Частни училища-информативно-дискусионна тема 42 - все още ваканционна

  • 39 695
  • 777
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 194
Няма значение дали училището е държавно или частно - правилата са си правила. Щом има оценка - значи влияе, пък каквото щат да си приказват учителите. Оценката се вписва в дневника, тя вече съществува и се смята - това административно.

Това изглежда да е точно така защото това което забелязвам е, че оценките отще от първат седмица се вписват в електронния дневник, за всяка седмица по една оценка. И в зависимост от тези оценки, срочната оценка която също се вписва  се променя постоянно, ако има промяна в оценките. И да, явно и оценката на входното ниво се вписва измежду другите оценки. 
И аз говоря конкретно за първокласници.

# 706
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 181
Това е така, текущите оценки, веднъж вписани, излизат средно аритметично в школо, но учителят може да напише различна оценка като срочна или годишна, по негова преценка.

# 707
  • София
  • Мнения: 15 167
Това е така, текущите оценки, веднъж вписани, излизат средно аритметично в школо, но учителят може да напише различна оценка като срочна или годишна, по негова преценка.
Това е много странно. Във ФЛ и като цяло във френската система, има коефициент на теста, освен числен израз на оценката. Така могат да решат едно контролно да е с коефициент 0.5, а друго с 2 или дори 4 и това се отразява на общата оценка по предмета автоматично. Коефициентите си ги пише учителя, но се знае винаги каква е сборната оценка. Мисля, че е по-полезно това.

# 708
  • София
  • Мнения: 16 209
Да, няма защо да спорим, защото не опира до лични интерпретации, а до правила.
Все едно да те спре катаджията, да ти напише фиш, а после да ти каже - няма да го смятам, няма нужда да плащаш, аз само исках да зная на какво ниво си като шофьор и дали спираш на светофара.
Не само, че не е все едно, ами няма нищо общо. Фишът е административен акт, издаден в административнонаказателно производство, с който се налага административно наказание за конкретно административно нарушение, посочено в закон с конкретен състав и с конкретно определена санкция. Оценката не е наказание за административно нарушение и няма нормативно правило, колкото и да повтаряш имагинерно, че е въпрос на правила, което урежда дали, как и с каква тежест се взима предвид всяка оценка при оформяне на срочени успех. И това, че някои учители формират срочна/годишна оценка, смятайки средноаритметично, включително и оценката от входното, не го прави нито правило, нито правилно.

Няма значение дали училището е държавно или частно - правилата са си правила. Щом има оценка - значи влияе, пък каквото щат да си приказват учителите. Оценката се вписва в дневника, тя вече съществува и се смята - това административно.

Това изглежда да е точно така защото това което забелязвам е, че оценките отще от първат седмица се вписват в електронния дневник, за всяка седмица по една оценка. И в зависимост от тези оценки, срочната оценка която също се вписва  се променя постоянно, ако има промяна в оценките. И да, явно и оценката на входното ниво се вписва измежду другите оценки. 
И аз говоря конкретно за първокласници.
OuterSpace, текущо посочената срочна оценка в Школо не е вписана от учителя, а е функционалност на платформата и съвсем не означава, че учителят накрая ще формира срочна оценка, идентична с изчисленото средноаритметично от платформата. Има много недомислици в Школо /въпреки че по принцип харесвам платформата/, като например: средноаритметичният текущ успех, който показва платформата през втория срок, включва не само текущите оценки от първи и втори срок, но и срочната такава /което е малоумно/; ако учителят не впише сам срочната/годишна оценка, а просто потвърди изчислената от платформата, в Школо се изписват срочни/годишни оценки като дробни числа, което е в пряко нарушение със закона, според който срочните и годишни оценки са цяло число. Да не говорим, че до 4 клас изобщо нямат количествени, а само качествени оценки. Та, не си слагай на сърце какво точно ти излиза в Школо. Срочната и годишната оценка ще са по усмотрение на учителя, а не на платформата Школо.

# 709
  • София
  • Мнения: 62 595
напротив, оценката също е административен акт (макар и не като фиша на катаджията, но е материален израз) - тя същесвува. И обикновено е нещо като наказание за това, че не си си научил материала. Не разбирам защо трябва да си ги обясняваме на стари години тези неща като всички първо сме били ученици, а вече като възрастни знаем, че оценката си е оценка - смята се и никой не я отменя. Затова родителите гледат какво пише в бележника и в дневника и са чувствителни на тема оценки. Децата също го знаят и затова се надпреварват да имат повече шестици и хич не са доволни на ниски оценки. Думите отлитат - оценката остава.

# 710
  • София
  • Мнения: 16 209
Андариел, спри да се излагаш! Или пък недей - твоя воля.

# 711
  • София
  • Мнения: 62 595
Все ми е тая, приключвам въпроса.

# 712
  • София
  • Мнения: 16 209
Ми, нищо не е така, както го написа. 15 пъти повтори, че оценката от входното се смята, защото било "въпрос на правила", "правилата за всички" и т.н. И 15 пъти ти бе казано, че такива правила НЯМА. И нормативни текстове ти цитира Дидева. Дай правилото де? Правиш твърдения със забележителна категоричност, относно начинът на работа  училище, с което нямаш досег. И съответно твърденията ти, освен крещящо неаргументирани, са неверни. А сравнението на оценката с фиш на КАТ, удари дъното просто.
ПП. Не знам защо се хабя да ти отговорям, като след това си триеш въпросите.

# 713
  • Мнения: 4 619
Това е така, текущите оценки, веднъж вписани, излизат средно аритметично в школо, но учителят може да напише различна оценка като срочна или годишна, по негова преценка.
Тези сметки в школо са просто един софтуеър, според мен няма реална задължителна връзка със срочната и годишната. Напимер 4, 6, 6 спойойно може да бъде 6 за срока, макар аритметично да е 5,33.

# 714
  • София
  • Мнения: 3 809
Доста странно възприятие е възприемането на оценката като вид наказание. Оценката е МОМЕНТНА снимка на знанията и уменията на изпитвания. Ако се възприема като наказание каква ще е мотивацията на ученика да научи това, с което не се е справил?! Не случайно говорим за поправяне на оценка. Друг въпрос е колко учителите работят в тази посока.

# 715
  • Мнения: 194
Да, няма защо да спорим, защото не опира до лични интерпретации, а до правила.
Все едно да те спре катаджията, да ти напише фиш, а после да ти каже - няма да го смятам, няма нужда да плащаш, аз само исках да зная на какво ниво си като шофьор и дали спираш на светофара.
Не само, че не е все едно, ами няма нищо общо. Фишът е административен акт, издаден в административнонаказателно производство, с който се налага административно наказание за конкретно административно нарушение, посочено в закон с конкретен състав и с конкретно определена санкция. Оценката не е наказание за административно нарушение и няма нормативно правило, колкото и да повтаряш имагинерно, че е въпрос на правила, което урежда дали, как и с каква тежест се взима предвид всяка оценка при оформяне на срочени успех. И това, че някои учители формират срочна/годишна оценка, смятайки средноаритметично, включително и оценката от входното, не го прави нито правило, нито правилно.

Няма значение дали училището е държавно или частно - правилата са си правила. Щом има оценка - значи влияе, пък каквото щат да си приказват учителите. Оценката се вписва в дневника, тя вече съществува и се смята - това административно.

Това изглежда да е точно така защото това което забелязвам е, че оценките отще от първат седмица се вписват в електронния дневник, за всяка седмица по една оценка. И в зависимост от тези оценки, срочната оценка която също се вписва  се променя постоянно, ако има промяна в оценките. И да, явно и оценката на входното ниво се вписва измежду другите оценки. 
И аз говоря конкретно за първокласници.
OuterSpace, текущо посочената срочна оценка в Школо не е вписана от учителя, а е функционалност на платформата и съвсем не означава, че учителят накрая ще формира срочна оценка, идентична с изчисленото средноаритметично от платформата. Има много недомислици в Школо /въпреки че по принцип харесвам платформата/, като например: средноаритметичният текущ успех, който показва платформата през втория срок, включва не само текущите оценки от първи и втори срок, но и срочната такава /което е малоумно/; ако учителят не впише сам срочната/годишна оценка, а просто потвърди изчислената от платформата, в Школо се изписват срочни/годишни оценки като дробни числа, което е в пряко нарушение със закона, според който срочните и годишни оценки са цяло число. Да не говорим, че до 4 клас изобщо нямат количествени, а само качествени оценки. Та, не си слагай на сърце какво точно ти излиза в Школо. Срочната и годишната оценка ще са по усмотрение на учителя, а не на платформата Школо.

Да, това ми е ясно, че е така. Всеки понеделник в 00:00 се получава мейл с 'новото място' на детето
в класа, випуска и училището спрямо средния успех до сега. Едва ли някой стои и ръчно вписва всичко.
Поне се надявам да не е така. Аз по-скоро се чудех дали това е официален 'електронен дневник' за училището,
дали се ползва само този дневник, или училището има и вътрешен такъв, за който ние (или поне аз) родителите
на първокласниците все още не знаем, а школото е вид презентационна система за родителите.

# 716
  • Мнения: 19 999
Просто Школо е в такъв формат. Ние не сме го ползвали, но съм чела за тези класации и мен ми идват в повече чак такива подробности.
Едва ли ползват и друг дневник.
При нас е друга платформа и няма класации. Само от време на време след някое важно контролно изпращат статистика и оценката на собственото дете.

# 717
  • Мнения: 9 045
OuterSpace - Школото е официален дневник. 
Хората си имат и хартиени, но всичко от тях е нанесено в школо.

Тази платформа първо я създадоха за ДУ и те я получиха доколкото ми е известно безплатно. За разлика от ЧУ , които трябваше да си я закупят а тя не беше много еФтинка. Затова и някой от училищата като ОТ си имат собствени платформи.

Статистиката е добър ориентир. На база на нея родител ясно се ориентира дали детето изостава в някакъв раздел и има нужда от помощ. Или пък целият клас са разбрали раздела. Винаги е хубаво човек да е наясно в каква посока се движи детето му.

Специално в Питагор и преди се получаваше тази информация. Като се виждаше само позицията на собственото дете спрямо останалите. И почти винаги оценките са средно аритметични.

# 718
  • София
  • Мнения: 16 209
По принцип електронният дневник е официален и напълно достатъчен като документ от вида си. Дали училището води и хартиен такъв, е решение на училището. Въпреки че всички трябва да минат на електронен дневник.

ПП. Статистикиге в Школо можеш да ги скриеш, ако те изнервят.

# 719
  • Мнения: 19 999
А в Школо само за собственото дете ли се вижда класирането или всеки вижда на кое място са и останалите деца?

Общи условия

Активация на акаунт