Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 184
  • 770
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 912
Но вие наясно ли сте, че родителите наистина нямат капацитет да обучават едно дете по химия, физика или език, който не знаят

Не се ли предполага, че родителите са учили същите тези неща в училище и трябва да ги знаят, или поне да имат някаква бегла представа. Щото ако ние възрастните нямаме никакви знания от 12 години ходене на училище, защо изобщо сме ходили. Няма никакъв смисъл. То тогава няма смисъл и децата да ходят изобщо на училище.
Да, така е. Но всъщност пропускате две неща - от времето, когято по-голямата част от нас са били ученици, има доста сериозна промяна в програмата на учениците и също така са добавени неща, които не сме ги учили. Не говоря за 1-4 клас, а за по-големите.
И второто, пак да повторя - педагогическият подход. Не всеки го притежава. Ти можеш да знаеш нещо, но да не можеш да го обясниш.

# 481
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Pulitash като родител с "голям и всеобхватен капацитет",по твоите критерии, доколкото съм помагала по всички предмети ,по които има нужда детето ми - учещо в езикова гимназия, не мисля че ДО обезателно ощетява откъм усвояване. Предпочитам да няма ДО, заради други условия , но специално за усвояването и преподаването не мисля че е ощетяващо, при добър преподавател. Особено пък за ЧУ.

# 482
  • Мнения: 912
Pulitash като родител с "голям и всеобхватен капацитет",по твоите критерии, доколкото съм помагала по всички предмети ,по които има нужда детето ми - учещо в езикова гимназия, не мисля че ДО обезателно ощетява откъм усвояване. Предпочитам да няма ДО, заради други условия , но специално за усвояването и преподаването не мисля че е ощетяващо, при добър преподавател. Особено пък за ЧУ.
Съгласна съм. Но, ако се върнете назад и прочетете, ще видите, че аз това пиша и за нашето училище - доволна съм от проведеното ДО /и като организация, и като сериозност на учителите, и катопредаден материал, и т.н./ Но за мен ДО не може да замени присъстването, освен в критични случаи. Да не се повтарям .....

# 483
  • Мнения: 13 184
Добре де, като няма кой да гледа детето и кой да му помага с учене при ДО, кой го гледа през втората половина от деня и кой му помага, когато е на присъствие но училище?Някак, не ми се вярва дете, което има нужда от помощ при ДО, да е ня мало такава при реалното училище. Всичко е едно и също-, и подготовката, и домашните, и преписването. Аз си признавам, помагам, опростявам, обяснявам. Особено като има "за домашно си научете този и този урок". Но това се случва с еднаква честота при реално училище и при ДО.
За мерките се дадоха примери с неспазване, обаче, макар и да е досадно, да кажа за мерките, където работя аз, знам, че се повтарям. Два входа за раборещи и посетители, на външни им мерят Т, всички са с маски в о бщите помеще ния. Коридорите са с разделителна лента за посоките, стълби, коридори и тоалетни се мият и дезинфекцират по 3 пъти на ден, вратата ми-3 пъти на ден, макар макс 4-5 човека да я отворят. Подът на стаята ми се мие и дезинфекцира 1 път на ден. Нямаме проверки досега или аз не съм разбрала, но както се вижда, мерките са различни от тези, при безсмъртните шивачки. Като ми ги осигури училището, с две ръце ще съм "за"присъствено.Впрочем, дори без пандемия, училищният сграден фонд, както и хигиенни условия като цяло са застинали в миналото.

# 484
  • Мнения: 912
Не всички деца имат късмета като моето действително да се обучава дистанционно. В доста голяма част от страната учителите подават на родители и ученици материали или посочваха от къде да четат. Децата трябваше сами да се образоват по дадени предмети. Размяната на материали течеше по вайбър.
И това е част от т.нар. дистанционно обучение. Ами не искам това. И смятам, че това не е ДО.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 16:41 от Не се сърди, човече

# 485
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Предвид кампанийният и внезапен характер на последното ДО, сигурно е имало допуснати грешки. Системата , като всяка стандартизирана система е инертна и със забавен рефлекс. Обаче това не значи, че няма възможност за стандартизиране и прилагане на успешните практики. Все пак говорим за форма на обучение при нужда, а не за постоянна форма.

# 486
  • София
  • Мнения: 6 551
Светкавица, при вас може да е било еднакво, но при единия ми син нещата бяха далеч от еднакви с присъственото обучение по време на ИП. Повечето учители пускаха съобщения тип "прочетете си урока в учебника", което означава, че аз трябваше да следя и да преподавам повечето неща. В предстоящата учебна година ще имам един осмокласник и двама петокласници. В 3 различни училища. Като начало трябва да осигуря минимум 3 устройства, на които да учат. Нито аз, нито баща им можем да работим дистанционно, т.е. ако се налага да помагаме, то трябва да се случва вечер.

Манжелка, признавам си откровено, че нямам капацитета да преподавам по всичко, особено на гимназиста, независимо от това, че съм учила и аз тези неща. Определено при правенето на деца преподаването не е било сред нещата, които съм смятала, че трябва да предвидя. И не виждам защо.

# 487
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Разбира се, че няма как да преподавате, нали затова се опитват да въведат виртуални класни стаи? За да преподава учителят, а не родителят.

# 488
# 489
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 119
Но вие наясно ли сте, че родителите наистина нямат капацитет да обучават едно дете по химия, физика или език, който не знаят

Не се ли предполага, че родителите са учили същите тези неща в училище и трябва да ги знаят, или поне да имат някаква бегла представа. Щото ако ние възрастните нямаме никакви знания от 12 години ходене на училище, защо изобщо сме ходили. Няма никакъв смисъл. То тогава няма смисъл и децата да ходят изобщо на училище.
Учили сме ги, разбира се. Обаче сега нещата са доста по-различни. И аз исках да помогна на детето, което сега завърши седми клас. Е, с чиста съвест мога да кажа, че сегашните ученици учат доста излишни неща, много от които ние дори не сме учили. Била съм в седми клас преди 30 години. Няма как да е същото. И... Почувствах се като идиот!

# 490
  • Мнения: 2 094
Никъде не съм казала, че вашите деца ходят по изброените места или пък малки деца до 8 клас. Но тези, които ходят, са достатъчно много. Мисля, че вероятността да срещнем вируса на други места, е също толкова голяма, каквато и когато децата са на училище. Затова казах, че тези, които искат децата да започнат нормално, те са си премерили риска, те са повечето. Останалите, които имат възможност да осигурят обучение от дома, да го направят, като изберат друга форма, а не да искат всички да минават на ДО и още по-невъзмоното да е някакъв смесен вариант.

То е хубаво и хората по-често да си използват мозъка в главата, ама за съжаление повечето не го правят. Та в тази връзка и аз ли да спра да мисля? Да си го кажем направо - масово родители искат децата да се върнат в училище, защото нямало кой да ги гледа или защото нямали капацитета да учат с тях. (А като са ги правили тези деца, какво са си представяли?).

Аз се надявах че след като сринаха икономиката ще се кротнат с пандемията и всичко ще се върне към нормалното. За мен при нормални обстоятелства присъственото обучение е най-добрата форма. Явно обаче играта продължава дирижирана в световен план. Какво са ни замислили за децата не знам.  В дистанционната им измишльотина не ми се участва с учител надзирател, а присъственото при тия цифри дето ми се вадят по медиите не изглежда разумно. Трябва да се утвърди като по-масова и опцията за домашно (индиидуално) обучение със добре замислен график на изпитите за всички желаещи и МОН да остави родителите на мира. Тази опция да е отворена във всеки един момент, а не преди началото учебната година да се разрешава от РУО с всякакви затруднения от директори и учители заради загубата на субсидия..

# 491
  • Мнения: 16 968
Месечинки, моето дете завърши трети клас с виртуална класна стая. Ама не всяко дете имаше родители у дома да контролира какво прави детето по време на часовете. Или мислите, че не са си чатала, не са се обиждали, не са закъснявали, не се е налагало учителката да напътства дете с проблем с влюбването какво да направи?
Аз за резултатите на моето дете от ДО претенции нямам. Дори ми хареса това, че реално бяха по-малко ангажирани и натоварени от присъственото. Ама само това отчитам като плюс. Останалото е минуси.
Относно това, че остава само половин ден - две години беше на занималня и там си учеше и пишеше. Миналата година я спрях от занималня и вечер оправяхме и дописвахме това, което не е направила сама. Съвсем различно е обаче дали детето в трети-четвърти клас ще си пише само домашните и вечер родител ще обяснява неразбраното или ще стои цял ден само и я влязло във виртуалната стаята не, я разбрало - я не. И едно е контролът на учителя в класната стая, съвсем различно е през устройство. Какво точно ще направи учителят, ако детето изключи микрофона/ устройството? Какво ще направи, ако се заиграе? Какво ще на рани, ако излезе от дома, ако покани някого?
Когато децата са в училище учителят носи отговорност за живота и здравето им, когато им преподава във виртуална стая не би могъл да носи тази отговорност. Малките поне се чувстват доста по-свободни у дома, където можеда има и разсейващи фактори.

# 492
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Естествено, че учителят нищо не може да направи от разстояние и е нужно родителят да контролира процеса по някакъв начин. Естествено, че има много минуси ДО. Но отново да повторя за амнайсти път - ние не искаме ДО, защото е по-лесно или защото е по-успешно, а защото е по-безопасно. Защо постоянно се пропуска причината изобщо да се говори за ДО??? Ей това не мога да разбера! По никакъв начин. Ама разсейвали се децата, ама не внимавали, ама не се мотивирали, ама... от триста кладенеца вода. Да, обаче не са в стаята с 25 други, които дишат и кашлят по цял ден в затвореното помещение. Рискът от заразяване намалява многократно! Това е важното и това е огромното предимство на ДО.
Веднъж не прочетох защитниците на присъственото обучение да обяснят как виждат нещата с контролирането на заразата - не им пука, не вярват във вируса, не вярват, че може да е опасен, вярват, че в училищата е безопасно и мерките са достатъчни или... нещо друго, за което не се сещам. Постоянно обяснявате защо присъственото е по-добро. Всички знаем защо е по-добро и никой не го отрича. Обаче веднъж не обяснихте как виждате минимизирането на рисковете при присъствено обучение.

# 493
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
С ДО в края на годината просто закрепихме положението. Ефективността не е на ниво. Трудно се осъществява контрол. Нямаше отсъствия и някои по измислени причини просто пропускаха часове. По моите предмети съм променяла теми за да мога да преподавам ДО. За седмица две е приложимо, но не и за повече. Натрупва се дефицит.

# 494
  • Мнения: 2 094
Естествено, че учителят нищо не може да направи от разстояние и е нужно родителят да контролира процеса по някакъв начин. Естествено, че има много минуси ДО. Но отново да повторя за амнайсти път - ние не искаме ДО, защото е по-лесно или защото е по-успешно, а защото е по-безопасно. Защо постоянно се пропуска причината изобщо да се говори за ДО??? Ей това не мога да разбера! По никакъв начин. Ама разсейвали се децата, ама не внимавали, ама не се мотивирали, ама... от триста кладенеца вода. Да, обаче не са в стаята с 25 други, които дишат и кашлят по цял ден в затвореното помещение. Рискът от заразяване намалява многократно! Това е важното и това е огромното предимство на ДО.
Веднъж не прочетох защитниците на присъственото обучение да обяснят как виждат нещата с контролирането на заразата - не им пука, не вярват във вируса, не вярват, че може да е опасен, вярват, че в училищата е безопасно и мерките са достатъчни или... нещо друго, за което не се сещам. Постоянно обяснявате защо присъственото е по-добро. Всички знаем защо е по-добро и никой не го отрича. Обаче веднъж не обяснихте как виждате минимизирането на рисковете при присъствено обучение.
Аз смятам домашното обучение за по-добро от ДО. Не ми виси преподавател с измислен график на главата. Щом ще трябва да помагам на детето ще е с моя ритъм и ще е на място където е полезно за него, а не пред компютъра. Трябва да има и такава опция за всички, които не искат натрисането на класната стая в дома им. Доскоро мислех такива хора за малко хахо, но при сегашните обстоятелства съм склонна да се присъединя към тях.

Общи условия

Активация на акаунт