Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 27 286
  • 767
  •   1
Отговори
# 210
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Manzhelka, интересно как интерпретираш съмненията на учителите за обективността на оценяването в ДО като страх от камери.
Освен това, далеч съм от мисълта да адвокатствам на МОН, ама баш при този министър се стартираха толкова проекти, подкрепящи обучението в електронна среда, та е нелепо да се твърди, че не признава електронните ресурси.

# 211
  • Варна
  • Мнения: 2 484
Manzhelka, интересно как интерпретираш съмненията на учителите за обективността на оценяването в ДО като страх от камери.
Освен това, далеч съм от мисълта да адвокатствам на МОН, ама баш при този министър се стартираха толкова проекти, подкрепящи обучението в електронна среда, та е нелепо да се твърди, че не признава електронните ресурси.

Ами нека ме опровергаят като оставят камерите постоянно включени в клас да следим как спазват противоепидемиологичните мерки и как преподават.

Колкото до министъра, неговите неща все полвинчати ми се струват - много говори, големи планове има, но нищо не се осъществява. Хареса се на обществото като премахна голяма част от материала в 7 и 12 клас за НВО и матури, но дали това се оказа удачно, освен да вдигне изкуствено баловете? Ще дойдат входните през септември и ще цъфне точна тази дупка, която беше неглижирана.

# 212
  • София
  • Мнения: 17 663
Психологията не е медицина, че да трябва да са с пациенти постоянно. А и в медицината е по-лесен достъпът до пациенти, студентите винаги са на групи, а пациентите са с физически заболявания. Никой терапевт няма да пусне първокурсник или второкурсник по психология в кабинета си, за да има достъп до пациентите му. Аз дори като родител хич не бих искала студенти по психология да ми се мотаят с децата още от първи курс и да си правят измислени тестове. Има си време за практика, защото "бъркането в душата и мозъка" е по-деликатно от това да видиш апедницит. Аз също няма да пусна кой да е студент да работи децата и изобщо с хората, с които аз работя, защото тук става въпрос за доверие и неща, които са в ума и душата.  Иначе разбирам защо се хващаш за точно тези аргументи като за аутопсии, това че университетите са абонирани за ресурсите и т.н. - не харесваш използването на технологии за комуникация при обучение онлайн (независимо какво явно), нещо те притесняват и ги избягваш.

Размиваш отговора си за камерата - аз говоря за камера по време на комуникация на живо с някакви хора, а не за обработка на снимки и публикуване в социални мрежи - затова уточних за приложения като скайп и зуум (и други, но тези ми хрумнаха на момента) - тяхната функция е комуникация лице в лице в реално време, плюс една камара други функции, и са доста добри за провеждане на обучителен процес, срещи и т.н-

Аз съм безкрайно доволна, че ги има всички тези ресурси в университетите, защото това ми прави живота, обучението и всичко много по-лесни. А понеже имам двама студенти - много са доволни от ДО, при това си ползваха пълната гама електронни достъпи и ресурси, имаха онлайн лекции и упражнения, правиха си проекти и всичко. Но това е защото имаха достъп до всички тези ресурси и всичко това с ресурсите е традиция от доста години, не е на юруш. Когато хората искат, има добра организация и достатъчно пари, нещата вървят.


1. Не ми се иска да си помисля, че някой ден може да опра до психолог / психиатър, да отида в кабинета и да се сблъскам с някой, който за пръв път вижда пациент на живо и е учил всичко "онлайн". Не, не съм учила психология и се опасявам, че познанията ми по процеса са спрели някъде о/о Фройд. Но идеята, че какъвто и да било лекар или терапевт по същество няма никаква практика, когато започва да лекува, е силно стресирашща за мен.
2. Нямам нищо против технологиите за комуникация при обучение онлайн. Имам против споделянето на видеоинформация от камери в дома ми, както и предоставянето на контрол под каквато и да било форма на външни обекти (било то лица или програми) в/у личен компютър. Ти осъзнаваш, надявам се, че всяко нещо, което можеш да видиш, чуеш или прочетеш, можеш също така и да запишеш? И да ползваш после по какъвто ти душа иска начин?


Скрит текст:
katiABV, не съм съгласна с някои от твърденията ти:

- по отношение на пуснатите камери - през цялото ДО синът ми имаше часове и контролни с пуснати камери. Не го намирам за намеса в личното пространство, по същият начин по който аз съм задължена да участвам в webex, skype и teams срещи с колеги и партньори, при това от 4 години преди да е започнала Ковид кризата. Дори 3 от 5 интервюта, на които се явявах за настоящата си позиция, бяха чрез онлайн канал с камера - то е ясно, че висшите мениджъри няма да хващат самолета и да минат половината свят, за да избират персонал. А и камерата винаги може да е насочена към ъгъл, който да не показва кой знае колко от дома ти. От друга страна, постоянния достъп до хора, дори на обратната страна на Земята значително улеснява работата ми, отколкото да пиша дълги мейли и после да чакам отговор. А по отношение на ДО, децата бяха предупредени, че когато имат изпитване или контролно и нямат включени камера и микрофон, просто се анулират работите им и получават 2. И аз напълно го подкрепям. По същият начин, по време на тазгодишната кандидатстудентска кампания, за онлайн изпитите по математика към ТУ имаше изискване за включена камера, микрофон и липса на външни лица в стаята. Даже ако почетеш в темата им, ще видиш, че даже имаше случай на анулирана работа, защото по време на изпита някой външен влязъл и излязъл от стаята. И това подкрепям. Знаеш правилата и си носиш последствията. НО не мога да разбера защо учителите в тази тема толкова се плашат от камерите - както поставени в клас, така и у дома в случай на ДО.

- по отношение на библиотеките в университетите - аз съм завършила висшето си образование в далечната 1999 и още тогава библиотеката на университета ми (АУБ) беше член на американското академично общество и цялата научна периодика, излизаща на английски - в САЩ или по света - беше качена на микрофилми и можеше да се търси електронно. Несериозно е някой да очаква, че ще всеки университет ще се абонира за всички излизащи хартиени носители, обаче е евтино и ефективно когато получаваш онлайн файловете на цялата излизаща периодика. Винаги всичко съм търсила онлайн. Сега, 20 години по-късно е много вероятно и българските университети да са еволюирали до електронни бази данни. За тези в Европа е ясно, че са дигитализирани. Така че ходенето в библиотеката отдавна не е физическо присъствие.

- по отношение на симулаторите - несериозно е да очакваш, че студентите по медицина водят практикумите само върху хора. Даже в МУ Варна има няколко симулатора в различни категории, върху които се тестваш доволно количество пъти преди да преминеш към истински човек. Същото е с летците, с някои специалности по икономика в белия свят, с геолозите и много други. Електронните ресурси са неизменна част от нас, само Красимир Вълчев се прави, че те не съществуват, а където ги има - да бягаме по-далеч от тях, щото видиш ли, пречели на детската социализация. А дали му минава през ума, че използвани в училище, ще подобрят визуализацията, ще увеличат практикума по някои предмети (например по химия, биология и астрономия), където няма достатъчно лаборатории, а в други дисциплини - като история, математика, ИИ и др могат да бъдат мощно средство за възприемане на материала, а защо не и начин да симулират какво би станало ако се променят някои изначални параметри в казуса. И именно заради това, грам не намирам, че ДО би могло да ощети децата - тъкмо напротив, поставени в тази ситуация, биха получили много, много повече от стандартното говорене на учителя в час. И затова и не разбирам защо се пънат тия хора, че не го щат.

1. Аз съм завършила '97. И независимо от годината на завършването цялата научна периодика преди интернет не е, никога не е била и никога няма и да бъде, качвана нито на микрофилми, нито другаде. Думите ти ми говорят единствено за това, че нямаш дори бегла представа за обхвата на "цялата научна периодика". Понятие си нямам какво е АУБ, понеже след '87-ма се навъдиха всевъзможни университетчета, повечето от които, особено в този период, предлагаха образование с крайно съмнително качество - преподавателите от СУ "прескачаха" по собствените си думи до НБУ или друг някой подобен, за да прочетат някоя лекцийка и да си вържат бюджета. В интерес на истината след '00 част от тези университети (далеч не всички) започнаха да придобиват бавно и постепенно по-оформен облик,но конкретно за АУБ изобщо не съм и чувала.
2. Напушва ме смях като сравняваш хирургията с икономиката като практикум.
И не, студентите по медицина не се учат на "симулатори" - каквото и да би могло да представлява това в медицината, сигурно секс-кукли Grinning, учат се и винаги са се учили на ТРУПОВЕ. А аутопсия на човек НЕ се прави, аутопсия се прави само и единствено на труп. И не, не става дистанционно - и цялата ти прехвалена техника, и в .... да си бутнат камери, няма как да разберат какво е УСЕЩАНЕТО - и не говоря за емоционалната страна на нещата, която също е важна, а за това, че голяма част от прегледите са свързани именно с ОСЕЗАНИЯТА. Как докторът усеща под пръстите си нещо.

Последна редакция: сб, 22 авг 2020, 12:47 от katiABV

# 213
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти можеш да си мислиш всичко, но нещата не стават така, както си ги мислиш. И като не си учила психология и сродните й, все пак обясняваш какво би и какво неби. Ти искаш ли утре да дойдеш при мен с детето си, а аз да вкарам някой студент.-първокурсник да работи с детето ти или с теб? Ей така, за да "пипне пациент"? Психологията и сродните й не са Фройд, нещо си се объркала. Какъв ти е проблемът с онлайн ученето? Така, както се обсъждат нещата в аудиторията, по същия начин се обсъждат и в онлайн класната стая. Хем не си учила психология, хем приказваш какво било и не било. Учи, пък после да си говорим, става ли? Преди да пипне пациент този студент трябва да изчете един тон книги и да ги обсъди в аудиторията, ако обучението се води както трябва. А си има стажове и упражнения в програмата, които не са от ден първи, а трябва да мине време, натрупване на знания и опит в аудиторията.

Поне с приложенията, които аз познавам и ползвам, опцията за запис се вижда и винаги се знае дали има или няма записване. На всичко отгоре никой учител или терапевт с акъла си няма да тръгне да записва нещо на своя глава, без да е получил изрично разрешение от родителите, ако изобщо реши да записва. А ако се съмняваш в морала и професионализма на хората, с които работи детето ти или ти, то тогава просто недей да работиш с тези хора. Но не може по дефиниция да приемаш, че някой ще те записва. В училище малко ли камери имат, също и в градините има камери, тогава написала ли си изричен отказ или да си си отписала детето от градина или училище, в които има камери в класните стаи и в коридорите? Едва ли.

И да, има фундаментална разлика между психолог и психиатър, първо оттам трябва да започнеш, Кати.

# 214
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Психиатърът е лекар. Завършва медицина и после специализира психиатрия.
Психологът не е лекар и по време на обучението си няма терапевтична практика. Евентуално впоследствие може да се насочи към такава.

# 215
  • Мнения: 398
Е, все пак при нас "Училищата са относително безопасна среда", а в изброените държави, които са с ДО или частично/ хибридно просто са с училища, които не са с "относително безопасна среда".


 
Приятелка на майка ми живее в Македония и каза, че са обявили, че ще е дистанционна годината, затова го написах, освен това Manzhelka също включи преди мен тази информация в поста си и помислих, че щом още един човек е останал с това впечатление, може да е вярно.

Дори да не е категорично обявено, че годината ще е дистанционна в Македония, варианти има, не е като в България - да се отрича веднага ДО, да се чака увеличение на бройките и едва след това евентуално да се мисли нещо по въпроса впоследствие. Проблемът тук е и в недостига на учители. Допреди няколко години заплатите бяха доста ниски, съответно младите хора нямаха мотивацията да учат подобни специалности в университетите. Едва преди няколко години започна увеличението на заплатите и съответно педагогическите специалности започнаха да стават предпочитани /поне според моите наблюдения от наскоро миналата КСК/, затова не може да се усети все още енергията на младото поколение в образователната система. Трябва време, за да завършат настоящите випуски, проявили интерес към тези специалности, но същевременно ситуацията с вируса не търпи отлагане и е редно да се намери някакъв компромисен вариант, който гарантира възможно най-висока защита на уязвимите групи.

# 216
  • София
  • Мнения: 17 663
Ти можеш да си мислиш всичко, но нещата не стават така, както си ги мислиш. И като не си учила психология и сродните й, все пак обясняваш какво би и какво неби. Ти искаш ли утре да дойдеш при мен с детето си, а аз да вкарам някой студент.-първокурсник да работи с детето ти или с теб? Ей така, за да "пипне пациент"? Психологията и сродните й не са Фройд, нещо си се объркала. Какъв ти е проблемът с онлайн ученето? Така, както се обсъждат нещата в аудиторията, по същия начин се обсъждат и в онлайн класната стая. Хем не си учила психология, хем приказваш какво било и не било. Учи, пък после да си говорим, става ли? Преди да пипне пациент този студент трябва да изчете един тон книги и да ги обсъди в аудиторията, ако обучението се води както трябва. А си има стажове и упражнения в програмата, които не са от ден първи, а трябва да мине време, натрупване на знания и опит в аудиторията.

Поне с приложенията, които аз познавам и ползвам, опцията за запис се вижда и винаги се знае дали има или няма записване. На всичко отгоре никой учител или терапевт с акъла си няма да тръгне да записва нещо на своя глава, без да е получил изрично разрешение от родителите, ако изобщо реши да записва. А ако се съмняваш в морала и професионализма на хората, с които работи детето ти или ти, то тогава просто недей да работиш с тези хора. Но не може по дефиниция да приемаш, че някой ще те записва. В училище малко ли камери имат, също и в градините има камери, тогава написала ли си изричен отказ или да си си отписала детето от градина или училище, в които има камери в класните стаи и в коридорите? Едва ли.

И да, има фундаментална разлика между психолог и психиатър, първо оттам трябва да започнеш, Кати.


Е, надявам се силно, че студентите по психология не завършват след първи курс. Не знам защо толкова пъти повтаряш "първокурсници" - само първокурсници ли има в психологията!?!?

В ДГ камери не е имало (и не мисля, че и сега има). Но имаше майка, която написа изрично отказ да се снима детето й за групови снимки на групата, ако те бъдат споделяни където и да било, дори и в затворени групи.

Няма такова нещо като вълшебни приложения, показващи дали и какво записва отсрещното устройство. Просто нямаш достъп до него - каквото си иска, това и записва.

# 217
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще ти кажа защо - ти написа за студентите по медицина и за психолозите. Студентите по медицина започват упражненията още от първи курс, имат достъп до пациенти. Студентите по психология нямат.
Очевидно е, че се опитваш да извъртиш нещата, които пиша, защото не ти пасват на идеята. При това не познаваш нещата отвътре и не знаеш кой знае колко как става обучението на студентите по психология и сродните специалности. Може ли да ми позволиш все пак да съм повече в час с тези неща?

В зуум се вижда дали водещият записва, той може да разреши или да забрани доста опции за останалите.

# 218
  • Мнения: 11 124
Нещо станаха два пъти тия публикации , извинете ме

Последна редакция: сб, 22 авг 2020, 13:43 от rumka833

# 219
  • Мнения: 11 124
Да, обаче не е само Зуум. Ти може да не записваш в Зуум, ала друг, или ти, да записваш като ползваш друг софтуер от компютъра, или пък с външна камера. Скрийн рекординг софтуерът е лесен за намиране и ползване.

И въпреки това, не виждам кой знае каква пречка, даже да бъде записван часа от някого. Даже може би ще е добре, за да може учителките, които не си мерят приказките и обидите пред учениците, да бъдат видяни и контролирани и даже, наказани. Ама то май точно те не искат това записване.
Свят шарен.
Истината е, че не може да се записва всичко, нито да се следи всички, нито да се проверят. Разчита се на съвестността на човека и колектива. И това не е само в училището, Ами навсякъде


През очите процентът на заразяване е много малък. Да излъчиш вирус през очите пък е невъзможно! Затова ако всички в помещението са с маски рискът от зараза е на практика нула
попаднах на схема в чуждестранен сайт. Не запомних процентите, но написаното беше, че през очите си най-много подложен на риск. Не знам на теб ли да вярвам, или на другия сайт.
Ми на мен няма нужда да вярваш, аз не съм микробиолог. Аз също съм чела това, което твърдя, а не ми го говорят звездите. За мен лично по пътя на логиката следва, че респираторен вирус се предава предимно чрез вдишване, а не чрез очите. Ти пък може да повярваш на другото, няма да се бием сега. Все ми е тая в какво вярваш.

Значи, ако се абстрахираме от тона ти, който във всички постове показва свръх самоувереност и аз-знам-всичко, пак не става ясно защо си мислиш, че частиците от въздуха няма начин да попаднат в теб през очите? Нали очите са "прозорец към света", в буквален и в преносен смисъл 😃

# 220
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Точно евентуални обиди едва ли ще се чуят от съществуващите в момента камери в класните стаи и коридорите, защото на 90% са без звук. Приемам, че някъде може да има и микрофони, не че съм срещала по училища, но хайде, да кажем, че има.

# 221
  • Мнения: 11 124
Аз мислех, че Говорим за камерите в ДО.
За тези в училището, кво да кажа. Когато поискахме аз и ММ да видим записите от конкретен ден и час, защото в тоалетната едни хулиганчета бяха заплашвали моя син и едно друго притеснително момченце, познайте резултата? Записи нямало, тоест имало, ама нищо не се виждало, и не можели да ни ги покажат. Ако сме искали, да се обърнем към полицията. А истината е, че родителите на хулиганчетата са същите  боклуци като тях, и оказаха натиск. И прикриха всичко. Та тъй. И да кажа, че искахме да видим записите не вътре от тоалетните, а от вън от площадката. Защото децата бяха излязли навън на чешмичките, едното видимо разстроено. Ама нищо не стана. Поне след това изпъдиха директорката, за което се кефя

# 222
  • Мнения: 8 581
Аз мислех, че Говорим за камерите в ДО.
За тези в училището, кво да кажа. Когато поискахме аз и ММ да видим записите от конкретен ден и час, защото в тоалетната едни хулиганчета бяха заплашвали моя син и едно друго притеснително момченце, познайте резултата? Записи нямало, тоест имало, ама нищо не се виждало, и не можели да ни ги покажат. Ако сме искали, да се обърнем към полицията. А истината е, че родителите на хулиганчетата са същите  боклуци като тях, и оказаха натиск. И прикриха всичко. Та тъй. И да кажа, че искахме да видим записите не вътре от тоалетните, а от вън от площадката. Защото децата бяха излязли навън на чешмичките, едното видимо разстроено. Ама нищо не стана. Поне след това изпъдиха директорката, за което се кефя
               В тоалетните няма камери.Подобен случай аз разреших не със записи ,а с директора на у-щето.Две гаменчета бяха влезли в тоалетната където е било детето ни.Разсипах ги за отрицателно време и без запис.Обясниха ми,че "търсели чиста тоалетна и по погрешка влезли в кабинката".Да не мислите,че им повярвах.Казах ,че веднага звъня в ХЕИ и искам да се вземат проби от тоалетните и ако една бактерия или вирус съвпадне с изследванията на детето ни / в момента детето беше в болнични/ ще съдя у-щето за това,че подлага живота и здравето на учениците на риск.Да видите тогава каква песен запяха и...гаменчетата си получиха заслуженото въпреки нахъсаните им родители.Единият го преместиха в друго у-ще,а втория глас не му чух следващата година.Така,че става и без запис стига да знаеш точно какво искаш.

# 223
  • София
  • Мнения: 17 663
Ще ти кажа защо - ти написа за студентите по медицина и за психолозите. Студентите по медицина започват упражненията още от първи курс, имат достъп до пациенти. Студентите по психология нямат.
Очевидно е, че се опитваш да извъртиш нещата, които пиша, защото не ти пасват на идеята. При това не познаваш нещата отвътре и не знаеш кой знае колко как става обучението на студентите по психология и сродните специалности. Може ли да ми позволиш все пак да съм повече в час с тези неща?

В зуум се вижда дали водещият записва, той може да разреши или да забрани доста опции за останалите.


Както вече веднъж споменах, няма такова вълшебно "приложение", имащо власт над насрещното устройство. Единственото, над което има власт, са собствените му функции. Евентуално.

# 224
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
За какво ти е камера в ДО, ако искаш само да слушаш как се преподава? Включен микрофон в зуум или мийт е достатъчно.

Общи условия

Активация на акаунт