Покупка на имот на ЕООД

  • 2 973
  • 4
  •   1
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 4 399
Здравейте, имам въпрос и се надявам по-запознатите да ми помогнат. Бих искала да закупя имот (апартамент) на името на ЕООД, което бих искала да ползвам за мой офис. В този случай връща ли се ДДС на формата от цената на имота? Също така разходите, които правя за довършване на имота ще бъдат ли признати като разход на ЕООД-то? Т.е бих искала да закупя имот по БДС (шпакловка и замазка) и бих искала да призная всички довъпшителни работи + разходите за обзавеждане за разход на ЕООД-то - възможно ли е това?

# 1
  • Мнения: 13 644
В този случай връща ли се ДДС на формата от цената на имота? - Да, ако ви се издаде данъчна фактура и ако вашето ЕООД е регистрирано по ДДС.
Също така разходите, които правя за довършване на имота ще бъдат ли признати като разход на ЕООД-то?  - Да, ако изглеждат като подходящи разходи за един офис.
Т.е бих искала да закупя имот по БДС (шпакловка и замазка) и бих искала да призная всички довъпшителни работи + разходите за обзавеждане за разход на ЕООД-то - възможно ли е това? - Да.

Признават се всички разходи, такива с ДДС или без, за които има издадена фактура и ако те изглеждат като разходи за офис.
Дали правилно разбирам, че и ще живеете там и офисът има предназначение жилищен имот? Мисля, че това няма да е проблем, ако не се точат непрекъснато някакви клиенти и това не доведе до някакви оплаквания от съседите. Все пак ако имате фактури за легла и телевизор, това едва ли ще бъде признато, освен ако не го обявите като кът за отдих на работещите - за всеки случай се посъветвайте с вашия счетоводител.

Имайте предвид, че ако ЕООД-то е регистрирано по ДДС, един ден, ако решите да прехвърлите имота на вас като физическо лице, пак ще се дължи ДДС, което ще трябва да внесете. Освен това, ще трябва да си продадете имота на себе си по пазарна цена към онзи момент, с всичките произтичащи от това разходи, нотариални такси и пр.

Последна редакция: пт, 18 сеп 2020, 11:07 от Uncommon

# 2
  • Sofia
  • Мнения: 4 399
В този случай връща ли се ДДС на формата от цената на имота? - Да.
Също така разходите, които правя за довършване на имота ще бъдат ли признати като разход на ЕООД-то?  - Да.
Т.е бих искала да закупя имот по БДС (шпакловка и замазка) и бих искала да призная всички довъпшителни работи + разходите за обзавеждане за разход на ЕООД-то - възможно ли е това? - Да.

Признават се всички разходи, такива с ДДС или без, за които има издадена фактура.
Дали правилно разбирам, че и ще живеете там и офисът има предназначение жилищен имот? Мисля, че това няма да е проблем, ако не се точат непрекъснато някакви клиенти и това не доведе до някакви оплаквания от съседите.

За постоянно едва ли ще живея там, но бих искала да се пригоди и за живеене(ако се наложи да останем там няколко дни). Клиенти от България няма да имам поне засега, предимно от други държави.

# 3
  • Мнения: 45 781
И ако иначе оборотът ти е малък и ДДС-то, което внасяш е по-малко от ДДС-то, което ще искаш да си приспаднеш, т.е. ако очакваш държавата да ти върне една пирлична сума ДДС, приготви се за пълна данъчна ревизия. Държавата взема на мушка всеки, който иска пари кеш. Виж ако можеш да ги балансираш няма да имаш проблеми.

# 4
  • Мнения: 1 088
И ако иначе оборотът ти е малък и ДДС-то, което внасяш е по-малко от ДДС-то, което ще искаш да си приспаднеш...
Е то това е почти неизбежно да се случи, ако покупката се извършва с едно плащане (без значение дали с кредит или не). В месеца, в който се фактурира плащането за апартамента, неминуемо ще има да взема повече ДДС, отколкото да внася. Освен ако ЕООД-то не прави всеки месец оборот, по-голям от стойността на апартамента. Но се съмнявам случаят да е такъв, защото фирма с годишен оборот за 2-3 млн. едва ли разчита на консултация от форумите Simple Smile
..., т.е. ако очакваш държавата да ти върне една пирлична сума ДДС, приготви се за пълна данъчна ревизия. Държавата взема на мушка всеки, който иска пари кеш. Виж ако можеш да ги балансираш няма да имаш проблеми.
Мога да потвърдя, тъй като ние също сме непрекъснато "на възстановяване", както казват счетоводителите. В нашия случай "ревизията" в един момент става рутинна, защото като я правят през 2-3 месеца рано или късно им писва да гледат всеки път едно и също. Но ако досега само си внасял ДДС, и сега изведнъж кажеш, дай едни 50к ДДС обратно, 100% ще гледат внимателно. Особено ако е новорегистрирана фирма.

Не знам доколко ще бъде "офис" този апартамент или ще си е баш жилище за живеене. Ако ще е жилище, е вариант ЕООД-то да го дава под наем на реалните ползватели, като за наема разбира се също се дължи ДДС. Наемът също трябва да е пазарен, но предполагам има известен диапазон за отстъпване, стига да не е нещо смешно ниско от типа на 50-100 лв.

Като цяло ми е странно това питане тук във форума, първо че е счетоводно-данъчна тематика, а не имотна, и второ всеки, който има ЕООД така или иначе си има счетоводител, който може много по-лесно и компетентно да отговори на всичко.

Последна редакция: сб, 19 сеп 2020, 01:01 от Slashy

Общи условия

Активация на акаунт