Частни училища-информативно-дискусионна тема 43 - back to school

  • 41 183
  • 810
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 7 683
Е, та по отношение на Питагор и БШ сравнението е ясно дори и за лаици. Без никакво съмнение първото е в пъти по-добро от второто.

# 316
  • София
  • Мнения: 16 210
Айде сега, ти пък всичко си знаеш! Joy На мен ще ми е интересно да прочета след време сравнението на dreamingfly, ако реши да сподели.

# 317
  • Мнения: 7 683
Айде сега, ти пък всичко си знаеш! Joy На мен ще ми е интересно да прочета след време сравнението на dreamingfly, ако реши да сподели.
Моля ти се, специално пък за БШ, айде, че няма нужда да го сравняваме с Питагор. Що, ти не знаеш ли? За някои други училища може да има и плюсове, и минуси спрямо Питагор, и не, нямам предвид СС, там напълно са сравними. Ама с БШ, един плюс на БШ ми кажи, че нещо не се сещам.

# 318
  • Мнения: 1 847
Аз мога да кажа повече от един. Нека не изпадаме в крайности. Както и имам недоволни познати от Питагор. Недоволни от учител или от натоварването.

Надявам се с новата сграда да изчезнат недостатъците, свързани със сградата. Въпреки че е малко трудно да се преглътне махалата отсреща и най-мръсният въздух в София.

Последна редакция: ср, 28 окт 2020, 04:29 от dreamingfly

# 319
  • Мнения: 6 333
Аз мога да кажа повече от един. Нека не изпадаме в крайности. Както и имам недоволни познати от Питагор. Недоволни от учител или от натоварването.

Надявам се с новата сграда да изчезнат недостатъците, свързани със сградата. Въпреки че е малко трудно да се преглътне махалата отсреща и най-мръсният въздух в София.

Вие бяхте доволна от БШ, нали? Интересно е да споделите защо, след като сте доволна от него, не записахте и второто си дете в БШ, а кандидатствахте в Питагор?

# 320
  • Мнения: 1 847
Изразявала съм вече мнение, че не одобрявам прогресивния подход, който заявиха, че ще е единствен възможен избор.

# 321
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Изразявала съм вече мнение, че не одобрявам прогресивния подход, който заявиха, че ще е единствен възможен избор.
А защо единствен избор? В момента са два класически и два прогресивни ПУКа, предполагам така ще вървят и нагоре. Или класовете са пълни вече и се очаква освобождаване само от детската градина, които са прогресивните. Вероятно така планират.
А защо ви притеснява прогресивният модел? Реално учат по същата програма, със същия хорариум по чужд език, същитв учители...Да, имат повече игри и материали и могат да си решат задачите на килимчето, вместо на чина. Но ми се струва, че стремежът е да вървят сходно класовете.
Единствено ме притеснява, че в Прогресивни дават шанс на деца, които нв биха приели иначе- с проблемна дисциплина или някакъв вид СОП. Хем адмирирам, защото наистина се работи с всяко дете и така е редно, а не просто да “отстранят проблема”. Хем нивото на класа пада и доста време минава в работа с тези деца за сметка на другите. Но това е малко като “за съм интеграцията на ромите, само да не е в училището на моето дете”. Леко двулична позиция, която донякъде и аз споделям.

# 322
  • София
  • Мнения: 62 595
Това вече е проблем - да се маскират поведенчески проблеми с прогресивност. Какъвто критерий поставиш - такъв резултат от подбора получаваш. Аз като родител хич няма да съм доволна да има деца, нарушаващи дисциплината - това мога да си го имам и безплатно в държавното училище, не искам да си плащам за тази "екстра".

# 323
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Това вече е проблем - да се маскират поведенчески проблеми с прогресивност. Какъвто критерий поставиш - такъв резултат от подбора получаваш. Аз като родител хич няма да съм доволна да има деца, нарушаващи дисциплината - това мога да си го имам и безплатно в държавното училище, не искам да си плащам за тази "екстра".
А ако твоете дете е с проблем и не искаш да е просто “Гошо от задния чин” на една креслива госпожа в ДУ? Мисля си, че едно дете ще разцъфне именно с подкрепа и разбиращи учители, и малки групи. Иначе да, никой не иска “точно в моя клас”. Но тези деца не престават да съществуват като си затворим очите.

# 324
  • Мнения: 17 231
Единствено ме притеснява, че в Прогресивни дават шанс на деца, които нв биха приели иначе- с проблемна дисциплина или някакъв вид СОП.
Какъв е проблемът с децата със СОП?

# 325
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Единствено ме притеснява, че в Прогресивни дават шанс на деца, които нв биха приели иначе- с проблемна дисциплина или някакъв вид СОП.
Какъв е проблемът с децата със СОП?
зависи от детето и в каква сфера му е затруднението. Има агресивни, има тичащи в час, има просто блеещи, но със сигурност повлиява на обстановката в часа и на другите деца.

# 326
  • София
  • Мнения: 2 925
Пипи, ако е поведенчески проблем вследствие на заболяване е едно - тогава и родители, и учители работят заедно за подобряване и обикновено има успех. По-лошият вариант е когато поведенческия проблем е следствие от възпитание. Тогава училището няма как да се справи само без съдействието на родителите, а тогава по-често липсва такова, защото самите родители са ок с това поведение и си защитават проявите на детето. Такива случаи има и в ДУ, и в ЧУ, обаче. И може би затова някои ЧУ отстраняват за проблеми с дисциплината. Обикновено след като са разбрали, че съдействие от родителите няма да получат.

# 327
  • София
  • Мнения: 62 595
Пипи, в случая моето дете не е с поведенчески проблеми и съм готова да си платя, за да е в спокойна среда и да не се прибира вкъщи с главоболие и реплика "днес пак Гошко не слуша и нищо не разбирам от урока" или "Гошко днес пак ме удари/обиди". И не се опитвай да спекулираш с децата със СОП, защото едно дете може да е със СОП и да не е Гошко от последния чин, с когото вечно има проблеми с дисциплината. Моите деца имат право на спокойна среда и да си разгърнат потенциала, а не да стават жертви на неуредици и поведенчески проблеми на Гошковци. А дали Гошко е със СОП е съвсем друга тема - там се прави обследване, не е като да се изсмуче от пръстите, че е със СОП, а той е просто зле възпитан или не може да спазва правила и граници. Знаеш ли колко ще изтърпя хем да плащам, хем да има Гошковци, които вечно създават проблеми? Точно един месец гратисен период, докато се опознаят децата. После продължи ли, веднага местя детето. Особено след като вече съм отгледала две деца и съм преосмислила доста неща, вече и един месец ми се вижда много. В един момент нещата стават - или-или. Да си го държат Гошко, а за моето ще се намери спокойно училище. Дори за държавно вече не бих направила компромис с дисциплината на сегашния си акъл и знания, а да не говорим за частно.

# 328
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Според мен границата е тънка- например заболване ли е СДВХ, или темперамент? В САЩ диагностицират масово децата така, а тук ги наричаме “невъзпитани”. Познавам няколко деца да кажем не с перфектни, но не и с ужасни родители. Опитват се да се карат на детето, но то просто не може да стои на едно място и да кротува- движи се постоянно и събаря нещо. Няма официална диагноза, не е лошо дете, даже е супер интелигентно, но влияеше на групата като все някой вика по него или насред занимание скочеше някъде.
Така че не знам кое наричате “просто лошо възпитание”- темпераментът не се изменя, дори Сталин да ти е татко. Най-много да станеш видимо кротък и накрая убиец Simple Smile)
Мисля, че много офтопик стана.
Анди, значи трябва да местиш децата постоянно. Поне ние досега винаги сме имали поне по един “повече от палавник” в група. Не говоря за палавите, а една идея над. Не съм фен на крайни изказвания и крайни мерки. Имало е удряне и подобни към моето дете и не съм вдигала скандали, защото винги се поставям на мястото на другия родител и приемам, че прави всичко по силите си

# 329
  • София
  • Мнения: 62 595
Ама, моля ти се, не ми ги разправяй точно на мен за хиперактиности и темперамент! Мен като родител хич не ме интересува какви са другите родители - аз изпращам своето си дете и плащам таксата за своето дете, срещу която искам спокойствие при учебния процес и извън учебния процес. Нямам никакво намерение да оправдавам чуждите поведенчески проблеми, пък дали има диагноза, пък дали няма, пък кой добър, кой лош. Не съм съгласна моите деца да са полигон за чуждите проблеми. А повечето уж хиперактивни просто не са научени да спазват необходимото поведение, нищо хиперактивно, нито темпераментно. Всяко ръковоство си решава каква да му е стратегията, поне като частни фирми имат това право. С действията или бездействията показват какво им е важно и ако тук не ни се срещнат точките - ок, чао.

Общи условия

Активация на акаунт