ДЕСЕТИ КЛАС сме вече, ново НВО ни очаква, човече

  • 33 354
  • 741
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 1 276
Хаха, Слънчева, ако можеха коли онлайн да се правят и аз щях да изуча занаята Grinning
Мисля, че и учителите не се отнасят сериозно с ДО. Ако им скръцнат и им навъртят някоя лоша оценка, забележка или отсъствие, мисля ще им привлекат вниманието на пубертетчетата. Много ме дразнят колко са нахакани и над нещата тези нашите. С добро няма да стане, видимо е. Трябва си твърда ръка и ще почнат да внимават. Ама те като и учителите не се включват, за какво говорим!!?

# 286
  • Мнения: 9 991
ganis, вина не търся, искам правила. Ако въпросът е намекващ към мен - не е в целта 😊
Нищо те  намеквам. Учениците  не са длъжни  да бъдат  с камера.
Но защо? За мен е необяснимо и неучтиво. Визуалният контакт трябва да е един от основните елементи в ДО.

# 287
  • София
  • Мнения: 16 320
Bora, бързо оздравяване и на теб!

# 288
  • София
  • Мнения: 20 073
Скиорче, няма как да се съглася с теб.. Откъде накъде концентрацията на качествени учители в другите градове ще е по-голяма? А и Варна, откъдето е  Манжелка, е минала и незакачила покрай провинциален град. И за децата не съм съгласна. Децата са деца навсякъде, с позитивите и негативите си. Но в университета се събират отвсякъде и тогава не бих казала, че  едните или другите имат превъзходство по подразбиране. Има и така, и иначе. Превъзходството е просто на страната на  системно училите и мотивираните, независимо откъде идват - от София, от Варна или от другаде. В специалността на едната ми дъщеря в Германия има деца от 1 ЕГ Варна с немски - по нейни думи умни, знаещи, адски много учещи като връстниците си от другаде в тази специалност. А има деца от цяла България буквално - от София, Бургас, Севлиево, Варна, Пловдив,  Хасково,  Ст. Загора...

Скрит текст:
А и аз разбирам Слънчевата идеално на какво се дразни и какво има предвид с надскачането. Манжелка ни в клин, ни в ръкав онзи ден примерно се паркира в темата за НЕГ и обяви от последна инстанция, че правописната грешка, допусната на сайта, била недопустима за училище с претенции да е първо на ДЗИ и да е с езиков профил в добавка. Съгласи си се, че и ти би се раздразнила на  твърдението, че заради тази грешка не си струвало четенето  и дори тя лично недочела съобщението до края. Ами то не беше  някакво  сухо административно, а за карантинирани класове, за деца с позитивен тест, за контактни..Акцентът на писалите родители беше, че  управата най-накрая (иначе спяща зимен сън, що се отнася до инфо на сайта) се е размърдала и в позитивен, много спокоен тон е написала нещо полезно..

Да оздравяват болните!

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 23:00 от пенсионирана русалка

# 289
  • София
  • Мнения: 3 039
Аз, бях останала с впечатление, че е от Пловдив (извинявам се), но така или иначе нито единият нито другият са малки. (исках да избегна думата “провинциални”, която Манжелка с ирония употреби, защото и такива не са:).
Там е работата, че “елитните гимназии” с претенции в София станаха много, а някои без да правят нищо, разчитат на старата си слава. Има постоянно текучество и прехвърляне на учители насам -натам, те имат много по-голям избор, голяма част изобщо не изграждат емоционален контакт с учениците си.  Докато в другите градове не е точно така -в малкото им елитни гимназии повечето учители градят дългогодишен авторитет в съответната гимназия, докато се пенсионират.
Това, което споделям за 1АЕГ, го казвам с огорчение. Усещам безхаберие и дистанцираност от страна на повечето учители. Старите изглежда са изморени и апатични и не искат и да се докоснат до “страшния” лаптоп, а младите не се раздават особено и им е все едно. През две години сменят училището. Други са парашутисти, а преподават по ключови предмети... Децата знаят за единия им преподавател, от когото така и нищо не научиха, че е наркоман. Е, хайде ми кажи от къде да дойде мотивацията и как да има привързаност?.  В учебната програма има и предмети като Музика и Рисуване. Ами аз не съм видяла за 2 години нито бои, нито моливи, нито една песен научена. Те нямат електронен дневник още и разнасят бележници, а аз да очаквам качествено ДО....
Не случайно бъдещите гимназисти подпитват и треперят лятото преди записването в заветната гимназия “при кой учител ще се паднат и дали не са изтеглили късата клечка”.  А за учениците - и те и родителите им буквално са “изпушили” и изперкали в 7 клас покрай НВО, за да се доберат до така желаната гимназия и после се отдават на “заслужена почивка” 2-3 години, спокойни че са “вътре”. От всички 30 деца,  учещите и амбицираните в нашия клас не са повече от 5-6. Може в НЕГ и СМГ и другите училища да не стоят така нещата -късмет Simple Smile.
В т.нар.  провинция или “другите градове”, конкуренцията  за 1 място не е толкова голяма и до елетни паралелки се добират и деца с по-ниски резултати на НВО, но пък изпълнени с желание, енергия и амбиция за нови знания.
За другото съм напълно съгласна. Деца -шарени. И аз като бивша студентка в Германия имам спомени за състуденти от цяла България- заради някои се притеснявах да кажа, че съм българка и се криех по кьошетата на университета, за да не ме доближават. Flushed
Просто разсъждавах над споделеното за ДО от Манжелка...Защо при тях всичко е подготвено и организирано перфектно, децата веднага се включват пълноценно, а при нас трябва да е като в най-дивата провинция Angry.

# 290
  • София
  • Мнения: 20 073
Skiorche,
Скрит текст:
всичко е толкова субективно. Разлика има между клас и клас, между учител и учител, между възприятията ни на родители за добър преподавател..Някога на драго сърце споделях мнения за учители, базирани на впечатленията на децата ми и моите лични, но после спрях, понеже се оказа, че онзи, когото аз/децата ми  определяме за  добър и отгоре, в нечии очи е слаб..И обратното - хвалят се учители, които за мен пък са слаби брънки в цялата верига.

Днес във вашата тема  имаше примерно изказвания в двете крайности за старта на  ДО-то при осмокласниците. Едни имали всичко по програма, други - почти нищо. Не мисля, че коренно различно изглеждат нещата и другаде. Един е доволен, друг не, в темата за 1 ЕГ Варна  имаше и недоволни от ДО в края на миналата година. Та не е всичко да е било цветя и рози. И от Колежа дори, където нещата пък би трябвало да са  най-стройни откъм организация и начин на провеждане, също имаше  известни недоволства. Да не говорим какви неща съм чела през годините си престой тук и за ЕГ Пловдив - гимназия с много традиции, дежурно високи резултати на финала и т.н..За СМГ не мога да кажа , но за НЕГ съм ти споделяла неведнъж, че картинката не е много по- различна. Такава е за мен лично ситуацията повсеместно. Няма как в градовете Х и У да са концентрирани само добри учители, а в нашето голямо село да е този тотален хаос. Просто се превръщаме малко в типа хора, мислещи, че тревата на съседа е по-свежа и зелена..А тя не е Wink Ако беше, на финала на гимназията, а и после в реализацията на завършващите щеше да има колосални разлики в знанията и придобитите умения. А всъщност няма. За жалост нещата са малко в стил " Хвани единия, удари другия" и то при присъствено обучение. Затова и хората не искат ДО, там нещата вече тотално се размиват.

Последна редакция: пт, 30 окт 2020, 01:39 от пенсионирана русалка

# 291
  • София
  • Мнения: 3 246
Снощи имаха онлайн купон до 4ч.
Ей това ме уби Joy Joy
Щерката има някаква уговорка със съученици, за Хелоуин да се събират в двора на училището. Ще ѝ предложа да го направят онлайн, даже може да звънят по каквито видеочатове имат и да "влизат" дистанционно в чуждите домове. Лакомство няма да получат, но може да дадат една банкова сметка и да им превеждат там по лев-два за сладки. Че иначе пакост - могат някой вирус да метнат, компютърен, де Joy

# 292
  • Мнения: 1 276
Снощи имаха онлайн купон до 4ч.
Ей това ме уби Joy Joy
Щерката има някаква уговорка със съученици, за Хелоуин да се събират в двора на училището. Ще ѝ предложа да го направят онлайн, даже може да звънят по каквито видеочатове имат и да "влизат" дистанционно в чуждите домове. Лакомство няма да получат, но може да дадат една банкова сметка и да им превеждат там по лев-два за сладки. Че иначе пакост - могат някой вирус да метнат, компютърен, де Joy
🤣🤣🤣 Новото "нормално". Вчера ми праща набора:

# 293
  • София
  • Мнения: 16 320
РЗИ ни освободи от карантина.

# 294
  • София
  • Мнения: 9 072
Ще съм Чукче-писател, пък после Чукче-(до)читател... снощи писах, но загубих повеста...
Манжелка, малко ще съм пунтуална, но миналата година няма варненско училище на 5-10 място на ДЗИ1, първите две са на 15 и 16 (предполагам за някоя от двете ти е думата, третото е на 25то - МГ) мотаят ми се едни хартиени статистики из къщи отново мипредстои избор на гимназия, "нашата" е на 28мо.. . а аз проблем с провинциалното нямам, всички сме от там... или почти.
В тази връзка и със Скиорче няма да се съглася, не им е по-лесно на софийските деца, просто имат по-голям избор, което не означава, че се случва лесно. При някои е такъв, защото родителите им са избрали да им е по-трудно да живеят в София.
Голяма е вероятността наборът да учи в провинциален(ни) университет(и), като съм напълно убедена, че си заслужава(т) - не един, а са три.

Младежът е далеч от перфектен, но пък достатъчно умен и му трябват нищожни усилия, за да се справи. Събитие е да го видя, че учи, трябва да е нещо времеемко.
 ДО му се получава, но не защото си "помага". Тази година е с 1/2 сменени учители и се справи много добре с входните.

Вчера мърмори от ДОто им, от Историята "новият учител бил объркал в кое училище е, не били НГДЕК" Joy
 Домошар е, но онзи ден и те след училище бяха изместили улиците (Моловете са му под възбрана), докато бяха под карантина му се излизаше дори за да изхвърли боклука, но не си подаде носа през вратата. Правила спазва, ако са обявени.
Рядко търси помощ, но миналата вечер се обърна от баща си, явно за да си съкрати времето за домашно по ИТ (и да има повече време с "момата" чакаха ко приятелчета) - някакъв цикъл-блок схема. Минавам покрай стаята погледнах какво правят, чувам обясненията и настръхнах. Тихо привиквам таткото и му казвам: Ти  сигурен ли си, че разбира какво му говориш? той: Да, след малко идва преден, свършили и ми съобщава:"Младежът ми казва, че щял да си учи костите, по-лесно било" Joy

Много недостатъци мога да посоча на гимназията, но в същото време осъзнавам и положителните страни - свободата, академичността й...
Децата са с мнение, отстояват го, задават неудобни въпроси, споделят, обсъждат с учителите, те също им дават крила в тази посока

# 295
  • Варна
  • Мнения: 2 484
Момичета, леко съм шокирана от негативизма в темата. Обещах да не се включвам, но ще направя кратко изключение, защото в последните мнения долавям намеци за лъжа от моя страна и за да не съм голословна, ще се аргументирам накратко поне за да покажа, че монетата наистина има и друга страна:

- по отношение на резултатите от ДЗИ - традиционно училището (1 ЕГ Варна) е в първата десетка и традиционно има поздравления към учениците от сайта на училището за тяхното представяне, откъдето черпя информация. В случая понеже Десем извади някакви факти, се наложи да потърся и аз някакви статистики, за да се защитя, че не преувеличавам:
2015, 2016 - 7 място: https://decatani.com/100-te-nay-dobri-uchilishta-v-balgariya-klas/
2019 - 11 място https://decatani.com/100-te-nay-dobri-uchilishta-v-balgariya-klas/ (признавам, сринала се е Simple Smile, но пак е с няколко места над други утвърдени конкурентни елитни училища в столицата)
2020 - намирам класация само за столичните гимназии
В случая важното не е конкретната позиция, а твърдението ми, че и в провинцията се учи и стандартите са еквивалентно високи, следователно не преувеличавам. Така че, моля, свалете обидата към мен в лъжа.

- по отношение на ДО - разбирам, че не всички са "за", но поне бъдете обективни - очевидно така важната за някои социализация и по време на ДО е напълно възможна (онлайн купони), така че когато дефинирате проблема, смятам, че е важно да се разграничи дали сте недоволни от начина на преподаване или ви е притеснено, че децата в този вид не учат ефективно поради други причини. И ако е второто, ДО не е виновно. Същото е и изискванията - някои са доволни когато много се изисква, други - когато се изисква малко. Затова и в едно и също училище при различни учители впечатленията са различни.

- неприятно ми и конкретното заяждане от страна на Русалка с мен в последните три месеца по всички теми, в които пиша. В темата за ДО няколко пъти е иронизирала мненията ми, професионалната ми квалификация, ценностите ми, а това е най-малкото неетично. Спирам до тук, просто защото мисля, че останалото е непродуктивно.

Желая да се запази добрия дух в темата. Бъдете здрави.

# 296
  • София
  • Мнения: 10 243
Манжелка, споделям мнението ти. ❤️
Здраве и положителни емоции и от мен за всички в темата!

# 297
  • София
  • Мнения: 7 684
Десем, сега проверих, вие миналата година сте били при друг преподавател ли? Тази госпожа е огИн! Joy
Миналата година изпитваше по 3 дни за оформяне на годишна оценка. Моето се спаси, де! Бях споделяла, как на контролни трябваше да анализират епоха по картина... Право е момчето ти, че си мисли, че е в НГДЕК!
Аз съм доволна от тази академичност и свобода! Децата градят характери и имат право на избор!
Отделно, за мен, мина времето на децата-чудо, които са отличници по всичко и са всестранно-развити личности! Гимназията е профилирана, дава добро общо образование и слага силен акцент върху профилите!
Само госпожата по история.... Joy

# 298
  • София
  • Мнения: 20 073
SatisfiedМанжелка, каквото повикало, такова се обадило - така казват хората. Пропускаш да кажеш кой започна и как..А в темата има и други, които знаят. Ти, с твърдението си, че постовете ми оставяли у теб впечатление, че нямам поглед над това какво се случва с учениците и най-вече, че не работя, толкова далече от нещата съм била..Те и у мен постовете на някои хора  във форума оставят определени впечатления, но запазвам предположенията за себе си.  Ако на това му викаш етика с навлизане в личното пространство на хората с необосновани догадки,  поздравления Simple Smile И тогава ти казах, и сега ще го повторя,  не всички сме мениджъри, но това не означава, че нямаме нужния потенциал да изразяваме позицията си. Също така пропусна да коментираш в горния си пост и изявата си в темата за НЕГ. Намирам  за крайно неетично заяждането ти на дребно за правописа на сайта във време, в което трябва акцентът да е другаде. И изявлението ти, че дори не си дочела съобщението до края зради тази грешка - каква съществена информация носеше... Мен никакви класации на училища не ме интерсуват за момента, приоритетите ни следва да са други. Теб обаче, явно те, затова ти пожелавам  най-искрено изкачване на 1ЕГ Варна в тях, особено след перфектно ДО, каквото в болшинството столични училища очевидно няма. Simple Smile

Дами, извинете ме, за влючването.
Мами с деца в НПМГ, може ли един въпрос като скрит текст?
Скрит текст:
Вероятно нещо не съм разбрала. Възможно ли дете да е 11 клас в БХ паралелка,а  успоредно с това
 да е И профил мат? Позната ме помоли снощи да реша няколко задачи на сина й, сигурна съм, че е с биология и химия, помня радостта от приема  преди няколко години, а задачите бяха от  Веди учебника за профил върху схема на Хорнер, теорема на Безу, метод на неопределени коефициенти и т.н? Стана ми просто любопитно.  Може ли да е школа, а да ползват просто учебника за профил Simple Smile Питах майката, ама тя не е като бг мама форумките много информирана...Stuck Out Tongue Closed Eyes

Последна редакция: пт, 30 окт 2020, 13:04 от пенсионирана русалка

# 299
  • София
  • Мнения: 7 684
Включването в темата на НЕГ не ми се и коментира, дори!
Аз също не следя класации и затова не взимам отношение по този въпрос. А вероятно, това ще бъде съвсем без значение след 2 г., когато тази оценка няма да бъде част от успеха на дипломата.
Това, което съм следила през годините, е как се реализират деца, завършили училището, което ме интересува. Нямам основания да се комплексирам.

Общи условия

Активация на акаунт