Частни училища-информативно-дискусионна тема 42 - все още ваканционна

  • 39 692
  • 777
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 6 333
Ох, колко цифрена беше сумата? Хахахахо

# 691
  • София
  • Мнения: 16 209
Надявам се да не разбереш какво в действителност е житейска трагедия. Наистина. Явно си пийнала повечко и пишеш глупости.
Еми, аз съм от тези, които честичко ходят на кръчма, демек - от реализираните. Simple Smile А и не можем всички да пишем само умности, като теб. Laughing

# 692
  • Мнения: 194
Я чакайте да ви разваля раздумката с Нико и да попитам  тук ветераните в отглеждането на ученици за оценяването на първокласниците.
Предполагам повечето ЧУ ползват 'школо.бг', а знам, че и някои от ДУ-тата също я ползват. На вас не ви ли се струва малко 'too much' да има тооолкова подробни статистики, графики и класирания спрямо класа на детето, випуска, та и спрямо средния успех на училището.
Оценки още от първата седмица? Та какво им оценяват, входното ниво? Или оценяват нас родителите, дали и колко се занимаваме вечер след училище с децата допънително в къщи.
С някакви смесени чувства съм, поне аз.

# 693
  • София
  • Мнения: 16 209
По-скоро ДУ ползват по-масово Школо. Частните училища обикновено си имат собствени платформи /поне в нашето е така/. Иначе оценки на входни още в началото има и в нашето ЧУ, но те се правят по-скоро с информативна и диагностична цел - за ориентир на учителите - какво са забравили децата през лятото и върху какво трябва да се наблегне при преговора, което намирам за хубаво и полезно. Да, пишат се оценки, но те нямат някакво влияние върху крайния успех и не са източник на стрес.

Последна редакция: нд, 11 окт 2020, 23:53 от sanaka

# 694
  • София
  • Мнения: 762
Я чакайте да ви разваля раздумката с Нико и да попитам  тук ветераните в отглеждането на ученици за оценяването на първокласниците.
Предполагам повечето ЧУ ползват 'школо.бг', а знам, че и някои от ДУ-тата също я ползват. На вас не ви ли се струва малко 'too much' да има тооолкова подробни статистики, графики и класирания спрямо класа на детето, випуска, та и спрямо средния успех на училището.
Оценки още от първата седмица? Та какво им оценяват, входното ниво? Или оценяват нас родителите, дали и колко се занимаваме вечер след училище с децата допънително в къщи.
С някакви смесени чувства съм, поне аз.

Входното е да се види доколко се е занулила базата данни и каква е въобще отправната точка за учебната година, чисто информативно. А на такива статистики аз много бих се радвала, чак съжалявам, че в нашето училище не ползват shkolo. Обаче аз много оценявам всякакви метрики по принцип, дават ми ориентир и контекст. Ако не се споделя много-много с детето - не виждам какъв е минусът?

Допълвам, явно още спя - за първокласници сигурно идеята на входното е пак същата, да се види кой как стартира, за да се адаптира образователният процес (но това сигурно е малко идеалистична представа).

# 695
  • София
  • Мнения: 62 595
Входното си е входно - за оценка. Ако е само диагностично - няма да го оценяват. Но го оценяват и после това влияе на последващите оценки. Наистина малко са идеалистични представите. Ако е за диагностика само учителят трябва да каже - така и така, няма да пиша оценки, но се постарайте да отговорите на въпросите от теста.

# 696
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 181
По принцип, по наредба, оценките от входното не се взимат предвид за крайното оценяване. На практика, учителите не го знаят това и си ги смятат.

# 697
  • Мнения: X
По наредба входното е текущо изпитване и  е включено в минималния брой текущи изпитвания за срока. Няма текст, според който оценката от него не се взема предвид при оформяне на срочна оценка. Това, което понякога се пренебрегва е, че се провежда по учебни предмети или модули, които са изучавани през предходната учебна година в задължителните учебни часове.

# 698
  • София
  • Мнения: 16 209
Входното си е входно - за оценка. Ако е само диагностично - няма да го оценяват. Но го оценяват и после това влияе на последващите оценки. Наистина малко са идеалистични представите. Ако е за диагностика само учителят трябва да каже - така и така, няма да пиша оценки, но се постарайте да отговорите на въпросите от теста.
Обясняваш ми как стоят нещата в нашето училище ли? Защото аз не пиша по представи. Входните се правят в самото начало, без преговор и са точно за да се види какво са забравили децата, анализират се грешките и после се преговаря, като се набляга именно на нещата, които повечето деца са забравили. И никога тази оценка не влияе на последващите, а още по-малко на крайните, независимо, че се вписва като текуща. И смятам, че точно така трябва да бъде /и предполагам, че е така и в другите ЧУ, които правят входно още през първата седмица/. В държавните училища също зависи от учителя дали и доколко оценката от входното ще влияе на крайната - някои учители не ги вземат предвид или не им отдават голяма тежест. Няма нормативен текст, който да ги задължава да формират средноаритметична срочна и/или годишна оценка.

# 699
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 181
Да, прави сте, входното ниво е текущо изпитване е с диагностична функция на миналогодишен материал. Същевременно обаче в наредбата пише, че срочна, съответно годишна оценка се формира от учителя, като се отчитат компетентностите на ученика върху учебното съдържание по съответния учебен предмет или модул, изучаван през настоящия учебен срок или учебна година. Тоест текущата оценка от входно ниво върху материал от миналата година не би трябвало да влиза в срочната или годишна оценка от настоящата година.

# 700
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма значение дали училището е държавно или частно - правилата са си правила. Щом има оценка - значи влияе, пък каквото щат да си приказват учителите. Оценката се вписва в дневника, тя вече съществува и се смята - това административно.
Също така, винаги трябва да се казва на децата, че нещото, което се дава, няма да се оценява, щом идеята е да се види какво е нивото. Дава се точна инструкция. Ако искаш да видиш какво е нивото не пишеш оценки, защото психологически това влияе върху изследваните лица. Когато като логопед правя обследване и пускам диктовка на децата, изрично инструктирам, и после каквото и да направят, това не го давам на учителите. Това е диагностика. Входното ниво не е диагностика, то е част от оценяването на ученика и е текуща оценка. Редно е децата и родителите да го знаят и да не си правят илюзии.

# 701
  • София
  • Мнения: 16 209
Отказвам се! Ти си по-наясно кое как се смята и как влияе в училището на моите деца.
Ама, ако може да ми посочиш къде са разписани тези правила за влиянието и смятането на оценките, че да се отърся от илюзиите, които имам вече повече от 15 години.
И къде тръгна да сравняваш диагностиката, която ти правиш като логопед, с входно ниво по предмет в училище?

# 702
  • София
  • Мнения: 62 595
Принципът е един и същ - хората трябва да знаят кога ще бъдат оценявани и кога не. И това важи И за учителите, а друг въпрос е какви си ги приказват. Тези неща се учат във вузовете, би трябвало и учителите да са ги учили. Когато правиш диагностика на ниво целта е да разбереш какво е нивото, а не да оценяваш индивидуално всеки и да му нанасяш оценка, пък да твърдиш, че тази оценка нямала значение. Какво ме питаш къде са разписани? По-скоро по каква причина една оценка, която е вписана в дневника не е оценка? Да, няма защо да спорим, защото не опира до лични интерпретации, а до правила.
Все едно да те спре катаджията, да ти напише фиш, а после да ти каже - няма да го смятам, няма нужда да плащаш, аз само исках да зная на какво ниво си като шофьор и дали спираш на светофара.

# 703
  • Мнения: X
Входното ниво не е диагностика, то е част от оценяването на ученика и е текуща оценка.
И си права, и не си.
Текущото изпитване по ал. 2 е писмено и има диагностична функция с цел установяване на степента на усвояване на основни понятия, факти и закономерности и на придобитите компетентности, които ще се надграждат през учебната година, както и идентифициране на дефицитите и предприемане на мерки за преодоляването им.
Факт е, че се вписва текуща оценка. Факт е и че няма текст, който да задължава учителя да я вземе или не предвид при оформяне на срочна оценка.

# 704
  • София
  • Мнения: 62 595
Ей така, както не задължава, така накрая я смятат. Да, по алинея две диагностицира усвоения материал и съответно го оценява. Иначе нямаше да има оценка. Поредната боза, в която в едно и също изречение се изказват принципно различни и взаимоизключващи се действия. Или оценяваш, или диагностицираш. Нищо де, хубаво е човек да си има едно на ум, че оценката си е оценка и щом е нанесена, значи се смята. Накрая като се чуди дали да му пише 5 оло 6, ще погледне "о, ама тук има една четворка на входното, сори, ама ще пиша петица за срока". И честито - има си обосновка.

Последна редакция: пн, 12 окт 2020, 10:43 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт