СЕДМИ клас 2019/2020 - Ваканцията!

  • 33 426
  • 755
  •   1
Отговори
# 315
  • софия
  • Мнения: 30 490
Не следя внимателно, не харесвам Стандарт, но е нещо, което не съм чела до момента - https://www.standartnews.com/balgariya-obrazovanie/evropa-ni-pra … pfi4iPg39OGJfdC3k

# 316
  • Мнения: 1 114
Местата на 4-то са защото някой се е отписал/незаписал на 3-то. Те не са право на деца с нисък бал, а донаместване по училищата. Нищо ненормално не виждам в желанието на дете с 400+ да отиде в училище в т.н. първи ешелон. Или те са запазени по презумпция за 450+?! Да не говорим, че тази година с дистанционното обучение, има толкова измислени 6-ци в дипломата по БЕЛ и математика, че не е истина. И хоп високи балове. И това не е  справедливо, но това е част от играта.

# 317
  • Мнения: 210
Аз пък се чудя за двете освободени места в 73-то....къде ли искат да отидат тези деца? Ако има едно място в НЕГ и едно в СМГ, какъв е шанса и не е ли риска по-голям на отписващите се. И пак като размисли, нали децата правят средата в училище т.е. ако знаят защо са там и учат съвестно би трябвало избора да се сведе само до език или профил, а не на всяка цена да е максималното според бала.

# 318
  • София
  • Мнения: 3 809
То и без ДО има достатъчно измислени училищни оценки...

# 319
  • Мнения: 3 491
Red, много вдъхновяваща история!
......

Последна редакция: ср, 05 авг 2020, 10:09 от Amanda.D

# 320
  • София
  • Мнения: 7 672
Аманда, с резултат около 4.50 по рисуване се влизаше в Приложни изкуства тази година.
А по принцип има няколко училища, които предлагат подобни специалности точно за артистични деца и без космически балове.
Не знам какъв е конкретният случай и в колко от тези училища е кандидатствало детето.
ПП: Поправям се, даже с около 4 се е влизало в Свети Лука. Като човек, занимавал се с рисуване обръщам внимание, че на подобни изпити оценките са традиционно не особено високи. Simple Smile А децата са си талантливи.

# 321
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
Колкото повече ви чета, толкова повече се радвам, че не съм част от тази въртележка. Така да са ми противни игричките, скандалите и игрите на нерви, а точно това виждам, че става.
Жалко за децата. Далеч съм от мисълта, че те предизвикват тази буря, но за съжаление са потърпевшите от нея. Просто не искам да си представя какво е да видиш класирането и че си приет, и след две минути на викове да ти покажат вратата. Хиляди пъти предпочитам разочарованието сам пред компютъра.

# 322
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Аманда, в ПГИИ "Професор Николай Райнов" миналата година имаше безплатни уроци по рисуване. На моя колежка детето ходеше веднъж седмично в продължение на една година там и на изпита по рисуване изкара 100 т.
Дете от нашето градче явно беше оставено само да си кандидатства. И на трите класирания никъде не беше приет и си остана в старото училище. Ама то си писало училища, в които иска да учи, а балът му не е нищо особено - не знам дали има и 250 т. Обаче при него има пълна и тотална незаинтересованост от страна на родителите.
От 6 клас следя как става кандидатстването и как се движат баловете за училищата където искаше да кандидатства девойката. Така, че оправдания за родителите няма. И нещата не винаги опират до парите.

# 323
  • Мнения: 8 919
Голямо нищене на сагата с четвърто класиране в НТБГ. След като изчетох всичко съм на мнение, че наистина са объркали първоначално класиране. Основният критерий винаги си е бил балът, а основната постановка върху която се гради подредбата независимо на кое подред класиране е, че по-нисък бал не може да измести по-висок. Това е. Просто и ясно. Кой как си е изкарал балът, с подготовка от училище, с уроци, с помощ от мама и тате и прочие, в случая няма никакво значение. Кой колко се е трудил също. Мързеливият ми син изкара доста приличен бал без хич да се е презорил. Малкият ми син, който е по-трудолюбиви, може да изкара по-нисък бал. Е, той по-голямо право ли ще има за избор, защото се е трудил повече? Няма да има.

# 324
  • Мнения: 3 491
Кофти е да разказвам във форума подобни истории и повече подробности няма да пиша. Но исках да кажа, че има различни житейски ситуации

# 325
  • Мнения: 5 165
Голяма драма с бал от 350 до 400. А дали ще учи в 31, 32, 18, 22, НТБГ, НФСГ и т. н. в този ешелон от гледна точка среда, изобщо не намирам разлика. Сума народ изобщо не знае какво иска, само драми да има до последно.

# 326
  • Мнения: 1 114
Дори само като локация не е едно и също. Горе-долу нали се сещате къде се намира 18, къде 31? Ако детето живее в Младост 4, дали е все тая?

# 327
  • Мнения: 3 486
...
Сума народ изобщо не знае какво иска, само драми да има до последно.
И процедурата за кандидатстване никак не помага в това отношение.
Ако лятото продължаваше 6 месеца щеше да има 15. класиране със свободни места и отписване-записване в училища, чиито проблем не е евентуалбата родителска неинформираност на децата с бал 200.
Не мисля, че някой подлага под въпрос водещото място на бала.
Точно то се прецаква от хазартните моменти в 3 и 4.класиране. А тези, които са били на косъм от желани училища и после не се решават на лотарията (щото нали балът трябва да е водещ, а не авантюризма) после гледат как желаните от тях места се заемат от по-ниски балове.

# 328
  • София
  • Мнения: 9 518
Някъде не излязоха ли вече класирани и балове?

# 329
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Айде сега! А тези деца, които пътуват до София, за да учат? Защото искат да учат нещо конкретно, имат си бала, но училището в населеното място, където живеят, не предлага нищо по-различно от обикновено килийно образование. И после защо просперирали разни висши училища от рода на колежа в Ботевград.
Май нещо всички сме се поразглезили...

Общи условия

Активация на акаунт