Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 216
  • 770
  •   1
Отговори
# 495
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Естествено, че учителят нищо не може да направи от разстояние и е нужно родителят да контролира процеса по някакъв начин. Естествено, че има много минуси ДО. Но отново да повторя за амнайсти път - ние не искаме ДО, защото е по-лесно или защото е по-успешно, а защото е по-безопасно. Защо постоянно се пропуска причината изобщо да се говори за ДО??? Ей това не мога да разбера! По никакъв начин. Ама разсейвали се децата, ама не внимавали, ама не се мотивирали, ама... от триста кладенеца вода. Да, обаче не са в стаята с 25 други, които дишат и кашлят по цял ден в затвореното помещение. Рискът от заразяване намалява многократно! Това е важното и това е огромното предимство на ДО.
Веднъж не прочетох защитниците на присъственото обучение да обяснят как виждат нещата с контролирането на заразата - не им пука, не вярват във вируса, не вярват, че може да е опасен, вярват, че в училищата е безопасно и мерките са достатъчни или... нещо друго, за което не се сещам. Постоянно обяснявате защо присъственото е по-добро. Всички знаем защо е по-добро и никой не го отрича. Обаче веднъж не обяснихте как виждате минимизирането на рисковете при присъствено обучение.
Аз го написах вече няколко пъти, който иска да се пази - избира друга форма на обучение. И попитах, но не получих отговор на въпроса защо се държи на ДО за всички, а не се избере друга форма?

# 496
  • Варна
  • Мнения: 25 813
ДО през миналата учебна година беше организирано буквално за дни, нямаше алгоритми, нямаше стандарти, нямаше практики. Ми няма как да протече перфектно. Сега обаче времето беше достатъчно, за да се обмисли и организира по-качествено.

# 497
  • Мнения: 2 094
Аз го написах вече няколко пъти, който иска да се пази - избира друга форма на обучение. И попитах, но не получих отговор на въпроса защо се държи на ДО за всички, а не се избере друга форма?
Другата форма вече е възможна, досега е ползвана от някои, но не се харесва на учителите и директорите, защото губят субсидията за детето. Родителят трябва сам да закупи учебници, но те трябва да му осигурят план за учене и да организират изпити. При масова такава форма учителите ще останат без работа затова ще ни затруднят маскимално според мен да преминем към нея. Най-малкото за нея се кандидатста преди началото на учебната година и човек трябва да е наясно с какво се захваща.

# 498
  • Мнения: 16 982
За мерки за минимизиране на риска се изписа много - разделяне класовете на две групи, контрол на входа на училището, дезинфекция на стаите, коридорите и санитарните възли дори и ако значи назначаване на още персонал...
Работодателите също трябва да бъдат притиснати да направят отстъпка и единият родител на дете в начален курс да може да мине на 4-часов работен ден, за да се премахне целодневното обучение като същевременно се гарантира поне минималната работна заплата.
Говорим за ДО, но пропускаме , че детските градини и яслите също работят. Така се обезсмисля  ДО, ако в семейството има дете под 7 години. За предучилищните групи също е невъзможно онлайн обучение.
Също така децата ни и сега излизат и се срещат с връстници, ходят по паркове, градинки, детски площадки, пътуват и с обществен транспорт (поне някои деца), ходят на пазар с родителите си...
При ИП, когато бяхме затворени по домовете си беше друго, но сега не сме в ИП, за да седят децата на ДО, защото те през другото време така или иначе ще имат контакти и извън дома си.

# 499
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Месечинка, как точно ще задължиш някой да присъства на ДО, който ти казва падна ми нета или развали ми се компа? Как точно ще направиш проверка на знанията от разстояние? Аз се сещам само за индивидуално изпитване, но за 30 минути и 26 ученици някак не си го представям.

# 500
  • Мнения: 1 977
Аз го написах вече няколко пъти, който иска да се пази - избира друга форма на обучение. И попитах, но не получих отговор на въпроса защо се държи на ДО за всички, а не се избере друга форма?
Не за всички, по избор. Самостоятелно без възможност за консултации с педагог под някаква форма не е добър вариант за повечето.

# 501
  • Бургас
  • Мнения: 8 499
Да, и аз си мисля, че тази година ДО няма да бъде като миналогодишното. Предполага се, че през лятото училищата са отделили време за подготовка и организация и учителите са се обучили.

# 502
  • Варна
  • Мнения: 25 813
За мерки за минимизиране на риска се изписа много - разделяне класовете на две групи, контрол на входа на училището, дезинфекция на стаите, коридорите и санитарните възли дори и ако значи назначаване на още персонал...
А, да си дойдем на думата. И как ще се разделят класовете на две групи? Предложих нещо подобно по-напред и бях изядена с парцалите - ама как така, не можело то така. Назначаване на учители - пак било невъзможно. Редуване на децата - също не ставало. И изобщо нищо не става. Дезинфекцията ще ме прощавате, ама при респираторни вируси просто няма ефект.
И престанете да сравнявате контактите и игрите на открит или посещението на магазини с маски със стоенето по цял ден в затворено помещение без маски с 20+ човека. Детските градини също не подлежат на коментар - първо децата в момента поне са по-малко, второ - всяка група е отделена от другите, със собствен санитарен възел, място за хранене, място за игра и учители. В училищата няма нищо подобно.

Лили,
Нито съм учител, нито работя в образованието, за да мога да предложа конкретен алгоритъм за изпитване и оценяване. Аз съм родител, който държи на безопасността на детето си преди всичко останало. Но четох предложения за присъствено оценяване като при матурите да речем, в края на срока. Нещо такова би могло да се помисли. Все някак са оценили знанията през миналата година, с тестове, с устни изпитвания пред камера, не знам как.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 16:52 от Месечинка виторога

# 503
  • Мнения: 16 982
Всъщност училището получава субсидия и за самостоятелната форма на обучение, но сумата е по-малка.
Получава субсидия и за учениците ИФО.

# 504
  • Мнения: 24 598
А какъв е проблема част от обучението да бъда ДО, а друга присъствено. Има предмети, които спокойно могат да бъдат ДО. Или частично. Така се прави в други страни и намалява риска. Не е все едно дали детето ходи на училище присъствено два дни, или пет в сезона на вирусите и лошото време.

# 505
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз го написах вече няколко пъти, който иска да се пази - избира друга форма на обучение. И попитах, но не получих отговор на въпроса защо се държи на ДО за всички, а не се избере друга форма?
Не за всички, по избор. Самостоятелно без възможност за консултации с педагог под някаква форма не е добър вариант за повечето.
Има възможност за консултации. А това с избора е невъзможно. Няма как аз да преподавам и присъствено и ДО. Имаш ли идея откъде ще се вземат учители и пари за заплатите им, че да имаш възможност да си избираш?

# 506
  • Мнения: 1 977
Има възможност за консултации. А това с избора е невъзможно. Няма как аз да преподавам и присъствено и ДО. Имаш ли идея откъде ще се вземат учители и пари за заплатите им, че да имаш възможност да си избираш?
Щом повечето искат да присъстват, къде е проблема да се съберат сборни класове от няколко училища? Изобщо не говорим за назначаване на два пъти повече учители, нито за взимане на два пъти повече часове. Говорим да се организира по едно дистанционно училище за всяка област, примерно. В което дори не е задължително преподавателите да са от същата област. Все ще се намерят и желаещи учители да взимат по няколко часа седмично отгоре, включително и по специални предмети.

# 507
  • Мнения: 16 982
Всъщност никой предмет не е добре да е дистанционно обучение. Не случайно в училище трябва да има оборудвани кабинети и зали - и за спорт, и за изобразително изкуство, и за техническо чертане, и за компютърните обучения (там са инсталирани съответните програми, които училището закупува), е за разните му там технологии, дето едно време им викахме трудово и включваха "шев и кройка", "дървообработване", "металообработване", "техническо чертане" (поне аз съм имала тези всяка година от 4 до 7 клас и си ги учехме сериозно и пак на групи), сега не знам как е, и кабинет по музика и учителка, която свиреше на пиано... Няма важни и маловажни предмети в този смисъл и подходящи/ неподходящи за ДО. То ДО (виртуална стая) успешно може и да е по БЕЛ, математика, история, география - децата слушат учителя, гледат екрана, пишат в тетрадката... Виж по химия и физика не става във всяка къща и лаборатории да оборудваме, ама то пък сега и колко ли опити правят в клас? И работилници по трудово няма как да организираме, нали?

# 508
  • Мнения: 24 598
Въобще някъде слагате ли в сметката възможността да се заразите или да изпозаразите децата? Питам в прав текст, защото виждам, че всичко друго ви интересува повече.

"Който се пази" изобщо няма да го коментирам. Това, че някой не се пази е личен избор само, ако отговаря единствено за себе си.

# 509
  • Мнения: 2 094
Въобще някъде слагате ли в сметката възможността да се заразите или да изпозаразите децата? Питам в прав текст, защото виждам, че всичко друго ви интересува повече.

"Който се пази" изобщо няма да го коментирам. Това, че някой не се пази е личен избор само, ако отговаря единствено за себе си.
На кантара за мен има вирус+присъствено образование от едната страна и целенасочена политика за електронизация на образованието от другата. Много хора усещат че първото не е добра комбинация, ама като опция им се предлага само второто, което според мен е абсолютно в разрез с идеята за нормално образование.

Общи условия

Активация на акаунт