СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 841
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 605
  • софия
  • Мнения: 30 444
Забравих интересната перспектива, която имат децата от ЕГ - кол центровете Grinning
Като се пишат подобни неща, наистина ли се вярва в тях?
Около мен е пълно с примери на деца от ЕГ, които в момента учат медицина, право. Тази година едно прекрасно момиче от АЕГ, бъдещ лекар има 2 пълни шестици по химия и биология. Друг прекрасник от 73то е с пълна 6ца по математика в ТУ и се е насочил към ИТ сферата, като има отличен резултат по мат и в СУ, но се отказа от ФМИ, а можеше да избира специалност.
Изобщо, оказва се, че тези езикови са едно "ненужно" ремарке за всички деца, които имат интерес към природните и математическите науки Grinning

# 1 606
  • София
  • Мнения: 3 809
Моята е логика е, че с теглене на документи биха рискували хора, които наистина искат точно това училище. Поставяйки такова изискване според мен се опитват да минимизират точно участници за спорта.

# 1 607
  • Мнения: X
Езикът си е богатство откъдето и да го погледнеш. Дори и за медицината за която се спомена. Там да добавя, че може да се кара специализация в чужбина и евентуално кариера в страна различна от БГ.
Друг е въпроса доколко качествено могат да се усвоят да кажем 3 езика. Ако си учил англ., а в гимназията испански и френски.
Не е за всеки. И не е за моите деца. С големия опита ми показа, че втория език до никъде не докара. И май се оказа загуба на време.

# 1 608
  • София
  • Мнения: 16 227
Забравих интересната перспектива, която имат децата от ЕГ - кол центровете Grinning
Абе, кол център - кол център. Кой ти го дава? Децата от МГ и това не могат с гимназиалната си диплома. Joy Като говорим за хабене на бал... Аз откога говоря, че истината е в Бузема. Nerd

# 1 609
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
Между другото за тези, които не са решили със сигурност ходене в училището и усещане на атмосфера, преподаватели, среда е много добър инструмент за взимане на решение. След първото посещение категорично решихме, че това е нашето място по ред причини, за които последствие се оказахме прави. Simple Smile

Като спомена за базата.
Хуманитарната гимназия в Пловдив е училище на над 100 години. Няма да се впускам да изброявам важните за България личности, които са минали през нея.
Самата сграда е паметник на културата и респ. това е един от препъни камъните за освежаване на базата. На всичкото отгоре в нея се помещават две училища - основно и гимназия, което предполага 100% двусменен режим.
Тъй като е голяма сграда, в нея е едно от гнездата, в които се провеждат множество състезания олимпиади и др. ученически изпити. И аз съм ходила там по такива като бях ученичка и честно си признавам - бях си казала, че кракът ми няма да стъпи в това училище, щом завърша. Страх ме беше - огромни порти, страшни стълбища, стари коридори, стаи ... Като в замък на ужасите беше в очите ми.
Е, какво беше там за хвърлянето на камък и думата - съдбата ми го върна. Сега поне 12 години няма излезна от тази сграда, макар вече в ролята на родител. /7 вече минаха с баткото, ама и дребната е там/.
Та понякога не базата, а хората вътре привличат.

# 1 610
  • sofia
  • Мнения: 1 605
Моята е логика е, че с теглене на документи биха рискували хора, които наистина искат точно това училище. Поставяйки такова изискване според мен се опитват да минимизират точно участници за спорта.
   Защо да спортуват, "славата" ще трае един ден, в който трябва да се запишат, те не го правят и после ще поканят следващия...

# 1 611
  • Мнения: 9
[/img]

Да им се не знае! Ама казвайте ги по-рано тези неща 😂😂😂😂

# 1 612
  • Мнения: 3 491
За мен няма драма и филология да завърши, ако реши. И ще се радвам, ако пожелае да стане учител, но малко вероятно ми се струва. Не разбирам защо някои професии се приемат за по-престижни от други. Вероятно заради заплащането, но в крайна сметка много са факторите, които определят това дали един човек ще се чувства реализиран и щастлив. И заплащането невинаги е първо по значение, макар за мъжете често да е източник на самочувствие.
Като разглеждах свободните места на трето класиране, видях, че има и професионални паралелки със социална дейност-  работа с хора в неравностойно положение. Има ли по-удовлетворяващо нещо от това да помагаш на хора в нужда?
Дете на приятелка изкара преди години много малко точки на НВО. Към десети клас изведнъж се амбицира  да учи, в момента си завършва някаква специалност, свързана със застраховане и осигуряване. Вече и работи с много прилична заплата. Спортува, изглежда прекрасно. Никога не е залитал по кофти навици. Много споделя с родителите, помага вкъщи в домакинството, има си сериозна приятелка от години. Изглежда ми прекрасен и удовлетворен от живота млад мъж.

# 1 613
  • София
  • Мнения: 3 916
В Бузема и шофьорска книжка дават Wink

# 1 614
  • Мнения: X
Директорът решава по каква процедура да бъдат запълнени паралелките до максималния брой ученици. Изискването за оригинално свидетелство помага това да стане в по-кратки срокове. Иначе всеки със сравнително висок бал ще може да кандидатства в множество училища, а накрая ще се запише само в едно.

# 1 615
  • Мнения: 1 114
Има ли някой записан на 2-ро класиране и неотразен в системата?

# 1 616
  • Мнения: 7 680
Идеята с оригиналите на 4-то класиране е да има край тази кампания Simple Smile. Ако едно дете с бал 460 играе за по 1 място в няколко гимназии на 4-то класиране, то то ще е прието навсякъде. Детето с бал 459 ще го чака да избере. После детето с бал 458 ще чака онова с бал 459 и т.н. до 01.10 може да се проточи. Да не говорим, че аз с моето копие и записано дете мога да си играя навсякъде и да ви блокирам до безкрай, защото примерно ми е скучно това лято и искам да видя как другите се тормозят, а на мен това да ми е единствения начин за доставяне на удоволствие...

# 1 617
  • София
  • Мнения: 7 677
Разбира се, че случаите на такива игри са единични бройки. Говорим за деца, които с бала си, могат да гарантират място навсякъде, а също и за най-апетитните места. И понеже тези училища и места се гледат под лупа от родители и журналисти, напълно е възможно да се правят схеми за уж прозрачност.
 Мислех да пропусна темата за ЕГ, МГ и други гимназии, обаче... Laughing
Няма универсално добро училище, което да е добро за всяко дете.
Много от вас изказват мнение, че на тази възраст децата са неориентирани или са се ориентирали, но не е сигурно, че ще запазят интереса, затова най-добре да отидат в ЕГ.
Мога да говоря за моето дете и изборът, който той направи и който аз приех с лека резерва, но вече съм убедена, че е взел правилното решение за себе си. Учи езици с лекота, разтоварва се с часовете по езика, както в училище - АЕ, така и в Гьоте - НЕ. Но, както казах, разтоварва. Единственото нещо, което държи мозъка му буден беше математиката, след това се включи и физиката. Сега голямото предизвикателство за него е информатиката. В 7-ми клас, поставен пред "опасността" да остане и след първо класиране в ЕГ, казваше че това ще е най-безинтересното нещо в живота му. За да учи, да е в кондиция, трябва да му е любопитно, интересно.
За съжаление или не, не е от съвестните деца, които ще седнат и ще учат, защото така трябва. Не е от децата, които ще запазят фокус самостоятелно, ако интереса им не е подклаждан и предизвикван. Към днешна дата, като гледам как се развиват нещата с него, вярвам, че детето взе много по-правилно решение за себе си, отколкото аз бих взела.
Вярвам в точно обратното, което тук не е популярно. ЕГ е подходяща за целеустремени деца, които въпреки общото езиково обучение, наблягането на езика и др., ще успеят да запазят фокуса си или ще успеят да създадат такъв към конкретни сфери/науки.

# 1 618
  • София
  • Мнения: 2 635
Добре де аз не разбрах - кои сега ще участват на трето от темата, за да знам на кой да стискам палци. Май само Бендива е ясна, нали не бъркам?

# 1 619
  • София
  • Мнения: 4 051
Естествено, че не вожеш да прелетиш с бал 200. Говоря по принцип дали ще се състезаваш само с твоя пол или и с двата.

Разбира се, извини ме, коментарът беше насочен като отговор на твърденията, че има какъвто и да било реализъм в опит да се впише дете с бал 200 в ниво 400 минимален бал.

Освен всичко, обследвайки статистиката и баловете в диапазона, който ме интересува, смятам, че е налице въпросната тенденция, за която говорихме преди класиранията, а именно този випуск е в значително завишена конкурентна среда и първите до преди две години училища, които са се водили втори ешелон, от тази година поемат високобалови деца, които до миналата година биха били класирани в горния ешелон със същия бал. Като тази тенденция, която има израз за пръв път тази година,  но съдейки по дългосрочните намерения на бизнеса и МОН със съкращаването на паралелки във въпросния висок ешелон и стимулирането на средния ешелон специалисти, както политиката за затягането на ВУЗ-овете,  мисля, че родителите на деца с бал 200 и 300 дори, трябва да преразгледат приоритетите си и много внимателно да планират какво би било възможно най-ефективно като образование, защото както спомена една съфорумка по-надолу, не е задължително да те чака бъдеще на клошар, ако не завършиш някоя от елитните гимназии.

Общи условия

Активация на акаунт