Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Honda Civic hatchback 2007-2008 dizel?

  • 355
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8
Става ли за първа кола? При купуване на втора ръка на какво трябва да се обърне внимание?

# 1
  • Стара Загора
  • Мнения: 5
Здравей! Имам изготвен подробен списък за всичко, което трябва да гледаме и тънкости как да хванем автоджамбаза в лъжа 🤥😄 За допълнителна сигурност я качваш при майстор за компютърна диагностика ПРЕДИ минаване на сделката при нотариус. Който има нужда, нека ми пише на ЛС, за да му изпратя списъка.

ПП: Ние се ориентираме към Нисан Кашкай, след 2014-та година.

# 2
  • Мнения: 1 474
Имам я, но в бензинов вариант, и много си я харесвам.

Колега с дизелова сега мени съединител. Има нещо си демпфер, което оскъпява.

Може да се запушват дюзите,( както и на всеки дизелов двигател, особено в БГ. )

Относно първа кола:
- Ниска е отдолу, трябва да се внимава.
- На задното стъкло няма чистачка. Понякога това е проблем.
- На същото задно стъкло има спойлер, който намалява видимостта.
- Не е чак много маневрена (сравнено със старата, която карах. Пълния завой на Хондата не е толкова ''пълен'').

+ От друга страна, е спортен автомобил. Като такъв вози по-твърдо и повече се усещат дупките. Според мен това е добре, защото така се свиква да се внимава повече Grinning
+ Има хубави, големи, странични огледала.
+ Бърза, гъвкава
+ Супер голям багажник

Моята гори 7/100 смесен разход. Дизел вероятно ще бъде по-икономична.


На какво да се обърне внимание.. дали са различни двата фара, дали не е много хлътнала шофьорската седалка, колко е изтрит скоростния лост.. Изобщо - за видими следи от силно износване.
В 90% километражът не показва реалните километри, които колата е минала. Ако имате познат, който разбира, нека я прегледа.

Последна редакция: сб, 10 окт 2020, 19:12 от Витаминче_

# 3
  • Мнения: 2 973
Може ли списъка тук?

Ще е полезен на мнозина, мисля.

# 4
  • Стара Загора
  • Мнения: 5
В понеделник ще го кача. 😉

# 5
  • Стара Загора
  • Мнения: 5
Качвам списъка, който изготвих. В първите секции запишете какви са ви задължителните и желателните изисквания. По-надолу съм написала евентуалните разходи и тънкости за какво да гледаме по време на оглед. Може да си принтирате информацията и при покупка да следвате стъпките, за да не пропуснете нещо. Винаги се пазарете за цената и ВИНАГИ имайте отделно поне 1500 - 2000 лв, не знаете какви допълнителни разходи могат да изкочат. Simple Smile

ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ:   
-Модел:    
-Двигател (вписан ли е в талона):    
-Година:   
-Евростандарт:   
-Скоростна кутия:    
-Цвят:    
-Цена:   

ЖЕЛАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ (Проверете дали работи). Моите са:
-Парктроник                                    
-Навигация                                      
-Камера за задно виждане            
-Климатроник                                  
-Подгряване на седалките             
-Хладилна жабка                            
-Комплект: аптечка, пожарогасител, триъгълник, жилетка   
-Резервни гуми    

ЖЕЛАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ (АКО КУПУВАМЕ ОТ ЧАСТНО ЛИЦЕ):        
-Да няма тежести (запори) - нотариусът може да го провери   
-Платена застраховка (До кога?)      
-Платен данък (До кога?)      
-Платен технически преглед (До кога?)      
-Платена винетка (До кога?)         
-Резервни гуми / гума (Не трябва да са на повече от 5 години)      
-Автокаско (До кога?)      
-Комплект: аптечка,пожарог,триъгълник,жилетка       

РАЗХОДИ АКО Е ОТ АВТОКЪЩА:                                         
-Винетка: 100
-Данък (зависи кой месец е регистрирана): 140
-Застраховка: 300
-Екотакса (категория М1 и N1), от 5 до 10 г: 290
-Технически преглед:   50-60
-Нотариус: 200 – 600 лв (ако е от 5000 до 15 000 лв)
-Такса в КАТ: 30-50 лв
-Такси майстор:    поне 200 лв (масло, филтри, накладки, свещи и др)
-Комплект: аптечка, пожарог, триъгъл, жилетка: 50 лв
-Застрахователна оценка на автомобила:   40 лв

1. ИЗИСКВАЙ ОРИГИНАЛНИ ДОКУМЕНТИ (СЕРВИЗНА КНИЖКА И Т.Н.)
2. ЕКСТЕРИОР:
1. Боя – колата пребоядисвана ли е? (Гледа се на границата с прозорците).
2. Колата удряна ли е? (Гледаш клекнал от всяка страна и търсиш неравности).
3. Работят ли ФАРОВЕ / СТОПОВЕ / МИГАЧИ, ЧИСТАЧКИ предни и задни. Каква марка пише на всеки от тях (трябва да са еднакви), с еднаква прозрачност ли са?
4. Ел стъклата работят ли? (проверяват се и страничните огледала ако са с ел. функция).
5. Има ли счупени стъкла? (Оглеждат се от всяка страна + страничните огледала).
6. Има ли ръжда? (Гледаш вътрешните ръбове на врати и техните уплътнения, калниците, надигаш тапицерията в багажника и гледаш състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!).
7. Проверка на VIN (Идентификационен номер на превозното средство в https://bg.vin-info.com/. Намира се на различни места, чрез него проверяваме реалната година на колата. Състои се от 17 букви и цифри. Най-добре е да го дешифрира майстор).
8. Гумите на колко години са и еднакви ли са? (Не трябва да са на повече от 5 г.). Не трябва да има накъсвания или назъбвания, това означава, че са износени.
9. Джантите запазени ли са, има ли удряно или пребоядисвано?
10. Таванът – удряла ли го е градушка?
3. ИНТЕРИОР:

1. Седалките претапицирани ли са или са в заводски вид? (Провери за износване на плата).
2. Тапицерията на тавана в различни нюанси ли е? (Ако да, в колата се е пушило много).
3. Пепелникът износен ли е? (Пушило се е и най-вероятно са претапицирали всичко).
4. Пробег на колата – НЕ гледай километража, съди се по:
- колани: коланите при опъване трябва да се връщат бързо, а не да се влачат и да им се помага в прибирането, за сравнение дръпнете задните колани и после предните. Ако коланите не се дърпат както трябва, означава, че колата е удряна.
- волан: вижте главно тази част, която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла продължително време на слънце. Не е рядкост воланите да са покрити с калъфи, ако има такъв задължително го свалете и вижте състоянието на волана / как е хидравликата?
- скоростен лост: гледаш дали има белези на захабяване.
- педали: гледаш за захабяване на тяхната гумена облицовка.
- седалка: сравняваш със задните седалки.
- дръжка на шофьорската врата: гледаш дали е захабена.
5. километраж: Отблизо се вижда дали са пипани и надрани, обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отвертката, за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипа) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика - пипан механичния километраж.
6. Радиото: провери дали всички копчета работят, увеличи музиката, за да видиш дали колоните работят добре.
7. Радиатор: провери дали духа топло навсякъде.
8. Климатик / Климатроник: провери дали духа студено навсякъде.
9. Копчета по таблото: провери дали всичко работи по предназначение.
10. Фарове: провери дали има звукова сигнализация ако са забравени включени
11. Всички врати и багажник ли се отварят и затварят нормално?
12. Заключват ли се всички врати и багажник?
13. Всички лампи ли светят при включване на двигателя?

4. ДВИГАТЕЛ:
1. Преди за запалите двигателя го пипнете, за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!
2. Запалете двигателя (ВИЕ!!), за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа. Ослушваме се на нетипични шумове.
3. Изфорсирайте: пак се ослушвате за шумове. Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера, а вие вижте какво бълва от ауспуха. Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори. Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
4. Виж оборотите на празен ход дали са стабилни: не трябва да имат видими колебания. Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти! Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
5. Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа! Огледайте долната част на капачката за налепи. Не трябва да има такива!!!! Ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз. Ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
6. Течове: палим колата и следим за теч отдолу
7. Ауспух: Бръкнете с показалец в ауспуха. Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца и показалеца и се опитайте да я изтриете. Ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
8. Компютърна диагностика – задължително я правим при майстор!
- проверка на скоростна кутия
- проверка на съединител
- проверка на спирачки
- проверка на амортисьори                          Цена на консумативите:
- Смяна на масло и мас филтър ?                     
- Смяна на ангренажен ремък     ?
- Смяна на ангренажна ролка     ?
- Смяна на обслужващ ремък     ?
- Смяна на въздушен филтър     ?
- Смяна на горивен филтър        ?
- Смяна на свещи                         ?
- Смяна на накладки                    ?
- Смяна на акумулатор                ?
- Смяна на гуми                            ?
- Смяна на антифриз                   ?
- Смяна на спирачна течност      ?

5. ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км
1. Колко харчи градско / извънградско?
2. Изредете всички скорости: следете за евентуални придърпвания и спадове в мощноста.
3. Mинете през дупка / легнал полицай" и ако усетите неприятно полюшкване на предницата, което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
4. Сменя ли добре от бензин на газ/метан?
5. Засилете със 100км/ч, пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци
6. Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила. Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса. Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.
7. По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената траектория, не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.
8. След приключване на тест драйвът се огледайте отново за течове.
9. Изисквай оригиналните документи на колата, а не копия!

Успех! Simple Smile

# 6
  • Мнения: 83
Качвам списъка, който изготвих. 

Успех! Simple Smile

Страхотен списък!!

Общи условия

Активация на акаунт