Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 19 951
Хаха, Андариел, мечтая да чуя някога, че директорката на училището на децата ти/ми се е включила с такава цел онлайн след родителско оплакване.. Обади ми се, когато стане. Но ако само това  е поводът, скоро няма да се чуем.

А и като се включи директор на училище, какво, нещата ще са като при проверки от РУО след жалби срещу конкретни учители. Учителят има информация за оплакването и за назначената проверка, в резултат на което часът протича страхотно, а на родителите излиза, че само им се е привидял проблем..

# 481
  • Мнения: 35 491
……. все едно госпожата няма да "види", че директорът се е включил в програмата и да се постарае като за пред началството?!?  Ако изобщо се случи, де....

# 482
  • Мнения: X
Вижте сега, страхът от вируса ви кара да виждате несъществуващи позитиви на ДО.
Чудесно решение за 1-2-3 седмици. След това беше изтощително за децата и демотивиращо. И няма значение колко супер дупер е била учителката.

Подкрепям.
И аз. Като алтернатива в краткосрочен план е приемлив компромис. В дългосрочен план е пагубно за децата. Не само в академично отношение.

# 483
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво клепане, нали всеки трябва да си свърши работата! Ако си клиент и не си доволен от услугата или ти пробутат дефектна стока имаш право да подадеш сигнал. Работата на учителя е да си води уроците както трябва, а не само да праща мейли и линкове от уча-се. Ако ще е така защо е там, защо взема заплата? Още повече, че поне при ДО много лесно може да се разбере какво се прави, директорът може да влезе в платформата за водене на часовете и да наблюдава, по-скоро да слуша. Нека да види госпожата, директорите имат право да влизат в часовете дори и без предупреждение от две дни. Просто десет минути преди часа го казва. Който учител си върши работата няма от какво да се притеснява.
(в скоби, не зная дали повсеместно е било така при руснаците, но когато миналата година се интересувах от начините за правене на ДО, на няколко места се твърдеше специално за опцията учителят да прави запис на уроците с цел отчетност.Пак правя уговорката, че не зная колко е вярно, но го срещнах няколко пъти.)

# 484
  • Мнения: 4 589
Бавно и полека стигнахме всички до извода ,че на едни преподаватели им се получава ДО ,а на други не.
Същото е и при децата.
  А щом има добри примери, изобщо не сме на  прав път  да прехвърляме вината за неуспелите върху метода преди да сме отчели пропуските на човешкия фактор според мен.
Не бих могла да коментирам езиковото обучение в езиковите гимназии, но то съвсем не е единствения успешен начин за изучаване на език и право на всеки е да избере как точно да се случи това. Във всеки възможен начин има и успели, и несправили се.  Това  показва, че  при едни метода работи, а при други е удобен буфер за прехвърляне на вината от провала.
   В нашето ДО редовно и изненадващо лично директора ежедневно се е включвал  в часовете. Още като подавах документите ми направи впечатление ,че   се наблюдават и редовните часове. След няколко месеца придобих впечатления от качеството на обучението което предлагат и направо не ми се вярваше, че  в наше време това е възможно и то  в ДУ.

# 485
  • Мнения: 1 295

  А щом има добри примери, изобщо не сме на  прав път  да прехвърляме вината за неуспелите върху метода преди да сме отчели пропуските на човешкия фактор според мен.

Човешкия фактор е най-важния. Ама като учителя е на вие с технологиите, а няма редящи се на опашка за учители, какво правим. Тези, изтеглили късата сламка, с какво право ще бъдат ощетявани?
Все пак при началното образование е въпрос на късмет, дали ще се паднеш при читав учител, понеже има адресни регистрации и прочее за класирането, а не избор на родителите.

# 486
  • Мнения: 4 145
Ползването на школи е дългогодишна практика дори за влезлите в езикови гимназии и без ДО. Справка-наборите преди тези 8 класове с ДО. Че и продължаване в класове след 8.

# 487
  • София
  • Мнения: 7 677
Говорите и ровите в теми, изолирайки всякакви странични фактори.
От учителите на детето ми, имаше само един, който не се справи, както трябва.
Никога не ми е минало на ум, да се оплаквам от него, защото е наистина ерудиран и уважаван от децата човек, но на възраст. Просто реших, че мога да го преглътна, защото този човек не заслужава да бъде оплют!

mamamari, език не се учи само в ЕГ, да. Но ако детето ми учи в такава, а часовете по езика са провал, ще си изям парцалите от яд, че си е пропиляло други възможности... и не само това!

# 488
  • Мнения: 4 589
mamamari, език не се учи само в ЕГ, да. Но ако детето ми учи в такава, а часовете по езика са провал, ще си изям парцалите от яд, че си е пропиляло други възможности... и не само това!
Ако попадна във вашата ситуация първия въпрос, който ще си задам е дали този проблем е само при моето дете или се случва с всички класове на въпросния преподавател.
В зависимост от отговорите ще търся индивидуални уроци при преподавател, който няма такива проблеми или ще потърся причината защо това се случва при моето дете.
 Щом някои някъде се справят, значи нещо при нас не е както трябва. Нещо не сме доизпипали.
 Принципно точно такива проблеми в езиковите гимназии ме накараха да избера ранното изучаване на езици на частни начала на времето за моето дете. Там се сблъскахме с проблема ,че няма група от това ниво на толкова малка възраст и се наложи къде с индивидуални уроци къде в малка  група  но с по-големи. Никъде не е идеално.
Нагаждаме се и ние.

# 489
  • София
  • Мнения: 7 368
Бавно и полека стигнахме всички до извода ,че на едни преподаватели им се получава ДО ,а на други не.
Не, не сме стигнали до този извод. В малките класове - и при най-добрите преподаватели, ДО е много, много класи под присъственото. ДО е просто един компронис за по седмица-две, колкото да мине карантината, грипната ваканция и т.н.

# 490
  • Мнения: 4 589
Бавно и полека стигнахме всички до извода ,че на едни преподаватели им се получава ДО ,а на други не.
Не, не сме стигнали до този извод. В малките класове - и при най-добрите преподаватели, ДО е много, много класи под присъственото. ДО е просто един компронис за по седмица-две, колкото да мине карантината, грипната ваканция и т.н.
До извода ,че компромис бяхме достигнали някъде по средата на миналата тема.
В последните страници  изяснявахме защо някои от нас не са се възползвали от възможността за електронно обучение ,но при  случайни  преподаватели .
Накрая стигнахме до цитирания от вас извод , с което не влизаме в противоречие с този от предната тема.

# 491
  • София
  • Мнения: 7 368
Не ми се спори, мамамари. Факт е, че на някои преподаватели ДО им се отдава по-лесно - но това е очевидно и очаквано и не е някакъв велик извод, че бавно и внимателно да го извеждаме. Но нека не се пробутва тезата как, видиш ли, ако преподавателят се оправя добре с ДО, то последното си е съвсем ОК. (За малките говоря, големи нямам в момента).

# 492
  • Мнения: 4 589
Спорът предполага минимум две мнения.
Ако следите внимателно дискусията, още в първите и страници се обединихме около извода ,че при най-малките това въобще не работи, защото нямат изработени навици и са прекалено малки.
Приложимо е като компромис от 5кл. нагоре , но пак с уговорката че човешкия фактор  и от двете страни на техниката е основен.

# 493
  • Мнения: X
Това  показва, че  при едни метода работи, а при други е удобен буфер за прехвърляне на вината от провала.
   
Вменяването на вина от провала е нужната антитеза на гордостта на майката, справила се блестящо с обучението на отрочето ли?

# 494
  • Мнения: 35 491
Много се изроди темата. Училището е важно. Присъствието - също. Затворените за 3 месеца деца + родители не доведоха до така желаното прекъсване на заразяването с вируса, а само до редица други проблеми.
Не твърдя, че няма вирус и не е опасен, но явно това не са правилните мерки. Цяло лято нямаше проблем в хотели, ресторанти и т.н., изведнъж на 15 септември, положението е страшно.

Общи условия

Активация на акаунт