СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 12

  • 89 046
  • 769
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 4 557
На който се паднат.

# 676
  • София
  • Мнения: 2 299
Ще ми се ръководството да прочете последните постове за обучението по БЕЛ в СМГ.
Изобщо не разчитам да се случи. В темата от години се пише, че Десислава Рачева ежегодно прави така, че десетки деца да намразят програмирането и въпреки това продължават да я държат като преподавател.

# 677
  • Мнения: 2 285
Изобщо не разчитам да се случи. В темата от години се пише, че Десислава Рачева ежегодно прави така, че десетки деца да намразят програмирането и въпреки това продължават да я държат като преподавател.

Изтеклата учебна година не беше изключение. Отново имаше входирани оплаквания, на които беше отговорено със стандартното какъв невероятен специалист била (демек не виждат вероятност да намерят квалифициран заместник). На есен новите петокласници ще поемат "щафетата" и така. До края на света.

# 678
  • Мнения: 141
Училището от години не е това, което беше, за съжаление.

# 679
  • София
  • Мнения: 9 508
То си личи и по баловете за прием и интереса към него Wink.

# 680
  • София
  • Мнения: 3 705
Училището от години не е това, което беше, за съжаление.
Ама Вие помните ли къде беше това училище преди години? И давате ли си сметка къде е сега? Определено не е нужно да се връща там, където беше.
А това, че търсим най-добрите учители за децата си, не означава, че тези, които преподават в СМГ  не са по-добри от кварталните.

# 681
  • Мнения: 7 332
Рачева бачка страшно много поне на ниво състезания. Желаещите да стават учители едва ли се бият. Да, няма го приятелското/либералното отношение към децата, сравнявайки я с нейните колеги (под лупа я наблюдавах заради всичко изписано), но по-скоро проблем е това, че КМ е единствения предмет с нулева подготовка преди това. Уменията на част от децата не са от училище. Предметът не е лек, а при малко часове съвсем може да се умножи по нула.

# 682
  • Мнения: 35 468
Понеже досега децата са учили скрач, а в СМГ се учи С++, дали успяват ли да се справят с материала? Питам, защото на моя няма кой да му помага дори и малко с това...

Колкото до училището какво е и къде е, мисля, че дори няма нужда от коментар. Неслучайно хиляда деца в 4 клас се явявят на много трудни и натоварващи състезания само с една цел - място в СМГ. (от миналата година и в НПМГ, което също е чудесно училище и не отстъпва по нищо....)

# 683
  • София
  • Мнения: 1 111
Понеже досега децата са учили скрач, а в СМГ се учи С++, дали успяват ли да се справят с материала? Питам, защото на моя няма кой да му помага дори и малко с това...

Колкото до училището какво е и къде е, мисля, че дори няма нужда от коментар. Неслучайно хиляда деца в 4 клас се явявят на много трудни и натоварващи състезания само с една цел - място в СМГ. (от миналата година и в НПМГ, което също е чудесно училище и не отстъпва по нищо....)

Да, желаещи за училището има и се увеличават. Парадоксът е, че се опитват да ни убеждават,  че няма желаещи учители да се занимават с тези подбрани деца и трябва да се задоволим с прохождащи такива без никакъв предишен опит с ученици или останали още някоя година след възрастта за пенсия, без никакво желание и енергия за сериозна работа с децата. Такъв е случая с класа на моите деца по МАТ и БЕЛ. Писала съм и преди.
 Да, Рачева успя да откаже едното ми дете от програмирането, защото попадна в нейната група, но това ни е най-малкия проблем в СМГ.

 Предстои ни да се срещнем с 3-ти пореден учител по математика в 7-ми клас и втори по БЕЛ. Впрочем на сайта на РУО София за СМГ са обявени свободни работни места за учители по БЕЛ и по математика (по заместване) , които предполагам са за нас. Искам да призова ако тук чете учител, който има капацитета и желанието да работи с децата ни да кандидатства. Децата ни заслужават качествени учители!

Последна редакция: пт, 08 юли 2022, 19:40 от Watercolor_m

# 684
  • Мнения: 4 557
Опитах да вербувам по Мат. едно много очарователно момиче (бивша възпитаница) , но каза че засега няма как да го смести в графика ,иначе с желание.

# 685
  • София
  • Мнения: 1 111
Опитах да вербувам по Мат. едно много очарователно момиче (бивша възпитаница) , но каза че засега няма как да го смести в графика ,иначе с желание.

За съжаление това не върши работа. Доброто познаване на материята не е достатъчно, важен и  ключов е и педагогическият опит.  Това вече го играхме с младото и симпатично момиче завършило  математическа гимназия. Може да звучи крайно, но СМГ не трябва да е мястото за трениране на млади учители. Нека преподават 2-3 години на друго място, да са убедени за себе си, че това е тяхното поприще и тогава за минат на следващото ниво.

Последна редакция: пт, 08 юли 2022, 20:11 от Watercolor_m

# 686
  • Мнения: 2 285
Рачева бачка страшно много поне на ниво състезания. Желаещите да стават учители едва ли се бият. Да, няма го приятелското/либералното отношение към децата, сравнявайки я с нейните колеги (под лупа я наблюдавах заради всичко изписано), но по-скоро проблем е това, че КМ е единствения предмет с нулева подготовка преди това.

Без да сме от "късметлиите", на които е преподавала въпросната особа, си позволявам да не се съглася. Не е необходимо да си приятелски настроен или либерален с децата, за да е полезен учебният процес. Достатъчно е да подхождаш добронамерено и да си готов да повториш и потретиш дадено обяснение, вместо да крещиш, мачкаш и "начукваш канчета". Отнема еднакво време.

По отношение на предмета - да, проблем е това, че голяма част от учениците не могат да разчитат на подкрепа вкъщи. Но децата са прекрасни - имат 4-5 различни Вайбър групи за взаимопомощ, включително и по КМ, и там редовно се разменят кодове, търсят се решения и грешки. Взаимоучителната метода в действие, аз лично виждам много ползи в нея.

# 687
  • Мнения: 4 557
Тя е работила там преди 10 години, просто е в друга област в момента. Гледам,че срокът е до 10.07.2022

# 688
  • София
  • Мнения: 1 111
Тя е работила там преди 10 години, просто е в друга област в момента. Гледам,че срокът е до 10.07.2022

Пробвала е значи и след това е поела по друг път. Има желание, но няма възможност да се върне. Не знам...
 Наистина толкова ли е зле положение с учителите в София? От стотиците училища и хилядите учители, не може да се намери мотивиран такъв, който да преподава на подбрани с тежък изпит деца, пък било то и по заместване!? Нещо не се връзва...

# 689
  • Мнения: 7 332
Алисса, моето все пак беше при нея. У дома няма никаква подкрепа. 0 и хич.  Заради коментарите тук, докато чакахме класиране и записване, предложих курс за 2 седмици, за да знае какво представлява предметът. Еми, аз толкова разстроено заради нещо, което се учи, не съм си виждала детето. Това при първия урок. Реално госпожата в училище не травмира никак моето. И да, има разлика при двете групи, но това че работи с бивши нейни ученици и ги въвежда в професията е нещо добро. Нещата се случват, но бавно.
Вчера при изборът на школите, предпочете информатиката (има вероятност, ако е в събота, да не се получи) пред БЕЛ. В крайна сметка винаги ще може да се включи и едва ли ще им се откаже участие.
Миналата година организираха доста гъвкаво общинските  кръгове, за да не се прецакват децата заради карантини.

Общи условия

Активация на акаунт