Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 247
  • 762
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 1 295
Това са социални умения. Вие да не комуникирате само с хора, които са ви приятни? В живота има от всичко и децата трябва да се научат как да се държат във всяка ситуация, не само приятните.

# 571
  • Мнения: X
Личното ми мнение е, че към настоящия момент основният проблем е, че системата е еднакво неподготвена и за присъствено, и за дистанционно обучение. Дори да няма възможност за избор, твърде вероятно е в един момент да се наложи преминаване към ОЕСР, за паралелка, випуск, училище, град, може би и за всички. Трябва да има ясни правила - например времетраене на часовете, седмично разписание, което да се спазва, да няма домашни пратени в 22 часа в събота вечерта със срок неделя сутрин и много други подробности. Да се надяваме, че протоколите, които изготвят, ще дадат смислен отговор на всичките ни въпроси.

# 572
  • София
  • Мнения: 62 595
Предпочитам да комуникирам с хора, които са ми приятни. Хич не е нужно децата да се научат как да се държат във всяка ситуация с всякакви индивиди, включително с неприятни.  Дори хич не бих препоръчала на някого да кара или да очаква детето му да общува с неприятни за него съученици или възрастни, защото това действа зле на самочувствието, напряга, изнервя. Ако не може да ги избегне, трябва да се пребори, те и затова се изнервят децата често, защото нямат никакъв начин да избягват неприятните си връстници и възрастни, защото са затворени в една среда и в едно пространство. И да каже "не искам", никой не го чува.

Така е, изобщо не е подготвена системата, пропиляха три месеца и нищо не направиха.

# 573
  • Мнения: 1 295
А като почнат работа минават интервю на всички колеги, дали са им приятни! Не въобще не съм им нужни умения да са адаптивни във всяка среда!
Заради такива мнения се отглежда такова калпаво поколение, че и все по зле става!

# 574
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, не, не са им нужни умения за всяка среда. Ако теб те бяха пуснали в някоя кофти среда вашите с идеята да си адаптивна дали щеше да ти хареса?
Нищо му няма на поколението, дори са много по-оправни от нашето поколение. Тези, които са научени да се ценят като личности хич не се и опитват да са адаптивни на места, където не искат да бъдат и с хора, които не им харесват, а си вдигат шапката и търсят по-добри възможности. Хич не държат да се адаптират, образувайки си нерви. А за колегите - общуват на хигиенния минимум, изискван от работата. Ако някъде не им хареса или не започват изобщо, или си тръгват. Или работят, но реално животът им е извън работата. И добре правят.

# 575
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
А като почнат работа минават интервю на всички колеги, дали са им приятни! Не въобще не съм им нужни умения да са адаптивни във всяка среда!
Заради такива мнения се отглежда такова калпаво поколение, че и все по зле става!

Едно е възрастен да попадне в такава среда, съвсем друго е дете. Децата не знаят как да реагират и имат още незряла психика. По-слабите се затварят в себе си. Тарторите пък ни се наказват адекватно. В повечето случаи в училище ги оставят да се оправят както могат, естествен подбор един вид. Те за това после стават неадекватни възрастни.
На работа можеш да напуснеш или да се дистанцираш, на училище не.
Кото ти чета постовете ми изглеждаш доста доминантен тип - все ти си права, на другите не трябва да им се дава думата дори.

Смятам също, че деца, които разчитат само на училището за да си изградят приятелства после им е много трудно като завършат, защото са свикнали да намат контакти извън него и трудно завързват такива.

# 576
  • Мнения: 912
Всъщност Punk_girl e доста права. Децата в училище се оправят или поне се опитват да се справят с различни ситуации, придобиват различен житейски опит. В една подбрана и приятелска среда това не би било възможно... Напротив, ще свикнеш с този тип приятелска и добронамерена атмосфера и после ще ти е много трудно. От една страна ще изискваш и ще търсиш непрекъснато такава среда. Но крайна сметка животът ти няма вечно да цветя и рози. И това разминаване между очаквания и реалност води до кофти последици за психиката.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 08:38 от Pulitash

# 577
  • София
  • Мнения: 62 595
какво й е лошото на приятелската и добронамерена атмосфера? И какво му е хубавото на това да споделят едно пространство с деца, които са случайно попаднали там, нямат нищо общо, а често нито се харесват или са в конфликт? Много са си добре даже тези с подбраната среда, и психиката им е доста добре, по-стабилни са, после си търсят и си намират тази среда. Щом ние като възрастни правим всичко възможно, за да си подбираме средата, то защо за децата си да не го правим? Дайвърситито нещо не ме блазни, когато става въпрос за децата ми. Който иска да си смесва децата с когото му дойде на ума. Моите са си много добре в подбраната среда още от малка възраст.

# 578
  • София
  • Мнения: 5 607
Ето нещо интересно за гледане от 16,09,2020

SUN, 16 AUG
Каква ще е новата учебна година при Covid-19?
Интернет общество - България · Sofia

https://www.facebook.com/internetsocietybg/videos/897316017428901/?__xts__
  • =68.ARDBXQFTCwn8vic0124fgOqX5ISNX_vB-FLCBBgStQJQBeNzTfriVOuMDrwn05FgEEgUo5wOz1DZ6K1sqIrdVOQEQ3dA9atBKD4hvJVUFLYpryVTSfFONC9vx6yQRLM_tABiGb5mgwEOINeplwT48wKM8kwsjaPFCN4cyZ7Jn9sEguUvUkiea80BBFKVAlFkVBVBp2ITxlgc3DXsu8EB-5-xq7sDgkS9ogPd12uF3N5sqbvuvgAu07yS46Kk0kAdIcAbiw6LtjK4i5kd99ip3967HCoh6VqwHJ_KpDHuZN6anlVxgeZ-ZfU9M6R8IsUGDBNOiTRy21X-zrMYG6YZTtImMdQME8TT&__tn__=-R

# 579
  • Мнения: 1 295
Andariel, такова нещо като подбрана среда няма. Навсякъде вероятността да има деца, които не си допадат е еднаква. Това, че си мислиш, че общите интересни и близките разбирания на родителите, правят децата приятели е огромна грешка. Разни хора - разни идеали.
Но ако обучението стане в дистанционна форма, вероятно няма да има и допълнителни занимания, т.е. никаква социална среда. Не знам за децата, но аз като възрастен, в периода на ИП ми се искаше да се видя с някой и ако щеш да се скараме, само и само да им разнообразие. А ние не сме от тези, които 3 месеца въздух не видяха, излизахме и се срещахме с хора възможно най-много.
За мен не е нормално цял свят да трепери под заплахата от вирус, които така или иначе няма да ни унищожи като вид. Да ще има жертви и при войните има, и при други болести има. Хора се раждат и умират. И да това е моето мнение, всеки си е свободен да трепери колкото си иска. Както е казал Дарвин, оцелява най-адаптивния!

# 580
  • Мнения: 2 134
Защо след като тази разнородна и оформяща среда е толкова полезна за психиката, всички драпат да я напуснат максимално бързо и да ги приемат в елитно училище? Моля, не ми обяснявай, че е полезно за психиката от ранна възраст да бъдеш унижаван и подлаган на вербален и физически тормоз само заради това (примерно), че учиш много или носиш очила, или си по- пълен от другите, или не слушаш тяхната музика или просто не се вписваш.
Тези преживявания оставят трайни следи при децата.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 08:12 от Cygnus

# 581
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Да, винаги има жертви, ама ако може да са другите, нали?

А какво пречи да се виждате с хората онлайн. Сега вече техниката е напреднала и може да се виждаме всеки ден с хора, които са на различни точки на света. Това, че сме физически сами в къщи, не значи, че не може да общуваме с хората. Аз като си бях в къщи имах повече време за приятелите си, колкото и противоречиво да звучи. Говорихме си мнаго. Виждахме се във видеочат и пиехме кафе заедно. Сина ми също имаше "конферентни" разговори. 😁

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 08:09 от Irene Adler

# 582
  • София
  • Мнения: 62 595
естествено, че има подбрана среда, не зная защо отричаш този очевиден факт. Твоето дете да не би да си го пуснала в каква да е среда, гледаш много добре с какви хора се събира, с кои деца от класа общува и с кои изобщо не искаш да общува. Евентуално може да си идеалист на тема "многообразието заедно", но здравият ти разум не позволява детето ти да се смесва с хора, които не ти харесват. Който може да осигури подпбрана среда го прави. В образованието това е или драпането за точно определено училище за първолака, или местене от една градина в друга за малките деца, или частна градина/училище, или щурм на училищата с отделен прием. Това няма начин да не го знаеш, но приемам, че в момента ти е изгодна позицията, която показваш, защото ти е по-изгодно децата да са на училище, и то не толкова заради самите деца, а защото дистанционното на теб ти създава главоболия. На теб ти се било отразило зле, значи на всички трябва да им се е отразило зле. На теб ти създава неудобства, значи трябва да ти е удобно. Е, всеки иска да му е удобно, но поне да не се крие зад други думички.

# 583
  • Мнения: 1 295
Какво насилие. Те вече ако повишат тон и ги водат в педагогическа стая, като агресори. Едно комшийче беше дръпнало косата на съученичка. Такъв проблем станал! Едно време така се закачахме, сега е агресия!
И виждам онлайн = гледам телевизия. Ако някой не обича да се среща с хора, а да си седи вкъщи пред монитора - негово право. Аз съм социален индивид и искам да съм между себеподобни, да има лична комуникация!
И не смятам да се меся на детето ми в отношенията му с децата. Напротив, само да си избира. В градината една госпожа се оплака, че моя хубостник не искал да си играе с някое от децата. Ма детето било много умно и интелигентно, да поговирм с него, че не може така. Аз и обясних, че всеки има право на избор и догмата "тук всички сме приятели" да я пробутва в някоя секта. Децата си имат предпочитания. Е ни едно от двете деца не умря от това, че не играят заедно.
В на дъщеря ми групата пък имаше едно момиченце, което много искаше да си играе с нея. Моята не я отразяваше. Другото обаче беше по-настойчиво, сега са най-добри приятелки.
Ситуации всякакви! Децата трябва да се учат да се оправят в тях!
Има родители, които се опитват да подбират среда и да демонстрират някакъв социален статус. За мен това не е хубав пример за децата. Ти си по-добър от другите, затова ще учиш там! Колко хубаво звучи, нали?
Относно моето удобство. Аз съм тук и изразявам моето мнение, не се крия зад нищо.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 08:19 от Punk_GirL

# 584
  • София
  • Мнения: 62 595
Всеки се меси в отношението на детето си с другите деца - дали с мълчаливо съгласие, дали с мълчаливо несъгласие, дали с думи поощрява тези приятели или пак с думи не одобрява онези приятели. Никой родител не си оставя детето ей така, като свободен електрон да взаимодейства с всеки. Твоят пример посочва, че също го правиш - месиш се.

Хората са с различен социален, образователен, културен и т.н статус. Естествено, че ще се групират по този статус. Всякаквият статус на родителите определя поне наполовина настоящето и бъдещето на детето, включително къде и с кого ще учи.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 08:35 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт