Отговори
# 630
  • Мнения: X
Скрит текст:
То и  матурите в 7 клас се покриват от базови знания, ама колко деца ходят или не ходят на уроци? И защо ли...
Не всички ходят на уроци! Много си зависи от училището и от учителския колектив. Има и такива, които ходят, но не са всички от 6-ците. Не е и редно да се обощава.
Повечехо ходят, ако ще кандидатстват.
Вече няма " ако". Всеки трябва да кандидатства, за да продължи образованието си в осми клас. А и шестиците неусетно се превърнаха в точки.

# 631
  • София
  • Мнения: 62 595
По твое време си е било за твоето време. Сега времето е друго и стратегията е друга. Чакам момента, в който ще дойде и твоето време да запишеш детето си на уроци за кандидатстване. И като гледам как вървят нещата, още от пети клас започват да ги записват.

# 632
  • Мнения: 4 589
Тези с уроците  го наричат продуктово позициониране или  да извадиш думите от контекста.
На разговорен български е да извъртиш думите на човека така, че да изглежда че е казал точно обратното.
Извинявам се! Вината е моя. От мързел, не с лоши помисли.

# 633
  • Мнения: 35 468
Защо цитираш мен? Аз не твърдя, че трябва?


....родителите трябва да финансират уроци, понеже  детето си е тяхно.
Харесва или не. Такава е летвата. Или я прескачаш или отиваш да се срамуваш при несправилите се с ...норматива.


Ето защо....
Това е прекалено извадено от контекста на целия пост.
Не ми се вижда нормално родител да няма желание да се занимава с обучението на собственото си дете. Детето е свое, собствено, не е нито на държавата, нито на училището и родителят носи отговорност за него във всеки един момент и всеки един аспект.
Да, обаче образованието е БЕЗПЛАТНО по закон поне до 7ми клас. Ама като ти изтъпанчат едно ДО и видиш как мотивирано дете не се справя с материала, понеже има кофти интернет, не може да комуникира с учителя при въпроси и ти не можеш да му обясниш материала, но същото това дете има отлични резултати в присъствена форма, тогава къда е желанието?!? Защото държавата не си върши задължението по предоставяне на безплатно образование, родителите трябва да финансират уроци, понеже видиш ли детето си е тяхно.
Еми на съм съгласна, че е въпрос на желание. Въпрос на пари и време е.
А ДО също не е безплатно. Има разходи за устройства и интернет, които някой семейства минимизират.

Така е, извинявай!

# 634
  • Мнения: 1 295
По твое време си е било за твоето време. Сега времето е друго и стратегията е друга. Чакам момента, в който ще дойде и твоето време да запишеш детето си на уроци за кандидатстване. И като гледам как вървят нещата, още от пети клас започват да ги записват.
Не знам, признавам си. Чувала съм, че се препуска през материала и положението е плачевно, но наистина още не съм го изпитала на свой гръб. И все пак вярвам, че не всички деца ходят на уроци, още повече защото е задължително или пък е дълг на родителя. Име деца, които със зор хващат тройки, поради липса на желание да учат.

# 635
  • София
  • Мнения: 62 595
Никой не може да ти отнеме вярата. Може би само реалността, когато дойде моментът за собственото дете. И аз се чудех навремето, дори съм писала по темата как може без уроци. Обаче това ми гледище трая до пети-шести клас, когато започнах да общувам повече с родители, чиито деца са минали кандидатстването и са влезли в елитните гимназии. Тогава схванах какви са правилата на играта и постъпих така, както трябва, а не както съм вярвала, че може да бъде.

# 636
  • Мнения: 1 295
Никой не може да ти отнеме вярата. Може би само реалността, когато дойде моментът за собственото дете. И аз се чудех навремето, дори съм писала по темата как може без уроци. Обаче това ми гледище трая до пети-шести клас, когато започнах да общувам повече с родители, чиито деца са минали кандидатстването и са влезли в елитните гимназии. Тогава схванах какви са правилата на играта и постъпих така, както трябва, а не както съм вярвала, че може да бъде.

За София става на въпрос, нали? Понеже там като цяло има много голямо разделение на училищата.

# 637
  • Мнения: 35 468
Едно време можеше да се влезе в "елитно училище" само с усвоен материал от изучавания в клас. Даваха се по-трудни задачи, но напълно възможни за решаване, ако ученикът е старателен и е внимавал в час.

Сега поне за след 4 клас не е така. Задачите са с висока степен на трудност и дори не се изучават подобни в училище. За по-нагоре нямам наблюдения.

# 638
  • Мнения: 4 589
Сагата с уроците  обаче съвсем не завършва с приема в така наречената елитна гимназия, или поне не всяка.
Имам поглед върху няколко , не всички. Последното го написах за евентуалните изключения ,за които аз не съм чула.

# 639
  • Мнения: 4 505
Наблюдение за малък град, под 20 хил. население. Средните училища са три, на горе-долу едно и също ниво.  Да, в този случай наистина няма смисъл. И с, и без уроци, няма значение, все попада в едно от трите. Някои обаче кандидатстват за гимназия в близък областен град и за избралите тази опция вече има.
Някои кандидатстудентски изпити включват обработка и ниво на информация, за което единични училища дават нужната основа, и то пак върху тях се иска надграждане.

# 640
  • Мнения: 4 595
Едно време можеше да се влезе в "елитно училище" само с усвоен материал от изучавания в клас. Даваха се по-трудни задачи, но напълно възможни за решаване, ако ученикът е старателен и е внимавал в час.

Сега поне за след 4 клас не е така. Задачите са с висока степен на трудност и дори не се изучават подобни в училище. За по-нагоре нямам наблюдения.
Моите спомени са, че и преди задачите в учебника стигаха само за 4.00 на изпит. Но тогава имаше и кръжоци, курсове,т.е. можеха да се прескочат частните уроци, но не и допълнителна подготовка под някаква друга форма. Аз имах интерес в математиката и физиката.  Ходех на такива занимания още от 5ти клас и задачите бяха съвсем различни от тези в учебника. Без тренировка на определен тип мислене и модели на решаване, просто не ставаше и тогава.

# 641
  • София
  • Мнения: 62 595
Това не е вярно, особено за езиковите гимназии. Там масово се ходеше на уроци за кандидатстване, но не се афишираше. За математическите по минаваше без уроци, но за езиковите беше най-големият наплив, защото бяха по една-две за няколко окръга.

# 642
  • Мнения: 4 595
Това не е вярно, особено за езиковите гимназии. Там масово се ходеше на уроци за кандидатстване, но не се афишираше. За математическите по минаваше без уроци, но за езиковите беше най-големият наплив, защото бяха по една-две за няколко окръга.
За математическите, особено в СФ, също не е вярно. СМГ си имаха отделен изпит, който беше с по-специфични задачи като за олимпиади. За езиковите напливът си беше много сериозен и там също не можеше без допълнителна подготовка. В по-малките градове беше различно.

Последна редакция: ср, 30 сеп 2020, 12:15 от TafTaf

# 643
  • Мнения: 4 145
Хехе, съвсем извън темата сме, но да си кажа и аз тогава. Затова тези, които имаха баба в провинцията, се връщаха за една година в някоя езикова в провинцията и после се прехвърляха в София.
Ех, чак мило ми става, като се сетя.
И към момента много крият, че продължават с уроците след 7 клас всъщност. Почти няма такива без уроци в 12 клас също.
Има нещо особено сгрешено в този модел, да си нон-стоп на уроци вече. В тази връзка и статистиката на училищата е доста изкривена-вече не е ясно коя школа и кой учител точно дават тази резултатност.

# 644
  • Мнения: 35 468
А защо крият, че ходят на уроци?

Общи условия

Активация на акаунт