Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 23 257
  • 770
  •   1
Отговори
# 555
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз не рискувам с шаблони. А товя с н-те броя випуски и променящите се програми някак не звучи убедително. Контролни не се връщаха поради други причини, но не това е темата.
 При ДО нямам поглед над работата на децата в момента на преподаване и упражняване. Давам задача и я получавам след известно време. Обяснявам пропуските и докато го разбере, ние сме вече на друг материал. В час в стаята е друго, виждам на момента кой не е разбрал и коригирам. Сега с ДО, кой влязъл, кой разбрал, кой ми праща задача от преди седмица. Накрая и те и аз се претоварихме.
Кроу, съпругът ми работи с клиенти. Той също е фактор, освен аз и децата. Синът ми пък ходи по болници, но трябва да се учи.
В останалите семейства пак е така - контактни и контакти с контактни.

# 556
  • Мнения: 19 996
Аз мисля към края на август да пиша на нашата директорка с въпроси и предложения. Дотогава ще видим как ще вървят нещата.
Ще видим и какво ще се случи при немците. При тях частично започнаха, но мерки в училищата има в доста провинции. Образователният им министър каза в интервю, че не трябва да си затварят очите и да разпускат мерките изведнъж.

# 557
  • София
  • Мнения: 17 652
А учителите, в крайна сметка - да се оправят, имат си синдикат, имат си глави на раменете да решат ще се пазят ли, няма ли да се пазят. Няма как на учител, на когото не му пука ще се разболее ли самият той, ти да му обясняваш, че трябва да ти пази детето.


Като се замисля - едно нещо, което МОЖЕ да бъде направено е да се инсталира плексигласова преграда пред подиумите в учебните помещения и учителят да е задължен да стои/седи зад тях - поне няма да има особено голяма вероятност той/тя, ако е заразен/а да пренесе заразата в/у всички деца - понеже е на по-висока позиция (в пространството) и всякакви аерозолни частици, излизащи от него/нея, попадат директно в/у децата и работните им повърхности. Ако няма преграда ще се изкуши, ясно, да излезе и да мине по редиците и да огледа тетрадките - особено в начален курс. То и това струва пари, но все пак не абсурдно много - и трябва да се направи ПРЕДИ началото на годината, не след него. Освен това е задължение, което всяко училище може да наложи на собствените си учители. Т.е. борбата става от глобална потенциално възможна и на местно ниво.


Я сега защитниците на смесеното обучение да ми обяснят как точно ще се случи за гимназиите, където има доста деца, които пътуват или са на общежитие? Най-вече тези на общежитие ще идват от неделя вечер за понеделник и във вторник ще си тръгнат? Имате ли дори бегла представа за какви разходи иде реч и колко деца просто няма да могат да си го позволят?
Колко от тези деца (гимназисти) ще започнат работа веднага, за да помагат на бюджета?
Колко от тях ще бъдат впрегнати по цял ден на нивата/ фермата?
Колко от вас са виждали момчета след пролетната ваканция с изгорели гърбове не от плаж, а от нивата?
Колко деца пристигат в неделя на общежитие като пребити, защото две дена яко са работили, а не са висели на телефоните и лаптопите нито са се шматкали из селото?
И ако бабите и дядовците, които ги отглеждат не говорят български?
Хайде да излезем от образа си на ССФ и да видим, че в страната има много деца (да, деца под 18 години), чиито отговорности не са само да ходят на училище, а свободното им време не е запълнено от курсове и частни уроци.


О, хайде стига. Да беше прочела темата за работата в гимназията - да видиш колко родители с удоволствие пускат децата си да са сервитьорки, бармани, помощник-кухня в заведение за бързо хранене и какво ли още не. Ако трябва да се сравняват условия, тези от селата поне работят при относително здравословни условия - и да, при всяко положение работата на полето е по-полезна за един 16-18 годишен младеж от работата на фритюрниците в Макдоналдс. И какво значение има какъв език говорят бабите и дядовците или други приятели и роднини? Някои деца разбират по повече от един език - това едва ли може да се разглежда като някаква пречка за образованието им. В много случаи точно тези деца - от селата, свикнали да работят от ранна възраст "на полето", в двора и т.н. са много по-отговорни, много по-съсредоточени и много по... как да кажа, амбицирани - те знаят точно какво и точно защо правят.


Ако имат достъп до записите и родителите на присъстващите няма да са доволни, масово учителите няма да са съгласни някой да може да гледа какво се случва в часовете. Помните ли от преди няколко години дебата за камери в училищата и ДГ?



А това, м/у другото, е много добре разрешено в Телерик. Камерата е насочена и снима само преподавателя. Не децата. Те се чуват, но не се виждат. И, разбира се, екрана.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 22:55 от katiABV

# 558
# 559
  • Мнения: X
Със Стаматов са чели едно и също изследване. Жалкото е, че тук никой не му обърна внимание.

# 560
  • Мнения: 50 646
Разумно
Училищата без вода и сапун трябва и това да добавят, както и почистване. Малко от малко

# 561
  • София
  • Мнения: 17 652
Може и да сте доволни от ДО в някои елитни софийски училища, но пък България не е София, нали?


Не, не е, но... да бъдем честни - 1/3 от нея е. Една трета (или повече) от децата са в София. И ако добавим тук и другите градове с големи класове - Пловдив, Варна... ще установим, че основния брой деца са тук и ако приемем, че всяко дете има право на един глас основно родителите на деца от градовете ще се чуят. И нашите деца са основните в риск - никой от нас не би се загрижил и пожелал да поеме негативите (всякакви) на ДО, ако училищата бяха големи и обширни с общо 200 деца и по 12 - 15 в клас, в голяма класна стая като за клас от 30 - 40. Но, уви, при нас не е така. И никой не би се затръшкал толкова, ако това са децата, с които детето ни без друго общува, които освен с родителите си и някоя възрастна баба няма с кого да обменят вируси и чиито родители работят на открито, на полето, или в комбайна - основно сами, при животните, на добре проветриви и не особено натъпкани с хора места. И, разбира се, всички ходят на работа и на училище посредством 3-10 минутна разходка. Но при нас не е така. Отиването на училище е свързано с пребиваване в претъпкан градски транспорт, в който голям дял е отделен на "безсмъртните". А като почне годината ще се срещат и с хора, които са ходели по протести, дискотеки и какво ли още не - без маски, без никакви предпазни средства. Щото никой не се е сетил още да блокира мегдана на с. Росицино Маданско (измислям си), ама тук всяка вечер са заедно. И не, не са с маски. И децата ще са по 30 (средно) в стая. И по 1500 бройки (грубо) в едно училище. В една сграда. Същата, в която вашите са по 200 общо. Това без да се брои персонала. Ами не, не е същото. И да, имаме основания да се притесняваме. Много легитимни основания, уви.


Много обичам израза: Искаш ли, винаги има начин".  Или пък: "Намери си начин".
Ами не е така и много хора в тази държава нямат възможности за това! Особено да намериш жена да ти гледа детето. И тук говорим за гледане на дете, а за помагане в усвояване на учебния материал тази жена ще става ли? Или там ще плащаме на друга жена?!?!
Пак казвам, който иска да си държи детето вкъщи и да си го обучава, след като смята, че родителският му капацитет е толкова голям и всеобхватен. Но така, като някои родители искат ДО и не искат да им бъде налагано нищо задължително по отношение на децата им, така и аз искма да бъда оставена да правя това, което смятам за правилно!


Ами да ти кажа честно и аз искам присъствено.
Със задължителното условие в класна стая да присъстват не повече от 16 души едновременно (вкл. учителя), да не присъстват никакви хора без правилно поставени маски - на носа и устата, помещенията да се проветряват и дезинфекцират основно на всеки час, а коридорите и санитарните - през не повече от половин час (понеже се посещават от наистина много хора), всички дръжки - през час, работните повърхности - също.
Кой, как, с какви пари и хора ще го организира... НЧП (за незапознатите - Нечий Чужд Проблем).


Непрекъснато чета как (основно май в София и може би Пловдив) в ГТ не носели маски, в магазин не слагали маски, сега по морето - нямало дезинфектанти, не носели маски и т.н.
На този фон за две седмици пътувах до две дестинации с влак. Първият път кондукторът само правеше забележка на тези, които са без маски. Оня ден и съставът на влака бяха без маски, а срещу мен и децата ми в купето влезе една баба с маска на брадичката, която нагло и предизвикателно ме гледа половин час (докато слезе) и само чакаше да й направя забележка. На гарата предупредиха пътниците да са с покрити уста и носове, аз накарах децата да си сложат маска или шлем, а тя - не! Друг пример - близка роднина в малък град. Възраст 74 години. Работи в шивашка фирма след пенсия, не е единствената, ясно защо. Маски слагат само като им кажат, че идва проверка. Т.е пред проверяващите са изрядни, а в останалото време - без ЛПС.
Е, тя деца и внуци ученици в близост поне няма и нея не я засяга дали моите деца ще са присъствено или ДО. То и конкретно в нейното семейство заплахата не е някое дете ученик, а тя самата заради работната си среда.
Та какъв е смисълът при това положение децата ни да са ДО? Родители да се гърчат с неплатени отпуски или да напускат работа, за да си гледат децата, да страда психическото здраве на най-малките, подготовката им за училище и т.н а тези, които уж са най-уязвими да не се трогват от правила и забрани? Някой нещо да ми обясни, че не схващам смисъла. За протокола майка ми е на 87 години, 85% инвалид. Тъй като живеем заедно тя е в рискова група откъдето и да го погледнем. Само дето тя не излиза въобще от вкъщи (заради състоянието си) ама ето, че моята родина, която не спазва правилата я изложи на риск като дойдоха да се видят.


Ами значи разбрахме кой е виновен за положението ни в момента. ТИ. И всеки друг, който си мълчи. Понякога и аз, предполагам... Защо не направи забележка на бабата? Защо не направи забележка на който-и-да-беше-там друг във влака? Защо не се обади в ХЕИ (РЗИ) и да разкажеш за случката с шивашката фабрика и да поискаш внезапна проверка?
Както и да го гледаме всички, които си мълчат и търпят щото "ама то какво ще си кажат хората за мен" са точно толкова виновни колкото и безсмъртните. Защото допускат безсмъртните да повярват, че това положение на нещата е допустимо и търпимо от останалите. Ето затова ще се чудим как да си учим децата септември и на ДО ли да ги пращаме, на ДУ или .... *БИИИИИП*. Никой не ни е виновен - сами сме си виновни, сами се набутваме в казана с *******. С неангажираността си.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 23:37 от katiABV

# 562
  • Мнения: 16 993
Първо нашите класове са по 22-  26 ученици, на детето - 24 човечета. Училището на щерката е с 1500+ ученици от 1 до 12 клас.
Моето е по-скромно, но с тенденция да увеличава паралелките с всяка изминала година и ще закове на 20, т.е около 500 ученици. И в двете училища има деца, които пътуват с ГТ от друг край на града или дори от селата, някои и по 30-40км в посока.
Който е решил да се тъпче в София, да живее на единия край пък детето му да учи на другия край да си бере гайлето. Аз вина нямам, че София е пламнала и че не се спазват мерките и сега. Щото в ГТ тук при нас не допускат без маски, нито пък в магазините. Ама ние и билетчета си плащаме чинно и гратисчии няма щото системата ни не е като вашата на самообслужване и самосъзнание. Нашите ученици ходят с униформи и ще ходят с маски, ако има такова решение. Вашите явно няма. Предлагам София като 1/3 от България да си се обучава ДО като толкова ви харесва и не можете да наложите дисциплина, а нашите да си ходят присъствено на училище.
И за справка - училището на детето ми е до блока залепено, минава два входа и влиза в него, а "моето" е на 25-30 минути пеша - така съм си го избрала.
Колкото до плексигласа на катедрата, това не ви е университет и лекция на студенти. Мен не ме бърка, бърка ги учениците. Особено пък първи-втори клас как си го представяте учителката да седи зад екран?

# 563
  • София
  • Мнения: 17 652
Когато децата са в училище учителят носи отговорност за живота и здравето им, когато им преподава във виртуална стая не би могъл да носи тази отговорност. Малките поне се чувстват доста по-свободни у дома, където можеда има и разсейващи фактори.


Хм. Това означава ли, че според теб учителят трябва да носи наказателна отговорност, ако дете или деца от класа му се зарази / заразят?


... Аз смятам домашното обучение за по-добро от ДО. Не ми виси преподавател с измислен график на главата. Щом ще трябва да помагам на детето ще е с моя ритъм и ще е на място където е полезно за него, а не пред компютъра. Трябва да има и такава опция за всички, които не искат натрисането на класната стая в дома им. Доскоро мислех такива хора за малко хахо, но при сегашните обстоятелства съм склонна да се присъединя към тях.


С годишни изпити по всичко!? По музика, трудово, рисуване, физвъз!?
Някъде там о/о матурите, олимпиадите (понякога - с много голяма стойност, равна на матурите), кандидатските (за каквото и да е) изпити? Това човек трябва да е сериозно луд за да го причини на детето си... С ДО тези предмети някак минават като в обичайна обстановка - рисувай, покаже рисунка, обсъди музикално произведение... де да знам - тичай на място и упражнения за раздвижване в условия на карантина беше добра идея. И т.н. Периодични тестове по предметите, не годишен изпит в/у целия материал. Няма дете, което да се интересува еднакво и да му вървят еднакво всички предмети, да не се лъжем.


За мерки за минимизиране на риска се изписа много - разделяне класовете на две групи, контрол на входа на училището, дезинфекция на стаите, коридорите и санитарните възли дори и ако значи назначаване на още персонал.


Конкретизирай. Колко честа дезинфекция на стаите, колко - на коридорите, колко - на санитарните помещения, колко - на работните повърхности, колко - на дръжките. И с какви дезинфектанти. Какво се прави с алергичните деца, какъв персонал е нужен (да го сметнем за, примерно, едно средно статистическо училище с 4 етажа, двор, физкултурен салон и, да речем, 100 стаи (грубо смятам, знам, ама с хранилищата и сервизните помещения и разните директорски, учителски и пр. кабинети... може и повече да са), за да се изпълнява това. И не забравяй, че няма как през време на часа чистачката да пръска дезинфектант по чиновете. *greensmile*. Все пак трябва всичко да се случи в междучасието.


Скрит текст:
Има възможност за консултации. А това с избора е невъзможно. Няма как аз да преподавам и присъствено и ДО. Имаш ли идея откъде ще се вземат учители и пари за заплатите им, че да имаш възможност да си избираш?
Щом повечето искат да присъстват, къде е проблема да се съберат сборни класове от няколко училища? Изобщо не говорим за назначаване на два пъти повече учители, нито за взимане на два пъти повече часове. Говорим да се организира по едно дистанционно училище за всяка област, примерно. В което дори не е задължително преподавателите да са от същата област. Все ще се намерят и желаещи учители да взимат по няколко часа седмично отгоре, включително и по специални предмети.

Хм, а това не е лоша идея. Всяко училище може да организира и двете форми на обучение - по избор на родителя. Класовете да се окрупнят - примерно ако от 4 паралелки половината са избрали присъствено ще оформят 2 пълни паралелки, което ще освободи 2 учителя да водят ДО на останалите 2 "сборни" класа. И вълка сит, и агнето цяло, и всички получават каквото са искали... разбира се, някои деца могат да се окажат при други учители, не тези, с които са свикнали - но това пък е въпрос на късмет, някои ще попаднат при по-добри, други - при по-лоши, да речем, средно взето е вероятно да са еднакъв брой ощетени и получили "бонус".


Скрит текст:
Лиляна, вирусът е РНК и поради високата си изменчивост, евентуалната ваксина, за да бъде ефективна, ще трябва честичко да се преправя. Обикновено срещу РНК вируси няма дългосрочна ваксина.

Ами и това не е точно така - тук леко си измислям, не съм вирусолог - но май старите рнк вируси - пр. морбили - не мутират много-много (или изобщо), "младите" - като този сега - да... Пак казвам, не съм специалист в областта, изводите ми са базирани на общи (повърхностни) наблюдения.

Последна редакция: пт, 07 авг 2020, 00:30 от katiABV

# 564
  • Мнения: 16 993
Разчет не е моя работа да правя, има си директори, заместник директори, счетоводител, РЗИ. Т.е има хора, на които за това им плащат - да направят разчет и да предвидят разходи, да посочат дезинфектанти и т.н.
Относно алергиите - аз съм алергична към миризми, особено към дезодоранти и парфюми, с които някои ученици така обичат да се къпят. Какво правим? Не са спрели да се поливат само защото мен ми пречи миризмата.  
Относно времето за дезинфекция и с уговорката, че не съм специалист - при малките ученици преди и след часовете мисля, че е достатъчно. Дори и на две смени да са. При големите, които учат на една смяна и са в училище от 8 за 14,25-15,20 и веднъж по средата на деня по време на час, в който не са в класната стая (ФВС, информатика или ИТ, специални предмети в работилниците).
Коридори и тоалетни се мият и дезинфекцират по време на учебните часове, когато не трябва да се ползват от учениците. Общежитията се дезинфекцират по време, когато учениците са на училище. Веднъж дневно.
Броят на необходимите служители за обема работа се определя от директора. Директорът е човекът който назначава персонала и определя работното време и работното място съобразно нуждите.
Училището носи отговорност за живота и здравето на учениците, да. Учителят - по време на часа. Затова се пишат отсъствия и закъснения, затова малките се водят и посрещат. До сега никой не е държал училището отговорно за грипните епидемии, които ежегодно избухват. По-скоро би следвало да се търси отговорност на родителите, които са прати болно дете на училище, защото имало контролно, щели да го изпитват или "да не изпусне материал".

# 565
  • София
  • Мнения: 17 652

Ако учителят "носи отговорност за живота и здравето на учениците по време на час", то той трябва да носи лична наказателна отговорност, ако някое дете се зарази по време на часа му. За разлика от сезонния грип тук все още имаме някаква възможност за проследяване на инфекциите - означава ли това, че учителите на първите класове с повече от 1 заразен ученик (били са контактни в часа му) ще бъдат приведени под отговорност за застрашаване здравето и живота на непълнолетен, поставен под негова / нейна грижа? Ти сериозно ли би се навила да работиш при такова условие? От друга страна, аз лично не бих и няма да подпиша "информирано съгласие" за поемане на риск и снемане на отговорност. Подписах ги при влизане в болница - бих и ще подпиша пак. Там. Понеже е наистина нужно и неизбежно. В училище... не е - нито едното.

# 566
  • Мнения: 16 993
Отговорността за здравето на детето е на родителя. Ако родителят изпрати болно/ контактно дете и то зарази други деца или учители отговорността не може да е на учителя. Ако се заразиш в ГТ ще съдиш шофьора ли, че се е качил болен пътник и те е заразил, защото шофьорът също носи отговорност за живота и здравето на пътниците, а билетчето за ГТ е застраховката на пътника, не просто плащане за услуга превоз.
А за да съдиш учителя, че детето ти се е заразило от друго дете първо трябва да докажеш, че той е виновен за това детето ти да се зарази и че е станало при него и че е можел да го предотврати, а не го е направил.
Училището винаги е правило всичко по силите си като институция, за да опази живота на децата за времето, през което са в него. Но училището е само сграда с 50-100 учители на 300-1500 ученици. Фактически няма как да се прикрепи по един възрастен на всеки ученик и този възрастен да го държи за ръчичка и да го пази като бодигард. Но пък училището носи отговорност, ако детето ми напусне сградата преди края на учебните часове и нещо му се случи, ако е на възраст под 12 години и аз не съм подписала, че може да се прибира само. Затова има охрана и децата се извеждат от учител и си тръгват едно по едно, когато дойдат за ги посрещната, а учителят следи с кого си тръгва детето. Поне при нас е така, за София - не знам. Та и отговорността, която се търси е в определени граници.

# 567
# 568
  • София
  • Мнения: 17 652

Т.е. училището
а) ДА, носи наказателна отговорност, ако детето под или над 12 години НЕ напусне територията на училището, но се зарази с потенциално смъртоносна или сериозно застрашаваща здравето в дълготраен смисъл болест
или
б) НЕ, не носи такава отговорност ("но понеже обаче защото") и носи отговорност само да не допуска лицата под 12 години да не напускат територията на училището.

Училището какво е - нещо като временен зандан за непълнолетни???

Работата е там, че ситуацията не е "обичайна". И ако се приеме, че децата са ДЛЪЖНИ да посещават физически училището би било редно и училищата - директорите, учителите, МОН - да поемат ПЪЛНА отговорност за това, което се случва там - вкл. предпазване от пренасяне на инфекция. Излиза, че това е единствената ЗАДЪЛЖИТЕЛНА за посещаване институция (изключая затворите - и да, там администрацията НОСИ отговорност за здравето на подопечните, вкл. и в имунологичен план и ДА, в случай на нарушаване на здравето на някой подопечен по какъвто и да било начин или по каквато и да било причина заплаща пълното му лечение, независимо дали е бил или не е бил здравноосигурен преди постъпването си и няма тук ама направление, ама плати си. Тестове, операции, всичко се заплаща.)

В момента дори предучилищните занятия не са задължителни за физическо посещавне - именно поради сложната обстановка...
 

# 569
  • Мнения: 16 993
Училището може да вземе мерки да намали риска от пренасяне на зараза - дезинфекция, проветряване, по-малки групи деца и дистанция поне между чиновете, да се връщат деца с явни признаци на неразпложение, да се мери температура на входа (малко бавничко, ама каквото такова), но няма как да гарантира, че някой родител няма да даде Панадол на детето си сутринта и да го прати болно на училище. Защото така правеха гастарбайтерите - лъжеха на летището, за да минат контрола и да се върнат тук да сеят заразата. Е, да съдим летища и авиокомпании ли, че някой е бил безсъвестен. И как ще докажеш вината на учителя, че детето ти се е запазило точно в неговия час от И и учителят е можел да предотврати това пък не го е направил? Ами ако твоето дете е заразило И? Искаш някаква абсолютна сигурност - Ами няма такава. Никой не може да ти я гарантира. От момента, в който си покажеш носа извън вратата на дома си ти си в риск.
Учителите не се мислят за безсмъртни. Учителите също имат семейства - родители, деца, внуци, съпруги и съпрузи... Учителите са в същия риск, в който и децата, на който се подлага всеки човек, който не живее под стъклен похлупак.
Учителите обаче са хора, които обичат професията си и ги е грижа за децата, на които преподават. Попадналите случайно в професията не се задържат дълго в нея, повярвай ми, просто не издържат. Учителите са свикнали да са изложени на риск от зараза.
За 20 години в училище, не помня да съм лепнала нещо от децата, а не е като да не са идвали кихащи и кашлящи на училище.
И пак питам раделити на ДО, какво правим с децата в яслите и градините? Там риск няма ли? Защото в не едно семейство има деца в различни възрастови групи. Та какъв е смисълът едното да е ДО, ако другото е на ясла/ градина?
Питам лте за анкета. Тези дни на страницата "Мама нинджа" във ФБ Мария Пеева, Мама Нинджа - преводач, писател и майка на 4 деца, най-малкото от които ще е първи клас пусна анкета - присъствено или ДО. Резултатите - 3,300 "ЗА" присъствено. В това число и лекари, и учители. 736 - "ЗА" ДО

Общи условия

Активация на акаунт