Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №5

  • 56 929
  • 746
  •   1
Отговори
# 150
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Или не си била по нея.

И аз бях шестгодишно първолаче, с цял ден на училище и задължително спане, но не съм била по системата на Сендов.

 1981/82 учебна година.

# 151
  • Мнения: 11 150
Идеята е страхотна, ако имах шанс, бих си записала децата в такава паралелка. Напомня ми на сугестопедия в изучаването на чужд език.

# 152
  • Мнения: 35 946
Аз пък съм на обратното мнение. В годините, когато трябва да се научат да учат /1-4 клас/, те нямат домашни, пеят и играят. Не, че играта не е нужна, но ученето си е учене и навиците трябва да бъдат създадени. Лично мнение.

# 153
  • София
  • Мнения: 62 595
Изобщо не съм впечатлена от сендовската система. Разбирам каква е била идеята, но изпълнението е зле. Единствено илюстрациите на Доньо Донев си заслужават.

# 154
  • Мнения: 283
Аз съм била на училище в първи клас цял ден с обедна почивка, в която 6-годишните спяха в училище.,а ние 7-годишните не спяхме. И едните и другите бяхме в първи клас
В понеделник носехме всичките учебници на училище, а в петък ги прибирахме. Сутрин си бяхме с нашата класна, а след обяд часовете бяха музика, рисуване и домашни, които се пишеха в училище. Нещо като занимална, но задължителна за всички и с друг учител. В общи линии родителите ми не са се занимавали с мен и с моите домашни, просто за вкъщи такива нямаше. И така в 1 и 2 клас. В трети клас училището стана като при другите деца. И това не беше Сендовска система. И сме учили "Физични и химични явления" в 6 клас. И сме били в 4кл с бележник
Явно нещо междинно съм била. Но от 1 до 8 клас сме винаги с нов комплект учебници, защото бяхме първи по този начин

# 155
  • Мнения: 11 150
И какво като ръкописно санпишели грозно? Моите момчета не пишат красиво нито ръкописно, нито печатно. От многото стрес заекват. Сега като е онлайн, хем спря да заеква, хем значително си подобри писането.
Може би си има деца и деца. И учители и учители. За мен би било голям плюс подобно разширяване на хоризонта в ранна възраст. Останалото се научава с времето.

# 156
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
От 1 до 4 клас учихме по един учебник за всичко. Пазя си учебниците и до днес.
Предметът, който прилича на Химия и физика се учеше от 5 клас и се казваше "Природа". За него имаше вече отделен учебник. Историята се казваше "Общество" - също от 5 клас с отделен учебник. Пак такива - големи със спирала.
Изключително интересно ми беше от 1 до 4 клас. Уроците развиваха логическо мислене, абстрактно дори. Училището беше забавно, но и научавахме много. Да, нямахме домашни, но реално упражненията ги правехме следобяд. Одобрявам с две ръце началния курс по Сендовската система.
За прогимназията не е съвсем така.
"Природа" и "Общество" бяха прекалено неясни и трудни. Или просто нямахме подходящи преподаватели. Или нещо не беше съвсем доизмислено.

# 157
  • Мнения: 35 946
Сега има подобна система - Монтесори. Не знам дали е одобрена от МОН, но, на който му допада, може да се поинтересува. Аз не бих записала детето си в подобно училище.

# 158
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
Аз също не бих записала детето си в Монтесори паралелка в училище. И основият ми мотив е, че не съм убедена в качествата на "монтесори" учителят. И въобще да се намери учителят с главно У е трудна задача в днешно време, независимо по коя система се учи.

# 159
  • София
  • Мнения: 62 595
Монтесори е за детската градина, при това за първа и втора група или за деца със СОП. От трета група нататък е несериозно да се кара монтесорската, защото детето ще изостане с материала, знанията и уменията.

# 160
  • Мнения: 35 946
Гледах някъде в нета, че се рекламираха, някакво училище по Монтесори, но не съм се заглеждала, понеже за мен това обучение е несериозно.

# 161
  • Мнения: 4 805
Цитат
Благовест Сендов е известен с образователния експеримент „Проблемна група по образованието“„Сендовската система“, който инициира, докато е ректор на Софийския университет. ПГО е образователна система, въведена експериментално в 30 училища след решение на пленум по образованието през 1979 г. Системата предлага нови методи на обучение, както и с промяна в учебното съдържание по класове. Учебниците са големи и илюстрирани от Доньо Донев. Част от изучаваните предмети от масовата образователната система са обединени, например предметът „Природа“ обединява изучаването на Биология, Химия, Физика и География, а „Чета, пиша, смятам“ – Математика, Български език и Литература. От пети клас се учи програмиране, като за целта се използва популярният за образователни нужди език Лого. Обучението се провежда целодневно. До V клас учениците не са писмено оценявани. В някои класове учениците започват своето обучение на 6-годишна възраст.

Скрит текст:
Новаторският образователен процес е замислен с цел демократизация на обучението, което да преминава с лекота под формата на игра и забавление. Въпреки това проектът среща неодобрение, най-вече от страна на някои родители и в интелектуалните среди, а заради включените произведения на Джани Родари е наречен „прозападен“ и Съюзът на българските писатели организира подписка против проекта.
Какво представлява образователния модел „ПГО“?

Със скромната на пръв поглед задача „да се напише нов буквар за 1-ви клас“ един първоначално малък екип начело с Благовест Сендов започва да работи по проект наречен „Проблемна група в образованието“ (ПГО). Реализираната в този буквар фундаментална идея може да ви се стори банално проста – двигател на образователният процес трябва да са любопитството и познавателната потребност на детето, а не принудата и заплахата от наказание. Също така, че трябва да се поощрява творчеството и детето трябва да е деен участник в преоткриването на знания, а не да бъде пасивен слушател. Както и че уроците в учебниците трябва да пораждат интерес в учениците така, че те самите да желаят да ги научат, а не да бъдат „сухи и скучни“.

И да, "Сендовската система" напомня методиката на Мария Монтесори.

# 162
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
Да, има, поне в Пловдив в едно училище има такава паралелка. То и вече доста държавни детски градини уж се водят по монтесори. Изкараха някакъв курс учителките и ..айде, монтесори група.

# 163
  • София
  • Мнения: 62 595
Как няма да се водят като нивото на подготвеност на децата пада, а и имат допълнителни облаги като там разни иновативности и им се водят кредити към заплатата? И не е от образователната система това падане на нивото, а от семейната система. Най-непредставително по мои впечатления все повече деца са все по-зле откъм общи показатели  в ежедневието - физически и като знания и умения. Ако не са програмите в детските градини не знам каква би била картинката, сигурно още по-зле. Но не монтесорските, а обикновените. При монтесорските гледай какъв ужас ще настъпи в родителските души в пети клас! Тогава ще им се наложи да осъзнаят грубата реалност колко пропуснат материал има.

# 164
  • Мнения: 4 805
По мои впечатления и без Монтесори методика в 5-ти клас настъпва ужас в детските и родителските души. Една от причините е наблъскания огромен учебен материал, за да се завърши за 10 години учебния курс. За другите не ми се пише. Smirk

Общи условия

Активация на акаунт