Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 62 595
Много от учителите дори при идеална възможност няма да искат някой да се включва паралелно в часа през видеото по причините, по които не искат и ДО - външните зрители. Това извън допълнителното напрежение от чисто организационно естество в часа - кога да бъде включвано детето/децата от видеото.

# 556
  • София
  • Мнения: 19 932
Ох, Андариел, знаеш, че не съм учител или техен защитник, ама е много удобно все учителите да са криви и да имат нещо за криене от страничните зрители при ДО.. То хубаво се иска  едно или друго, ама никой не отчита, че тези хора не са машини, хора като нас са и редом с  притесненията си за здравето, имат такива и за обема/натоварването при работа по време на  ДО. Отчитат и сами по-ниската резултатност/ефвктивност от обучението, каквото и да си говорим тук..Подготовката за часове в ДО е много по-трудоемка и времеемка от стандартната, за проверяването на домашни да не говорим, за необходимостта от доп. техника за пълноценна работа по някои предмети също.. Питайте някой  съвестен учител по математика на гимназисти как се проверяват домашни върху стереометрия примерно и колко време им отнема поправката на такива... Пък били те и по 5-6 на клас на избирателен принцип. Това не е БЕЛ или друг език, където домашното може да се набере в Word от ученика и с лекота да се провери/редактира от учителя. Кой ще ги компенсира финансово тези хора, кой ще ги подсигури с тази техника,  а и натрупаната умора от извънредния труд да не збаравяме как рефлектира също негативно върху здравето... Бях чела някъде из темите, че за преподаване именно на стереометрията в 73-то  Ганис се е сдобила за лична сметка с графичен таблет... Ами не са длъжни, ама това никой не го отчита. Ако имаше достатъчно ресурси за такова обучение и те нямаше да са противв по-голямата си част (освен баш скатавките), сигурна съм - щяха да имат и техника, и адекватно заплащане , и колеги, с които да си поделят товара.. Но няма Wink

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 08:58 от пенсионирана русалка

# 557
  • Мнения: 6 325
Нали затова им дадоха големите пари😀
Всъщност на чужд гръб и сто тояги са малко.

# 558
  • Мнения: 19 999
Всъщност на чужд гръб и сто тояги са малко.
Точно така! Важи и за други неща. Като например, че аз ще си бера грижата и ужаса как и къде да се лекуваме, а не МОН.

Русалка, наистина ли всекидневно се проверяват домашни по математика?
Останала съм с впечатление, че дори в СМГ не се проверяват тетрадка по тетрадка всеки ден.
Могат да се носят на хартия веднъж седмично в училище.
А и в крайна сметка МОН имаха цели 3 месеца да мислят варианти.

# 559
  • София
  • Мнения: 62 595
Разглеждам нещата чисто сценарийно, най-пестеливо на принципа "с малко трици да наловим маймуни". Според мен при едно смесено водене на часовете е дори по-лесно, защото детето зад камерата ще вижда това, което е на монитора. една камера, която е насочена към дъската не струва кой знае колко, а учителят пак да си рисува с маркерите.  Просто няма да е в клас физически. Не е нужно учителят да приготвя повече, отколкото приготвя за присъствените часове.  Според мен по-скоро проблемът е психологически, а не толкова технически. Хората не обичат някой да им влиза в пространството на класната стая и това е напълно разбираемо. Това е проблемът, не толкова технически.

Преди малко гледах заместник-министърката и шефката на Родители - общо-взето първата говори общи приказки за дезинфектанти и протоколи, от които всеки ще си избира,, а втората като психолог, който говори неща като за... ами, несериозно ми звучаха, тук си говорим по-сериозно по темата. Чиста пиар история ми се видя. Продължава нищо да не е ясно. Нищо не отхвърлят, но и нищо конкретно не казват.

# 560
  • София
  • Мнения: 19 932
И да не се проверяват ежедневно, какво, Дъждец.. Това беше един от примерите.  Остава подготовката за часа. Един пример в тази посока: нямам аз такъв таблет за работа в реално време, не ми е трябвал просто, но се наех да помогна онлайн на познато дете в Перник с усвояването баш на стереометрията. Хаха, Андариел, извинявай, ама е далеч от истината твърдението ти, ако го сведем до чисто ДО. Нямаш вероятно идея колко време отнема предварителната направа на  презентация с ползване на програми за чертане на триизмерни тела, с цветово онагледяване, че да се разбере от децата материя, трудно усвоима и в реални условия, с изписване на теореми и аксиоми, с решаването на няколко примерни задачи по урока. Часове буквално, изсърбах му попарата.. И сега това си го представи всеки ден за различни класове да се прави от учителите. Наистина на чужд гръб и сто тояги са малко..

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 09:15 от пенсионирана русалка

# 561
  • Мнения: 19 999
И защо трябва да е на таблет?
И да, имам позната пенсионирана учителка, която цяло лято се учи да пише на такъв таблет, защото дава частни уроци.
Какво пречи камерата да сочи към дъската? Навремето в университета при нас пишеха на шрайбпроектори. Вижда се чудесно, евтино е, не изисква никакво обучение. И висша математика, и статистика, и диаграми, и формули, и т.н.
Както предполагах, домашните не се проверяват всеки ден лист по лист, така че не виждам причина да не може да се носят веднъж седмично тези, които смятат да проверяват.

# 562
  • Мнения: 4 916
Не са ми ясни нещата. Ако сложат камера към дъската и едно дете гледа от вкъщи. Има ли гаранция, че ако изпитват негов съученик на дъската, няма да бъде записан и после разпространявано видеото с нечиста цел? Мисля че няма. Та моето дете със сигурност ще се притеснява да говори пред камера. А учителите изпитват и на дъската.

# 563
  • София
  • Мнения: 62 595
В такива ситуации няма как да се угоди на всички и винаги всичко да е ок.

# 564
  • Мнения: 19 999
Това е основателен аргумент. Затова казвам, че имаха 3 месеца да се съберат експерти, учители, родители.
Моето дете хич не харесва изпитвания на дъската.
Анди, то детето ще е присъствено, ама някой от дистанционните може да го запише и разпространи.

# 565
  • Мнения: 4 619
https://www.bbc.com/news/world-asia-53901707?at_custom4=AA597668 … Zrwlohhac1kdyZX-E
Всички училища и детски градини в Сеул се затварят след скок в броя на положителните с КОВИД.
Близо 200 човека - персонал и ученици са заразени.
Дистанционното обучение ще продължи поне до 11 септември.

# 566
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, редактирах, защото после ми светна какво точно имаш предвид.
Да, остава проблем това със записването, но там вече родителите трябва да поемат отговорност да не записват и да не разпространяват видео. Ако те знаят, че ще бъдат подгонени за разпространение, хич няма да ги топли какво прави отрочето, защото те ще са подписали.

на мен продължава да ми е много странно относно излизащите информации от различните държави - едни казват "всичко е ок, имаме само единични случаи в училищата", а други предупреждават за проблеми и затварят. Къде завършват реалните данни и къде интерпретацията им?

# 567
  • София
  • Мнения: 19 932
Продължаваш с аналогиите, които не са съвсем точни, Дъждец.. Нещата са несравними. Да, имаше шрайбпроектори, ама целта им беше просто нещата да са видими за всички в голямата университетска зала. И ако някой е имал питане по материята, то той си е бил в залата, нямало е и онлайн участници в образователния процес.. А сега не е така. По-модернзирано е  даже, има големи екрани в различни краища на залата, на които се вижда ределно ясно написаното на дъската.  Ок, ще вижда и детето дъската, ще слуша съвестно, ама при неяснота какво правим? В Германия всъщност  и без Ковид има  излъчване на лекции/упражнения/туториуми в реално време, да си гледаш у дома о ижама, ако искаш, НО на въпроси преподавателят отговаря САМО на присъстващите в залата. Тази схема се смени само по време на ДО, понеже всички бяха онлайн. Лекцията иначе остава записана /качена в порталите на унито, да си я гледаш, ама не е същото, нали.. И тогава ще почнат пък оплакванията, че на детето, което си е у дома, не му се обръща същото внимание като на тези в класната стая и то трупа пропуски. Ще са нужни  в такива случаи индивидуални консултации, тоест пак натоварване за  едната страна, което не се отчита..

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 09:37 от пенсионирана русалка

# 568
  • Мнения: 9 954
Аз съм за ДО. За малките в І - ІV клас се налага присъствено, като за децата с хронични заболявания трябва да е ДО. Знам, че родителите на тези деца ще бъдат максимално натоварени, но горчивата истина е, че те са натоварени и преди тази пандемия и ще останат и след нея. При повечето единият родител вече е останал вкъщи, за да гледа болното дете и сега ще влезе в ролята и на обучаващ, не само на отглеждащ. Децата не се пазят, невъзможно е.

# 569
  • Мнения: 4 619
Темата за училищата в България ли е, или за университeтите в Германия?

Общи условия

Активация на акаунт