Мнение за НПГПФ-Професионална гимназия по полиграфия и фотография

  • 11 516
  • 22
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 9
Здравейте!
Интересувам се каква е учебната програма на паралелката с Фотография. Какво изучават точно, имат ли творчески часове или преобладава повече техническа част. В какво се състои обучението, на какво се набляга?

Здравейте,
Звъннах в училището да попитам и ще споделя, ако някой търси инфо като мен и мога да бъда полезна със следното:
Отговориха ми, че на сайта на МК има качени програмите.
https://mc.government.bg/page.php?p=58&s=81&sp=21&t=769&z=795

До 10 клас доколкота разбрах предметите по специалностите са почти едни и същи, изучават и рисуване.

# 16
  • Мнения: 1
Здравейте.
Сина ми е приет в това училище ,но чувам много разнопосочни мнения за него.Някои твърдят,че са доволни но чувам и други отзиви...
Част от мненията, които съм чувала са че не се учело много и учителите не наблягали дори и на специалните предмети.
Моля за по-скорошни мнения относто преподаване,дисциплина ако някой има такива да ги сподели.
Благодаря предварително.
НИКОГА НЕ ХОДЕТЕ В ТОВА УЧИЛИЩЕ!!!

# 17
  • Мнения: 112
НИКОГА НЕ ХОДЕТЕ В ТОВА УЧИЛИЩЕ!!!

Защо? Моля, споделете.
Аз също го разглеждах...

# 18
  • Мнения: 11
Здравейте.
 Интересувам се от  мнения за специалности "Библиотекознание" и "Полиграфия" в Национална гимназия по полиграфия и фотография. Синът ми ще кандидатства с Български език за тези специалности в гимназията. Всъщност чудим се дали да включим и "полиграфия", защото той НЕ може да рисува, въобще дейностите с ръце не са му силата. Виждам ,че в специалност "полиграфия" се изучава и "илюстрация" и "графично и техническо чертане".  Няма изпит по рисуване за тези две специалности. Но все пак, моля споделете, ако децата Ви учат там тези специалности, дали такива предмети биха затруднили дете, което НЕ МОЖЕ да рисува изобщо?

Накратко - той е добър по хуманитарните науки - български език и литература, история, география, НО е пълна скръб по точните науки - математика, химия , не му се отдават и рисуването, като става ясно и като цяло творческите дейности с ръце.
Подготовката му по информационни технологии е базова ( в училището, което учи до 7 клас, уж добро, има стари компютри и даже липсват "мишки), тоест не са ги подготвили особено ,за по-сложна работа на компютър.Това дали би било проблем за специалност "полигарфия" или може да се разчита ,че в самата гиманзия ще ги научат на по-сложни програми , в учебния план е включен и предмет "компютърна графика".
 А относно специалност "Библиотекознание" какво Ви е мнението - за учителите, изучаваните специални предмети и за отношението им към децата?

Каква е атмосферта в училището, синът ме е доста свободен дух ( не разбирайте невъзпитан) и съответно търси място, на което би могъл да изразява свободно мнението си и да бъде "чуван". Една от причините, поради които гледаме към това училище е , че обикновено в гимназии от този тип, които са насочени повече към изкуствата и творческото мислене, самата атмосфера и отношение на преподавателите са по-либерални и позитвини .Това не означава ,че търсим гимназия тип пълна "анархия", а просто място, където няма излишно напрежение и има "чуваемост' и разбиране към децата.

Не на последно място - до колко се набляга на точните науки в гиманзията- математика, химия например, както казах това ни е слабото място.

Благодаря предварително за всяко споделено мнение.

# 19
  • София
  • Мнения: 406
Има доста споделена информация за училището в тези теми: https://www.bg-mamma.com/?topic=1642040.new#new

По стечение на обстоятелствата детето ми е в един клас с учениците от специалност "Полиграфия", като се забелязва значителна разлика между децата от двете специалности в класа (втората специалност е "Компютърна графика"). В нашия случай при полиграфистите по-често се наблюдават проблеми с дисциплината и с нивото на успеха. В началото положението беше доста взривоопасно, а в по-късен етап нещата се поуспокоиха. Умения по рисуване не се изискват за полиграфистите.
За специалност "Библиотекознание" нямам никаква информация.

Атмосферата в училището е подкрепяща, спокойна, толерантна, което не значи, че не се спазват изискванията за дисциплина и разпоредбите за облеклото в Правилника. Голяма част от учителите са млади и компетентни хора, стремящи се да дадат необходимите знания на децата и да поддържат интереса им по отделните предмети. Тъй като сте с хуманитарна насоченост, бих искала да споделя, че преподавателите по БЕЛ, философия, история, езиците (при нас: английски и испански) са доста взискателни, но и отдадени на материята, с която се занимават. Гимназията има статут на учебна база към Историческия факултет на Софийския университет и всяка година идват студенти за педагогически стаж по предмета. Учителите по природните науки са изискващи, но в поносими и съвсем очаквани граници, предвид насочеността на училището като цяло.

Организацията в училището в административно отношение се нуждае от подобрение, като дългогодишната директорка е в пенсионна възраст. Материалната база е сравнително добра.

Можете да добиете информация и от други мои публикации в цитираната по-горе тема.

# 20
  • Мнения: 11
Много благодаря за информацията, която предоставихте - доста ми беше полезна. Аз нямам против учителите да са взискателни, стига да са добронамерени към децата. А за математиката дали са много взискателни също,че там вече си е проблем за нас ? Simple Smile


Има доста споделена информация за училището в тези теми: https://www.bg-mamma.com/?topic=1642040.new#new

По стечение на обстоятелствата детето ми е в един клас с учениците от специалност "Полиграфия", като се забелязва значителна разлика между децата от двете специалности в класа (втората специалност е "Компютърна графика"). В нашия случай при полиграфистите по-често се наблюдават проблеми с дисциплината и с нивото на успеха. В началото положението беше доста взривоопасно, а в по-късен етап нещата се поуспокоиха. Умения по рисуване не се изискват за полиграфистите.
За специалност "Библиотекознание" нямам никаква информация.

Атмосферата в училището е подкрепяща, спокойна, толерантна, което не значи, че не се спазват изискванията за дисциплина и разпоредбите за облеклото в Правилника. Голяма част от учителите са млади и компетентни хора, стремящи се да дадат необходимите знания на децата и да поддържат интереса им по отделните предмети. Тъй като сте с хуманитарна насоченост, бих искала да споделя, че преподавателите по БЕЛ, философия, история, езиците (при нас: английски и испански) са доста взискателни, но и отдадени на материята, с която се занимават. Гимназията има статут на учебна база към Историческия факултет на Софийския университет и всяка година идват студенти за педагогически стаж по предмета. Учителите по природните науки са изискващи, но в поносими и съвсем очаквани граници, предвид насочеността на училището като цяло.

Организацията в училището в административно отношение се нуждае от подобрение, като дългогодишната директорка е в пенсионна възраст. Материалната база е сравнително добра.

Можете да добиете информация и от други мои публикации в цитираната по-горе тема.

# 21
  • София
  • Мнения: 406
Никой не очаква децата да са математически гении, но се изисква да посещават редовно часовете, да си пишат домашните и да не пропускат материал. Това зависи и от конкретния учител, но може би ще е добре да погледнете успеха на гимназията на НВО по математика за 10. клас, за да се ориентирате Simple Smile

# 22
  • Мнения: 3 088
Правилно ли разбирам, че не се взимат оценките от НВО, а имат техен вътрешен изпит? И ако е така, какво представлява той?

Общи условия

Активация на акаунт