* Берен Саат * Beren Saat * сериали, филми, реклами, награди, интервюта - тема 16

  • 34 757
  • 375
  •   1
Отговори
# 195
  • AMS
  • Мнения: 6 812

Да е здрава и успешна Берен!!!


Да сме здрави и ние за да видим новия ѝ проект!!!


Весело посрещане на Новата!!!

# 196
  • Мнения: 4 133
Честита Нова година 🥂

Да бъде здрава и успешна 🍀🌲🍀




Имам въпрос, ако някой може да ми отговори.

Вчера Берен качи видео поздрав за Нова година, знае ли някой коя е песента и групата, на които танцува ?



# 197
  • AMS
  • Мнения: 6 812

Момичета, привет!!!
Не мога да отговоря на въпроса, коя е песента,
макар да намерих клипа и да го слушах няколко пъти.
Срещнах в тт, че е от лятото.
Чакам с интерес нещо за бъдещите творчески планове на Берен.
Миналата година започна с интервю, с намеци, че ще снима.



Последното повикване ... явно е в период на монтаж и ...
Но не очаквам премиерата скоро.



За тази година никаква подсказка не намирам за бъдещи проекти.
Толкова чаканият албум се загуби някъде по пътя.
 И рекламата на BMW ...  Дано да има изненади!!!


# 198
  • Мнения: 19 468
Привет и за много години! Hug

да усмихна темата с тези 2 нови снимки.

# 199
  • AMS
  • Мнения: 6 812

Момичета, привет!!!
North America TEN са публикували интервю с Нуран Еврен Шит -
сценаристката, която не веднъж е работила с Берен.
Ето какво се казва за Последното повикване за Истанбул  >>>


Цитат
Публиката очаква с нетърпение следващия й филмов проект Last Call for Istanbul, който събира отново любимата двойка Kıvanç Tatlıtuğ и Beren Saat. Действието на филма се развива в Ню Йорк, което е изискване за местоположение, зададено от Онур Гювенатам, продуцент и ръководител на OGM Pictures. На въпроса какво я вълнува от този филм, Еврен казва:
„Написването на филм за толкова добри актьори, които имат огромна химия и актьорски умения, вече е достатъчно, за да бъдете развълнувани. Работих с Берен в İntikam и в Atiye, така че мога да си я представя свободно, когато пиша ред за нея. А Kıvanç е актьор, на когото се възхищавам много и за първи път работим заедно. След 5-та чернова започнахме да водим разговори за сценария и героите, като си сътрудничихме и с двамата актьори. Това беше много вълнуващо и техният принос беше невероятен. За мен е голяма чест, че написах сценария, който ги убеди да играят отново заедно след всички тези години. Gönenç е режисьор, с когото съм работил преди, и енергията и уменията, които той внесе в контекста, са изключителни. Надявам се, че публиката ще се наслади на филма толкова, колкото и аз.”

# 200
  • AMS
  • Мнения: 6 812

Момичета, привет!!!
Мисля си за промяна на името на темата.
Атийе го обсъдихме, епизод по епизод.
Старите проекти на Берен сме гледали и не ни вълнуват.
Нови дизита не се задават. Остана само евентуално един албум
и Последното повикване за Истанбул.
Знам, че едва ли ще се прочете, но припомням едно интервю 
с Берен за Каква е вината на Фармагюл!? от 2012 г. >>>





Цитат
Интервю на Берен пред арабската телевизия

Репортер - Шафки.

Шафки - Берен Саат, Фатма. Казвам ти добре дошла и те поздравявам. Зрителите на Арабския свят и Египет те поздравяват.

Берен – Аз също ви поздравявам с добре дошли. Благодаря.

Шафки - Знаеш ли за успеха на сериала, за успеха на ролята ти като Фатма? Някой казвал ли ти е колко е голям успеха в Арабския свят?

Берен - Да, имам бегла представа. Срещала съм арабски туристи, тук в Турция, и забелязах , че там сериала е много популярен.

Шафки - Забраненият плод представи на зрителите Берен Сааат и всички бяха привлечени от сериала, благодарение на страхотното ти превъплъщение. Но като Фатма ти играеш много трудна роля . Как успя да създадеш две толкова различни роли?

Берен - За мен актьорската професия изисква да представям всяка роля по различен начин. Фатмагюл трябваше да бъде различна от Бихтер, разбира се. А колкото до емоциите и чувствата, те сякаш идват от мен самата. Фатмагюл е селско момиче, така че трябваше да се срещна с такива момичета и да ги наблюдавам, за да се подготвя за ролята.

Шафки - Чух за този турски закон, който позволява насилниците да бъдат оневинявани, ако се оженят за една година за момичето, което са изнасилили. И точно това те е провокирало да се включиш в сериала.

Берен - Да. Преди това е имало филм, сниман преди 20 години и тогава този закон е съществувал. Сега нещата са се променили. Сега изнасилването се е превърнало в нарушение на правата на жените. И в последните 3 години нещата са се подобрили доста в сферата защитата срещу насилието на жените и законите са променени.

Шафки - Чувствам, че си щастлива, че представляваш социална кауза. Искам да знам каква е реакция на турските жени към сериала?

Берен - Тази героиня събуди интереса на хората и през последните 2 години. Ние говорихме много за изнасилването и как изнасиленото момиче може да се справи с тази трагедия чрез лечение, и как обществото се отнася с това момиче, с годеника ѝ, със семейството ѝ. Ние видяхме как тя трябваше да се премести в друг град, и през какво трябваше да премине заради това(изнасилването) . Трябваше да се опълчи срещу една много богата фамилия.
Смятам, че сега обществото говори за този проблем в един по-положителен аспект. Травмата на едно изнасилено момиче, може да бъде излекувана само с любов и търпение. Героят на Керим е много важен за такива жени също. Той е много търпелив и приема всичко в момичето, което обича. И това решава много от проблемите. Ето защо турските жени харесаха тази роля(на Керим), защото тя дава надежда на жертвите.

Шафки - Дали продължаващият успех от Забраненият плод до Фатма не се дължи и на режисьора . Вие двете сте сформирали един много добър екип. Двете взаимно се разбирате и тя е способна да изкара най-доброто от твоите актьорски качества.

Берен - Разбира се. Актьорът никога не може да постигне успех сам. Разбира се, той трябва да е талантлив, но също трябва да са налице добър сценарист, добър режисьор, които помагат на актьорите. Ние сме около 100 човека екип. Всъщност зрителя се наслаждава на сериала, понякога без да осъзнава усилията положени за него. Те виждат красива картина, добро осветление, красива музика... Много са параметрите, които правят един сериал успешен. Ето защо сам актьорът нищо не може да постигне. Задължително е да има добър екип.

Шафки - Страхотно. Искам да ти задам един много важен въпрос. Сцената на изнасилването е една от най-трудните сцени за всяка жена, не само за дадена актриса. Как успя да се вживееш в тази сцена и да поднесеш такова страхотно представяне, така че всичко да изглежда толкова истинско, така че ние всички почувствахме сякаш наистина това момиче го изнасилват.

Берен - За мен беше много трудно, разбира се. И отне много време, за да се заснеме. Но не беше трудно само за мен, но и за останалите актьори също. Дори жените от екипа, които бяха там онази нощ, бяха много афектирани. Аз бях много афектирана физически и емоционално дни след това, защото бях много дълбоко свързана с ролята. От друга страна, разбирането на героинята и нейната същност, засилва моите емоции и ме кара да изпадам в това състояние. Да, беше много трудно, но днес например също снимах трудна сцена. Да дърпам и скубя жена за косата. Никога не съм правила подобно нещо през моя живот, но това е историята и трябва да се направи по убедителен начин. Имаше много трудни сцени през целия сериал – скандалите и битките( с Яшаран), травмите. Аз трябваше да ги разбера вътрешно, за да успея да ги изиграя.

Шафки - Аз съм съгласна с теб. И ние успяхме да почувстваме емоциите, които се опита да ни предадеш. След изнасилването ти се обличаше по специален начин. Ти винаги носеше допълнителни дрехи под твоите рокли , покриваше врата си със шалове. Беше ли планирано? Защото едно изнасилено момиче се затваря в себе си, дори по начина, по който се облича.

Берен - Не. Работихме с психолози, които ни помогнаха да разберем героинята. След изнасилването, всички обвиняват изнасиленото момиче, дори тя самата. Пита се  - Какво направих? Каква е моята грешка? - Дрехите на Фатмагюл, които използвахме след изнасилването бяха важен елемент. Тя не седи вече до късно навън, не си пуска косата. Тя спира да се грижи за външния вид, както обикновено жените се грижат. Това ни обясниха специалистите. Тя продължава да обвинява себе си и това е , което ние направихме. Фатмагюл връзваше своята коса, носеше тъмни дрехи, за да не привлича внимание . И след като мина време, тя започна терапия, започна отново да се влюбва, започна да носи по-цветни дрехи, да показва шията си и да пуска косата си, да слага малко грим. Сега Фатмагюл дори се усмихва и се опитва да се излекува и да се справи с живота по един по-позитивен начин.

Шафки - Има нещо странно. Докато те гледаме, ние се чувстваме сякаш живеем с теб, в същата къща, Ти, Керим, Рахми, Мукадес, Мерием. Вашите традиции са много близки до нашите в арабския свят.

Берен - Да, ние сме близки. След като напуснаха града, трябваше да заживеят всички заедно. От културна гледна точка ние сме близки. Скоро гледах филма Раздялата, който спечели Оскар и забелязах колко много си приличат двете общества по начина, по който реагират на различни неща. Ние се обръщаме към арабските страни като  Ориенталска Турция. Разбира се, физически има разлики, но от човешка гледна точка много си приличаме. Това е моето мнение.

Шафки - Аз смятам, че Берен Саат идва от висок социален клас. Ти знаеш много езици – английски, испански. Ти си много добра танцьорка, произлизаш от добро семейство, баща ти е инженер. Как успя да изиграеш едно толкова обикновено момиче като Фатма?

Берен - Дори моята роля в Забранения плод, беше тотално различна от самата мен. Аз не съм този тип жена като Бихтер. Играла съм и други роли на жени, различни от мен самата. Най-хубавото нещо на актьорката професия е , че можеш да откриваш нови персонажи, като в лаборатория. Ние четем даден персонаж и го опознаваме. И към всичко това аз прибавям в дадения образ част от себе си, част от Берен. Добавям чувства и емоции .... и накрая можем да накараме зрителят да промени мнение си за даден герой и да го накараме да го заобича. ...Актьорството е много важно за мен и аз обожавам тази професия.

Шафки - Аз видях Бихтер с Бехлюл в Забранения плод. И сега Фатма с Керим. И дете двойки бяха много успешни. Следващият сериал може да бъде с Къванч или с Енгин? Или може би друг актьор ще успее да партнира на Берен?

Берен - Всичко зависи от проектите, които ни се предлагат. Ние нямаме възможност да избираме своите партньори. Но аз съм работила с много талантливи партньори. Имала съм възможност да бъда в добри комбинации. По-нататък с кого ще играя, нямам представа. Всичко зависи от проекта и от историята. Но се надявам да съм късметлийка и се надявам да ви хареса.
....
Шафки - Имаш две незабравими сцени- самоубийството в Забраненият плод и изнасилването в КВФ. Като актриса ти изигра тези две сцени почти като в един ден. Как можа след това да се съвземеш?

Берен - Аз не ги гледам, по принцип не гледам моите роли отново. Защото... разбира се, гледам по-важните сцени, за да оценя себе си и да се развивам в играта си. Но ги гледам само по веднъж. Защото, когато играя използвам неща, които откривам в себе си на момента.

Шафки - Ти си много красива, но си естествена. И хората продължават да се чудят дали имаш грим или не. Искам да им кажа, че нямаш никакъв грим въобще.

Берен - Разбира се, по време на снимки, ние сме длъжни да имаме някакъв грим пред камерите. Така се прави по целия свят. Но в моето ежедневие като Берен, не обичам грим въобще.

Шафки - Днес сме на снимачната площадка на новата ви къща с Керим. В арабската версия, ние все още ви гледаме в старата ви къща(при Кадир).

Берен - Да, за вас това е ново място, което още не сте виждали. За нас, ние сме вече тук от няколко седмици. След като Фатмагюл и Керим се ожениха, се преместиха тук. На нас много ни харесва тук, хубаво място е.

Шафки - Колко още епизода остават? Сериала се излъчва в Турция, а вие все още го снимате? Трудно ли е?

Берен - За нас остават още 5 епизода. По турската система, епизодите са 80. Но за вас ще отнеме повече време, защото вие разделяте един епизод на 2 части.

Шафки - Чух, че ще имаш дълга почивка и че ще заминеш за САЩ.

Берен - Все още не съм си планирала почивката. Но няма да е много дълга почивка, защото трябва да заснема филм. Така че просто ще си почина малко, за да мога да се съсредоточа върху филма.

Шафки - Мислила ли си да посетиш някоя арабска страна, например да ни гостуваш в студиото на al qahera al youm??

Берен - Не съм посещавала нито една арабска страна до момента, но мисля, че би било интересно. Имам някои места на ум- интересувам се от Бейрут, от Египет. Сигурна съм, че един ден ще ги посетя.

Шафки - Заповядай все пак, ние ще те очакваме. Благодарим ти за твоите невероятни роли. Ти влагаш много усилия в тях. Очевидно е, че ти си добре образована актриса. Благодаря ти много за интервюто.

Берен - Аз съм тази, която трябва да ти благодаря. Благодаря на Арабския свят, че ни гледа и ни обича. Надявам се за в бъдеще вие ще следите нови турски сериали или филми и ще ги гледате със същата тази страст.

превод: daizy_g

Останете със здраве!!!
Ако искате напишете нещо.
Ще ми бъде приятно!!!


# 201
  • Мнения: 3 541
Цитат
Знам, че едва ли ще се прочете, но припомням едно интервю
с Берен за Каква е вината на Фармагюл!? от 2012 г

Дива, защо такова недоверие?
Прочетох цялото интервю, макар че не е ново, помня когато излезе на видео.
За мен "Каква е вината на Фатмагюл" е единственият сериал, който ме е развълнувал, който съм гледала многократно и коментирала. Може би също "Ако бях облак".
Берен е съвършена в красотата си и много талантлива актриса.
Естествена, земна, но и силно одухотворена, смела, дете на Ататюрк. Доколкото я познавам като публична личност, тя застава зад висши каузи като свобода и демокрация, в защита на жените и децата от насилие, за справедливост, за качество в киното и др. Има ясно изразени граждански и професионални позиции.
Ярка и пълноценна личност!
С нетърпение очаквам да я видя като музикант.

Относно темата, ако се налага промяна, може да остане само Берен Саат.

# 202
  • Мнения: 6 680
Привет дружки и през новата година!

Благодаря ви, че поддържате темата жива!

Диве , с голямо удоволствие си припомних и аз това интервю на Берен, благодаря ти! То ми и едно от любимите.
Аз често си чета стари неща, но скоро не бях го правила.

Подобно на Валя мога да кажа, че никой друг сериал не ме е развълнувал толкова много като „Каква е вината на Фатмагюл”. А през тези години изгледах наистина много сериали, но  нито един от тях не влезе така дълбоко в сърцето ми, затова е специален за мен. Миналото лято го изгледах отново целия за не знам кой път, въпреки че много от моментите ги знам почти наизуст. И вероятно пак ще го направя някой ден.

Повечето неща, които прочетох за новия филм за Бихтер и Бехлюл са по-скоро скептични. Донякъде разбирам това, но все пак не смятам , че е нормално да се формират толкова негативни очаквания.
Когато една история, каквато е тази се е превърнала в легенда, голям риск е да се посяга отново към нея след сравнително малък период от време. Но зависи от гледната точка, действието ще се развива в друга епоха, при други разбирания на обществото и това е възможност да погледнем на нея от друг ъгъл. Или въобще да не я гледаме, ако изпитваме чак такава ревност, каквато демонстрират някои фенове. Актьорите са добри, така че може да ни изненадат много приятно. Ако пък не, това по никакъв начин няма да промени нашето отношение като зрители към оригиналната в нашите очи история. Сравнения неизбежно ще има и актьорите и екипа са наясно с това. Пожелавам им успех.
Така, че аз лично подхождам към новата екранизация по-скоро с голямо любопитство и без конкретни очаквания. Надявам се да ме изненадат приятно. Така или иначе Бихтер и Бехлюл на Берен и Къванч си имат своето място в сърцето ми завинаги и нищо не може да промени това.

Това са снимки от партито за рождения ден на Озан Догулу, брата на Кенан, което е било в стил 80-те години на 20 век. Май не са слагани в темата.






Това също.


Една стара снимка от снимачната площадка на 3 сезон на „Дар”, която не помня да съм виждала преди.


И най-новата снимка на нашата любимка - от 3 февруари.
Обожавам усмивката й…



С огромно нетърпение и голямо вълнение очаквам завръщането на легендарната двойка Берен и Къванч на екрана и изобщо не се съмнявам в успеха им. Много ми хареса онова, което казва сценаристката Нуран Еврен Шит в интервюто си наскоро, че по време на работата по филма е търсила обратна връзка с Берен и Къванч и те активно са участвали в създаването на историята, както и че се гордее с факта, че е написала сценарий, който ги е убедил да се съберат отново на екрана след толкова години.

Дано скоро да имаме възможност да видим на екран нашата любимка не само в дългоочаквания филм „Последно повикване за Истанбул”, но и в сериал, в музикален албум. Толкова много ми липсва…

До скоро, дружки!Flowers Hibiscus

# 203
  • AMS
  • Мнения: 6 812

Момичета, привет!
Валя, Дъгичка, благодаря ви за постовете!!!
Ами недоверието няма как да се заличи от моя страна,
съдейки по активността в темата и лайковете.
Просто смятам, че Берен не заслужава такава ниска активност!!!
Ако няма ново, винаги има нещо старо,
винаги има някаква асоциация с нейните проекти.




Районите на бедствието са ми познати и ги чувствам близки,
от дизитата, от проектите на Берен.
Направо са ми пред очите сцените от Атийе - пукнатините на земята,
подземията, срутванията, изваждането на повърхността, ...  



А тук в темата цари една студенина, едно безразличие.
Както и да е. Бъдете здрави и се пазете!!!



Тежки времена настанаха. Много тежки. Трагични.
Всички живеем в един много разтревожен свят.
Съболезнования за загиналите!!!
Много сила за оживелите!!!




Берен Саат е критикувана, че не споделя информация от деня на земетресението.
Известната актриса, която предпочете да оказва помощ тайно, наруши мълчанието си
и се обяви против преминаването на университетите към дистанционно обучение.
Тя сподели статия от клиничния психолог Бейхан Будак.


Цитат
„Университетите решиха да се обучават дистанционно. Това решение трябва да бъде преразгледано. Въпреки че психологическите ефекти, причинени от пандемията, все още не са изчезнали, създаването на университети онлайн може да причини сериозни щети на психичното здраве и образованието на нашите младежи, което е нашата най-голяма сила. Един от най-важните методи за борба с психологическите ефекти от такива природни бедствия е да се осигури приемственост на житейските рутини и цели."
Birsen Altuntaş

# 204
  • Мнения: 6 680
Здравейте!

Дива, права си в упреците си към нас, но мен случилото се буквално ме остави без думи.
Не знам какво да кажа, това е огромна трагедия, нещастие което ще бележи живота на едно цяло поколение.
 Изминаха шест тежки дни, а надеждата да има още оцелели става все по-малка.
Дано случилото се да накара всички нас да си извлечем поуки. А скоро ще дойде времето да се помисли за оцелелите хора, за психиката им и как да им се помогне да продължат живота си, а това също ще е труден процес.

Точно тази сутрин се питах, че никъде не срещнах информация какво се случва с Гьобекли тепе и обектът е засегнат от трагедията. Мислех си точно за тези моменти от гифчето… Надявам се този храм, който е оцелял хилядолетия да не е пострадал.
 
Сега се разрових и намерих тази статия от 10 февруари, в която пише, че храмът не е засегнат.
С транслатора се разбира много добре. Това е малко чудо.

https://www.al-monitor.com/originals/2023/02/prehistoric-world-h … urkey-earthquakes

А това за критиките към Берен или някой друг е тема, която не ми се подхваща.
Дори в такива тежки времена има хора /дори и тук във форума/, които мерят помощта или съпричастността на един с друг актьор. А това е нещо, което идва от сърцето и не бива да се афишира…

Това е едно малко сладко бебенце, което оцеля след руините.
Нека сладката усмивка на този малък герой  да стане символ на надежда за бъдеще.

# 205
  • AMS
  • Мнения: 6 812

Момичета, привет!!!
Благодаря ви за реакциите!!!
Дъгичка, благодаря за поста!!!
Зачудих се защо Берен се възпротивява в този момент
точно  на онлайн обучените в университетите и намерих отговор.
Знаех си, че и да мълчи или само с два реда пак ще улучи целта.



Скрит текст:
Оставката на Ердоган е немислима

Вече е седмица след силните земетресения в Турция и Сирия. Спасителните екипи все още изваждат живи хора от развалините, а броят на жертвите нарасна до 35 000. Репортерът на NU.nl Ник Аугустейн беше на място и беше готов да отговори на всички ваши въпроси този следобед. Тук можете да прочетете отговорите на най-добрите и най-често задаваните въпроси.
Въпрос от Mjpvanweezel: Има ли представа колко хора все още са в неизвестност?
„Мога да говоря само за турската земетръсна зона. Там, според официални данни, около тринадесет милиона души са засегнати от бедствието. Повече от 31 500 от тях са загинали, а повече от 160 000 са евакуирани. Трудно е да се каже как много са изчезнали. Това е така, защото спасителните екипи първоначално са се съсредоточили върху местата, където всъщност биха могли да достигнат до оцелелите."
„От други места знаем от тези екипи, че все още има хора под развалините, но остава неясно колко са и кога тези тела могат да бъдат извадени. Но на места, където (все още) няма работа или само от доброволци и местните жители, трябва да се задоволим с информацията от местните жители. В Антакия жителите посочиха, че все още има тела под всички развалини. Това поражда страхове за окончателния брой на изчезналите хора."
 Въпрос от Selmatoth: Колко души бяха спасени?
 „Според агенцията за помощ при бедствия AFAD малко под 89 000 души са били спасени в общо десет засегнати провинции. Агенцията не изяснява дали тези хора действително са били спасени изпод развалините или са били спасени по някакъв друг начин. Турският клон на CNN поддържа ежедневен преглед на спасените оцелели."
Въпрос от Робин: Има ли само систематично търсене или има търсене на места, където се чуват гласове?
 „Това варира в зависимост от местоположението. Спасителните екипи първоначално търсят места, където може да има така наречените затворени пространства или малки пространства, в които хората биха могли да оцелеят. Екипите наистина слушат звуци, но също така се използват кучета и камери за топлина.“
„За съжаление фактът, че хората могат да бъдат локализирани, не означава автоматично, че те също могат да бъдат спасени. Особено ако не може да се каже със сигурност дали тези хора са все още живи и/или са много трудни за достигане. Тогава спасителните екипи понякога имат да направим ужасния избор да търсим по-далеч в други, по-обещаващи места, защото там шансът за успех е по-голям."
„Следователно някои места на бедствия получават само кратко посещение от спасителни екипи. Те понякога не могат да не установят, че все още има хора под развалините. Следователно съобщението до семейството на място е толкова кратко, колкото и болезнено: моите съболезнования, тук не можем да направим нищо. Моля, не се ровете."
Въпрос от H.eissink: Има ли все още места в Турция и Сирия, които са недостъпни и без помощ? Няма ли въздушен транспорт, който може да изхвърли храна и ресурси?
„Това зависи донякъде от това какво наричате помощ. Например миналия четвъртък стигнахме до места в Антакия, където все още нямаше „истински“ спасителен екип, но където доброволците бяха заети с разчистването на отломките. Като се има предвид размерът на засегнатата зона, (за съжаление) е вероятно по-отдалечените села все още да чакат помощ от професионални спасителни екипи или помощ от машини."
„Ситуацията в Сирия е много по-лоша. Според репортери на място помощта ще пристигне през граничния пункт Баб Ал Салама. За момента тази помощ ще дойде от Турция. Граничният пункт Ал Хамам също ще бъде отворен. Италия ще бъде първата страна от ЕС, успяла да получи помощ в Сирия, макар и през Ливан и с известно закъснение."
Въпрос от Седракамави: Какво ще кажете за хората, които са оцелели след бедствието, но са загубили всичко? Какъв вид помощ им се предлага?
"На първо място, това е спешен подслон. Това се прави в палатки или контейнерни къщи в самия район или в избрани хотели извън земетръсната зона. В неделя турският президент Реджеп Тайип Ердоган обяви, че университетите трябва да учат онлайн, така че студентските общежития да могат да се използват за жилища."
„Освен това бяха събрани колекции от цялата страна за засегнатите. В първата фаза това бяха основно дрехи. Когато се появи точната нужда, скоро последваха купища други стоки от краищата на Турция. Скоро количество дошли от държавата от 10 000 лири на човек (495 евро) безплатно за незабавни нужди."
Въпрос от Lambertverhoeven: Все още се чудя колко голяма е точно земетръсната зона. Междувременно чух и прочетох „колкото Англия“, „три пъти Холандия“ и „половин Турция“. Но това са много големи разлики.
„Районът на земетресението е с размерите на Унгария. Това е най-лесният начин да го запомните.
“Въпрос от Теулф: Колко сериозно е това земетресение в сравнение с други земетресения през този век, например това в Суматра през 2004 г.?
„Не смея да направя изявление за това. Земетресението в Индонезия в момента има (значително) повече жертви от тези в Турция и Сирия.“
Ръководителят на екипа Мартин Еверс от холандския екип за търсене и спасяване в градовете (USAR), с когото се срещнах на базовият лагер в Антакия говори, има опит в други райони на бедствия, като прави сравнение въз основа на опустошенията със земетресението през 2005 г. в Пакистан, което уби около 70 000 души, или земетресението в Хаити през 2010 г., което уби до 220 000 жители.
Въпрос от Icng2021: Какво направи турското правителство в отговор на земетресенията от 1999 г.?
И спазени ли са мерките на всички нива?
„Съответните закони за строителния сектор оттогава са били променяни повече от 160 пъти. Понякога за по-добро, но понякога с катастрофални последици. Помислете за схемата за амнистия на дефектни сгради, за която по-късно. Ето защо експерт информира NU. nl миналата седмица, че страната като цяло нищо не е напреднала."
„Това наистина се дължи, наред с други неща, на лошо спазване на правилата, корупция и фаворизиране. Разбира се, проекти за градско обновяване бяха извършени, включително в Истанбул. И всички сгради, построени от държавната строителна агенция TOKI, все още стоят в земетръсната зона“.
„Така че е възможно, но твърде малко е направено на твърде много места. През 1999 г. беше въведен и данък върху земетресението, за да се създаде фонд за подобрения. Това събра милиарди, но парите бяха използвани за нови магистрали, наред с други неща."

Въпрос от Reistnl: След земетресението има много критики към изпълнителите, които не са спазили разпоредбите в Турция. Какъв е шансът да се потърси отговорност за това на политическо ниво, след като не само изпълнителите, но със сигурност и клиентите и инспекторите са се провалили сериозно?
Засега тези, които носят крайната отговорност, остават незасегнати, а именно тези на политическо ниво. Там беше решено да се одобрят сгради, за които е известно, че не са безопасни и които всъщност трябваше да бъдат решени или съборени за обитаване.“
„Има много стари видеоклипове на Ердоган, които циркулират в социалните медии, който възхвалява това решение и колко е добро за хората по време на предизборни речи и срещи в Кахраманмараш, Газиантеп и Хатай. За съжаление, сега трябва да заключим, че с това решение  провинции  имаха катастрофални последици. Дали ще има споразумение с политиците, изборите ще покажат. Те все още са отбелязани с молив за 14 май в календара."


Въпрос от Lamerspt: Оттегля ли се Ердоган сега, когато правителството му се провали толкова лошо в надзора на строителните разпоредби?
„Немислимо. Особено в тези времена, според Ердоган, е важно всички да подкрепят държавата и нацията. Политическата култура в рамките на неговата партия AKP също е такава за запазване на всичко в тайна. Броят на министрите, които са служили през последните двадесет години, останали след скандал или бунт, могат да се броят на пръстите на едната ръка."
„Изглежда, че няма причина и Ердоган да подава оставка. В разговорите си с граждани, случайно заснети от камера, президентът казва, че земетресението е съдба. С други думи: не можете да направите нищо по въпроса."

"По стечение на обстоятелствата, веднага след появата на изображенията, проправителствените медии започнаха да работят с история, в която учените наистина потвърждават, че нищо не може да устои на земетресение с такава сила. След това същите учени обявиха в Twitter, че думите им са изопачени.

13 feb 2023 NU.nl

# 206
  • Мнения: 9 895
За съжаление Господ (или  Путин ) наказват народите на самозабравилите се президенти . Гледам и Ердоган започна да се включва на живо от разни форуми подобно на Зеленски . Горките хора ,имали нещастието да са поданици на такива страни . Ние не сме по-добре ,ама за сега не бива да се оплакваме . Турция е в икономически крах , сега вече част от нея и в буквалния смисъл . Не знам как ще се възстановят . А оставка както в БГ така и в Турция предполагам означава ''оставам '' . Така ,че никой няма да го помръдне бащицата  , убедена съм .
Блогърката Бирсен постоянно ни уведомява за деятелността на тв звездите , но подчертава ,че има много , които не се афишират . Не се изненадвам ,че Берен е от тях .
Горките хора в Турция и особено в Сирия ( западняците не искат да помагат поради политически причини ) , ужасно е . Нас ни разтресе във вторник , но даже не съм излизала . Много мислех , и стигнах до мисълта ,че ако се случи някакъв катаклизъм, предпочитам да не оцелея , вместо да остана жива без близки и без дом .
Извинявам се ако някои от вас не са съгласни с част от написаното от мен , но съм покрусена в какво се превърна светът през последните 7-8 години ...

Хубава вечер , дружки Heart

# 207
  • Мнения: 3 541
Здравейте на всички!

Живеем в много сложни времена. Нещата не са такива, каквито изглеждат.
Наскоро Берен беше подкрепила жените на Иран, които хвърляха бурките си.
Какво по-естествено една смела и свободолюбива жена да е ЗА свободата и на другите жени. Но...
Ако задълбаете в геополитиката, ще знаете как действат САЩ срещу своите противници. Разклащат положението, предизвикват протести, слагат марионетни правителства в свой интерес. И понеже Иран подкрепя Русия, ясно е кой подклажда протестите на иранските жени.
По същия начин мога да кажа, че всеки нормален човек би подкрепил защитата на природата, на жертвите на домашно насилие, на успехите в научно-техническата сфера, борбата за мир и др. Само че се оказа, че зад тези благородни по принцип идеи се крият сатанински планове за унищожаване на националните икономики, за налагане на ЛГБТ движението, за обедняване и редукция на населението, за тотален контрол. Общо взето, и най-невероятните конспиративни теории се оказаха истина.
Има сили в света, които искат да живеят като свръхчовеци, а всички останали да стават все по-бедни и по-прости.
Това включва и обучението онлайн (за нас, обикновените хора)
Затова много ме заинтересува мнението на Берен против онлайн обучението.
Дива, извинявай, аз от твоя пост не разбрах защо Берен е против. Ако е по принцип, и аз съм против и я разбирам, напълно е права.
Но ако става дума за временна мярка, докато се преодолее кризата след земетресението, е съвсем друго.
Това, което си подчертала, е за използване на университетските общежития за подслон. Тоест не въобще, а засега.
Подобно изказване срещнах и от Джеймс Елдър, говорител на УНИЦЕФ.
„Училищата в Турция и в част от Сирия са затворени през следващата седмица и много от тях временно приютяват деца и семейства, останали без дом. Връщането на децата в класните стаи възможно най-скоро ще бъде от съществено значение и ще даде на децата чувство за нормалност сред хаоса“.

Както и да е, вярвам, че Берен винаги защитава благородни каузи. От все сърце желая Разумът и Доброто да победят.

И накрая, да споделя нещо много положително. Като гледам каква бясна ненавист се култивира у някои народи, все повече се гордея с българския народ. Били сме петстотин години под турско робство, но никога - нито тогава, нито сега - не сме изпитвали омраза към турците. Бях на пункт за събиране на помощи за Турция, мои приятели също бяха, изводът е - пълно с дарители и доброволци.
Има нещо здраво у нас, което ни държи живи и човечни, дано да е все така.
С респект към всичко, което правят Берен и другите наши любимци, за да помогнат на бедстващите след земетресението!
Ще чакаме по-добри времена, за да се върнем към по-леки теми и да се радваме на нови филми и сериали.

# 208
  • Мнения: 3 634
Здравейте, момичета! Green Heart
Не сме се „виждали“ от времето на „Забранена любов“, а на хоризонта е една нова „Бихтер“. Отдавна очаквах нова екранизация на романа, това ще бъде интересно. За филма се знае още твърде малко. Правят се сравнения между актьорите, но според мен, това няма особен смисъл. Защото героинята Бихтер – а това се отнася за всеки от героите, не е една и съща Бихтер, която игра Берен и която ще играе Фарах. Причината за това е оригиналната идея на сценария на Мелек Генчоолу и Едже Йоренч, който сценарий пренася действието в нашата съвременност и оглежда поведението на героите в огледалото на големите обществени и културни промени след 60-те години на миналия век. Бихтер в романа е една смела жена, която сама се справя със сложната ситуация. Докато Бихтер в сериала ползва голям инструментариум от: нови разбирания за жената, женствеността и любовта, тя познава своята сила и ползва постиженията на жените преди нея. Затова двете Бихтер в една и съща ситуация постигат в двете различни епохи различен резултат. Двете героини отразяват времето. Но същевременно Бихтер и Бихтер стоят на една права, в която героинята от романа е далечното начало, а тази от сериала – продължение на същия този образ.  
Каква ще бъде Бихтер във филма, засега не знаем. Заявката е, че действието ще се развива във времето на романа, а жанрът е определен като драма и романтика. Но само толкова. Изненадата ще бъде в стила на разказа. В очакването на филма според мен е полезно, ако си припомним някои от разликите между Бихтер от романа и Бихтер от сериала. Така човек може да се ориентира какво да очаква. Затова си позволявам да споделя моите мисли по този въпрос. И къде, разбира се тук, защото единствената засега позната ни Бихтер е тук.
Прегледах отново романа и първото нещо, което за пореден път ме „убоде“, е на корицата. Все едно да направиш надгробен паметник на пра-пра-пра…баба си (изминалото време е около 110 години, това прави 5-6 поколения), обаче със снимка на пра-пра-…внучката; съответно и внука. Такова време дели Бихтер от страниците на илюстрирания роман от Бихтер като илюстрация, взета от сериала.
 


Заглавието:
Романът и сериалът имат едно и също заглавие: „Забранена любов“. Но в двата случая те имат различен смисъл. В романа любовта остава забранена и ние разбираме причините за това. Бихтер осъзнава в себе си нуждата да обича: „…Иначе я очакваше гибел.“ Наясно е, че Аднан не може да и даде тази любов. Но, тя сама изговаря стигмата: „ А как да обича? Нима любовта не е вече недостъпна за нея, нима не е забранена?“ Тук Бехлюл още не присъства, това е пробудената нужда от любов, която носи Жената в себе си, но и едновременно с нормата на обществото, че бракът е един и друга възможност за нея повече няма. Затова когато Бехлюл влиза в живота и, Бихтер е смела и прекрачва границата, която за Бихтер от 21 век вече не е такава. Днешната Бихтер има угризения, но те са в човешки план, тя разчита на развод, недостъпен или развод с много лоши последици за жена от 19 век. Бихтер в романа се отдава на тази голяма любов с надеждата, че „…Пътят на тази греховна любов трябваше да я отведе не към унижението, а към извисяването… единствено любовта би могла да заличи позора.“ Бихтер от романа е прекрасна жена, но тя няма партньор. Бехлюл от онова време е „заспал“ в разбирането си, че жените са градина с цветя, от която той си взима, което цвете му хареса и когато се насити, ще спре при едно чисто и невинно дете. С това мислене тръгва, с него и завършва „голямата“ си любов с Бихтер. За него жената не е партньор, а средство за собствено удоволствие, тя стои по-ниско от мъжа. Този Бехлюл е завършен образ на мъжа, остатъци от който виждаме в турските сериали до днешен ден. „Първата му и последна“ голямата любов продължи една зима, после Бихтер му омръзна, доскуча, реши да се върне към живота и разбира се, за всичко това виновна е Бихтер: че го е съблазнила, че е жена, изневерила на мъжа си, а той такива не уважава и т.н., че е скучна, прилепчива - все познати мъжки черти. Бихтер от 19 в. е кръвна сестра на съвременната Бихтер, но тя живее любовта сама, разкритието на изневярата става отвън, след което я очаква публичен позор и Бихтер няма друг изход, освен смъртта. Самоубийството на Бихтер в романа е равнозначно на убийство на любовта: „…черното дуло се прицели точно там, където кървеше неизлечимата рана на любовта.“
В този далечен във времето опит за любов – за любовта с чувства, а не за плътската любов, която се състоя, Бихтер не успява, любовта умира заедно с нея. Бехлюл бяга.А през ума на Нихал все пак преминава отново възможността да бъде с Бехлюл, ако той не беше избягал.
Въпреки заглавието, което предполага двойка, различните издания на книгата, в случай, че имат илюстрация на корицата, показват почти винаги само Бихтер. Това подчертава основната роля на героинята в романа, но и подсъзнателно води към мислене, че тя носи основната вина за случилото се, каквото е мисленето на епохата за историята на Бихтер и Бехлюл.  





В сериала също Бихтер най-напред осъзнава невъзможността да обича Аднан. Тук обаче този момент е последван от едновременното раждане на любовта между Бихтер и Бехлюл, тази любов е взаимна. Друга принципна разлика е мястото, където се изживяват любовните отношения. Докато в романа това става през едната зима и само под покрива на семейния дом, а дори Бехлюл пожела „една цяла нощ с Бихтер“ в спалнята на Бихтер, където тя приема Аднан – с тези обстоятелства в романа е подчертан греха, то Бихтер от нашето време сама отведе Бехлюл в градината – тук действа разбирането за любовта като природен дар, от който съвременната жена, осъзнала силата в себе си и своята женственост, няма да се откаже. Забележителна е сцената, когато Бихтер отвежда Бехлюл в оранжерията, съблазнява го, а той омагьосан я следва: звучи едновременно древно и много модерно, защото е вложено точно това  разбиране за любовта. Същевременно ролите са разменени, докато в романа мъжът избира цветето, което всеки път ще откъсне, тук жената е водеща, тя води мъжа в градината.



Двойката Бихтер и Бехлюл от романа не прави абсолютно нищо за любовта, за нейното бъдеще, ако изключим обещанията на Бехлюл, но само на думи, че в случай, че ги разкрият, ще избягат заедно. Тук любовта е в сърцето на Бихтер и се храни с илюзии. Бихтер и Бехлюл от сериала заедно, а той отделно и сам, правят важни стъпки в подкрепа на любовта. Двамата предприемат бягство, но…Бехлюл стигна само до летишето. Бехлюл нае къща, но тайна, а също каменна, непрозрачна: Бехлюл не смее и тук да стигне докрай, да покажат любовта си пред другите; плаши го и разводът, който ще направи тайното явно. В сравнение с Бехлюл от романа обаче, Бехлюл от сериала е извървял много дълъг път – той не гледа така цинично и високомерно на жената, напротив той се страхува от нейната сила, а когато обижда и напада Бихтер, не го прави осъзнато както предходника си, а за да се защити. Но все пак на Бехлюл от сериала му предстои още много път, за да стане истински партньор на Бихтер. Разликата между мъжа и жената по отношение на любовта е видима и в новото време, но все пак е много по-малка в сравнение с отношенията между техните предходници от романа.
Докато продължава да го притегля към себе си, Бихтер от сериала не спира да тества любовта на Бехлюл. Така тя докрай се бори да спаси нещо, за което знае, че е живо. В сериала се стига до сватбата на Бехлюл и Нихал, това е различно от романа, но е важно, за да остане Бехлюл до края на цялата история.
И в сериала Бихтер се самоубива. Но това самоубийство не бележи като в романа край, а е все още по пътя към спасяване на любовта. Бихтер проверява за последен път чувствата на Бехлюл, той протяга ръка към нея, но не я достига, влиза Аднан…Белият цвят в сцената на самоубийството, ритуалните жестове на Бихтер, позата на Бехлюл – всичко е подчинено на сакралния характер на момента. Спасява се любовта, а пътят към това е смъртта на героинята, смърт, която извисява.
И след смъртта на Бихтер любовта продължава да живее в Бехлюл. Виждаме го засрамен, загубил дар слово, тъжен на гроба, но си е взел поука, научил се е да обича, да следва любовта докрай. Заглавието на сериала „Забранена любов“ следва оригинала от романа. Но за разлика от романа, където любовта наистина остава забранена, в сериала то е игра на думи. Тук всъщност заглавието трябва да се разбира в обратен смисъл, че никой и нищо не може да забрани любовта, защото тя е природен/божествен дар, който човекът трябва да се стреми с всички сили да задържи и спаси.





Спасяването на любовта е това, което различава историята на сериала от тази на романа.



И още една съществена разлика между романа и сериала. Бихтер успя, защото и Нихал не е същата Нихал, каквато е 100 години преди това. Като се е отказала от брак с Бехлюл, Нихал действа в подкрепа на Бихтер, по-точно в подкрепа за спасяване на любовта. Ако тя не се беше отказала от брака с него, двамата с Бехлюл можеха да заминат някъде далече и да забравят Бихтер. Тогава смъртта на съвременната Бихтер нямаше да се различава от смъртта на предишната Бихтер: заедно с нея щеше да умре и любовта. Но това щяха да бъдат други хора, а саможертвата на Бихтер щеше да бъде напразно. Бихтер и Нихал притискат Бехлюл, за да влезе в правия път и да догони Бихтер. Нихал даде заявка за това, още когато започнаха подготовка за сватбата с новото обзавеждане на стаята и. Тогава завесите бяха сменени с такива в теменужен цвят – цвета на Бихтер и на любовта – теменужките и гамата от теменужени цветове, преминават като свързваща нишка между романа и сериала, а над огледалото се появи снимка на Мерилин Монро. Бихтер от романа даже не би могла да си представи колко много са се променили мъжете и жените за един век. Но би била доволна да разбере, че е тръгнала смело по един правилен път, времето за който обаче още е било далече.

И в романа, и в сериала жената винаги върви пред мъжа, той я догонва в любовта. В стаята на Бехлюл и на Нихал, младото момиче в преход от дете към жена – Мерилин и снимки от Ню Йорк и Париж, градовете и лицето  символи на  промяната в разбиранията за любовта и мястото на жената в обществото. Бихтер не се нуждае от подсещане, тя носи тези разбирания в себе си и ги влага във всичко, което прави, за да спаси любовта.
 






Има една подробност, която сега си обяснявам. В романа Бехлюл живее при чичо си, но родителите му са живи, живеят на друго място. В сериала Бехлюл е сирак, Аднан го е взел след смъртта на родителите му в катастрофа и го е отгледал като свой син. Тази разлика е била нужна в сериала, за да бъде обвързан Бехлюл още повече със задължение към Аднан и да чувства това като голяма тежест, когато взима решенията си по отношение на Бихтер и любовта. Ако не беше така, героят от 21 в. нямаше да е достатъчно убедителен. Но все пак идеята на сериала е, че нищо не може да спре  любовта, дори и това обстоятелство. Особено днес, когато за всяко трудно решение има начин то да бъде постигнато като се съобразят различните интереси. В крайна сметка Бехлюл преминава всички граници.          
      
(Нещо, което ми направи впечатление - един детайл в думите на актрисата, която ще играе Фирдевс: „Филмът Bihter… ще се развива през 20-те години на миналия век и въпреки че е адаптиран от Aşk-ı Memnu на Халит Зия Ушаклъгил, изглежда ще изненада публиката с напълно различен стил на разказ .“ Това е интересно. В романа са използвани изрази, които рисуват образ на „рухване“, сгромолясване“, „отваряща се бездна“ пред живота на Бихтер, любовта. Тези години са кризисно време и за Османската империя, която цял век се гърчи и в този момент е много наблизо до своя финал, за който се използват подобни думи и образи. Мисля си, дали няма да изградят някаква метафора чрез съпоставка на загиналата любов с рухналата империя. Подобно мислене изразява Орхан Памук като вижда връзка между рухването на империята и упадъка на града Истанбул в годините на неговото детство.
Отбелязвам това, може би защото моето очакване за филма е не като за преразказ на романа, а за някаква по-артистична интрепретация.)

Приятна вечер! Nature Sparkles

# 209
  • Мнения: 6 680
Привет, дружки!

Ваня, едно голямо благодаря за споделеното за „Забраненият плод” и "Бихтер",  за съпоставката на романа и сериала. Много увлекателно разказваш, мога да те чета безспир.
И моите очаквания са в същата посока – за нов и интересен прочит на романа, пречупен през призмата на една друга епоха. Със сигурност ще препрочитам този пост отново и отново.
И още веднъж, благодаря за удоволствието!

Дива Валя  Фили , благодаря и на вас!


До скоро! Flowers Hibiscus

Общи условия

Активация на акаунт