НПМГ - 5

  • 60 092
  • 724
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 14 213
Кой електронен дневник ползва училището и веднага ли се нанасят оценки/забележки/събития?
На секундата дет' се вика. Не се шегувам.
Школо.

# 496
  • София
  • Мнения: 17 652
Не се притеснявайте. "Ненормалната" паралелка я няма тази година. 😂
По принцип в паралелките с математика, както и в тази физика, момчетата имат превес.
В другите мисля, че е обратно.


Избщо не коментирам нормалност. Но не е здравословна среда за моето гардже, което без друго от един момент нататък започна много малко да контактува с момичета (в ранното детство беше точно обратната ситуация), в началното училище горе-долу по равно, но... някак включването на хормоните включиха и засилено засрамване.

Превес в смисъл на 60/40 или дори 70/30 е приемливо, но не и само момчета или 2 момичета на 20 момчета...


Така... Колкото и да не съм фен на 5класните паралелки, не мога да се съглася с коментарите за дочутото от ЕЖК/ЕЖМ.
Проблем с дисциплината няма, това са големи деца с други интереси, някои от тях пълнолетни. Много в реда на нещата е да имат друго разбиране за живота от "бебетата" от 4 клас - да се държат разкрепостено, да се влюбват (да го показват), да опитат незабранени за възрастните от закона неща - цигари, алкохол, последните естествено пропускат в училището.

Има химия (осен Химията) между учители и ученици.

Това пък с отсъствията няма как да се случи, още в началото на часа съм известена, явно им е на бърз бутон проверката.

Слънчева, не ги плаши.Joy (все пак момчешката паралелка щ е по-добрият вариант, от позицията на учила в такъв клас/Уни)
 "Момчешки"/"Момичешки" класове има защото няма квоти, но те не са изцяло такива, а каквото сабя покаже от изпитите/олимпиадите.
Извън "драстичния" случай при Слънчева (до 1:2 май?!), в Природните науки има лек превес на момичетата, в Математическите обратното ... като цяло +/- 2-3-5 деца.

В ОУ на дъщеря ми са класа с най-много момичета 11 от 26.


Ох, благодаря за успокоението. Че моята информация е с 30 годишна давност иииии... бая се ошашках от такава перспектива.

Fair Lady, понеже освен на физика, математика и т.н. в тази възраст трябва да усвояват и други умения. Социални и не само. Времето за първите влюбвания, възторзи, разочарования... и научаване как да се контактува с другия пол - ама с порасналите му представители, когато вече имат и физическите, и психическите характеристики на пола си... такива ми ти работи. То е даже по-важно от образованието сякаш... Защото подрастващото същество първо трябва да се научи как да бъде човек и едва тогава - как да бъде образован човек.

Последна редакция: чт, 24 юни 2021, 16:10 от katiABV

# 497
  • София
  • Мнения: 7 677
В паралелката СХН - 10 клас, 20 момчета и 7 момичета.
Обаче, много социални се оказаха момчетата. Познават всички паралелки Б и Х от 8 и 9 клас. Joy

# 498
  • Мнения: 7 988
Физика-8 клас, 21 момчета и 6 момичета.( може и да бъркам и да са точно като при Слънчевата: 20 и 7).
До мин.год. и моят общуваше предимно с момчета, но скоро го питах , с кои от новия клас е по-близък и ми изброи 5-6 момичета и почти толкова момчета.

# 499
  • Мнения: 14 213
В паралелката СХН - 10 клас, 20 момчета и 7 момичета.
Обаче, много социални се оказаха момчетата. Познават всички паралелки Б и Х от 8 и 9 клас. Joy
И сигурно най-добре момиччетата! Yum

# 500
  • София
  • Мнения: 17 652
Във физическата паралелка (9 клас) съотношението момичета:момчета е 12:14.
Винаги съм се чудила какво е значението на това колко ученика от двата пола има в класа. Защо това е сред водещите критерии за избор? Искрено съм любопитна, не се заяждам.
Всеки дисбаланс в половете не е добър. И учителите го казват Simple Smile Дъщеря ми също е във физическа паралелка и много съжалява, че точно в нейната година се наруши традицията на момчешките физически паралелки Wink Няма смисъл да обсъждаме, че мъжките класове обикновено са "по-точни", а тези на девойките обичайно се славят с типично женски черти. Самата аз съм сърбала попарата на момичешки клас Simple Smile


Леле, кога станаха толкова големи... Саши е на 18!?

# 501
  • Мнения: 35 493
Едно време съм учила в паралелка с 20 момичета и 8 момчета. Не е имало никакви проблеми нито за едните, нито за другите.
Имах две познати момичета, учеха в един клас и само те двете бяха момичета (механотехникум). Тогава вече малко по-кофти...

# 502
  • София
  • Мнения: 13 703
Леле, кога станаха толкова големи... Саши е на 18!?
ОО, да! Simple Smile И отскоро рязко се сдоби с права, но за задълженията си прави оглушки Wink

# 503
  • София
  • Мнения: 17 652

Хахахаха, ти нали не очакваше друго? Wink
Отговорна си е тя, знам си... още като беше малка си беше достатъчно отговорна...

# 504
  • София
  • Мнения: 1 858
Здравейте! Някой знае ли как се приравняват резултатите от състезанието Чакалов за целите на класирането за 8 клас?

Последна редакция: сб, 26 юни 2021, 20:48 от Home raider

# 505
  • София
  • Мнения: 9 021
Home raider,
Ако е за Чакалов Joy - колкото, толкова, не се приравняват. ( според информацията вече тези точки са в профилите на децата)

Редактирах се Joy ... На голяма работа са тези телефони Joy
В Седмокласната ми трябваше два пъти да прочета "по ягодите" (при различни потребители),  за да се усетя, че става въпрос за "по дяволите"

Последна редакция: сб, 26 юни 2021, 21:30 от Desem

# 506
  • София
  • Мнения: 1 858
Редактирах се. Сега видях какво ново състезание  съм измислила заедно с редактора на телефона. 😀

# 507
  • София
  • Мнения: 453
Мен ме интересуват други неща за бъдещите петокласници - много ли е високо нивото за изучаване на математика, в какъв обем ще бъде натовареността на децата с домашни, като цяло какъв ще бъде обучителният процес, за да мога да преценя дали НПМГ е лъжица за устата на дъщеря ми.
Иначе големи ученици с разнообразна дисциплина има във всяко едно училище.

Винаги съм се чудил на такива дилеми - какво означва "да преценя дали НПМГ е лъжица за устата на дъщеря ми"!? Ако детето няма някакви медицински, психически, интелектуални или характерови особености - не решавате вие, а резултатите от изпитите. Ако дадени изпити са взети - то мястото на детето е там, ако - не, мястото е другаде.

# 508
  • Мнения: 2 820
Мен ме интересуват други неща за бъдещите петокласници - много ли е високо нивото за изучаване на математика, в какъв обем ще бъде натовареността на децата с домашни, като цяло какъв ще бъде обучителният процес, за да мога да преценя дали НПМГ е лъжица за устата на дъщеря ми.
Иначе големи ученици с разнообразна дисциплина има във всяко едно училище.

Винаги съм се чудил на такива дилеми - какво означва "да преценя дали НПМГ е лъжица за устата на дъщеря ми"!? Ако детето няма някакви медицински, психически, интелектуални или характерови особености - не решавате вие, а резултатите от изпитите. Ако дадени изпити са взети - то мястото на детето е там, ако - не, мястото е другаде.
Има много други фактори, различни от взети изпити, които могат да имат значение за това дали едно училище е подходящо за дадено дете или не.
Тя може да се вземе изпитите без проблем, просто защото може да не я затруднят. Може да я приемат без проблем, но самото обучение след това може да е много над нивото й. Може да не се справя, независимо, че си е взела изпита и са я приели.
Имам по-голям син. Него го приеха в желано от него училище. Завършва първата си година там с отлични резултати и вчера ми сподели, че ако не бил работел с баща си по математика преди НВО изобщо е нямало да може да се справи в училище по математика, защото е нямало да има това математическо мислене, което е придобил от работата с него. Иначе със задачите на НВО щеше да се справи и да го приемат без проблем. Както има и такива деца, чиито резултати са тройки. Аз не бих искала това за дъщеря си. Примерно мястото й не е в СМГ, та дори и да си вземе изпита. Просто си познавам детето. 😊

# 509
  • София
  • Мнения: 9 021
Няма нищо странно в дилемата.
Не всички кандидатстващи децата в тези училища - Математически/с математически паралелки, са гениални математици, а продукт на много труд. Попадането е тези училища е шанс да са в добро училище. Децата работят с различно темпо и т.н.
Не са единици, които след процеса кандидатстване (и прием) се отказват ходят на мат. състезания.
Преди 3 г. детето ми се яви на 25 бр. изпита/състезания относими по някакъв начин към прием в мат.паралелка/училище 
Скрит текст:
3 бр. в СМГ, 7 бр. ПЧМГ, 3 бр. "доц. Руси Русев", Еврика, 2 бр. НОМ, ЕК, Питагор, ПМС, СМТ, Салабашев, 4 бр. ПИ Междучасие (може и да съм пропуснала някой от тях) ... към това имаше МС ЧХ и 2-3 бр. МБГ)
В добавка в тези училища няма неглижирани предмети, както и увеличаване на часовете в училище покрай школи или +часове, а много от децата имат и извънкласни дейности които биха продължили и след смяна на училището. Така че въпросът си е съвсем на място.
Трудно е, изисква се от децата, но си струва.
Не всички приети деца биват записани (в онзи година детето класирано на 1 място в СМГ си остана в неговото училище), това че се е справило с изпита не означава да се запише.

Е, и аз (т.е. детето) съм с дилема в момента за една от паралелките на НПМГ. Вярно не заради "лъжицата" (няма пропусната олимпиада 3 г. и е с високи резултати, нямаше нужда да ходи на състезанието на НПМГ), но е дилема, тъй като има и други интереси.

Общи условия

Активация на акаунт