СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 851
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 590
  • Мнения: 561
Имам едно питане, с уговорката, че не сме от екстремистите, които ще играят в това раздаване.
Може ли да се пропусне това подаване на заявления за участие в третия етап и директно да се играе на четвъртото директорско.
Въпросът ми е продиктуван от това, че наистина на трето класиране баловете пак удрят почти в тавана, точно от деца, които са с високи резултати, но за точка/две не им е стигнало в единствената желана паралелка.
От друга страна - четвъртото вече е малко зад завеса, там може да се разчита и на личния елемент наред с постигнатия бал.
Та - задължителен етап ли е третото или може да се подскочи на четвърто направо.
1. Да, може. Трето е независимо, то е последното джуркане през системата на всички свободни места. От там нататък може да се опитва на четвърто, пето, който където си иска.
2. Не е съвсем зад завеса. Води се директорско, но реално в топ 12 училища със сигурност, но и на почти всички места, класирането пак е по бал. Списъци се изнасят и се следи какви деца с какъв бал са кандидатствали и кое е прието. Други критерии като лично впечатление и т.н не играят. Миналата година не установихме някакви шмекерии.

3. Намесата на субективизма на този етап идва от друго:
- компромис от директора да проведе класиране без оригинални документи, т.е. детето не рискува да се отпише, но пак му трябва бал.
- информация от директор или член на комисията за участващите в състезанието, т.е. знаеш дали с твоя бал имаш шанс и се отписваш, но пак балът е определящ.
- казват на конкретно дете/т.е.родител/, че има място и състезателите са с по-нисък от неговия бал
В тази връзка миналата година имаше неприятна изцепка на 91НЕГ, където увеличиха времето за подаване на документи с един час, за да може конкретно дете да се отпише от старото училище и да си подаде документите там и беше прието, но с достатъчен бал.
Та, има един вид малки шмекерии, но определено не са с баловете. Баш шмекериите са след края на класиранията, ама това е друга тема.

п.п. Дидиа, нещо не схванах за късмет на 4-то. Как ви е изместило дете с по-нисък бал?

Последна редакция: пт, 24 юли 2020, 09:51 от Na_Vesi_Pateto

# 1 591
  • софия
  • Мнения: 30 448
Дидиа, коментирам конкретния бал 200, а не по принцип Simple Smile
В конкретния случай е абсолютно нереалистично очакването.
                   Ясно,какво се коментира ,но.....се съгласете,че от моята камбанария се вижда нещо елементарно - не бих местила дете от 2-ра в 1-ва АЕГ и......съответно от 32-ро във 22-ро Yum За мен тези у-ща са равностойни.Единствено предимство на едното пред другото може да се окаже локацията,а не статута на у-щето.
                   Познавам деца от 32 -ро и от 22-ро - не виждам някаква особена разлика в успеваемост и подготовка.
Ама изобщо не се коментира това. Или поне аз със сигурност не коментирам подобно нещо, за да бъде ползван моя коментар в подкрепа или илюстрация на твоята теория. Коментира се, че майка на дете с бал 200 смята за реалистично и естествено на 3то класиране детето да бъде прието в НТБГ или 22-ро. Не е ясно към момента къде е това дете, но с този бал е малко вероятно да е в дадените от теб като пример гимназии.

# 1 592
  • София
  • Мнения: 3 916
Аз за 18-о съм проучвала и имам отзиви от почти всички паралелки.Немската също е стабилна като подготовка.Имам познати деца в нея.Съученици на дъщеря ми наесен същи ще бъдат там.
Що се отнася до 157,там мнението ми е доста различно.И аз се опитвах да гледам плюсовете и се самонавивах че е езиково ,че се води втора испанска...И въпреки желанието за испански език,дори не го писахме като опция.Просто за мен това е кофти квартално училище, несравнимо с останалите езикови по никакъв начин и критерии,освен документалния.Реалността е друга за жалост..

# 1 593
  • Пловдив
  • Мнения: 44 323
ТуиГ, 4то няма общо с 3то Simple Smile Можеш да си изчакаш да видиш какво се случва и малко преди учебната година, ама там важат вече други правила. Може и някои неписани Simple Smile Simple Smile
Но пък може и 1 и 2 да прескочиш и да влетиш с гръм и трясък на 3то Simple Smile Simple Smile

Благодаря. Питането ми наистина е информативно.
При записване на гимназиста се запознах с част от преподавателите. Категорично няма да се местим. Вече споделих, че излезнах от Хуманитарната с огромна усмивка и облекчение след като подадох документите.
и аз така Simple Smile
Обаче все си мисля за същото училище, но друга специалност...

# 1 594
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Абсолютно нереалистично е според мен. Тя гледала ли е статистики? Аз не бих опитвала дори. Никога не са имали толкова нисък (200) минимален бал.
22-ро
Скрит текст:

НТБГ
Скрит текст:

Трето класиране е шанс за деца с висок бал, на които малко не им е достигнало, а не за тези с нисък, за да бъдат приети в училища с висок бал.

Добро утро!

Добро утро! Опасявам се, че за тази година в 22-ро няма дете с бал под 400, 5 на второ класиране. НТБГ е с няколко пункта надолу, но пак в същия диапазон.

Дори да има всякакви видове късмети и шансове, тази разлика е твърде драматична, а конкуренцията твърде завишена, в сравнение с минали години.
Освен това, извинете ме, но аз мисля, че идеята да се събират деца с приблизително равни нива е задължителна предпоставка за успех и не виждам какво ще прави дете с бал 200 в паралелки с бал между 400 и 460.

Да се вземе предвид и дали има в квоти - в 22 няма, в НТБГ има. Това оказва влияние в шансовете на 3-то класиране в зависимост от това дали си момче или момиче.

# 1 595
  • Мнения: 561
Между другото за тези, които не са решили със сигурност ходене в училището и усещане на атмосфера, преподаватели, среда е много добър инструмент за взимане на решение. След първото посещение категорично решихме, че това е нашето място по ред причини, за които последствие се оказахме прави. Simple Smile

# 1 596
  • София
  • Мнения: 1 761
Мисля, че имаме склонност към прекалено филмиране. Има нередности, но са единици. 1 място в нег на 4то класиране, 1 цветно копие в смг. Имаше ли други такива нередности м.г.?
Миналата година копията в СМГ бяха повече - мисля, че открихме 5, нататък разузнавателните сили не ни стигнаха. Реално трябваше да се искат справки по ЗДОИ от всяко училище, за да се открият откъде идват децата. Действахме с предположения от топ 10 и не открихме всички. Впоследствие аз исках и справка от РУО София за статута на кандидатствалите там деца, но ми беше отговорено, че системата проследява децата до 3то класиране включително и натам нямат централизирана информация какво се случва с всяко дете - отписване, кандидатстване, отново записване. Ето това е нещо, което според мен трябва да се промени. Ако тази система е актуална и работи до 15.09. всяко училище ще може да провери статута на детето и да разбере оригинал ли му представят или цветно копие...

# 1 597
  • sofia
  • Мнения: 1 605
Сигурно нещо ми убягва от правилата, но не разбирам какво се осигурява с оригиналното свидетелство на 4-ро класиране и защо е въведено това изискване. Не е ли целта  пак децата да се състезават по бал, а не по смелост кой е най- ербап да се отпише, където е записан и да рискува. Кое е лошото , ако на 4-то класиране се състезават само по бал, и който е приет  едва тогава да носи оригинал. Така хем училището ще спечели кандидат с най- висок бал, хем няма да се налага да се участва с цветни копия от страх, да не изгубиш мястото си.

# 1 598
  • Мнения: 1 350
Добро утро!
Разбрах, че след ЕГ ни чака кариера в кол център, а пък ние се гласим да профилираме химия и биология и да ходим във ФФ на МУ. Мисия невъзможна е явно....Joy
Във връзка с което:
Дами, момичета, чета ви и аз от известно време по разбираеми причини. Малко встрани от темата бих искала да споделя с вас моя опит относно медицинските специалности при формиран интерес. Независимо дали ще учат децата математика или езици на този етап и с различен приоритет, това ще им бъде огромен бонус после по време на следването в МУ. Никое средно училище не подготвя в достатъчна степен за КСК в МУ и особено за квотата на момичетата.
Не разбрах поста, а е в насока, която ме интересува. Кое ще им бъде бонус?

За стратегиите и тактиките на трето класиране, които сте обсъждали: да, има ги, убедена съм. Но както някой написа по-горе, те са за деца с високи балове, като цяло те могат да си ги позволят.
Другата теория, че някой не се записва на второ, заради друг, който да вземе мястото на трето ми е малко... по-скоро единични бутикови случаи, на приятелски семейства, които могат да го съгласуват. Има сигурно и такива филмари и играчи, но едва ли са много.

Като цяло сега осъзнавам, че май съм наивна и глупава. Винаги съм казвала на детето: учи, мама, да изкараш висок бал и да влезеш там, където искаш от първи/втори път. Задни варианти не съм обмисляла и обсъждала, а практиката може би показва, че масово се прави точно това.
Постът ми беше в тази връзка, че част  от децата , които сега ще изучават езици или математика в бъдеще е възможно да се насочат към медицинска специалност, за което има достатъчно примери. Езикът ще им бъде полезен при ползването на чуждоезикови материали по време на следване, тъй като презентациите не само са изпъстрени с чуждици, а и недостатъчни. Следването там е почти като научаването на чужд език в подробности.  И като сме заговорили за фармация визирам например IUPAC  по фарм.химия и фарм. анализ. А за успешна КСК е необходима много силна мотивация, не само езиково училище или МГ.

# 1 599
  • София
  • Мнения: 4 051
Аз познавам деца и от СМГ и немската, които изглеждат и живеят като сто процентови неудачници, но това е крайно нереалистичен критерий за дефиниция на каквото и да било.


Да се вземе предвид и дали има в квоти - в 22 няма, в НТБГ има. Това оказва влияние в шансовете на 3-то класиране в зависимост от това дали си момче или момиче.

И джендър да си, с бал 200 няма как да прелетиш до бал 400. И ако евентуално прелетиш, с помощта на някой магьосник и все пак те набутат във високия ешелон, шансовете да се впишеш и да придобиеш друга култура, навици, умения и дисциплина, изграждани с години в децата с подобни резултати не са високи.

# 1 600
  • София
  • Мнения: 1 761
googlish, няма лошо. Даже може би е добър вариант.
Лошо е, когато е обявено, че се иска оригинал и едни са рискували да се отпишат, а други спокойни играят с копия. Защото на отписаните и останали под чертата никой не им пази старото място.

# 1 601
  • Мнения: X
Постът ми беше в тази връзка, че част  от децата , които сега ще изучават езици или математика в бъдеще е възможно да се насочат към медицинска специалност, за което има достатъчно примери. Езикът ще им бъде полезен при ползването на чуждоезикови материали по време на следване, тъй като презентациите не само са изпъстрени с чуждици, а и недостатъчни. Следването там е почти като научаването на чужд език в подробности.  И като сме заговорили за фармация визирам например IUPAC  по фарм.химия и фарм. анализ. А за успешна КСК е необходима много силна мотивация, не само езиково училище или МГ.
Благодаря!
Да, разбира се, че мотивацията е ключова. Ако я има, даже и по-неелитно училище ще свърши работа. Само по себе си високобаловото учебно заведение нищо не означава, ако на някой просто не му се учи.

# 1 602
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Естествено, че не можеш да прелетиш с бал 200. Говоря по принцип дали ще се състезаваш само с твоя пол или и с двата.

Последна редакция: пт, 24 юли 2020, 10:20 от gadamer

# 1 603
  • София
  • Мнения: 3 809
НПМГ миналата година дисквалифицираха тези подали копия и бяха със супер дълъг срок за обявяване на класираните ученици след 4то. Тази година гледам сроковете им са по-кратки.

# 1 604
  • sofia
  • Мнения: 1 605
Jiema, така е, права си, опитвам се да разбера защо е въведено като изискване, какво се гарантира с това, като на практика се търсят начини да се заобиколи. Дори 1 АЕГ си го позволява, защото иска да класира дете с най- висок бал, а не най- смелото.

Общи условия

Активация на акаунт