Енгин Акюрек в "Дъщерята на посланика". Нови и стари проекти – Тема 400

  • 37 856
  • 740
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 4 260
Добро утро приятели!
Всяка сутрин трябва да се будим с нещо добро-добро настроение,добри чувства,добри намерения........
Слънчев и успешен  ден!


Дано ни пуснат трейлър днес...

# 721
  • Мнения: 24 721
Лично мен ме интересува какво ще се случи с Локи.  Кой ще  решава съдбата му? Кахраман ли ще поеме отговорността за елиминирането му?
Знаех си, че щом актьорът излезе от сериала - го чака смърт.
Дали ще успее  актьорът и героят му поне да завършат достойно този проект?
А този който докладва на Кахраман какво се случва в конак Ефеоглу мисля, че е възрастният шофьор с мустаците / супер танцуващите на партито за първи сезон/ Недим ли беше?

# 722
  • Пловдив
  • Мнения: 36 053


Колко хубаво се усмихват Санджар и Наре.
А Енгин и Неслихан имат прекрасни усмивки.

Марта, Локи е толкова неориентиран, повярва на Менекше.
А и тя потвърждава становището за предателството - веднъж предател, винаги предател.
Надявам се Фуркан/Локи, достойно да напусне историята.

# 723
  • Варна
  • Мнения: 290
Здравейте момичета
     “Истинското покаяние – това е разкаяние за извършените грехове, мигновеното прекратяване на неговото извършване, и твърдата решимост да не се извършва това занапред!

Едно от условията да се приеме покаянието на мюсюлманина е да изкупи своята вина пред онзи, с който е постъпил несправедливо".                                 Да видим как Санджар ще изкупи вината си пред Наре .                         

# 724
  • Пловдив
  • Мнения: 36 053


Ха, Дуду научава всичко от леля си Ейшем, сега е при Кахраман...
Ейшем, годеницата на Каврук.
Дуду ли е ухото...,

# 725
  • Мнения: 123


Ха, Дуду научава всичко от леля си Ейшем, сега е при Кахраман...
Ейшем, годеницата на Каврук.
Дуду ли е ухото...,

Ако е така,ето ти причина да се отървем и от Ейшем,че и Каврук го закъса с този уреден брак.
Дано не избързат със сватбата,то напрежение във всички посоки.

# 726
  • Пловдив
  • Мнения: 36 053




















Пускат снимките към 21 епизод.

Последна редакция: пт, 25 сеп 2020, 15:14 от mariana51

# 727
  • Мнения: 24 721

Здравейте момичета Two Hearts

 




Айдааа, и тези на сламата пред конюшнята.
Сигурно пак им е виновен Санджар. Санджар бей.

Последна редакция: пт, 25 сеп 2020, 15:31 от Марта_49

# 728
  • Мнения: 10 799
Привет!

  Санджар бей е виновен за всичко, и за корона вируса също, пуснал го е да може Нарето да не отлети за Швейцария 😜

Няма време, не съм гледала още преведения епизод 😒

Тук много ми харесва 😍



Много умърлушени трите грации 🙄

# 729
  • Мнения: 24 721


Я, да се размърдаме малко...

# 730
  • Пловдив
  • Мнения: 36 053


Въведение/Озет към епизод 21 на "Дъщерята на посланика"

Неспособна да понесе, че вековното приятелство между семейства Ефеоглу и Ъшъкли е приключило заради нея, Наре се противопоставя на картите, които Гедиз е раздал, и решава да изиграе собствените си карти като комарджия. Това поставя препъни камък на пътя на Гедиз, който е решил да си върне всички акции, които е споделил със Санджар и дори имението. Това кара Санджар да вземе удивително решение, което никой не е очаквал.

Менекше се опитва да скрие загубата на детето от  Санджар и хората от имението, знаейки, че в момента, в който разберат, ще бъде изгонена от имението. Но това е почти невъзможно. Менекше трябва да намери нов план.

Елван научава от Наре, че Яхя е невинен и отива в къщата на Наре, където Яхя живее, за да му се извини. Но в същото време Яхя има посетител. Дуду!

Докато Санджар се приближава стъпка по стъпка към Кахраман и Акън, той подготвя игра, за да спечели попечителството на Мелек в  делото  за попечителство. Кахраман, от друга страна, се опитва да разбере дали информацията, която тайно е получил от имението, че Яхя и Санджар са врагове, е вярна.

Докато всичко това се случва, напрежението между двамата влюбени се увеличава от ден на ден. От една страна, войната за попечителство, а от друга, нарастващата им ревност, ще накара и Санджар, и Наре да правят неща, които никога не са очаквали от тях!

# 731
  • Мнения: 20 905


Въведение/Озет към епизод 21 на "Дъщерята на посланика"

Неспособна да понесе, че вековното приятелство между семейства Ефеоглу и Ъшъкли е приключило заради нея, Наре се противопоставя на картите, които Гедиз е раздал, и решава да изиграе собствените си карти като комарджия. Това поставя препъни камък на пътя на Гедиз, който е решил да си върне всички акции, които е споделил със Санджар и дори имението. Това кара Санджар да вземе удивително решение, което никой не е очаквал.

Менекше се опитва да скрие загубата на детето от  Санджар и хората от имението, знаейки, че в момента, в който разберат, ще бъде изгонена от имението. Но това е почти невъзможно. Менекше трябва да намери нов план.

Елван научава от Наре, че Яхя е невинен и отива в къщата на Наре, където Яхя живее, за да му се извини. Но в същото време Яхя има посетител. Дуду!

Докато Санджар се приближава стъпка по стъпка към Кахраман и Акън, той подготвя игра, за да спечели попечителството на Мелек в  делото  за попечителство. Кахраман, от друга страна, се опитва да разбере дали информацията, която тайно е получил от имението, че Яхя и Санджар са врагове, е вярна.

Докато всичко това се случва, напрежението между двамата влюбени се увеличава от ден на ден. От една страна, войната за попечителство, а от друга, нарастващата им ревност, ще накара и Санджар, и Наре да правят неща, които никога не са очаквали от тях!

Flowers Bouquet

Много интересно, но да видим как ще го представят.

Момичета, Hug

# 732
  • Пловдив
  • Мнения: 36 053


https://www.facebook.com/notes/engin-aky%C3%BCrek-the-actor/of-h … /1226593341026513 

Ето 36-я анализ за сериала ни от Навид Шахзад.

През рая и ада
Навид Шахзад

От многото тематични направления, които сериалът "Дъщерята на посланика" вече е вплел в тъканта на предишните епизоди, като многоцветните копринени мотиви от любов и доверие, разтърсващите памучни конци на приятелство и предателство и мрачния статус на жените - 20 епизод ни запознава с още една може би далеч по-задълбочена тема, която засяга концепцията за духовност. Космогониите или митовете за сътворението ни казват как са започнали нещата и са първият етап в това, което се описва като психически живот на видовете, наречени човешки същества. Използвайки метафорични термини и символи, митовете за създаване се опитват да поставят човека в космически пейзаж, за да се справят с въпроса кои сме ние.

Човекът е същество както телесно, така и душевно, и скрито в матрицата на земното аз, там се намират произхода на нашите най-примитивни инстинкти. Това е постоянното дърпане на въже между тях и нашата висша природа, която влияе и в крайна сметка помага да се създаде човек, който да бъде възнаграден или наказан за действията си на земята. Докато нашето физическо „аз” се състои от елементарни нужди и желания диктува инстинкта за потомство, безопасност, подслон и основните потребности за осигуряване на оцеляване; духовното „аз”, изследва връзката между себе си и Всемогъщия чрез различни средства като богословски текстове, мистика и „суфизъм“. Тези философски изследвания водят до формирането на идеи, управляващи концепциите за рая, ада и чистилището, които са впечатляващо драматизирани в последния епизод на сериала.

В този контекст една сцена се откроява по-специално като прозрение за сложния характер на Санджар, както и за връзката между Наре и Санджар. След като прекара един ден, опитващ се да проследи Наре, Санджар разрушава светилището на своя дядо в потока на разочарование и е готов да използва меча на своя прародител срещу всички и всичко, когато изведнъж чуе гласа на Наре вместо гласа на Елван, която той я извика с ярост. Тъй като емоциите му се променят драматично от гняв до неописуемо облекчение и изненада при звука на гласа й, Акюрек преобразява лицето си по начина, по който само малко актьори могат. От намръщени вежди и намръщен поглед, очите за миг стават подозрително влажни, устата омеква и пълното въздействие на нейното присъствие го преобразява за миг. Обръщайки се с меч в ръка, Санджар изразява изненадата и облекчението си при вида на жената, за която би убил или за която ще бъде убит. Това е един от онези редки моменти в драмата, когато мълчанието говори най-добрия език, тъй като и Санджар, и Наре регистрират физическото си присъствие взаимно без дума. Малко след това откриваме, че двамата оправят стаята, сякаш опитвайки се да въведат ред в стаята по някакъв начин, по чудо, ще подредят и хаотичния си живот.

Прекалено загрижен за нараняването й, Санджар се държи като момчето, което някога е бил, както заповядва Нара и той се подчинява. За няколко кратки мига болката от близкото минало изчезва пред общата им радост от подвизите на дядото на Санджар, семейният албум, който той споделя както с майката, така и с дъщеря й и осъзнаването на факта, че Наре също, колкото и да е странно, е обречена да бъдат излекувана в тайното убежище на предшественика си, рискувайки смърт два пъти. Страхувайки се отначало, че Гедиз разкрива тайната си на Наре, Санджар с облекчение чува, че причината (както тя казва!) за нейното изненадващо завръщане се дължи на новината за предателството на Яхя. С мъдрите думи на Каврук, които отекват в ушите й, Наре се опитва да помогне на Санджар да се излекува след поредното предателство със сладко драматизирано обръщане на ролята. Говорейки за приключенията на Мехмет Ефе пред възхитена публика; Наре изглежда истински щастлива, докато коленичи в краката й, Санджар гледа на нейното оживено повествование с трогателно умиление. Краткото магическо заклинание е твърде кратко, тъй като твърдата студена реалност се появява под формата на непромененото решение на Наре да напусне Мугла и да се установи в Швейцария. Твърдо решена, че трябва и ще напусне, Санджар се задушава като удавник, отчаяно търсещ спасителен пояс. Той знае, че е осъден за ада, уверява Наре, но неговото „погребе ме, преди да тръгнеш“, молбата води до изненадващо интимен жест от страна на Санджар. Нежно целувайки ръката, която го кара да замълчи, той продължава да настоява, че завръщането й може да означава само, че тя все още го обича. Въпреки това, тревогите на Нара са много по-обширни, отколкото просто признание в любов. Тя е такава жена, че нейните принципи и благоприличие са непоклатими и позволяват малки или никакви отстъпки, дори в случая на мъжа, когото обича с такава забележителна непоколебима преданост. Неотстъпчивостта й неизбежно води до напрежение и въпросът за попечителството надига грозната си глава, принуждавайки отново Санджар да напусне стаята и тъжно да седне на стълбите, окачени между небето му (Наре на тавана) и импровизирания му ад (Менекше в спалнята).

Мюсюлманска вяра в държавата, наречено "Barzakh", погрешно се разбира като същото, което се разбира под думата "чистилище". Арабската дума има няколко значения, като например разделяне, бариера или пречка, докато в ислямската есхатологията на ал-Барзах означава преградата, която разделя нашия духовен и физически свят, тъй като душата очаква възкресението на ден на Божествения съд. Споменат само три пъти в Корана и само веднъж, за да го позиционира конкретно като бариера между нашите две състояния на живот и истинския задгробен живот; духът е оставен в състояние на „лимбо“( б.р.: В лимбо пребивават душите на онези, които не заслужават ад и вечни мъчения, но не могат да отидат в небесата по причини извън техния контрол.), за да съзерцава злодеянията на своето земно съществуване. Точно в това състояние намираме Санджар. Като етичен човек и практикуващ мюсюлманин, той се оказва разкъсан между задълженията си като баща, съпруг и любим. Между законността на гражданския брак, признат от закона, претеглящ в полза на Менекше, и брака на Санджар с Наре в очите на Аллах, двама свидетели и съгласието на сърцето му; линия на битката ясно очертани в съзнанието на един добър човек, когото е той. С разбито сърце заради разочарованието на дъщеря си от него, опустошен от принципната позиция на Наре и уплашен за нейната безопасност; той приема отговорността да бъде втори път баща с жена, която не обича, с чувство на прилично примирение.  Никога не поставяйки вината на никого, освен на себе си, благородството на този човек отново се доказва от съучастието на Елван и Зехра в помагането на Наре да избяга.

Продължавайки да изучаваме думата Barzakh, интересно е да се отбележи, че другите две появявания на думата в Корана я превеждат като непроходима бариера между живота, даващ прясна вода и нейния солен аналог. Това служи като важна и смислена метафора, тъй като Наре може лесно да се види, че представлява животворните води, които Каврук наскоро я призова да вали върху изсъхналата планина, в която се превърна Санджар. Знаем, че там, където се срещат прясна и солена вода, както в реките, които се вливат в морето; получената вода има солен вкус, който не е нито поддържащ живота, нито приятен. Докато миналото „соленост“ на Санджар изглежда постепенно се филтрира поради приемането на миналото му несправедливо отношение към Наре; както майката, така и дъщерята метафорично олицетворяват чистотата на чистите води, които дават живот, за който той жадува, като по-нататък пропагандират идеята за жените като подхранващи фактори, даващи живот.

И все пак, въпреки че сме свидетели на първоначалното грехопадение на Санджар, не можем напълно да освободим Наре от грешките. Знаейки…

Санджар осъзнава достатъчно добре, че е изключително ревнив човек; тя моли същия човек, когото Санджар не би искал да види близо до нея, да й помогне да избяга от имението на Ефе. Макар че тя наистина не е наясно с чувствата на Гедиз към нея, тя е наясно с напрежението, което предизвиква между двамата мъже, тъй като е видяла резултата от първа ръка, когато Гедиз я е назначил в яхтеното пристанище. По този начин, в склонността на Нара да разчита на Гедиз в критични моменти, възниква някаква неудобна двусмисленост. Това по никакъв начин не означава, че Наре по някакъв начин настройва един мъж срещу друг, тъй като нейната честност никога не би го позволила, но подчертава липсата на предвидливост на Наре, тъй като в момента тя не мисли извън собствената си болка. В края на краищата тя добре осъзнава факта, че след като почти е довела партньорството и приятелството до криза, и използването на същия съюзник, за да получи своята „свобода“ от така наречения „затвор Ефе“, със сигурност ще доведе до нова криза.

Тъй като сюжетът се развива, ние с известно удовлетворение отбелязваме помирението между братята Ефе, за което трябва да се отдаде почит на Санджар. Познавайки Яхя, както и той самия, е единственият, който разпознава признаците на хитро подреждане и решава да играе, но ситуацията с Гедиз, която изг Мълниеносната промяна, която виждаме в такъв добър човек, както се е доказал Гедиз в миналото, ни кара да се съмняваме в самата основа на неговото приятелство, любов, лоялност и почтенност. Въпреки че трансформацията изглежда е била пряко предизвикана от директивата на Санджар да откаже да влезе в дома му, което води до безпрецедентна експлозивна реакция от страна на човек, който обикновено контролира емоциите си много добре; вече зърнахме изненадващо грозната част от неговата природа в първата му конфронтация с Елван, когато тя открива, че той обича Наре. Отказвайки да се вслуша в разумния съвет на Мюге, обиждайки майка си за нейните минали нещастия, Гедиз изглежда е попаднал в егоистичната лудост на Джекил и Хайд(Роман на Робърт Луис Стивънсън от 1886 г. и разказва историята на добрия доктор Джекил, чиито добронамерени експерименти със самия себе си периодично го превръщат в жестокия и садистичен мистър Хайд), докато той изобличава Санкар, че е „син на фермер“ и е решен да каже на Наре, че я обича. Предсказуемо, след като огненото му бедствено признание пред нея беше напразно, защото Наре, която не изненада никой друг, провали надеждите му; той продължава да си върши работата, дори и с цената на приятелството им. За мъж, да се промени толкова радикално и да бъде обсебен от идеята да „притежава“ любимата на най-добрия си приятел е показателен един от двата сценария: или Гедиз наистина се превръща в егоистичен неблагодарен предател, който предава дългогодишно приятелство заради жена, или той просто играе спектакъл играейки с карта жокер, за да опита да подтикне Санджар и Наре към някакво помирение.

Каквато и да е логиката, Гедиз пренебрегва факта, че любовната връзка е причина за свобода и известно вълнение от това, че те са верни само за всеки човек, и че желанието да "притежаваш" другия се корени само в това, да се отнасяме към другия човек като към трофей. Любовта е избор и тя няма друго желание освен самоусъвършенстване, а Наре вече е направила своя избор; дали тя й донесе щастие или удовлетворение, или не, няма значение. Лайф мотивът, който минава през „Дъщерята на посланика”, не е, че любовта е всичко, а че любовта без близнак, т.е. доверие, не може да оцелее. При сегашния сценарий именно Санджар първо престъпи, тъй като не вярваше достатъчно на Наре, за да знае, че тя няма да го лъже. Така, по почти библейски начин, Санджар се оказва изгонен от това, което би могло да бъде рай на земята за него и любимата му, и е принуден да плати сериозно за недоверието си. Лишен от детето си и жената, която обича въпреки всичко в продължение на девет години, Санджар е оставен окачен в неподвижно състояние в самосъздадено пургаториално/изпитателно състояние, от което изглежда няма лесно бягство. В това, което е може би най-значимото от всички епизоди, тъй като разкрива истинските лица на много от главните му герои, има няколко акцента в епизод 20 на „Дъщерята на посланика”, които налагат по-внимателно разглеждане.

Първият от тях е контрастът, който сценарият разкрива между двете жени в живота на Санджар. Докато неговата законна сватба, бременната съпруга е повече от готова да преговаря с отвратителния Акън и снизходителния Кахраман, Наре категорично отказва силно неморалното предложение на Гедиз да използва в съда секретна информация срещу Санджар, за да й позволи да спечели попечителството над Мелек. Шокиращото предложение се регистрира в широко отворените очи на Наре, докато тя гледа невярващо на мъжа, за когото Санджар винаги е смятал, че е брат и приятел, преди тя да откаже да се придържа към такава тактика. Фактът, че двама души, толкова тясно свързани със Санджар, толкова съзнателно са решили да заговорничат срещу него, е наистина тъжно. Морално обвързан с чувството си за дълг, Санджар не само е приютил бременната си съпруга, толерира нейното непоносимо семейство и толерира капризите на Менекше и периодичните изблици с търпението на Йов. Това, че тя трябва да бъде толкова отровена от омразата си към Наре, че би била готова да си партнира с мъжа, който се опита да застреля съпруга й, е показателно за лукавите амбиции на жена, която се страхува да загуби статута и богатството си, идващи от това, че е съпруга на Санджар.. Това не е любов, а алчност в действие и както всички знаем, алчността няма граници.

Що се отнася до нашето разочарование от Гедиз, ние знаем, че героите в художествената литература са изобразени като обитатели на спектър от морално поведение, което пряко влияе върху техните мотиви. От една страна, имаме благороден, но може би заблуден герой като Санджар, който живее според строгия морален кодекс, който практикува в ежедневието си. От другата страна на спектъра се нареждат чистите злодеи като Акън, който сее семената на насилието и хаоса, където и да отиде и не заслужава никакво съчувствие или състрадание, тъй като е олицетворение на всичко разрушително във вселената. Между тях има двусмислени знаци, които се колебаят от единия край на спектъра до другия, като махало. Не бихме искали да мислим, че Гедиз е един от тях.

# 733
  • Мнения: 20 905


https://www.facebook.com/notes/engin-aky%C3%BCrek-the-actor/of-h … /1226593341026513 

Ето 36-я анализ за сериала ни от Навид Шахзад.

През рая и ада
Навид Шахзад

Скрит текст:
От многото тематични направления, които сериалът "Дъщерята на посланика" вече е вплел в тъканта на предишните епизоди, като многоцветните копринени мотиви от любов и доверие, разтърсващите памучни конци на приятелство и предателство и мрачния статус на жените - 20 епизод ни запознава с още една може би далеч по-задълбочена тема, която засяга концепцията за духовност. Космогониите или митовете за сътворението ни казват как са започнали нещата и са първият етап в това, което се описва като психически живот на видовете, наречени човешки същества. Използвайки метафорични термини и символи, митовете за създаване се опитват да поставят човека в космически пейзаж, за да се справят с въпроса кои сме ние.

Човекът е същество както телесно, така и душевно, и скрито в матрицата на земното аз, там се намират произхода на нашите най-примитивни инстинкти. Това е постоянното дърпане на въже между тях и нашата висша природа, която влияе и в крайна сметка помага да се създаде човек, който да бъде възнаграден или наказан за действията си на земята. Докато нашето физическо „аз” се състои от елементарни нужди и желания диктува инстинкта за потомство, безопасност, подслон и основните потребности за осигуряване на оцеляване; духовното „аз”, изследва връзката между себе си и Всемогъщия чрез различни средства като богословски текстове, мистика и „суфизъм“. Тези философски изследвания водят до формирането на идеи, управляващи концепциите за рая, ада и чистилището, които са впечатляващо драматизирани в последния епизод на сериала.

В този контекст една сцена се откроява по-специално като прозрение за сложния характер на Санджар, както и за връзката между Наре и Санджар. След като прекара един ден, опитващ се да проследи Наре, Санджар разрушава светилището на своя дядо в потока на разочарование и е готов да използва меча на своя прародител срещу всички и всичко, когато изведнъж чуе гласа на Наре вместо гласа на Елван, която той я извика с ярост. Тъй като емоциите му се променят драматично от гняв до неописуемо облекчение и изненада при звука на гласа й, Акюрек преобразява лицето си по начина, по който само малко актьори могат. От намръщени вежди и намръщен поглед, очите за миг стават подозрително влажни, устата омеква и пълното въздействие на нейното присъствие го преобразява за миг. Обръщайки се с меч в ръка, Санджар изразява изненадата и облекчението си при вида на жената, за която би убил или за която ще бъде убит. Това е един от онези редки моменти в драмата, когато мълчанието говори най-добрия език, тъй като и Санджар, и Наре регистрират физическото си присъствие взаимно без дума. Малко след това откриваме, че двамата оправят стаята, сякаш опитвайки се да въведат ред в стаята по някакъв начин, по чудо, ще подредят и хаотичния си живот.

Прекалено загрижен за нараняването й, Санджар се държи като момчето, което някога е бил, както заповядва Нара и той се подчинява. За няколко кратки мига болката от близкото минало изчезва пред общата им радост от подвизите на дядото на Санджар, семейният албум, който той споделя както с майката, така и с дъщеря й и осъзнаването на факта, че Наре също, колкото и да е странно, е обречена да бъдат излекувана в тайното убежище на предшественика си, рискувайки смърт два пъти. Страхувайки се отначало, че Гедиз разкрива тайната си на Наре, Санджар с облекчение чува, че причината (както тя казва!) за нейното изненадващо завръщане се дължи на новината за предателството на Яхя. С мъдрите думи на Каврук, които отекват в ушите й, Наре се опитва да помогне на Санджар да се излекува след поредното предателство със сладко драматизирано обръщане на ролята. Говорейки за приключенията на Мехмет Ефе пред възхитена публика; Наре изглежда истински щастлива, докато коленичи в краката й, Санджар гледа на нейното оживено повествование с трогателно умиление. Краткото магическо заклинание е твърде кратко, тъй като твърдата студена реалност се появява под формата на непромененото решение на Наре да напусне Мугла и да се установи в Швейцария. Твърдо решена, че трябва и ще напусне, Санджар се задушава като удавник, отчаяно търсещ спасителен пояс. Той знае, че е осъден за ада, уверява Наре, но неговото „погребе ме, преди да тръгнеш“, молбата води до изненадващо интимен жест от страна на Санджар. Нежно целувайки ръката, която го кара да замълчи, той продължава да настоява, че завръщането й може да означава само, че тя все още го обича. Въпреки това, тревогите на Нара са много по-обширни, отколкото просто признание в любов. Тя е такава жена, че нейните принципи и благоприличие са непоклатими и позволяват малки или никакви отстъпки, дори в случая на мъжа, когото обича с такава забележителна непоколебима преданост. Неотстъпчивостта й неизбежно води до напрежение и въпросът за попечителството надига грозната си глава, принуждавайки отново Санджар да напусне стаята и тъжно да седне на стълбите, окачени между небето му (Наре на тавана) и импровизирания му ад (Менекше в спалнята).

Мюсюлманска вяра в държавата, наречено "Barzakh", погрешно се разбира като същото, което се разбира под думата "чистилище". Арабската дума има няколко значения, като например разделяне, бариера или пречка, докато в ислямската есхатологията на ал-Барзах означава преградата, която разделя нашия духовен и физически свят, тъй като душата очаква възкресението на ден на Божествения съд. Споменат само три пъти в Корана и само веднъж, за да го позиционира конкретно като бариера между нашите две състояния на живот и истинския задгробен живот; духът е оставен в състояние на „лимбо“( б.р.: В лимбо пребивават душите на онези, които не заслужават ад и вечни мъчения, но не могат да отидат в небесата по причини извън техния контрол.), за да съзерцава злодеянията на своето земно съществуване. Точно в това състояние намираме Санджар. Като етичен човек и практикуващ мюсюлманин, той се оказва разкъсан между задълженията си като баща, съпруг и любим. Между законността на гражданския брак, признат от закона, претеглящ в полза на Менекше, и брака на Санджар с Наре в очите на Аллах, двама свидетели и съгласието на сърцето му; линия на битката ясно очертани в съзнанието на един добър човек, когото е той. С разбито сърце заради разочарованието на дъщеря си от него, опустошен от принципната позиция на Наре и уплашен за нейната безопасност; той приема отговорността да бъде втори път баща с жена, която не обича, с чувство на прилично примирение.  Никога не поставяйки вината на никого, освен на себе си, благородството на този човек отново се доказва от съучастието на Елван и Зехра в помагането на Наре да избяга.

Продължавайки да изучаваме думата Barzakh, интересно е да се отбележи, че другите две появявания на думата в Корана я превеждат като непроходима бариера между живота, даващ прясна вода и нейния солен аналог. Това служи като важна и смислена метафора, тъй като Наре може лесно да се види, че представлява животворните води, които Каврук наскоро я призова да вали върху изсъхналата планина, в която се превърна Санджар. Знаем, че там, където се срещат прясна и солена вода, както в реките, които се вливат в морето; получената вода има солен вкус, който не е нито поддържащ живота, нито приятен. Докато миналото „соленост“ на Санджар изглежда постепенно се филтрира поради приемането на миналото му несправедливо отношение към Наре; както майката, така и дъщерята метафорично олицетворяват чистотата на чистите води, които дават живот, за който той жадува, като по-нататък пропагандират идеята за жените като подхранващи фактори, даващи живот.

И все пак, въпреки че сме свидетели на първоначалното грехопадение на Санджар, не можем напълно да освободим Наре от грешките. Знаейки…

Санджар осъзнава достатъчно добре, че е изключително ревнив човек; тя моли същия човек, когото Санджар не би искал да види близо до нея, да й помогне да избяга от имението на Ефе. Макар че тя наистина не е наясно с чувствата на Гедиз към нея, тя е наясно с напрежението, което предизвиква между двамата мъже, тъй като е видяла резултата от първа ръка, когато Гедиз я е назначил в яхтеното пристанище. По този начин, в склонността на Нара да разчита на Гедиз в критични моменти, възниква някаква неудобна двусмисленост. Това по никакъв начин не означава, че Наре по някакъв начин настройва един мъж срещу друг, тъй като нейната честност никога не би го позволила, но подчертава липсата на предвидливост на Наре, тъй като в момента тя не мисли извън собствената си болка. В края на краищата тя добре осъзнава факта, че след като почти е довела партньорството и приятелството до криза, и използването на същия съюзник, за да получи своята „свобода“ от така наречения „затвор Ефе“, със сигурност ще доведе до нова криза.

Тъй като сюжетът се развива, ние с известно удовлетворение отбелязваме помирението между братята Ефе, за което трябва да се отдаде почит на Санджар. Познавайки Яхя, както и той самия, е единственият, който разпознава признаците на хитро подреждане и решава да играе, но ситуацията с Гедиз, която изг Мълниеносната промяна, която виждаме в такъв добър човек, както се е доказал Гедиз в миналото, ни кара да се съмняваме в самата основа на неговото приятелство, любов, лоялност и почтенност. Въпреки че трансформацията изглежда е била пряко предизвикана от директивата на Санджар да откаже да влезе в дома му, което води до безпрецедентна експлозивна реакция от страна на човек, който обикновено контролира емоциите си много добре; вече зърнахме изненадващо грозната част от неговата природа в първата му конфронтация с Елван, когато тя открива, че той обича Наре. Отказвайки да се вслуша в разумния съвет на Мюге, обиждайки майка си за нейните минали нещастия, Гедиз изглежда е попаднал в егоистичната лудост на Джекил и Хайд(Роман на Робърт Луис Стивънсън от 1886 г. и разказва историята на добрия доктор Джекил, чиито добронамерени експерименти със самия себе си периодично го превръщат в жестокия и садистичен мистър Хайд), докато той изобличава Санкар, че е „син на фермер“ и е решен да каже на Наре, че я обича. Предсказуемо, след като огненото му бедствено признание пред нея беше напразно, защото Наре, която не изненада никой друг, провали надеждите му; той продължава да си върши работата, дори и с цената на приятелството им. За мъж, да се промени толкова радикално и да бъде обсебен от идеята да „притежава“ любимата на най-добрия си приятел е показателен един от двата сценария: или Гедиз наистина се превръща в егоистичен неблагодарен предател, който предава дългогодишно приятелство заради жена, или той просто играе спектакъл играейки с карта жокер, за да опита да подтикне Санджар и Наре към някакво помирение.

Каквато и да е логиката, Гедиз пренебрегва факта, че любовната връзка е причина за свобода и известно вълнение от това, че те са верни само за всеки човек, и че желанието да "притежаваш" другия се корени само в това, да се отнасяме към другия човек като към трофей. Любовта е избор и тя няма друго желание освен самоусъвършенстване, а Наре вече е направила своя избор; дали тя й донесе щастие или удовлетворение, или не, няма значение. Лайф мотивът, който минава през „Дъщерята на посланика”, не е, че любовта е всичко, а че любовта без близнак, т.е. доверие, не може да оцелее. При сегашния сценарий именно Санджар първо престъпи, тъй като не вярваше достатъчно на Наре, за да знае, че тя няма да го лъже. Така, по почти библейски начин, Санджар се оказва изгонен от това, което би могло да бъде рай на земята за него и любимата му, и е принуден да плати сериозно за недоверието си. Лишен от детето си и жената, която обича въпреки всичко в продължение на девет години, Санджар е оставен окачен в неподвижно състояние в самосъздадено пургаториално/изпитателно състояние, от което изглежда няма лесно бягство. В това, което е може би най-значимото от всички епизоди, тъй като разкрива истинските лица на много от главните му герои, има няколко акцента в епизод 20 на „Дъщерята на посланика”, които налагат по-внимателно разглеждане.

Първият от тях е контрастът, който сценарият разкрива между двете жени в живота на Санджар. Докато неговата законна сватба, бременната съпруга е повече от готова да преговаря с отвратителния Акън и снизходителния Кахраман, Наре категорично отказва силно неморалното предложение на Гедиз да използва в съда секретна информация срещу Санджар, за да й позволи да спечели попечителството над Мелек. Шокиращото предложение се регистрира в широко отворените очи на Наре, докато тя гледа невярващо на мъжа, за когото Санджар винаги е смятал, че е брат и приятел, преди тя да откаже да се придържа към такава тактика. Фактът, че двама души, толкова тясно свързани със Санджар, толкова съзнателно са решили да заговорничат срещу него, е наистина тъжно. Морално обвързан с чувството си за дълг, Санджар не само е приютил бременната си съпруга, толерира нейното непоносимо семейство и толерира капризите на Менекше и периодичните изблици с търпението на Йов. Това, че тя трябва да бъде толкова отровена от омразата си към Наре, че би била готова да си партнира с мъжа, който се опита да застреля съпруга й, е показателно за лукавите амбиции на жена, която се страхува да загуби статута и богатството си, идващи от това, че е съпруга на Санджар.. Това не е любов, а алчност в действие и както всички знаем, алчността няма граници.

Що се отнася до нашето разочарование от Гедиз, ние знаем, че героите в художествената литература са изобразени като обитатели на спектър от морално поведение, което пряко влияе върху техните мотиви. От една страна, имаме благороден, но може би заблуден герой като Санджар, който живее според строгия морален кодекс, който практикува в ежедневието си. От другата страна на спектъра се нареждат чистите злодеи като Акън, който сее семената на насилието и хаоса, където и да отиде и не заслужава никакво съчувствие или състрадание, тъй като е олицетворение на всичко разрушително във вселената. Между тях има двусмислени знаци, които се колебаят от единия край на спектъра до другия, като махало. Не бихме искали да мислим, че Гедиз е един от тях.[/color][/b]
Flowers Bouquet

Прави ми впечатление, че Шахзад много предпазливо и малко пише за образа на Гедиз.Едновремено допуска, че джокерът раздава картите, за да събере Наре и Санджар, но и че е възможно да е МАХАЛО.
СЦ ли и дават основание или самата Шахзад е дискретна, за мен не е ясно.

# 734
  • Пловдив
  • Мнения: 36 053


Въпрос към Едип Тепели/Каврук.

Въпрос: Как е Енгин Акюрек, обичам двама ви в сцени от сериала
Е. Тапели: Чувствата ни са взаимни. Обичам Енгин и да играя сцени с него.




Въпрос: Санджар или Гедиз?
Е. Тапели: И двамата са мои деца. NarSan
Hands Metal

Общи условия

Активация на акаунт