Дистанционно обучение за учениците-Teмa 9

  • 32 596
  • 743
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 1 267
Учебниците са ОТВРАТ! Като ученичка съм си учила само от учебника /зрителна памет имам/, сега ако трябва да уча ще си остана неука. За съжаление ние родителите нямаме думата за нищо. Ние сме с абонамент в уча се и съм доволна. Слуша го урока , решава си тестовете и това е. В училище дисциплината е под всякаква критика, а уж елитно училище и нищо не се учи.

# 451
  • Мнения: 4 145
Учебниците са такива, благодарение И на учителите, които си ги одобряват след издаване на пореден такъв, Как пък не се вдигнаха и не си сложиха исканията на масата, да се прекрати с този бизнес някак в полза на системата. Защото нали и учителите са част от тази система. Всички носят вина, до един. От недоучените по министерствата, влизали с тройки по нашенските Университети, до незаинтересованите или заинтересованите само на частно учители.
Съвсем прав е бил господин професорът със стаж. Но това вече и малко родители го виждат, защото голяма част от днешните родители са плод на една разпадаща се образователна система след 90-те.

# 452
  • Мнения: 1 010
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.

# 453
  • София
  • Мнения: 7 674
В тази тема се чувствам невероятна късметлийка с 2 от общо 3те училища на детето!
Като ви чета, само цъкам с език!
За това обаче, ми се наложи да се напъна малко в началните класове!
Ирене, от така направени и обобщени изводи от вас, ми е ясно само едно! Не виждате по-далече от носа си и собствените си ограничения... Жалко!

# 454
  • Мнения: 2 182
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.
Твоите деца къде са се образовали? Моите в образователната институция училище. Където се образоват 99% от децата. Останалите са над тези неща и не считат за нужно да я посещават.

# 455
  • Мнения: 4 145
Слънчевата, ми то и моите се понапънаха. Точно там зазубрянето се вихри с пълна сила и моделът се припокрива на максимум с казаното от  winni_ И осъзнаха, че всичко е фалш и измама. Истинските си знания взимат извън училище, просто са длъжни да присъстват и да завършат. И не са единствените млади хора на завършване, които мислят така вече.

# 456
  • Мнения: 24 649
Не мисля, че някой тук е за ДО като самоцел, така че спор на тази тема е излишен. Въпросът е, дали ще можем да минем без него.
Смятате ли, че ще може да се изкара цяла присъствена година, или дори до края на първия срок, както е тръгнало? Беше много лесно предвидимо, но все пак признавам, че съм неприятно изненадана колко бързо се скапаха нещата.

# 457
  • Мнения: 1 010
Скрит текст:
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.
Твоите деца къде са се образовали? Моите в образователната институция училище. Където се образоват 99% от децата. Останалите са над тези неща и не считат за нужно да я посещават.

Аз нямам деца. Това, че си задължен да посещаваш училище, не значи, че непременно в училището и заради училището си се образовал. Аз винаги съм успявала сама да се справя и да си намирам допълнителни материали, но много ученици ходят на уроци, за да се справят с НВО, матури и т.н. И после високите резултати се приписват на училището, не на частния учител. Когато влязох в (тогава, сега не знам) много добра прогимназия в София, майка ми установи в разговори с другите майки, че от целия ми клас само аз не ходя на никакви частни уроци. После повечето влязохме в "елитни" гимназии, не е толкова заслугата в преподаванетов училището (имах все пак няколко добри учители). Училището беше място за изкарване на оценки, ученето - за тях, а и за истинско познание - ставаше другаде.

# 458
  • Мнения: 4 145
Ирис, виж, към момента на много места е лъжепроцес учебния. Да, ходят присъствено и отчитат дейност, че са "на училище", но голяма част имат свободни часове, със заместващи, които не преподават ново. От вчера, от днес, с по 4 свободни е едното ми дете. Другото е със заместващи, които не преподават, "упражняват" само, защото не са по предмета и не знаят какво да преподадат. Колко време ще продължи така-личното и мнение е, че ако го карат присъствено - постоянно ще е така.
Имат карантинирани не малко класове. Със сигурност ще карантинират и техните в някой момент. Пък и два пъти. И ей така ще е минал първи срок, а знания-0.

# 459
  • София
  • Мнения: 7 674
Слънчевата, ми то и моите се понапънаха. Точно там зазубрянето се вихри с пълна сила и моделът се припокрива на максимум с казаното от  winni_ И осъзнаха, че всичко е фалш и измама. Истинските си знания взимат извън училище, просто са длъжни да присъстват и да завършат. И не са единствените млади хора на завършване, които мислят така вече.


фастаак, ще те попитам отново, за кое училище говориш?
Аз заставам зад думите си, че има училища, в които не се зубри! В които можеш да учиш, да получиш знания и да завършиш (дай Боже Laughing), без да се образоваш паралелно! Съвсем отговорно го твърдя! Детето ми ходи единствено на курсове по език, защото не е в ЕГ и не може да достигне до ниво С1, предполагам. Може и да може, но аз се застраховам.
И за да не съм голословна, говоря за 107 ОУ и НПМГ.

# 460
  • Мнения: 24 649
Ирис, виж, към момента на много места е лъжепроцес учебния. Да, ходят присъствено и отчитат дейност, че са "на училище", но голяма част имат свободни часове, със заместващи, които не преподават ново. От вчера, от днес, с по 4 свободни е едното ми дете. Другото е със заместващи, които не преподават, "упражняват" само, защото не са по предмета и не знаят какво да преподадат. Колко време ще продължи така-личното и мнение е, че ако го карат присъствено - постоянно ще е така.
Имат карантинирани не малко класове. Със сигурност ще карантинират и техните в някой момент. Пък и два пъти. И ей така ще е минал първи срок, а знания-0.

Да, знам, и аз писах същото, и при нас е така. За мен ДО в момента е една нежелана, но все по близка перспектива и ще трябва да я приемем и да се адаптираме, ако искаме да опазим поне частично здравето И учебния процес. Защото и той няма да върви добре така, както е в момента.

# 461
  • Мнения: 15 787
Както обичам да казвам-- последните години учениците ходят на училище за да могат учителите да оценят какво са научили вкъщи. При дъщеря ми беше комси комса, имаше и много читави учители. Сега със синковеца е много трагично. Има един двама, ама за късмет не са по бел и мат.

# 462
  • Мнения: 2 182
Скрит текст:
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.
Твоите деца къде са се образовали? Моите в образователната институция училище. Където се образоват 99% от децата. Останалите са над тези неща и не считат за нужно да я посещават.

Аз нямам деца. Това, че си задължен да посещаваш училище, не значи, че непременно в училището и заради училището си се образовал. Аз винаги съм успявала сама да се справя и да си намирам допълнителни материали, но много ученици ходят на уроци, за да се справят с НВО, матури и т.н. И после високите резултати се приписват на училището, не на частния учител. Когато влязох в (тогава, сега не знам) много добра прогимназия в София, майка ми установи в разговори с другите майки, че от целия ми клас само аз не ходя на никакви частни уроци. После повечето влязохме в "елитни" гимназии, не е толкова заслугата в преподаванетов училището (имах все пак няколко добри учители). Училището беше място за изкарване на оценки, ученето - за тях, а и за истинско познание - ставаше другаде.
Много си далече от истината.
Учейки за оценки, се научаваш. Другаде - на уроци, курсове, доп. материали... надграждаш и се дообразоваш. Ако искаш. Има едно ниво на грамотност, задължително за всички, което се постига в училище.
Не ми казвай, че от 1 до 4 клас си се ограмотила сама.

# 463
  • Бургас
  • Мнения: 8 503
Ирене, от така направени и обобщени изводи от вас, ми е ясно само едно! Не виждате по-далече от носа си и собствените си ограничения... Жалко!

Ами тук всеки си пише и разсъждава от своята камбанария, съобразно своя опит в живота. По принцип голяма част от мнението на човек по дадена тема е формирано именно от личния опит, преживявания и това, което са видяли в семейството и приятелите. Нормално е други хора да имат различно от моето мнение, не казвам, че моето е меродавно, тъй като имат съвсем различен живот. Да, всеки си живее в своите ограничения и в кръга, който обитава.

winni_ най-добре е обобщила какво имам предвид и го е обяснила по-добре от мен.

# 464
  • Мнения: 1 010
Скрит текст:
Скрит текст:
Ирене, и на онези дето ги сочиш в предходния пост (дето ги четеш във ФБ) сигурно не са им важни "знанията за синуси, валентности, полезни изкопаеми и световни войни."

Малко да се отклоня от темата и да ви разсмея. Имах един възрастен преподавател в университета, който беше виждал какво ли не предвид стажа си, та много обичаше да казва, че умните и успели деца в България са такива не благодарение на образованието ни, а въпреки него. LaughingLaughingLaughing И допълваше, че който е тъп нищо не го спасява - ни частни уроци, ни нищо. Аз бих допълнила към днешната ситуация - ни присъствено.
Дано този не е бил най-умният ти преподавател.🙂
Викаш, някои си се раждат научени, други тъпи, няма нужда от образование. Тцъ, тцъ...

Не се раждат научени, но образование и ходене на училище са две различни неща. Не са непременно противоположни, но не са едно и също. Нашата "образователна" система всъщност не способства за образованието и тези, които успяват да се образоват, го правят въпреки негативните ефекти от училището (приучаване към зубрене вместо разбиране) и са намерили други начини наистина да се образоват, извън училищата ни.
Твоите деца къде са се образовали? Моите в образователната институция училище. Където се образоват 99% от децата. Останалите са над тези неща и не считат за нужно да я посещават.

Аз нямам деца. Това, че си задължен да посещаваш училище, не значи, че непременно в училището и заради училището си се образовал. Аз винаги съм успявала сама да се справя и да си намирам допълнителни материали, но много ученици ходят на уроци, за да се справят с НВО, матури и т.н. И после високите резултати се приписват на училището, не на частния учител. Когато влязох в (тогава, сега не знам) много добра прогимназия в София, майка ми установи в разговори с другите майки, че от целия ми клас само аз не ходя на никакви частни уроци. После повечето влязохме в "елитни" гимназии, не е толкова заслугата в преподаванетов училището (имах все пак няколко добри учители). Училището беше място за изкарване на оценки, ученето - за тях, а и за истинско познание - ставаше другаде.
Много си далече от истината.
Учейки за оценки, се научаваш. Другаде - на уроци, курсове, доп. материали... надграждаш и се дообразоваш. Ако искаш. Има едно ниво на грамотност, задължително за всички, което се постига в училище.
Не ми казвай, че от 1 до 4 клас си се ограмотила сама.

Ограмотяването е основно благодарение на семейството ми, през повечето време в училище скучаех.
Аз ти обяснявам, че ученето за оценки се осъществяваше извън училището. Също така то често не води до трайни знания, защото за тях е нужно разбиране и то не само на материал сам по себе си, а и за какво ти е нужен в реалния свят.
Основната грамотност, за която говориш, към момента не се постига от голяма част от хората, които завършват училище и им е дадена тапия, че я имат.

Общи условия

Активация на акаунт