Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 191
  • 770
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 24 597
Аз пак ще запитам, давате ли си сметка изобщо защо обсъждаме ДО? Според вас защо се обсъжда такъв вариант?

# 466
  • Мнения: 1 977
Аз пак ще запитам, давате ли си сметка изобщо защо обсъждаме ДО? Според вас защо се обсъжда такъв вариант?
Защото в условията на пандемия не виждам да се организират за безопасно присъствено, а някои искаме все пак да има подкрепа от държавата, а не да ни оставят на самотек домашно обучение?

# 467
  • Мнения: 24 597
Е да, ама не виждам наличието на пандемия въобще да се взема под внимание в случая. В последните страници се върти само колко искали родителите и учителите присъствено и как ДО не е вариант.

Аз въобще не съм убедена, че чак пък такъв преобладаващ брой родители са готови за присъствено на всяка цена, но ме безпокои желанието на учители да ни убедят как родителите искали така, ДО не устройва никого, не им било харесало - като че ли въобще има нещо за харесване в цялата ситуация. А най-манипулативно ми се струва да се изтъква как и децата искали в училище. И започвам наистина да се чудя вече, дали въобще се отчита опасността от заразяване, или се гледа на желанието на родителите за някаква безопасност като каприз, който не заслужава усилия.

# 468
  • Мнения: 1 977
Iris04, не надценявай родителите. Масовият капацитет е тъжна работа. Доста, които задаваха и на живо, и тук във форума въпроси от типа "свърши ми зад ухото, може ли да съм бременна", вече имат деца в училищна възраст.

# 469
  • Мнения: 501
Кати, в нормално време училището може да има още сто и една цели, във време на разгаряща се пандемия е редно да се редуцират малко и на челно място да излезе здравето и безопасността! Чета, чета и отново не вдявам - сериозно ли е по-важно всичко да си е по старому, да не се наруши ничий комфорт и навици с цената на взрив от болни и не дай боже починали???


Не ми го казвай на мен, а на политиците - и те веднага... ще си го преместят. Мнението, де.


Скрит текст:
Разговорът беше може би поне 15-20 минути.
- без сегашния министър ще са като сирачета почти, защото с него работили изключително добре, той познавал системата
- не иска оставка, защото всички от гилдията ще са потърпевши - били се договорили за някакви пари, а със служебно или каквото ще да е ново правителство всичко щяло да се забави със 6 месеца
- били договорени някакви пари за дигитално обучение на учителите и за купуване на техника да я дават на децата, които нямали
- ако има оставка наистина нямало да може да се легитимира ДО и нямало да стане това за дигиталното обучение на учителите и за компютрите за децата.
- Как ще започне годината? - партньорите всичко били обсъдили, знаели как да реагират при всеки случай на заразено дете
- Децата ще носят ли маски? - няма да носят, ние ще им дадем, имаме си всичко
- за новите интегрирани тестове за НВО и дали ще се увеличат частните уроци? - не го бил предложил министърът, а те, а частно обучение винаги имало, защото имало родители, които искат да надграждат. Имало и някаква рамка/програма за увеличаване на  обучението по природни науки - затова повече часове по математика и география
- тестовете не били трудни, нейната внучка била седми клас тази година, не била ходила на нито един частен урок, а се представила блестящо
- протестиращите били прехвърлили мярката, не трябвало да се прекалява
- няма да призовава учителите към стачка, защото били правили (20?) стачки, последната 6 месеца и обрали негативите, сега работят чудесно с министъра, всичко е ок.

Не съм гледала предаването, но изречението " децата няма да носят маски, НИЕ ЩЕ ИМ ДАДЕМ"  ме изуми. Не става въпрос кой ще им даде предпазни средства , а затова че не е здравословно да стоят по 8 часа с тях,а и няма да го направят.


За тях не е по-нездравословно, отколкото за останалите членове на обществото. Лекарите имат по 12 часови смени. Хайде стига вече! За децата е крайно нездравословно да остават сираци.


Не са само въпросната етническа група с несериозно отношение към образованието. Има и едно малцинство, в което също доста ученици бяха несериозни или затруднени да се включат в ДО. Дори за тези, които се включиха беше по-трудно, отколкото в клас. Да не мислите, ме по селата всяко семейство осигури условия и тишина? Баби и дядовци, което не рещъснато прекъсваха ученика, за да го питат нещо да искат нещо или говореха край него не един и двама. Бебета и малки деца, които се чуваха наоколо и разсейваха също имаше доста. За кучетата да не споменавам. Много от децата от селата идват в града на училище, за да си починат от работата у дома и от семействата си. Много деца не знаят какво са почивни дни и ваканция, защото връщайки се на село се включват в работа на нивата или обора, на тютюна...
И да, важно е родителите да могат да работят. Не пропускайте факта, че не всеки родител работи работа за хоумофис, има възможност да води детето със себе си, другият родител печели сума, достатъчна за издръжката на семейството и без едната заплата, има и самотни родители, които пък хептен не могат да останат без заплата...


Някак аргумента "ма то някои имат кучета, пък някои имат баби и дядовци" е доста несериозен.

Не съм съгласна с теб. Колко работещи, /изключвам учителите/ стоят по 26 човека в една стая 40- 50 кв.. Маските едва ли ще ги защитят, а да не говорим, че големите ученици ще ги носят като лигавници. Не на последно място където и да работиш имаш условия да поддържаш хигиена. В кое училище има достатъчно мифки с топла вода? Предлагам в раницата да сложим и кърпи за ръце, а за по-сигурно ПРОТИВОГАЗ. Не, не съм против присъственото  обучение,  напротив ,но тези които трябва да предприемат адекватни мерки,  към момента мълчат и ще го мислят в последния момент. БЪЛГАРСКА РАБОТА

# 470
  • Мнения: 912
Е да, ама не виждам наличието на пандемия въобще да се взема под внимание в случая. В последните страници се върти само колко искали родителите и учителите присъствено и как ДО не е вариант.

Аз въобще не съм убедена, че чак пък такъв преобладаващ брой родители са готови за присъствено на всяка цена, но ме безпокои желанието на учители да ни убедят как родителите искали така, ДО не устройва никого, не им било харесало - като че ли въобще има нещо за харесване в цялата ситуация. А най-манипулативно ми се струва да се изтъква как и децата искали в училище. И започвам наистина да се чудя вече, дали въобще се отчита опасността от заразяване, или се гледа на желанието на родителите за някаква безопасност като каприз, който не заслужава усилия.

Кое точно е манипулативно?!?!? На моето дете му се ходи на училище! И то в момента е на лятно училище.
Не съм говорила с нито един човек, който да иска ДО. Това не означава, че сме камикадзета. Единственото мсто, където срещам такива приказки са тук и чат-пат някой и друг коментар под някоя статия.
В класа на моето дете има две деца, за които знам, че не искат да са на училище, а да са в ДО. И познайте защо - по време на ДО те си седяха и си играеха на някакви игри, редовно изчезваха от часовете с оправданието, че им се губел интернета..... И всъщност те са си по цял ден на игрички, забавление. Родителите са на работа и те така. Разбира се, тези две деца са частен случай, ще кажете веднага. Но така като гледам поколенията, които се задават, май изобщо не са толкова частен.
Идеята децата да са на училище е не само, защото няма кой да ги гледа - макар че контролът е много, много важен. И който ми обяснява как дете от втори крас нагоре може да остане само, извинявам се, ама да си гледа работата. Ако неговото дете във втори клас е обсолютно сабостоятелно - то това е частен случай.
Също така някой по-горе писа, че родителите, които смятаме, че децата трябва да са научилище, щото разбира шли не можем да се занимаваме с тяхното обучене .....
Манжелка е: "Да си го кажем направо - масово родители искат децата да се върнат в училище, защото нямало кой да ги гледа или защото нямали капацитета да учат с тях. (А като са ги правили тези деца, какво са си представяли?)"Но вие наясно ли сте, че родителите наистина нямат капацитет да обучават едно дете по химия, физика или език, който не знаят.... Аз например на моето дете не мога да помагам по математика! И това ме прави лош родител ли? И да ти кажа, когато съм го правила това дете, не съм си представяла, че ще съм пенкилер, който ще разбира от всичко и ще обучава по всичко. Има и нещо друго, наречено "педагогически подход", който не всеки го притежава.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 13:41 от Фран

# 471
  • Мнения: 501
Никъде не съм казала, че вашите деца ходят по изброените места или пък малки деца до 8 клас. Но тези, които ходят, са достатъчно много. Мисля, че вероятността да срещнем вируса на други места, е също толкова голяма, каквато и когато децата са на училище. Затова казах, че тези, които искат децата да започнат нормално, те са си премерили риска, те са повечето. Останалите, които имат възможност да осигурят обучение от дома, да го направят, като изберат друга форма, а не да искат всички да минават на ДО и още по-невъзмоното да е някакъв смесен вариант.

То е хубаво и хората по-често да си използват мозъка в главата, ама за съжаление повечето не го правят. Та в тази връзка и аз ли да спра да мисля? Да си го кажем направо - масово родители искат децата да се върнат в училище, защото нямало кой да ги гледа или защото нямали капацитета да учат с тях. (А като са ги правили тези деца, какво са си представяли?). Половината свят обявява цялата следваща година ДО, само ни си затваряме очите и играем руска рулетка- Калифорния, Чикаго, Мексико, ... - всички са обявили ДО за цялата следваща година.

Много ми е интересно след като учители останат под карантина или не дай си боже се разболеят, кой ще ги замести? Сигурна съм, Лиляна, че тогава друго ще мислиш.

Подкрепям, че е трябвало да помислиш като създаваш деца ,какви грижи можеш да наложиш. На мен никой не ми е помагал в отглеждането на детето. На ясла и градина е била и нямам един ден болничен за гледане на дете. До 4 клас съм плащала на жена да е в пълна готовност когато се налага да се грижи за детето и да я взима от училище. Вярно ,половината ми заплата отиваше за да плащам, но не съжалявам и за миг. Варианти има, стига да искаш

# 472
  • Мнения: 24 597
Никой, когато е създавал деца не е предвиждал, че трябва да има предвид и обучението им по време на пандемия. Но лошото е, че сега, когато ситуацията е факт, все още някак си за много(?) хора тръгването на училище тази есен явно се свежда до "Детето иска да ходи на училище, и аз искам, затова си тръгват присъствено и каквото стане".

# 473
  • Мнения: 912
Много обичам израза: Искаш ли, винаги има начин".  Или пък: "Намери си начин".
Ами не е така и много хора в тази държава нямат възможности за това! Особено да намериш жена да ти гледа детето. И тук говорим за гледане на дете, а за помагане в усвояване на учебния материал тази жена ще става ли? Или там ще плащаме на друга жена?!?!
Пак казвам, който иска да си държи детето вкъщи и да си го обучава, след като смята, че родителският му капацитет е толкова голям и всеобхватен. Но така, като някои родители искат ДО и не искат да им бъде налагано нищо задължително по отношение на децата им, така и аз искма да бъда оставена да правя това, което смятам за правилно!

# 474
  • Мнения: 24 597
И то е? Децата в клас като всяка есен? По същия начин, със същата численост и програма?

# 475
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Пишете-повечето от родителите искат присъствено. Не ми се връща назад да цитирам кои са с такова твърдение. Откъде знаете? Предполагате, във вашето обкръжение мислят така или има някакво социологическо проучване?
Не се заяждам, просто питам.
наблюденията са ми от моето обкръжение, от училището, в което работя, от други училища, от други теми в този форум. Не е социологическо проучване, но смятам, че извадката ми е достатъчна, за да направя извод.

Аз не разбирам, защо като толкова много ви е страх, не си изберете неприсъствена форма на обучение, а държите за всички да се избере вашия вариант?
Не е възможно да се направи смесено, на групи, защото няма толкова учители, а и пари за да им се плати. Изцяло на ДО за дълго време също не е удачно. Така както са го предложили от МОН е най-добре. Започват присъствено и при случай на зараза, минават за известно време на ДО. За такъв вариант ще гласувам в моето училище, ако ни оставят да решаваме всеки на място.

# 476
  • Варна
  • Мнения: 2 481
Пулташ, използваш много груб език и виждаш нещата само през твоите очи. Родителите трябва да осъществяват контрол и по време на ДО, и по време на присъствено обучение. Това не значи да висиш на главата на детето, а да се интересуваш какъв е напредъка му, има ли трудности и т.н. Да надграждаш интереси с енциклопедии, игри и внимание. И междувпрочем, всички сме завършили поне 12 кл, така че е съвсем ествествено да можеш да помогнеш на детето си ако има затруднения. Ако чак толкова имаш липса на основни знания, има гугъл. И в този ред ма мисли, след като не помагаш/не се интересуваш от образователния напредък на детето си, защо си сигурна, че присъственото обучение е по-добро? И в клас се ползват мултимедия и електронни устройства, с какво е по-различно ДО? Или искаш да забраниш новиъе технологии и в училище?

Аз също мисля, че варианти има някой да гледа детето. Винаги можеш да наемеш жена, а ако сега се извиниш, че нямаш фин възможност, ами инвестирай малко в собственото си образование, намери си по-добра работа и току виж си станала и по-полезна за детето си, не само защото ще започнеш да разбираш от математика, ами защото ще му покажеш, че образованието е нещо, което продължава цял живот!

# 477
  • Мнения: 16 969
Непрекъснато чета как (основно май в София и може би Пловдив) в ГТ не носели маски, в магазин не слагали маски, сега по морето - нямало дезинфектанти, не носели маски и т.н.
На този фон за две седмици пътувах до две дестинации с влак. Първият път кондукторът само правеше забележка на тези, които са без маски. Оня ден и съставът на влака бяха без маски, а срещу мен и децата ми в купето влезе една баба с маска на брадичката, която нагло и предизвикателно ме гледа половин час (докато слезе) и само чакаше да й направя забележка. На гарата предупредиха пътниците да са с покрити уста и носове, аз накарах децата да си сложат маска или шлем, а тя - не! Друг пример - близка роднина в малък град. Възраст 74 години. Работи в шивашка фирма след пенсия, не е единствената, ясно защо. Маски слагат само като им кажат, че идва проверка. Т.е пред проверяващите са изрядни, а в останалото време - без ЛПС.
Е, тя деца и внуци ученици в близост поне няма и нея не я засяга дали моите деца ще са присъствено или ДО. То и конкретно в нейното семейство заплахата не е някое дете ученик, а тя самата заради работната си среда.
Та какъв е смисълът при това положение децата ни да са ДО? Родители да се гърчат с неплатени отпуски или да напускат работа, за да си гледат децата, да страда психическото здраве на най-малките, подготовката им за училище и т.н а тези, които уж са най-уязвими да не се трогват от правила и забрани? Някой нещо да ми обясни, че не схващам смисъла. За протокола майка ми е на 87 години, 85% инвалид. Тъй като живеем заедно тя е в рискова група откъдето и да го погледнем. Само дето тя не излиза въобще от вкъщи (заради състоянието си) ама ето, че моята родина, която не спазва правилата я изложи на риск като дойдоха да се видят.

# 478
  • Мнения: 912
Пулташ, използваш много груб език и виждаш нещата само през твоите очи. Родителите трябва да осъществяват контрол и по време на ДО, и по време на присъствено обучение. Това не значи да висиш на главата на детето, а да се интересуваш какъв е напредъка му, има ли трудности и т.н. Да надграждаш интереси с енциклопедии, игри и внимание. И междувпрочем, всички сме завършили поне 12 кл, така че е съвсем ествествено да можеш да помогнеш на детето си ако има затруднения. Ако чак толкова имаш липса на основни знания, има гугъл. И в този ред ма мисли, след като не помагаш/не се интересуваш от образователния напредък на детето си, защо си сигурна, че присъственото обучение е по-добро? И в клас се ползват мултимедия и електронни устройства, с какво е по-различно ДО? Или искаш да забраниш новиъе технологии и в училище?

Аз също мисля, че варианти има някой да гледа детето. Винаги можеш да наемеш жена, а ако сега се извиниш, че нямаш фин възможност, ами инвестирай малко в собственото си образование, намери си по-добра работа и току виж си станала и по-полезна за детето си, не само защото ще започнеш да разбираш от математика, ами защото ще му покажеш, че образованието е нещо, което продължава цял живот!
Така, ще ползвам такъв език, защото смятам че това заслужаваш, предвид изказванията, които правиш.
И понеже продължаваш да "ръсиш мозък" и да обясняваш кое как трябва да се случи, бих искала да ти обясня следното:
Аз съм с две висши образования, детето ми учи в ЧУ, съпругът ми работи за известна фирма, чието седалище е в Амстердам. Аз съм директор на дирекция.... След всичките тези хвалби от моя страна как смяташ, дали не мога да си позволя да наема жена да ми гледа детето. За твое сведение имам такава жена и тя е учителка!
В училището, в което учи моето дете директорката каза, че съм родителят, който най-много се интересува от всичко, свързано с детето му. Дори прекалено съм се интересувала. Всеки ден говоря с детето и се интересувам от това какво са учили, той какво е разбрал, взимал ли е участие, има ли домашни, написани ли са. Говоря с учителите и веднага взимам мерки, ако се налага
Само че за твое сведение аз съм юрист и като такъв обичам да гледам всички гледни точки по един въпрос /казано по друг начи: "по един казус"/.
Така че много те моля, вземи и се скрий с нелепите си предложения по отношение на мен!

# 479
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Но вие наясно ли сте, че родителите наистина нямат капацитет да обучават едно дете по химия, физика или език, който не знаят

Не се ли предполага, че родителите са учили същите тези неща в училище и трябва да ги знаят, или поне да имат някаква бегла представа. Щото ако ние възрастните нямаме никакви знания от 12 години ходене на училище, защо изобщо сме ходили. Няма никакъв смисъл. То тогава няма смисъл и децата да ходят изобщо на училище.

Общи условия

Активация на акаунт