Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №5

  • 56 955
  • 746
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 35 960
Няма как детето да "пожелае" да научи толкова материал, колкото е необходимо. Ако чакаме на тяхното желание, някъде към 10 клас може да научат таблицата и дробите.
Неслучайно децата са малолетни - не могат да вземат решения относно себе си, защо тогава някой смята, че те ще са нясно какво и колко трябва да научат?
В училищата са учители, които учат по 5 години висше образование, повечето имат и допълнителни специализации, обаче някой /Монтесори, Сендов, родители или не-знам-кой-си/ смята, че децата трябва да диктуват начина и степента на обучението си. Пак казвам, че това е личното ми мнение и не задължавам никого с него.

По мои впечатления и без Монтесори методика в 5-ти клас настъпва ужас в детските и родителските души. Една от причините е наблъскания огромен учебен материал, за да се завърши за 10 години учебния курс. За другите не ми се пише. Smirk

Тук има друг проблем - на някои учители от начален етап не им се занимава да обясняват на родители точно какво и колко знаят децата им, нито къде трябва да се работи допълнително. Предпочитат да пишат шестици на всички или повечето, да обясняват колко са умни децата, родителите - доволни, децата - щастливи, няма проблеми и всички казват колко добра е госпожата, как детето е пълен отличник....
Обаче идва един момент и децата отиват в 5 клас, където излизат наяве едни пропуски, незнание, неглижиране и изобщо нищо скрито не остава.

Моя позната има дете, което миналата година беше 4 клас и искаше да кандидатства в училище с математика. Какво беше огромното учудване на майката, че детето не се справи със задачите и рече: Е, как стана така? Той беше пълен отличник в клас, винаги е бил хвален.....?!?

# 166
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 678
Съгласна съм с твоя пост. Но аз наблюдавам и следното - децата ходят на хиляди занимания, вместо родителите да се концентрират в училищния материал и да кажем 1-2 допълнителни активности. Накрая хем децата са скапани и немотивирани, хем училището изостава.

# 167
  • Мнения: 35 960
Поне в нашето обкръжение няма чак толкова много допълнителни занимания. Няколко деца спортуват - футбол, плуване, няколко се занимават допълнително с математика и/или рисуване. Има 2-3 момиченца, за които знам, че ходят на гимнастика или балет и това е. Не е чак претоварване....

# 168
  • пак там
  • Мнения: 2 892
По мои впечатления и без Монтесори методика в 5-ти клас настъпва ужас в детските и родителските души. Една от причините е наблъскания огромен учебен материал, за да се завърши за 10 години учебния курс. За другите не ми се пише. Smirk

Изобщо не е толкова много материал. Просто така е разхвърляно всичко, че да не можеш да го обхванеш. Такава каша е...

# 169
  • Мнения: 29 697
Моя позната има дете, което миналата година беше 4 клас и искаше да кандидатства в училище с математика. Какво беше огромното учудване на майката, че детето не се справи със задачите и рече: Е, как стана така? Той беше пълен отличник в клас, винаги е бил хвален.....?!?
Задачите за кандидатстване в математически гимназии НЕ се изучават в училище! Даже в записването им има специфика т.е. дори да я реши правилно, ако не я запише според тези изисквания, вместо 7 точки ще получи само 1т. Всичко това се прави за да процъфтяват частните уроци и школи!

# 170
  • София
  • Мнения: 62 595
Майката доста е закъсналя и накрая и остава само чуденето. Да се беше размърдала година по-рано.

# 171
  • Мнения: 35 960
Моя позната има дете, което миналата година беше 4 клас и искаше да кандидатства в училище с математика. Какво беше огромното учудване на майката, че детето не се справи със задачите и рече: Е, как стана така? Той беше пълен отличник в клас, винаги е бил хвален.....?!?
Задачите за кандидатстване в математически гимназии НЕ се изучават в училище! Даже в записването им има специфика т.е. дори да я реши правилно, ако не я запише според тези изисквания, вместо 7 точки ще получи само 1т. Всичко това се прави за да процъфтяват частните уроци и школи!

На мен ми е ясно това, но жената е смятала, че, щом детето е отличник, значи всичко ще може да си реши.

Това беше допълнение към казаното от мен, че някои учители предпочитат да не си създават грижи и да пишат шестици, като липсите лъсват в 5 клас.

# 172
  • Мнения: 4 807
Проблемът е, че "някои" начални учители не обяснява масовия стрес на петокласниците и родителите им. А и не е нормално в едно училище началните учители да не комуникират и да не знаят какви са изискванията на колегите им в горните класове. Има и обективни критерии за оценяване. А стресът, според мен, идва от липсата на ясни и унифицирани изисквания (предварително оповестени) за познание и оценяване. Не може един ученик да се учи чрез слаби оценки, придружени с описание какво не е направил. Той и родителите му трябва да знаят какво да направят преди изпитването. Иначе оценката се разминава със самооценката и това е болезнено, особено в тази възраст. Ражда се едно масово "не ми пука", което има негативни последици за всички в системата, фактически доказано и от разликите в резултатите на началните и прогимназиалните ученици на PISA.   Smirk

# 173
  • София
  • Мнения: 62 595
В момента системата поставя самите учители от двете степени в много противоречиво положение - до четвърти клас учителките трябва да издундуркат децата да минават от клас в клас, без да се повтаря, имат и утежняващи обстоятелства, защото имат по поне 3 деца със СОП  и като цяло гледат да избутат класа, защото им висят много неща като ангажименти, а по изискванията на МОН едно дете може да е пълен отличник до четвърти клас, но да има пробойни в знанията, ако родителите не се занимават допълнително да държат под око нещата. Учителката гони средното ниво - отличниците няма какво да ги мисли, а трябва някак да добута слабите ученици до средни, а средните са си средни - знаят си за четворка и толкова. Ако тръгнат да обясняват на родителите какъв шок е с изискванията в пети клас, това означава сами да се натоварят допълнително или да са в конфликт с доста родители.
Учителите в пети клас също трябва да се съобразяват с материала и изискванията по програма и при тях се откриват пробойните в знанията до четвърти клас, особено по български и математика. Има деца, които на ниво четене в пети клас са като второкланцити или третокласници, те не могат да издържат да си прочетат урока по история, да не говорим за ;цялата теория в учебника по български и началото на преразказите. До вчера са писали диктовки, а от днес ги мятаме на преразказ.
Затова едните гледат да не питат, а другите гледат да не си образуват нерви като казват неща, без да са ги питали.

# 174
  • Мнения: 13 423
Отново за статистиката в Школо. Ако 5 деца от класа имат оценка 6, всички ще са на първо място, независимо от азбучния ред. В такъв случай, децата с 5 на второ място ли ще бъдат или на 6-то?

# 175
  • София
  • Мнения: 62 595
на шесто би трябвало.

# 176
  • Мнения: 5 012
От втория срок са минали 7 дни, без днес. Детето е имало 4 часа бел. И две писмени изпитвания по него в класа по цял час. Госпожата пише във Вайбър групата, че не е доволна от показаните резултати.
Аз се питам, не е ли по-нормално да е направила само 1 изпитване, а по времето на другото да е учила децата по предмета. И след време като изпита, да се получат по- добри резултати. Всъщност ако иска нека само изпитва, а децата вкъщи да си учат материала.
Тъй като приключва 4 клас, а на мен не ми харесва изпитването да е през час, за сметка на учене, се питам така ли е в повечето училища? Има ли смисъл да търся друго училище? В това училище разбрах, че и в горните класове се практикува много изпитване.

# 177
  • Пловдив
  • Мнения: 7 303
За втория срок и Дреб има две оценки - и двете са по БЕЛ (самостоятелна работа и писмено изпитване)

# 178
  • Мнения: 5 012
Не знам, объркано ми е. Писала съм тук. Аз не съм изпитвана толкова много. Мисля, че толкова много изпитване води до обратен резултат.

# 179
  • София
  • Мнения: 5 635
В тази ненормална година правилата са поизкривени, а родители, деца и учители са поуморени и обезверени. Нормално няма как да има. Просто свалям летвата и се старая да проявявам разбиране, това е моето ЛИЧНО решение.

Общи условия

Активация на акаунт