Дистанционно обучение за учениците-Teмa 9

  • 32 586
  • 743
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 62 595
Ученето за оценка е учене за оценка. И в общи линии човек знае кога учи за оценка и кога "връзва" нещата. Казвала съм и друг път, не ме е срам - по история направо съм казвала на децата си да учат за оценка някои уроци, защото е ясно, че не могат да навържат и запомнят всички събития от урока. При така написаните учебници по история не си заслужава човек да се мъчи и да се хаби да помни всичко и трайно. Да си учи математиката, физиката, биологията и литературата.

# 466
  • Мнения: 2 182
Скрит текст:
Скрит текст:
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.
Твоите деца къде са се образовали? Моите в образователната институция училище. Където се образоват 99% от децата. Останалите са над тези неща и не считат за нужно да я посещават.

Аз нямам деца. Това, че си задължен да посещаваш училище, не значи, че непременно в училището и заради училището си се образовал. Аз винаги съм успявала сама да се справя и да си намирам допълнителни материали, но много ученици ходят на уроци, за да се справят с НВО, матури и т.н. И после високите резултати се приписват на училището, не на частния учител. Когато влязох в (тогава, сега не знам) много добра прогимназия в София, майка ми установи в разговори с другите майки, че от целия ми клас само аз не ходя на никакви частни уроци. После повечето влязохме в "елитни" гимназии, не е толкова заслугата в преподаванетов училището (имах все пак няколко добри учители). Училището беше място за изкарване на оценки, ученето - за тях, а и за истинско познание - ставаше другаде.
Много си далече от истината.
Учейки за оценки, се научаваш. Другаде - на уроци, курсове, доп. материали... надграждаш и се дообразоваш. Ако искаш. Има едно ниво на грамотност, задължително за всички, което се постига в училище.
Не ми казвай, че от 1 до 4 клас си се ограмотила сама.

Ограмотяването е основно благодарение на семейството ми, през повечето време в училище скучаех.
Аз ти обяснявам, че ученето за оценки се осъществяваше извън училището. Също така то често не води до трайни знания, защото за тях е нужно разбиране и то не само на материал сам по себе си, а и за какво ти е нужен в реалния свят.
Основната грамотност, за която говориш, към момента не се постига от голяма част от хората, които завършват училище и им е дадена тапия, че я имат.
Ти може да си скучала, защото вашите са решили да те ограмотяват вкъщи, но останалите са се научили да четат и пишат в училище.
Децата ми са учили в училища, в които основните знания са придобити там.
Нямат неграмотни съученици. Работещите им родители едва ли отделят много време да се занимават с тях. Разчитаме основно на училището.

# 467
  • Мнения: 1 010
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.
Твоите деца къде са се образовали? Моите в образователната институция училище. Където се образоват 99% от децата. Останалите са над тези неща и не считат за нужно да я посещават.

Аз нямам деца. Това, че си задължен да посещаваш училище, не значи, че непременно в училището и заради училището си се образовал. Аз винаги съм успявала сама да се справя и да си намирам допълнителни материали, но много ученици ходят на уроци, за да се справят с НВО, матури и т.н. И после високите резултати се приписват на училището, не на частния учител. Когато влязох в (тогава, сега не знам) много добра прогимназия в София, майка ми установи в разговори с другите майки, че от целия ми клас само аз не ходя на никакви частни уроци. После повечето влязохме в "елитни" гимназии, не е толкова заслугата в преподаванетов училището (имах все пак няколко добри учители). Училището беше място за изкарване на оценки, ученето - за тях, а и за истинско познание - ставаше другаде.
Много си далече от истината.
Учейки за оценки, се научаваш. Другаде - на уроци, курсове, доп. материали... надграждаш и се дообразоваш. Ако искаш. Има едно ниво на грамотност, задължително за всички, което се постига в училище.
Не ми казвай, че от 1 до 4 клас си се ограмотила сама.

Ограмотяването е основно благодарение на семейството ми, през повечето време в училище скучаех.
Аз ти обяснявам, че ученето за оценки се осъществяваше извън училището. Също така то често не води до трайни знания, защото за тях е нужно разбиране и то не само на материал сам по себе си, а и за какво ти е нужен в реалния свят.
Основната грамотност, за която говориш, към момента не се постига от голяма част от хората, които завършват училище и им е дадена тапия, че я имат.
Ти може да си скучала, защото вашите са решили да те ограмотяват вкъщи, но останалите са се научили да четат и пишат в училище.
Децата ми са учили в училища, в които основните знания са придобити там.
Нямат неграмотни съученици. Работещите им родители едва ли отделят много време да се занимават с тях. Разчитаме основно на училището.

Т.е. трябва да се разчита на късмета да попаднат на свестни учители. И като гледаш цялостното ниво на грамотност в тази държава, мислиш ли, че е благодарение на училищата - във вида, в който са сега. Що се отнася до личния ми опит - не става въпрос дори само къде съм се научила да чета и пиша, а това, че отрано съм се научила да се уча, да се интересувам от различни неща, защото може да са ми полезни, да чета повече от това, което е задължително, и т.н. Затова и ми е притеснително, че децата то са придобили основните си знания в училието - защото както "материала" за "научаване" е много, така и ако това е основното, което си научил в живота си, това не е добре.

Спирам със спама. В другата тема (за челния сблъсък с ковид) също има много коментари за това как има много учители и ученици с ковид, но информацията се прикрива от директорите. Мислите ли, че има начин това "да излезе наяве" и така министерството вече да бъде принудено да накара всички училища да преминат към ДО?

# 468
  • София
  • Мнения: 62 595
Сигурно го знаят... неофициално.

# 469
  • Мнения: 1 010
Сигурно го знаят... неофициално.

Да де, но ако стане официално, тогава най-накрая ще трябва да предприемат нещо. Макар че аз се надявах да затворят поне чалготеките, но и това не стана.

# 470
  • Бургас
  • Мнения: 8 503
Днес в училището на сина ми са ги карали да стоят с маски и в час. На въпроса ми дали е чувствал задушаване ми каза, че са им обяснили, че можело маските да стоят под брадата, стига да са им на тях, а не в джоба. До сега трябваше да ги слагат в коридора, тоалетните и други общи помещения.
Пак отбиване на номер. Ако случайно мине проверка да могат да реагират бързо децата. И като има болно дете няма да карантинират класа, защото видиш ли, те децата са били с маски.

# 471
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 518
Не знам за какво прикриване на информацията в 21 век говорите. Тук знаем под сурдинка, че има много болни учители и деца, но журналистите, МЗ и МОН не знаят.

Според мен се чудят още какви са обществените нагласи. Защото реално голяма част от родителите се обявиха за учене присъствено на всяка цена. Но сега картинката се променя и онези горе се чудят какво да измъдрят.

# 472
  • Мнения: 1 979
В другата тема (за челния сблъсък с ковид) също има много коментари за това как има много учители и ученици с ковид, но информацията се прикрива от директорите. Мислите ли, че има начин това "да излезе наяве" и така министерството вече да бъде принудено да накара всички училища да преминат към ДО?
Извинявай, но с този въпрос много личи колко си наивна. Никой няма интерес да излезе наяве, поне към настоящия момент (а и по принцип) - нито родители, нито учители, нито министерства, нито работодатели, нито самите деца. В световен мащаб учениците не се тестват достатъчно, защото интерес да излезе официална статистика имат предимно научните среди, повечето останали имат интерес да не излиза. Официално излиза когато и каквото трява. Ще предприемат каквото и когато преценят, според обстановката, включително неофициалната такава. Колкото и лошо мнение да имате за тези, които взимат решения, не всички там ядат домати с колците.

В чалготеките ходят едни и същи, предимно такива, които нямат деца в училищна възраст. И големи ученици и студенти, на които ако мама и тате им врътнат кранчето по-лесно ще се озаптят, отколкото ако им затворят кръчмите и ги пренасочат по апартаментите. Аз предпочитам да ходят да крещят и повръщат в чалготеката, вместо в жилищния блок. А това, че ще контактуват с по-малко хора, може да го напише само някой, който не е виждал колко човека успяват да се наблъскат на парти в апартамент.

Пак отбиване на номер. Ако случайно мине проверка да могат да реагират бързо децата. И като има болно дете няма да карантинират класа, защото видиш ли, те децата са били с маски.
О, на мен отдавна ми направи впечатление колко често няма нужда да карантинират, защото  масово се оказва, че позитивните са били я с предпазни средства, я в отпуска.

# 473
  • Мнения: X
Природоматематическата гимназия в Габрово преминава на ОЕСР от утре. Присъствените занятия ще бъдат възстановени след есенната ваканция.
Според информацията, изнесена на сайта на училището, причината е  леко завишеният брой на ученици с респираторни заболявания. В колектива на ПМГ няма заболели от COVID - 19.

# 474
  • Мнения: 409
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Толкова си права, че чак е тъжно. Мисля, че писах тук назад във времето, че съм бивш университетски преподавател. Вярвайте ми, когато дойдеше време за сесия, ми се отщяваше от всичко. Писмени работи под всякаква критика, при това не само заради недостиг на знания по предмета, но и откъм владеене на българския език. И мързел, поголовен мързел, инертност, липса на амбиция и на желание да се учи, да се надграждат знания по доброволно избрана специалност, която на всичкото отгоре е престижна и перспективна. За сметка на това - непрекъснато предявяване на права, неглижиране на всякакви задължения, оспорване на оценки, абсолютно арогантно и нескопосано преписване. Веднъж се стигна дори до там някой - си да ми звъни по телефона и да ми се репчи как така бил имал двойка за преписване. Отговорих му, че на поправката ще отворя учебника на произволна страница и ако успее да цитира по памет тъй както в писмената си работа, ще му се извиня публично пред всички. И още много, много подобни ситуации. Последицата от всичко това беше постепенно и неусетно през годините снижаване на критериите, за да се нагодят към масовото ниво, защото иначе от 100 души курс трябваше да останат 15-20. Накрая бях натрупала толкова професионално неудолетворение, че когато ми излезе възможност да сменя попрището, напуснах с мъка, но и с голяма доза облекчение. Мисълта ми е, че ПО не е никаква панацея, нито ДО -  път към неграмотността. Който иска да учи, да се развива и да постигне нещо, той ще го направи независимо от формата на обучение и дори въпреки нея. Който не иска- нищо не може да го спаси, докато сам не осъзнае, че има нужда от добро образование, а за тази цел трябва да се учи.
       И нещо за приоритетите, инспирирано от постовете на Стон. През последните две години, за съжаление съм в ролята на пациент. Какво и защо- това е друга тема. Но искам да кажа на всички, които настояват за ПО на всяка цена - да не дава Бог да ви сполети лоша болест (в това число включвам и Ковид). Защото в такъв случай приоритетите отведнъж се пренареждат - първо ти е важно да си жив, после да си здрав и чак накрая идват кариера, образование, материални ценности и др. подобни. Сега обстановката е необичайна, извънредна и няма как всички да сме щастливи и удовлетворени. Трябва да се запитаме кое е ни е най - важно и да се обединим около него. За мен най- важно е здравето - моето, на детето и на близките ми. Ако трябва да заплатя за това с компромисното ДО, аз съм съгласна. Пропуските в обучението могат да се наваксат някак при добро желание, но загубеното здраве трудно се връща, а понякога и не се връща. На мен лично не ми се рискува. И преди съм настоявала за гъвкав подход, който да прави разлика между възможностите и потребносгите на малките и големите ученици, за да не се наложи преминаване към поголовно ДО. Време е вече от МОН да напрегнат мозъчните клетки и вместо да мислят политкоректно, да помислят най- накрая и за децата ни.
      Извинявам се за дългия пост. Излях си душата и гнева.

# 475
  • Мнения: 4 505
Вече и за ДО е късно, разпространението е такова, че няма да помогне. Дори преди 2 седмици да го бяха направили, щеше да е от полза. Вече май е късно. Не съм убедена в разума на тези, които трябва да решават какво да се прави. И да, наистина, всичко е въпрос на политкоректност от тяхна страна, но и на човешки животи, от наша - и като родители, и като учители, и като мед. персонал.
Затова който смята, че ситуацията е неприемлива, алтернативата е разписана /слава на Бога!/ в закон. Няма да затворят, който има възможност, да подава за ДО и това е.
Държа да отбележа по повод злобния коментар /същият коментиращ си позволява същия тон и към други потребители/ в предходната тема, че сме се напъвали за масово ДО, защото нашето ДО не струвало- нашето ДО тръгна прекрасно, не пропускаме никакви часове, провеждащи се в класната им стая, пращат й редовно провежданите контролни, които прави с включена камера и съм напълно щастлива и доволна от избора си. За мен ДО е по-стойностно и ценно от присъственото, във вида, в който е.

Нушка, напълно съм съгласна. На една част от ходещите на училище само краката им ходят и затова техните родители държат на присъственото. И вкъщи, и на ДО и присъствено, който иска да учи- учи, а който го мързи да гледа -не се справя. От как свят светува, все така е.

# 476
  • Мнения: X
Как от октомври, 2020 се решава, че спортове и клубове за деца присъствено  няма да има за идната цяла 2021 година?! По същия малоумен начин когато затвориха всичко средата на март с 2 случая на заразени и обявиха,  че училище ще има чак през септември ..


Университетите остават онлайн до края на учебната година до август, 2021, няма присъствено  лагери и спортове за децата,  няма театри и концерти, не може да се пътува никъде из съседните страни и всичко е с хиляда рестрикции, маски и невроза.

Боли ме за детето ни и всичко,  което ще пропусне и през 2021..
Остава и да минем пак на ДО и не знам вече какво ще се прави..

Последна редакция: чт, 22 окт 2020, 20:29 от Анонимен

# 477
  • Мнения: 19 997
Много съм съгласна с поста на Нушка за приоритетите. Каквото и да е ОЕСР в момента, съм благодарна, че го има. Представям си какво им е на родителите, чиито деца са присъствено.
За съжаление мен ми се налага да обикалям лекари заради близък и ще видим докъде ще доведе. С маски уж, ама няма гаранция.

Зачетох се в темата за болните от К19. Направо е ужасно! Някои от тях се влачат със седмици със симптоми и т.
На всичкото отгоре единият от починалите в статистиката от тези дни е познат на мои роднини.

А знаете ли защо школите минаха присъствено при тези бройки? Не е ли логично поне те да са онлайн? Заповедта май беше до 30.09 и после падна.

Последна редакция: чт, 22 окт 2020, 22:17 от Дъждец

# 478
  • Мнения: 2 182
Представям си какво им е на родителите, чиито деца са присъствено.

В смисъл? Какво си представяш?
Аз се радвам, че децата са присъствено.

# 479
  • Бургас
  • Мнения: 8 503
Представям си какво им е на родителите, чиито деца са присъствено.

В смисъл? Какво си представяш?
Аз се радвам, че децата са присъствено.

Дъждец има предвид, че много хора изпращат децата си всеки ден на училище със свито сърце и се молят "да не дава Господ". И не се радват като вас.

Общи условия

Активация на акаунт