз самата пожелах племениците ми да ме наричат по име. Никак не обичам да ми казват "леля" или "кака". Аз мога да сляза до акъла на 2-годишното си дете и да играя с него добре и то пак да ме уважава, нали?

Имаше и учители, които се опитваха да унижат, но аз... просто изливах гнева си върху лист хартия по онова време и не си го слагах много присърце, защото знаех какво мога.

На мен специално училището и университета ми дадоха много. Аз съм тесен специалист по образование. Малко хора у нас практикуват това, което ми доставяше радост да уча. Причината да не го практикувам е, че трябваше или много да пътувам и след време просто да замина или директно да отида в чужбина. Така че има и тесни специалисти още от онези - учили по старата програма на СУ Wink.

Извинявам се за горното отклонение

Това което смятам да направя с детето си е да се вслушвам в него - когато видя че прояви интерес, истински интерес към нещо - да му дам възможност да го учи. Ако (Дай Боже) продължи да се въодушевява от музиката така, както до сега - ще се учи да свири. Ако все така иска да четем книжки - ще четем заедно, докато не се научи да чете сам. Телевизия ще гледа както прави и сега - въртят се само музикални и научно-популярни канали. Нищо друго.

Не мога да стоя до него в момента и да го гледам аз, защото осигурявам прехраната ни, но пък давам всичко от себе си в часовете, в които сме заедно и повярвайте ми - никак не е малко (не зная дали е достатъчно, но поне се старая).
 
Здраво семейство не мога да му дам в момента, защото нашето е разбито, но пък съм на мнение, че децата имат нужда най-вече от стабилност. А това му го давам. Не смятам, че подписът прави едно семейство добро. Не вярвам, че съжителството на двама души, които вече не се обичат е ползотворно за детето.... Това е...

Извинявам се за дългия пост на всички   bouquet.

# 162
  • Мнения: 3 663
аха
сглобих картинката  Blush
е значи предпочитам детето ми да си е дете, не искам да става бързо възрастен  Confused
но то вината не е в децата, а в цялото общество и тоя грешен поведенчески модел Sad

GI - нещо не мога да се изразя явно както трябва Simple Smile
исках просто да кажа, че училището дава такъв обем информация,  за да има за всекиго по нещо
да се възпитат конкретни умения у някой според мен зависи от самите учители и родители, а не от системата

# 163
  • Мнения: 1 639
7-мата причина е супер тъпа, да ме извинява автора на статията.

Да!!!
Човекът е пастор . Simple Smile
 И в цялата статия прозира тънката идея жената да бъде домакиня и майка , че иначе няма да бъдат реализирани децата й . И хората да се бракуват  Mr. Green , защото съжителството на "семейни начала" е неконтролируемо от църквата ....

# 164
  • Мнения: 5 877
Има разлика.
Удоволствието все пак означава нещо, което правиш предимно за себе си, себично един вид.
Една добра лекарка "за удоволствие" ли работи или за да лекува болните?

И пак - сред моите познати няма никой, който да си позволи да не работи, така че в крайна сметка е малко абстрактен спорът.

Честит пешеходец и от мен!!!

Общи условия

Активация на акаунт